راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ

راهنمای کامل خرید تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و..

تلویزیون ها دارای اندازه ها و قیمت های متفاوتی هستند. تولیدکنندگان هر روزه فناوری های جدیدی را به تلویزیون های خود اضافه می کنند، کیفیت تصاویر و قدرت اسپیکرها روز به روز بیشتر می شود و البته این نیاز به صرف هزینه ای بیشتر برای خرید دارد. آیا شما می دانید کدام تلویزیون را برای خرید انتخاب کنید؟ در صورتی که جوابتان منفی است می توانید از راهنمای خرید تلویزیون امروز انزل وب استفاده کنید.

راهنمای نحوه خرید تلویزیون ۴K ، Ultra HD و..

TV Buying Guide

ما باید کدام تلویزیون را برای خرید انتخاب کنیم؟ اگر حوصله خواندن جزئیات را ندارید و قصد دارید یک تلویزیون عالی خریداری کنید چند گزینه وجود دارد که می توانید برای خرید مد نظر داشته باشید:

  •  اگر به دنبال بهترین کیفیت هستید تلویزیون ال جی OLED سری C8 را خریداری کنید.
  • اگر به دنبال بهترین قیمت هستید تلویریون ال جی OLED سری B7A را خریداری کنید.
  • اگر به دنبال کیفیت صدای عالی هستید تلویزیون های سامسونگ سری Q8 را خریداری کنید.
  • اگر به دنبال بهترین کیفیت تصاویر هستید تلویزیون های سری TCL 6 را خریداری کنید.
  • اگر دنبال بهترین تلویزیون هایی هستید که اندازه متوسطی دارند (۴۳ تا ۵۵ اینچ) تلویزیون های سری TCL S405 را خریداری کنید.
  • اگر به دنبال بهترین تلویزیون های هستید که اندازه کوچی دارند (۴۰ اینچ و کوچکتر) تلویزیون های سری TCL S305 را خریداری کنید.

راهنمای نحوه خرید تلویزیون

در صورتی که فرصت کافی برای مطالعه ویژگی های متفاوت تلویزیون ها را دارید می توانید نکاتی که در ادامه بیان می شود را بررسی بفرمایید.قصد فلش مموری برای تلوزیون خود دارید؟ می توانید راهنمای خرید و ۷ روش انتخاب بهترین فلش مموری در بازار ایران را مطالعه بفرمایید.

چهار قانون خرید تلویزیون را مد نظر داشته باشید

همیشه در هر کشوری در فصول خاصی از سال قیمت تلویزیون پایینتر است. اگر قصد خرید تلویزیون دارید و خریدتان فوری نیست می توانید منتظر بمانید تا فصل مورد نظر از راه برسد. یا منتظر فروش های فوق العاده فروشگاه ها بمانید.

چهار قانون خرید تلویزیون را مد نظر داشته باشید

اگر واقعا به برخی قابلیت های پیشرفته نیاز ندارید مجبور نیستید تلویزیونی خریداری کنید که شامل این قابلیت ها باشند، با اینکار فقط هزینه خرید خود را بالا خواهید برد. پس جدول مشخصات تلویزیون ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین تلویزیون را براساس نیاز خود خریداری کنید.

چهار قانون خرید تلویزیون را مد نظر داشته باشید

آیا تلویزیون های بزرگتر واقعا بهتر هستند؟ توصیه می شود که برای یک اتاق خواب یک تلویزیون حداقل ۴۰ اینچی و برای اتاق نشیمن یک تلویزیون ۵۵ اینچی و برای محیط های بزرگتر تلویزیون های ۶۵ اینچ به بالا خریداری کنید. همیشه اندازه تلویزیون را براساس محیطی که می خواهید قرار دهید انتخاب کنید.

چهار قانون خرید تلویزیون را مد نظر داشته باشید

تلویزیون های ۴K که به عنوان تلویزیون های UHD شناخته می شوند نسبت به تلویزیون هایی که دارای رزولوشن ۱۰۸۰p استاندارد هستند ۴ برابر پیکسل بیشتر دارند و این فوق العاده است اما در واقع کمتر کسی متوجه تفاوت کیفیت تصویر یک تلویزیون ۴K و یک تلویزیرون HDTV خوب قدیمی می شود. از طرفی دیگر چونکه تولید تلویزیون های ۴K برای سازندگان ساده است خیلی سریع قیمت ها کاهش پیدا می کنند.

