راهنمای کامل انتخاب پاور بانک مناسب برای گوشی و لپ تاپ

راهنمای کامل انتخاب و خرید پاور بانک مناسب برای گوشی و لپ تاپ

شاید برای شما پیش آمده باشد که در یک لحظه بسیار حساس شارژ گوشی، تبلت، لپ تاپ تان تمام شده باشد و به پریز برق برای شارژ کردن دستگاه خود دسترسی نداشته باشید. اگر به طور مداوم در سفر هستید و مجبور هستید دستگاه های خود را همراه خود به بیرون خانه حمل کنید استفاده از یک پاور بانک عالی می تواند به شما کمک کند. اگر هنوز پاور بانکی را خریداری نکرده اید می توانید از راهنمای خرید پاور بانکی که برای شما آماده نموده ایم استفاده کنید.

راهنما خرید پاور بانک مناسب برای گوشی آیفون، سامسونگ و..

Best Tips For Buying A Power Bank

گوشی های هوشمند و تبلت های پیشرفته تر هر روز در حال تولید هستند و این به معنای بهبود عمر باتری می باشد. اما همانطور که می دانید هنوز هم به اندازه کافی عمر باتری گوشی ها و تبلت ها بهبود پیدا نکرده است. به منظور کاهش زمان شارژ شدن، سازندگان گوشی های هوشمند دستگاه های خود را با فناوری های مختلف شارژ سریع مانند VOOC، Pump Express و غیره مجهز کرده اند، اما در واقع فناوری های شارژ سریع فقط مدت زمان شارژ شدن را کوتاه می کنند. موقعیت های مختلفی وجود دارد که افراد نمی توانند به شارژ کردن گوشی های همراه خود بپردازند به طور مثال هنگامی که شما در حال سفر هستید و یا وقتی که در اتوبوس هستید نمی توانید دستگاه خود را شارژ کنید و در این مواقع داشتن یک پاور بانک کاربردی به نظر می رسد.

راهنما خرید پاور بانک مناسب برای گوشی آیفون، سامسونگ و..

پاور بانک های زیادی در بازار عرضه شده است که شما می توانید یکی از آنها را برای خود انتخاب کنید اما در هنگام انتخاب یک پاور بانک باید به چه چیزی توجه داشته باشیم؟ چگونه می توانیم بهترین پاور بانک را برای گوشی و تبلت خود انتخاب کنیم؟ قبلا در انزل وب راهنمای خرید و بررسی بهترین نوع پاور (Power) کامپیوتر را ارائه دادیم در ادامه نکات خرید پاور بانک را توضیح خواهیم داد.

بهترین پاور بانک برای آیفون کدام است؟

واحد میلی آمپر در ساعت یا MAh ظرفیت کلی پاور بانک را به ما نشان می دهد، یعنی اگر پاور بانک دارای MAh بیشتری باشد ظرفیت پاور بانک هم بزرگتر خواهد بود. اجازه دهید آیفون ۷ را مثال بزنیم اگر ظرفیت باتری ۱۹۶۰ میلی آمپر در ساعت باشد پاور بانکی برای شما بهتر خواهد بود که ظرفیت باتری بیشتر از ۱۹۶۰ میلی آمپر در ساعت باشد.

بهترین پاور بانک برای آیفون کدام است؟

از نظر تئوری پاور بانکی ۱۹۶۰ میلی آمپری کافی است اما به علت تبدیل جریان ممکن است هنگام شارژ شدن پاور بانک انرژی از دست برود. به همین دلیل پاوربانک کمتر از ۲۰۰۰ میلی آمپر در ساعت مناسب شما نیست. اما اگر برای لپ تاپ خود نیاز به پاور بانک دارید پاور بانکی را انتخاب کنید که بیش از ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت را ارائه می دهد. در جدول زیر شما می توانید مقدار MAh برخی از دستگاه ها را مطالعه بفرمایید.

دستگاه

میلی آمپر در ساعت

iPhone 6s

۱.۷۱۵

iPhone 6s Plus

۲.۷۵۰

iPhone 6

۱.۸۱۰

iPhone 6 Plus

۲.۹۱۵

iPhone 5s

۱.۵۷۰

iPhone 5

۱.۴۴۰

iPad Air 2

۷.۳۴۰

iPad Air

۸.۸۲۷

iPad mini 4

۵.۱۲۴

Samsung Galaxy S6 edge Plus

۳.۰۰۰

Samsung Galaxy S6 edge

۲.۶۰۰

Samsung Galaxy S6

۲.۵۵۰

Samsung Galaxy S5

۲.۸۰۰

Samsung Galaxy Tab S2 (9,7 inch)

