۲ روش استعلام پلاک خودرو صفر ، فک پلاک و.. با کد ملی

خرید و فروش وسایل نقلیه امری بدیهی است. هنگامی که شما مالک خودرویی هستید و آن را به شخص دیگری می فروشید علاوه بر انتقال سند شما باید عملیات فک پلاک خودرو را انجام دهید، اما فک پلاک چیست و چگونه از وضعیت تعویض پلاک به صورت آنلاین خبردار شویم؟ در ادامه نحور کار با سامانه های استعلام پلاک خودرو را به شما آموزش میدهیم.

آموزش استعلام پلاک خودرو صفر و.. با کد ملی و شماره پلاک

Inquiry License Plate With national code and Number plates

اولین مرحله ای که بعد از تنظیم قرارداد خصوصی بین خریدار و فروشنده ماشین باید انجام شود تا معامله شکل رسمی به خود بگیرد فک پلاک است. اما فک پلاک چیست؟ به عملیات تعویض پلاک، فک کردن پلاک ماشین گفته می شود که در طی این فرآیند پلاک به شخص خریدار واگذار می شود.

استعلام پلاک خودرو صفر و.. با کد ملی و شماره پلاک

در صورتی که شما ماشینی خریداری کنید و پلاک آن را عوض نکنید، تخلفاتی که توسط خریدار انجام می شود به نام صاحب قبلی ماشین ثبت می شود و این صاحب قبلی ماشین است که باید جوابگو باشد.

برای جلوگیری از هرگونه مشکلی پیشنهاد می شود که خریدار و فروشنده با هم برای تعویض پلاک و انتقال سند مالکیت خودرو اقدام کنند.

نحوه درخواست فک پلاک

قبلا نحوه دریافت سود سهام عدالت، مشاهده صورتحساب و ثبت شماره شبا را به شما آموزش دادیم، اما اگر قصد فک پلاک دارید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا برگه ای به شما تحویل داده شود. در این برگه شما می توانید شماره نوبت و باجه ای که باید به آن مراجعه کنید مشخص شده است. بعد از اینکه خودروی خود را در پارکینگ مستقر کردید با در دست داشتن سند خودرو، کارت ملی، شناسنامه، فیش آب برق یا آب  به باجه مورد نظر مراجعه کرده و آنها را به متصدی باجه تحویل دهید. شما می توانید همراه با مالک قبلی خودرو مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را انجام دهید و یا اینکه از وی وکالت بگیرید و مراحل را به تنهایی انجام دهید. بابت قبض پست، پلاک و برگ سبز مبلغی از شما دریافت می شود.

نحوه درخواست فک پلاک

بعد از انجام مراحل ذکر شده برگه ای به شما تحویل داده می شود که این برگه توسط بازرسین خودرو پر می شود که بعد از پر شدن باید به همان باجه ای که برگه را تحویل گرفته اید برگردانید. بعد از تحویل برگه مدارکی که قبلا ارائه کرده بودید به شما پس داده می شود و شما می توانید به محل فک پلاک بروید و پلاک قبلی را تحویل بگیرید و منتظر پلاک جدید بمانید. مدت انتظار به موارد متعددی همچون ثبت نشدن پلاکی دیگر به نام شما بستگی دارد. اگر قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده باشد باید بیشتر منتظر بمانید.

توصیه می شود برای انجام فک پلاک حتما کارت بانکی به همراه داشته باشید.

استعلام وضعیت پلاک فک شده خودرو با کدملی

قبلا در انزل وب راجع به استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی موبایل صحبت کردیم، اما اگر قصد دارید از وضعیت پلاک فک شده مطلع شوید شما می توانید از سایت راهور استفاده کنید. بعد از اینکه وارد سایت راهور شدید اسکرول را پایین بکشید تا به قسمتی که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید برسید. همانطور که ملاحظه می فرمایید یک قسمت به نام وضعیت پلاک فک شده وجود دارد، روی آن کلیک کنید.

استعلام وضعیت پلاک فک شده خودرو با کدملی

حالا به صفحه جدیدی هدایت می شوید که می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید. به علت حجم زیاد داده ها، اطلاعات این سایت به صورت هفتگی آپدیت می شود و به صورت مستقیم به بانک اطلاعات پلیس راهور متصل نیست. حالا در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد کنید. بعد متن تصویری را تایپ کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید. حالا می توانید وضعیت پلاک خود را مشاهده بفرمایید.

استعلام وضعیت پلاک فک شده خودرو با کدملی

برنامه استعلام پلاک خودرو برای اندروید

آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. را قبلا به شما آموزش دادیم در این قسمت قصد داریم برنامه سامانه استعلام، خلافی، پلیس +۱۰ را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید از طریق گوشی خود وضعیت پلاک خودروی خود را پیگیری کنید می توانید اپلیکیشن سامانه استعلام ، خلافی ، پلیس +۱۰ را در دستگاه اندروید خود نصب کنید.

