آموزش 5 روش تغییر سایز عکس در ویندوز 10، 8، 7 و..

سریع و کاربردی: آموزش ۵ روش تغییر سایز عکس در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و..

بیشتر برنامه های مشاهده عکس دارای یک قابلیت داخلی هستند که به شما کمک می کند سایز عکس ها را تغییر دهید. در پست امروز انزل وب ما روش های تغییر سایز و ابعاد عکس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد. ما از قابلیت های داخلی چند برنامه جانبی و حتی ابزارهای مبتنی بر مرورگر استفاده خواهیم کرد.

نحوه تغییر سریع سایز عکس در کامپیوتر بدون افت کیفیت

How To Resize Images And Photos In Windows

شاید برای اینکه عکسی را در فیس بوک یا هر سایت اجتماعی دیگر آپلود کنید نیاز به تغییر سایز عکس داشته باشید. برخی از سایت های اجتماعی مانند کلوب به شما اجازه آپلود تصاویر بزرگ را نمی دهند و شما باید براساس ابعاد عکسی که این دسته از سایت ها به شما پیشنهاد می دهند ابعاد عکس را تغییر دهید. یا حتی اگر شما نویسنده یک سایت باشید برای درج عکس ها در مطالب آموزشی تان نیاز به تغییر سایز عکس دارید. حالا به هر دلیل، تغییر سایز عکس کار سختی نیست فقط کافی است از یکی از روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید. قبلا در انزل وب ۹ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین را به شما معرفی کردیم در ادامه ۵ روش تغییر سایز عکس در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و.. را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه تغییر سریع سایز عکس در کامپیوتر بدون افت کیفیت

روش تغییر سریع سایز عکس

قبلا در انزل وب ۴ روش سریع برای بهینه سازی و کاهش حجم عکس را به شما آموزش دادیم. کیفیت یک عکس که اندازه اش تغییر داده شده است به عکس اصلی وابسته است، اگر کیفیت عکس اصلی شما خوب باشد با کوچک کردن عکس مسلما کیفیت بدتر نخواهد شد. در اینجا شما یک نمونه از یک عکس را مشاهده خواهید کرد که اندازه آن تغییر داده شده است. اندازه تصویر اصلی ۲۲۰۰×۱۹۳۸ پیکسل بود که به ۴۰۰×۳۵۲ تغییر داده شد. عکس هنوز با کیفیت است و جزئیات هنوز قابل مشاهده است.

تغییر سریع سایز عکس

اگر شما با استفاده از وب کم لپ تاپ یا گوشی همراه خود عکس گرفته اید و عکس دارای متن است با کوچک کردن عکس ممکن است متن برای شما خوانا نباشد به طور مثال اگر شما تصویر زیر را که دارای اندازه ۱۰۴۰×۱۹۴۰ پیکسل است و آن را به یک عکس ۳۱۷×۶۰۰ تغییر دهید نتیجه زیر را خواهید داشت.

تغییر سریع سایز عکس

به همین دلیل ما برای تغییر اندازه عکس ها ترجیح می دهیم تا عکس ها را برش دهیم. ابزار برش عکس در فتوشاپ، Paint و غیره وجود دارد. پس اگر عکسی که در بالا کوچک کردیم را برش بزنید نتیجه زیر را خواهید داشت.

تغییر سریع سایز عکس

نحوه تغییر سایز عکس در Paint

از سال ۱۹۸۵ به بعد ابزار Paint به عنوان جزئی از ویندوز درآمد. احتمالا شما قبلا از Paint استفاده کرده اید. با استفاده از Paint شما می توانید انواع تصاویری که دارای پسوند BMP, PNG, JPG, TIFF و غیره هستند را تغییر اندازه دهید. برای تغییر سایز ابتدا برنامه Paint را باز کنید به منوی File بروید و روی Open کلیک کنید. عکسی که می خواهید اندازه آن را تغییر دهید را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید بعد روی دکمه Open کلیک کنید.

نحوه تغییر سایز عکس در Paint

در سربرگ Home و از گروه Image ابزار Resize را انتخاب کنید.

نحوه تغییر سایز عکس در Paint

Paint به شما امکان می دهد تا تصاویر را برحسب پیکسل و یا درصد تغییر اندازه دهید که به طور پیش فرض Paint از درصد استفاده می کند و برای اندازه گیری دقیق مناسب است. در اینجا چیزی که ما نیاز داریم تغییر پیکسل ها است. وقتی که شما به طور افقی یا عمودی مقدار را تایپ می کنید Paint به طور خودکار ابعاد عکس اصلی را تغییر می دهد. ابعاد مورد نظر خود را وارد کنید و روی OK کلیک کنید.

نحوه تغییر سایز عکس در Paint

حالا شما می توانید کیفیت عکس خود را بالا ببرید.