به طور مثال تلویزیون های ۴K و ۶۵ اینچی Vizio و TCL در ایالات متحده با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش رسیده است در حالی که تلویزیون های ال جی و سامسونگ به قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش رسیده است. این روزها بسیاری از تلویزیون ها به ویژه تلویزیون های بزرگ دارای رزولوشن ۴K و ۱۰۸۰p هستند و تلویزیون هایی که رزولوشن پایین تری دارند به سرعت در معرض فروش قرار می گیرند.

چهار قانون خرید تلویزیون را مد نظر داشته باشید

راهنمای خرید و بررسی بهترین نوع پاور (Power) کامپیوتر مناسب شما را مطالعه بفرمایید.

راهنمای خرید تلویزیون ۴k

اکثر تلویزیون های ۴K امروزی دارای HDR هستند. در واقع HDR یک قابلیت است و مخفف High Dynamic Range می باشد و محدوده کنتراست و دقت رنگ ها را توسعه می دهد و باعث می شود ما تعداد رنگ های بیشتری را مشاهده کنیم. HDR رنگ و کنتراست بهتری را فراهم می کند و بنابراین شما می توانید تصاویر را به صورت واقعی تری مشاهده کنید. سرویس های استریم Netflix و Amazon هر دوی ۴K و HDR را ارائه می دهند و فقط سریال ها و فیلم های اورجینال در هر دو سرویس ۴K HDR هستند. شما می توانید فیلم های ۴K HDR را از iTunes خریداری کنید و با یک پلیر بلوری ۴k مشاهده کنید. در نتیجه تلویزیون ۴K که دارای قابلیت HDR است بهترین تلویزیونی است که می توانید برای خرید انتخاب کنید.

راهنمای خرید تلویزیون 4k

راهنمای کامل انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ را بررسی بفرمایید.

راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی : کیفیت تصویر

هنوز خریداران کیفیت تصویر را به عنوان اولین عامل انتخاب در نظر می گیرند. یکی از منتقدانی که سابقه ۱۵ سال نقد و بررسی تلویزیون را دارد تجربیات خود را اینگونه بیان می کند که:

تلویزیون های OLED دارای بهترین کیفیت تصویر هستند اما هنوز گران هستند. تلویزیون های OLED به خاطر رنگ سیاه مطلق و کیفیت عالی رنگ های دیگر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. تلویزیون هایی که از تکنولوژی LED LCD استفاده می کنند بسیار متفاوت از تلویزیون های OLED هستند. سطح روشنایی تلویزیون های OLED قابل قیاس با سطح روشنایی تلویزیون های LED LCD نیست. تلویزیون های LED LCD دارای چراغ های بک لایت LED هستند و دارای نور پس زمینه هستند.

در حالی که OLED ها از دیودهایی ساخته شده اند که به وسیله الکتریسیته نور ایجاد می کنند که در ظاهر شبیه به LED است اما نازکتر و منعطف تر هستند. OLED هزار برابر سریعتر از تلویزیون های LED LCD است و این باعث می شود که تصاویر به صورت روان و بدون لگ مشاهده شوند. در نتیجه تلویزیون های OLED نازکتر، سبکتر بوده و عملکرد بهتری را نسبت به تلویزیون های LED LCD ارائه می دهند.

راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی

اندازه، قیمت و کیفیت تصویر تنها سه عامل از فاکتورهایی هستند که باید در نظر بگیرید و به غیر از این سه عوامل دیگری در انتخاب بهترین تلویزیون دخیل هستند.

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ، سونی، ال جی : کنترل صوتی

از جدیدترین گجت های تلویزیون می توان به قابلیت کنترل از طریق فرامین صوتی اشاره کرد. تلویزیون به صورت از راه دور و با کمک یک میکروفن داخلی قابلیت جستجوی فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را دارد اما این چیز جدیدی نیست.

قابلیتی جدیدی که در تلویزیون های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شاهد آن هستیم ادغام دو پلیر بزرگ گوگل و آمازون است. تلویزیون های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سونی و همچنین تلویزیون های ۲۰۱۸ ال جی دارای دستیار گوگل هستند و شما می توانید از راه دور فرامین صوتی را بکار ببرید و چراغ ها را کنترل کنید و موسیقی پخش کنید، گیم بازی کنید و.. تلویزیون های Amazon Fire دستیار الکسا و تلویزیون های ۲۰۱۸ سامسونگ دستیار دیجیتال Bixby را معرفی می کنند. حتی جالبتر اینکه شما می توانید اسپیکرهای گوگل یا الکسا را به تلویزیون وصل کنید و بدون دست زدن ریموت، صدا را کنترل کنید. حتی قرار است Roku دستیار دیجیتال خود را امسال معرفی کند.