این برنامه کلیه خدمات تعویض پلاک خودرو و مشاهده وضعیت پلاک فک شده را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این خدمات دیگری همچون دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک و اینترنت، استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک و اینترنت، استعلام کارت سوخت از طریق پیامک و اینترنت، استعلام تصادفات رانندگی، پرداخت جرائم رانندگی از طریق اینترنت و بسیاری از خدمات دیگر توسط این اپلیکیشن ارائه می شود.

نرم افزار استعلام پلاک خودرو

اگر به غیر از استعلام پلاک خودرو قصد دارید خلافی ماشین خود را استعلام کنید می توانید از ۶ روش گرفتن استعلام خلافی ماشین از طریق اینترنت، SMS، تلگرام، VIN، تلفن و.. استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه استعلام پلاک خودرو ناجا از طریق اینترنت و کد ملی را به شما آموزش دادیم، اگر روش دیگری برای استعلام پلاک ماشین می شناسید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..

نظرات

  • ا says:

    خداییش این چه مدل بالا بردن رنک سایت هست؟
    توش بی ربط سهام عدالت رو اوردین؟
    نمیدونم والا

  • 721 says:

    ممنون مطالبتون عالی بود کارم راه افتاد بازم تشکر

  • سجاد says:

    استعلام پلاک ماشین

  • ریحان says:

    سلام …وقتتون بخیر… من ماشینمو سال ۹۷ فروختم و هرچه سرچ میکنم فک و تعویض پلاک چیزی رو نشون نمیده؟/ ممکنه خریدار فک پلاک نکرده باشه؟ یا اینکه سیستم بروزرسانی نشده؟

    • سجاد says:

      استعلام پلاک خودرو

      • مهدی says:

        با عرض سلام
        یه سوال داشتم میخواستم بدونم پلاک ماشینی روکه دارم اگه بخواهم روی ماشین صفر که از کمپانی تحویل میگیرم نصب کنم چند روز قبل تحویل ویا صدور دعوتنامه شرکت پلاک رو فک کنم تا روی ماشین جدید نصب بشه ، با تشکر از راهنمایی شما

    • محمدی says:

      هنوز ندیدم ک نظر بدم

    • امیر says:

      داداشی دیگه +تل قبل نیست چه پلاکت فک شده باشه چه نشده باشه برای خودرو جدید قبل از بارگیری و ارسال به نمایندگی یه پلاک نو با شماره جدید صادر میکنن

  • vdphki says:

    سلام …وقتتون بخیر… من ماشینمو سال ۹۷ فروختم و هرچه سرچ میکنم فک و تعویض پلاک چیزی رو نشون نمیده؟/ ممکنه خریدار فک پلاک نکرده باشه؟ یا اینکه سیستم بروزرسانی نشده؟

    • حمید says:

      سلام، تو این سایت فقط پلاک های که فک شده و تحویل انبار شده را نشون میده،
      شما باید برید مرکز شماره گذاری کد ملی را بدید تا پلاک های که به نامتون هست را پرینت بگیرن بدن،

  • پویا says:

    چندین بار از سایت اصلی پلیس توی تاریخ های مختلف استعلام پلاک گرفتم ولی اصلا هیچ پلاکی نشون نمیده و سایتش کلا خرابه

  • M.a says:

    موقع تعویض پلاک بدهی عوارضی باید تصویه بشه؟
    پلاک ماشینم فک شده ولی هنوز بدهی عوارضی داره

  • رضا says:

    سه ماه پیش شهرک آزمایش اصفهان فک پلاک کردم الان سرچ میکنم چیزی نمیاره! به نظر میاد سامانه درست نیست

  • مهرنوش says:

    سلام خسته نباشین
    سال ۹۲ پلاک ماشینم همزمان با فروشش فک پلاک شد
    سوال من این هستش که امسال من بخوام ماشین بخرم پلاکی که سال ۹۲ فک پلاک شده رو میتونم برای این ماشین استفاده کنم یا نه
    ممنون

  • mohammadA says:

    من تا حالا ماشین نداشتم ولی میزنه سال٨۵توی کرج فک پلاک کردی و یه پلاک ازاد داری
    ممکنه اشتباه باشه؟

  • زنده بادایران says:

    باعرض سلام وخسته نباشید ب تمامی جان برکفان نیروی انتظامی خداقوت وخسته نباشید برنامه کاملا مفید وجامه

  • حسام says:

    با سلام الان نزدیک ۲۵ روزه که ماشنیو که فروختم طرف توی شهرستان تعویض پلاک کرده ولی وقتی استعلام میگیرم کادر سبز میاد که داخلش نوشته پلاک . فک پلاک چیزی نشون نمیده

  • اکبر اکبری says:

    با سلام. خودرویی صفرکیلومتر را در سال ۹۰ فروختم وچون اطلاع نداشتم که بعد از فروش خودرو چکار کنم پیگیری نکرده ام و الان فردی از من شکایت کرده جهت تعویض پلاک ماشین و انتقال سند البته وی شماره تلفن من را نداشته است، حال چگونه میتونم شماره تلفن کسی که از من شکایت کرده پیدا کنم

  • مهران says:

    وقتی وارد سایت میشیم فقط یه کادر سبز رنگ داره که نوشته پلاک و تاریخ فک پلاک ولی هیچی زیرش نیست . چرا اینطوریه؟ چون هیچ اطلاعاتی نیست یعنی فک پلاک نشده؟

    • علی says:

      سلام عزیزم.
      وقتی کادر سبز رنگ خالیه، یعنی هنوز هیچ پلاکی که بنام شما بوده است، فک نشده و یعنی هنوز پلاک آزادی ندارید.

  • سید مسعود رضایی says:

    سلام,
    ضمن تشکر از سایت خوبتون,
    خواستم ازتون سوال کنم که چگونه میشه فهمید که چه پلاک هایی بنام مون هست!?

  • منصوره السادات معصومین شرقی says:

    بادرود لطفا بفرمایید شماره پلاک خودرو ۴۵م ۴۴۸ ایران ۸۸ در کدام مرکز تعویض پلاک شده متشکرم

  • امیرتوکلی شاکر says:

    پلاک های مناطق شمال تهران ایران ۱۱وایران ۴۴وایران ۷۷متعلق به منطقه های ۱و۲و۳و۴و۵و۷و۸و۲۲پلاک های مناطق مرکزتهران ایران ۲۲وایران ۵۵وایران ۸۸متعلق به منطقه های ۲و۶و۱۰و۱۱و۱۲,پلاک های مناطق جنوب تهران ایران ۳۳وایران ۶۶وایران ۹۹متعلق به منطقه های ۹و۱۳و۱۴و۱۵و۱۶و۱۷و۱۸و۱۹و۲۰و۲۱ فقط پلاک هاباحروف ق متعلق به قلب ومرکزتهران ایران ۷۷ق ایران ۸۸ق ایران ۹۹ق

    • Javad says:

      شاکری چی میگی بابا ، همه جام که هستی ، عجب فک پرچونه ای داری . در ضمن این ، ۱۱/ ۲۲/ ۳۳ / ۴۴ اینا واسه عصر حجر بود. چند ساله همش قروقاطی شده

  • امیرتوکلی شاکر says:

    پلاک های مناطق شمالی تهران ایران ۱۱وایران ۴۴وایران ۷۷جزع مناطق های ۱٬۲٬۳٬۴٬۵٬۷٬۸٬۲۲پلاک های مناطق مرکزی تهران ایران ۲۲وایران ۵۵وایران ۸۸جزع منطقه های ۲٬۶٬۱۰٬۱۱٬۱۲پلاک های مناطق جنوبی تهران ایران ۳۳وایران ۶۶وایران ۹۹جزع مناطق های ۹٬۱۳٬۱۴٬۱۵٬۱۶٬۱۷٬۱۸٬۱۹٬۲۰٬۲۱

  • نبی سواری پور says:

    چه موقع پلاک برا وانت نیسان دو گانه صفر صادر میشود
    دلیل تاخیر در صدور پلاک چیست
    آیا شرکت درقبال این مسئله مسئول میباشد

  • سحر says:

    چرا برای استعلام فک پاک اطلاعات نمیده فقط یه کادر سبزه که نوشته پلاک وتاریخ فک

    • م says:

      چون هنوز فک پلاک نکردین؟

    • حامد says:

      سلام..من پارسال ماشینمو فروختم به یکی از دوستام،اونم نصف پولم و نداد،متاسفانه از روی سادگی و اعتماد قولنامه هم نکردیم تعویض پلاک هم نکردیم سند هم به نام خودمه..تمام مدارکش به نام من هست فقط سند دست یارو هست،،من رفتم توقیف پلاک گرفتم و ماشین و بردن پارکینگ،منتظر موندم تا بیاد و حساب کتاب کنیم که بعد یکهفته دیدم ماشینو درآورده از پارکینگ وبعد از چندوقت هم شنیدم ماشین و فروختش..!!آخه چه طوری مگه داریم مگه میشه؟خواهشن یه نفر یه توضیحی یه راهنمایی بکنه ببینم چطور شده..ممنون

  • بهمن says:

    بسیار عالی