PicPick – نرم افزار تغییر ابعاد عکس برای کامپیوتر

Paint برای افرادی که نمی خواهند برنامه جانبی را برای تغییر سایز عکس نصب کنند مناسب بود. اگر شما می خواهید برای تغییر ابعاد عکس از برنامه جانبی استفاده کنید می توانید از برنامه PicPick استفاده کنید. رابط کاربری این برنامه شبیه به Paint است اما قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد به طور مثال ابزارهای ویرایش و حاشیه نویسی بهتری دارد و ابزاری برای گرفتن عکس از صفحه نمایش دارد. برنامه را باز کنید و روی لینک آبی Open an Existing Image کلیک کنید و بعد عکسی که می خواهید ابعاد آن را تغییر دهید را پیدا کنید. شما می توانید به جای این کار از اکسپلورر فایل عکس را داخل پنجره PicPick درگ کنید.

PicPick - نرم افزار تغییر سایز عکس برای کامپیوتر

در نوار ابزار دکمه Resize را انتخاب کنید و از منوی کرکره ای Image Resize را انتخاب کنید.

PicPick - نرم افزار تغییر سایز عکس برای کامپیوتر

PicPick به شما امکان می دهد تا تصاویر را برحسب پیکسل و یا درصد تغییر اندازه دهید، به طور پیش فرض از درصد استفاده می شود به قسمت پیکسل ها سوئیچ کنید. ابعاد مورد نظر خود را وارد کنید و روی OK کلیک کنید تا به طور خودکار ابعاد عکس تغییر داده شود.

PicPick - نرم افزار تغییر سایز عکس برای کامپیوتر

شما حالا می توانید برای افکت گذاری عکس های خود از ۱۵ مورد از بهترین روش های ویرایش عکس اندروید استفاده کنید.

روش تغییر سایز عکس به صورت دسته ای بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

هر چند برنامه IrfanView مانند برنامه PicPick ابزار ویرایش و حاشیه نویسی ندارد اما شما می توانید سایز عکس های خود را به صورت سریع تغییر دهید و دارای پلاگین های زیادی است که می توانید قابلیت های این برنامه را گسترش دهد. شما می توانید یک یا چند عکس را به صورت همزمان تغییر اندازه دهید. برای تغییر اندازه یک تصویر در برنامه IrfanView به منوی Image بروید و بعد گزینه Resize / Resample را انتخاب کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

ابعاد جدید عکس را وارد کنید و دکمه OK را کلیک کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

اما برای تغییر چند عکس در برنامه IrfanView به منوی File بروید و گزینه Batch Conversion / Rename را انتخاب کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

در سمت راست عکسی که می خواهید تغییر اندازه دهید را انتخاب کنید و بعد دکمه Add را انتخاب کنید. بعد از اینکه عکس به برنامه اضافه شد روی دکمه Advanced کلیک کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

در پنجره باز شده شما تعداد زیادی از قابلیت ها و ویژگی ها را مشاهده خواهید کرد. گزینه هایی که ما برای تغییر ابعاد عکس نیاز داریم در سمت چپ قرار دارد. گزینه Resize را انتخاب کنید و ابعاد جدید عکس را وارد کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

وقتی که ابعاد جدید را وارد کردید روی دکمه OK کلیک کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

اگر می خواهید عکس های جدید در مسیر فعلی ذخیره شود Use Current (‘Look In’) Directory را کلیک کنید در غیر این صورت Browse را انتخاب کنید و مسیر مورد نظر خود را وارد کنید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

در نهایت روی دکمه Start Batch کلیک کنید تا تمام عکس های شما به طور همزمان با هم تغییر اندازه داده شوند.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در برنامه IrfanView

نحوه تغییرسایز و  پیسکل عکس آنلاین در سایت Bulkresizephotos

اگر دوست ندارید برای تغییر سایز عکس از برنامه های جانبی استفاده کنید می توانید از سرویس آنلاین Bulkresizephotos استفاده کنید. این سایت به شما اجازه تغییر ابعاد عکس و فشرده سازی عکس را می دهد. این سایت به دلیل اینکه عکس های شما را در سرور ذخیره نمی کند بسیار سریع است. بعد از ورود به سایت روی دکمه Choose Images کلیک کنید و عکسی که می خواهید تغییر اندازه دهید را انتخاب کنید. شما می توانید به طور همزمان یک یا صدها عکس را انتخاب کنید و روی دکمه Open کلیک کنید.

تغییر سایز عکس آنلاین در سایت bulkresizephotos

در صفحه بعد اندازه تصویر، مقیاس طول، عرض، ارتفاع و غیره را انتخاب کنید و روی دکمه Start Resizing کلیک کنید. همانطور که می بینید اندازه تصاویر تغییر داده می شوند حالا می توانید آنها را در هر جایی که می خواهید ذخیره کنید.

تغییر سایز عکس آنلاین در سایت bulkresizephotos

حالا شما بعد از تغییر اندازه عکس می توانید بک گراند عکس خود را تغییر دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا امروز در انزل وب  ابزار تغییر ابعاد عکس مورد علاقه شما را معرفی کردیم؟ آیا روش دیگری برای تغییر پیکسل عکس می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

7 سرویس آنلاین ساخت عکس پاسپورت
۷ سرویس آنلاین ساخت عکس پاسپورت
۵ روش تغییر و تنظیم سایز عکس یا ویدیو پست و استوری اینستاگرام
تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی آنلاین و آفلاین
۶ روش تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی آنلاین و آفلاین

نظرات