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ، سونی، ال جی - کنترل صوتی

راهنمای خرید تلویزیون ال جی و.. : تعداد پورت های HDMI

اتصال به تلویزیون پیچیدگی سابق را ندارد. شما باید تعداد دستگاه هایی را که می خواهید به پورت HDMI وصل کنید بشمارید و مطمئن شوید که تلویزیونی که می خواهید بخرید این تعداد پورت را دارد. پورت های ورودی USB یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید شما از طریق این پورت می توانید فلش مموری خود را به تلویزیون وصل کنید و اطلاعات آن را مشاهده کنید. شما حتی نباید نگران پورت های آنالوگ باشید. تقریبا تلویزیون های ۴K جدید دارای تعداد کافی از کانکشن های HDMI هستند. HDMI 2.1 آخرین استانداری است که امسال در مورد آن شنیده ایم و شاید هنوز به بازار ایران نرسیده باشند.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی - تعداد پورت های HDMI

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

اگر قصد خرید تلویزیون دارید بررسی اسمارت تی وی یا تلویزیون های هوشمند را فراموش نکنید. شما با استفاده از تلویزیون های هوشمند می توانید برنامه های مورد علاقه خود را از اینترنت دانلود و مشاهده کنید می توانید از گوگل پلی استور فیلم دانلود کنید، شما می توانید از طریق صفحه خانگی به تمام برنامه ها و امکانات تلویزیون دسترسی پیدا کنید، می توانید اتصال وایرلس داشته باشید یا کابل اترنت خود را به پشت تلویزیون وصل کنید، ایمیل چک کنید، وب گردی کنید، فیلم های یوتیوب را نگاه کنید، در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و بسیاری امکانات دیگر.

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

راهنمای خرید تلویزیون سونی و.. : تیونر آنتن تلویزیون

اگر قصد دارید کابل کورد تلویزیون خود را قطع کنید ممکن است بخواهید مطمئن شوید که تلویزیون دارای یک تیونر داخلی است. این به شما اجازه می دهد تا برودکست های تلویزیون را به صورت رایگان و محلی تماشا کنید که معمولا نسبت به روش کابلی یا ماهواره ای کیفیت بالایی دارد. برخی از تلویزیون های جدید مانند تلویزیون Roku، Amazon Fire با تیونر سازگار هستند.

فاکتورهای خرید تلویزیون ال جی و.. : کنترل ریموت

اگر برای استفاده از فرامین صوتی برنامه ریزی نکرده اید و قصد دارید از کنترل ریموت استفاده کنید بهتر است ریموت هایی که دارای دکمه های برجسته و متمایز هستند و دارای نور پس زمینه می باشند را انتخاب کنید. البته ریموت های لمسی هم خوب کار می کنند.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی - کنترل ریموت

قابلیت مخفی کردن کابل ها و استایل خوب

تولیدکنندگان تلویزیون های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که بتوان کابل ها را پنهان کرد به طور مثال تلویزیون دیواری OLED ال جی بسیار نازک است و قابلیت نصب روی دیوار را دارد. بسیاری از تلویزیون های امروزی کانال هایی دارند که بتوان سیم ها را پنهان کرد. علاوه بر این تلویزیون هایی که لبه های نازکی دارند امکان مشاهده تصویر کاملتری را به شما می دهند.

قابلیت مخفی کردن کابل ها و استایل خوب

در آخر از شما دعوت می کنیم راهنمای کامل انتخاب و خرید پاور بانک مناسب برای گوشی و لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز در انزل وب توانسته باشیم راهنمای کاملی برای خرید تلویزیون را ارائه دهیم، اگر نکته ای وجود دارد که هنگام خرید تلویزیون باید به آنها توجه داشت و ما آن را فراموش کردیم، می توانید آنها را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
6 اقدام اساسی برای حل مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ
۶ اقدام اساسی برای حل مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ
آموزش تصویری روش صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون
آموزش تصویری نحوه صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون (تمام روش ها)
گلس یا محافظ صفحه تلوزیون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
گلس یا محافظ صفحه تلویزیون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

نظرات