۵.۸۷۰

OnePlus 2

۳.۳۰۰

OnePlus One

۳.۱۰۰

LG G5

۲.۸۰۰

LG G4

۳.۰۰۰

LG G3

۳.۰۰۰

Google Nexus 6

۳.۲۲۰

Huawei Mate 6

۲.۷۰۰

کدام پاور بانک برای سری های سامسونگ بهتر است؟

پورت های USB مختلف پاور بانک می توانند کار شما را راحت کنند. ممکن است شما بخواهید به طور همزمان چند دستگاه مختلف را به پاور بانک وصل کنید اگر چند پورت مختلف در پاور بانک وجود داشته باشد می توانید بدون هیچ مشکلی عملیات شارژ کردن خود را انجام دهید. توجه داشته باشید پاور بانک هایی که تنها از پورت های لایتنینگ استفاده می کنند از سری های سامسونگ پشتیبانی نمی کنند. در حال حاضر گزینه های زیادی وجود دارد برخی از پاور بانک دارای کابل لایتنینگ هستند و از آداپتور میکرو USB استفاده می کنند. برخی پاور بانک های دیگر به پورت PD و دو کابل شارژ مجهز هستند. اکثر این پاور بانک ها شما را قادر می کند بدون استفاده از کابل شارژر دستگاه خود را شارژ کنید.

کدام پاور بانک برای سری های سامسونگ بهتر است؟

بهترین پاور بانک برای آیفون و اندروید

قدرت ورودی و خروجی  هر دو به طور جداگانه به قدرت پاور بانک اشاره دارد. اگر قدرت بالاتر باشد احتمال دارد پاور بانک دستگاه را سریعتر شارژ کند. اگر شما یک پاور بانک با ظرفیت کمتر داشته باشید شاید مهم نباشد که چقدر زمان صرف شارژ شدن می کنید. اما اگر پاور بانک دارای بیش از ۱۰ هزار میلی آمپر در ساعت و ورودی ۰.۵ ولت یا ۵ آمپر باشد شما می توانید تصور کنید که چقدر زمان برای شارژ شدن پاور بانک صرف می کنید؟

بهترین پاور بانک برای آیفون و اندروید

در مورد پورت های خروجی واضح است که بسیاری از پاور بانک ها دارای پورت های QC یا PD است، این پورت ها کمک می کنند پاور بانک سریعتر دستگاه را شارژ کند. دستگاه های اندروید، آیفون و آی پد قدرت خروجی متفاوتی را لازم دارند. پاور بانک هایی که پورت های USB دارند مناسب دستگاه های اندروید یا آیفون هستند. دستگاه شما باید از فناوری شارژ کردن سریع پشتیبانی کند در غیر این صورت نمی توانید شارژ سریع داشته باشید. پس همیشه قدرت ورودی و خروجی پاور بانک را چک کنید و مطمئن شوید که پاور بانکی را که انتخاب کرده اید با دستگاه شما سازگار است.

 آداپتور پاور بانک

در بیشتر موارد هیچ شارژر USB همراه با پاور بانک وجود ندارد و شما می توانید از شارژر USB که همراه گوشی هوشمند شما است استفاده کنید. مهم نیست که پاور بانک خود را با شارژر قبلی شارژ می کنید یا از طریق پورت USB کامپیوتر، شما باید مطمئن شوید که پاور آداپتور به اندازه کافی پاور بانک شما را شارژ می کند. آمپراژ (A) به شما می گوید که پاور باند با چه سرعتی دستگاه های الکترونیکی شما را شارژ می کند. یک پاور بانک نرمال باید آمپراژی بین ۱ تا ۳.۵ آمپر داشته باشد. پاور بانک هایی که آمپراژ های بالاتری دارند دستگاه های شما را سریعتر شارژ می کنند.

 آداپتور پاور بانک

اگر قصد دارید علاوه بر پاور گوشی دست دوم خریداری کنید راهنما و نکات مهم خرید گوشی کارکرده را مطالعه بفرمایید.

باتری پاور بانک عالی

شاید شما فکر کنید که باتری لیتیوم پلیمری امن تر از باتری های لیتیوم ۱۸۶۵۰ هستند اما در واقع این طور نیست. مهمترین کاری که ما باید انجام دهیم پیدا کردن یک سازنده قابل اعتماد است. باتری ۱۸۶۵۰ در واقع یک باتری لیتیومی معمولی است که از الکترولیت مایع استفاده می کند در حالی که باتری های لیتیوم پلیمر از الکترولیت پلیمر بدون نشت مایع استفاده می کند. همچنین باتری ۱۸۶۵۰ به دلیل مواد شیمیایی که در آن قرار دارد با هوا واکنش نشان می دهد و ممکن است آتش بگیرد.

باتری پاور بانک عالی

باتری لیتیوم پلیمر با چگالی بالا می تواند مطابق با پاور بانک مورد تقاضا به هر شکلی ساخته شود. هنگامی که باتری ۱۸۶۵۰ بیش از حد شارژ می شود و اتصال کوتاه اتفاق می افتد انفجار رخ می دهد. باتری های لیتیوم پلیمری فاقد مواد شیمیایی هستند و نمی تواند باعث آتش سوزی شود. بنابراین ما باید پاور بانک هایی را انتخاب کنیم که کیفیت بالایی داشته باشند و امن باشند.

نحوه انتخاب بهترین مارک پاور بانک

هیچ چیزی مهمتر از کیفیت و امنیت نیست. نکات ایمنی پاور بانک باید به طور واضح ذکر شده باشد. بعضی از سازندگان پاور بانک روی بسته بندی خود جزئیات مربوط به پاور بانک را لیست می کنند. اما جنبه های دیگری نیز وجود دارد که برای انتخاب پاور بانک باید در نظر گرفته شود. شما باید از برندهای معروف پاور بانک استفاده کنید. اگر فکر می کنید که یک برند گران است می توانید برندهای دیگر را در اینترنت جستجو کنید اما نباید تنها به اینترنت متکی بود.

بهترین مارک پاور بانک

آیا پاور بانک هایی که قیمت ارزانی دارند مناسب هستند؟

اگر شما به دنبال یک پاور بانک هستید که متناسب با نیازهای شما باشد تنها نگاه کردن به عکس های پاور بانک کافی نیست. شما باید به مشخصات پاور بانک نگاه کنید و تصمیم بگیرید که چه مشخصاتی برای شما مهمتر هستند. گاهی اوقات ممکن است یک مدل ارزان با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد. بعضی از پاور بانک های ارزن قیمت می توانند به دستگاه الکترونیکی شما صدمه بزند.

آیا پاور بانک هایی که قیمت ارزانی دارند مناسب هستند؟

اگر قصد دارید لپ تاپ دست دوم خریداری کنید از نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم استفاده کنید.

طول عمر باتری پاور بانک

باتری هایی که داخل پاور بانک و گوشی های هوشمند استفاده می شوند به مرور زمان دشارژ (تخلیه شارژ) می شوند. پاور بانک ها دارای سیکل های مختص به خود هستند و همچنین شارژ آنها به کیفیت باتری های سلولی و ترکیبات شیمیایی بستگی دارد. اگر پاور بانک شما دارای ظرفیت بیشتری است سیکل شارژ کمتر خواهد شد. وقتی که شما از پاور بانک استفاده نمی کنید پاور بانک مقداری از شارژ خود را از دست می دهد. اگر برای چند ماه حتی چند سال از پاور بانک استفاده نمی کنید باید هر چند وقت یکبار آن را شارژ کنید تا عمر پاور بانک خود را افزایش دهید.

طول عمر باتری پاور بانک

چراغ های LED پاور بانک

چراغ های LED به شما کمک می کند تا بدانید که پاور شارژ می شود یا. این چراغ ها همچنین وضعیت شارژ یا وضعیت کار کردن پاور بانک را نشان می دهد. البته اکثر پاور بانک ها چراغ LED دارند.

چراغ های LED پاور بانک

اندازه پاور بانک

یک پاور بانک باید برای استفاده ساده باشد و زمانی که به برق دسترسی ندارید دستگاه های الکترونیکی شما را شارژ کند. اندازه پاور بانک بسیار مهم است چون شما باید بتوانید آن را با خود حمل کنید. یک پاور بانک که گوشی یا تبلت شما را شارژ می کند می تواند در جیب شما جا بگیرد اما یک پاور بانک لپ تاپ در کوله پشتی یا کیف دستی شما جا می گیرد.

اندازه پاور بانک

ترکیب پاور بانک با پنل انرژی خورشیدی

شما می توانید پاور بانک خود را با پنل انرژی خورشیدی قابل حمل خود ترکیب کنید تا پاور بانکتان کاملا با محیط زیست سازگار باشد.

ترکیب پاور بانک با پنل انرژی خورشیدی

در آخر اگر قصد دارید خودتان پاور بانک بسازید می توانید از ۲ روش ساخت پاور بانک حرفه ای و قابل شارژ از باتری لپ تاپ و باتری قلمی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم نکات خرید پاور بانک مناسب گوشی و لپ تاپ را به شما آموزش دهیم. از نظر شما بهترین مارک پاور بانک کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش ساخت پاور بانک حرفه ای و قابل شارژ از باتری لپ تاپ و باتری قلمی
۲ روش ساخت پاور بانک حرفه ای و قابل شارژ از باتری لپ تاپ و باتری قلمی

نظرات