حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) اندروید

۵ روش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) اندروید

بعد از فکتوری ریست تبلت یا گوشی اندروید یکی از مشکلاتی که با آن برخورد خواهید داشت تایید اکانت گوگل است که باید حتما اطلاعات اکانت قبلی خود را وارد کنید. در صورتی که شما این اطلاعات را فراموش کرده باشید به هیچ طریقی نمی توانید وارد گوشی شوید و از آن استفاده کنید. امروز در انزل وب قصد داریم چند مورد از راه حل های حذف اکانت سامسونگ، اچ تی سی و … بعد از فکتوری ریست با OTG را به شما آموزش دهیم. این راه حل ها ممکن است به حل مشکل اکانت گوگل روی گوشی اندروید جواب دهد و شما را از شر این مرحله آزاردهنده رها سازد.

رفع مشکل اکانت گوگل در گوشی سامسونگ ، هواوی ، ال جی و.. بعد از فلش

How to Bypass Google Account Verification FRP in Samsung, Huawei, LG … Android Phone

همراه با آپدیت اندروید Lollipop 5.1 ، از گوگل به عنوان یک قابلیت امنیتی جدید استفاده شد. اگر شما رمز عبور گوشی خود را فراموش کرده باشید و گوشی خود را ریست فکتوری کرده باشید یا گوشی خود را فلش کرده باشید، گوشی هایی مانند سامسونگ از شما می خواهد اطلاعات اکانت جیمیل قبلی خود را وارد کنید و تا زمانی که این اطلاعات را وارد نکنید نمی توانید از گوشی استفاده کنید. در واقع هدف از طراحی چنین قابلیتی محافظت از اطلاعات شما است اما گاهی اوقات مشکلات جدی به بار می آورد اگر شما اطلاعات جیمیل خود را فراموش کرده باشید دیگر نمی توانید از گوشی خود استفاده کنید و این مشکل در گوشی هایی مانند پرابم پرو سامسونگ کمی حادتر است. شما می توانید برای حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش اطلاعات جیمیل خود را دور بزنید که بسته به مدل گوشی شما این فرآیند می تواند ساده یا سخت باشد. به طور مثال حل مشکل اکانت گوگل در سامسونگ Prime Pro کمی سخت تر است و احتمالا بعضی از این روش ها روی گوشی شما پاسخگو نباشد.

رفع مشکل اکانت گوگل درگوشی سامسونگ ، هواوی ، ال جی و.. بعد از فلش

مشکل اکانت گوگل در اندروید چیست؟

وقتی که شما گوشی خود را ریست فکتوری یا فلاش می کنید شما باید زبان گوشی خود را انتخاب کنید و به یک اتصال اینترنتی غیر از اینترنت سیم کارت خود متصل شوید و اطلاعات جیمیل خود را وارد کنید. اگر شما این اطلاعات را نداشته باشید دکمه Next برای شما غیرفعال خواهد ماند و مابقی تنظیمات گوشی را نمی توانید انجام دهید. این مشکل را در تصویر زیر می توانید مشاهده بفرمایید. قبلا در انزل وب ۶ روش رفع مشکل بالا نیامدن و ریستارت شدن پشت سرهم گوشی و تبلت اندروید را به شما آموزش دادیم، در ادامه شما با روش های حذف اکانت گوگل در اندروید ۶، ۷ و… آشنا خواهید شد.

مشکل اکانت گوگل در اندروید چیست؟

نحوه پیشگیری از مشکل اکانت گوگل

بهترین کاری که می توانید انجام دهید تا با مشکل اکانت گوگل در اندروید مواجه نشوید این است که قبل از ریست فکتوری یا فلش کردن گوشی خود اکانت گوگل (جیمیل) خود را از گوشی حذف کنید. برای انجام این کار باید به مسیر Settings > Accounts > Google بروید و اکانت خود را تپ کنید. در اینجا شما آیکن سه خط عمودی را مشاهده خواهید کرد آن را انتخاب کنید و Remove را تپ کنید.

نحوه پیشگیری از مشکل اکانت گوگل

علاوه بر این سعی کنید از ۶ روش برداشتن و بازیابی پسورد و پترن فراموش شده صفحه قفل اندروید استفاده کنید و رمز گوشی خود را باز کنید و اگر اطلاعات جیمیل خود را فراموش کرده اید از ۹ روش بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن و بدون شماره استفاده کنید.

حل مشکل اکانت گوگل در سامسونگ بدون نیاز به کابل OTG

بعد از ریست فکتوری منتظر بمانید تا گوشی ریبوت شود، زبان گوشی را انتخاب کنید. به شبکه وای فای متصل شوید. در صفحه بعد اطلاعات اکانت گوگل از شما پرسیده خواهد شد اگر اطلاعات اکانت خود را بلد نیستید در فیلد متنی تپ کنید و کاراکتر @ را نگه دارید تا منوی پاپ آپ Settings به شما نمایش داده شود. Google Keyboard Settings را انتخاب کنید، روی سه نقطه یا More  تپ کنید. آیتم Help&Feedback را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت گوگل در سامسونگ

از بخش Help گزینه Using Google Keyboard را تپ کنید. در این بخش قسمتی از متن را برای مدت طولانی نگه دارید و در گوشه سمت راست بالا Websearch را تپ کنید. فیلد جستجو نمایش داده می شود متن داخل این فیلد را پاک کنید و Settings را تایپ کنید.

حل مشکل اکانت گوگل در سامسونگ

اسکرول را پایین بکشید و About Phone را تپ کنید. وارد منو شوید و روی Build Number هفت بار تپ کنید تا Developer Options فعال شود. به منوی قبلی برگردید و Developer Option را باز کنید. OEM Unlocking را مجاز کنید و روی Back دو بار تپ کنید. دستگاه خود را ریستارت کنید. دوباره به وای فای وصل شوید. حالا دیگر صفحه وارد کردن اکانت قبلی گوگل به شما نمایش داده نمی شود و از شما خواسته می شود اکانت گوگل جدید را اضافه کنید. در این روش شما به ابزار جانبی مثل کابل OTG نیاز ندارید اما اگر مشکل شما رفع نشد از روش آخر این پست استفاده کنید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از Factory Reset گوشی ال جی

جهت حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست گوشی های ال جی ابتدا تلفن را به شبکه وای فای وصل کنید. به صفحه خوشامدگویی برگردید و روی Accessibility تپ کنید. از این منوی جدید Vision را تپ کنید و Text-to-speech Output را فعال کنید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset

روی آیکن چرخ دنده تپ کنید و Google Text-to-speech Engine را انتخاب کنید. Setting for Google Text-to-speech Engine را تپ کنید. در اینجا شما باید منوی Feedback را مشاهده کنید، روی آن تپ کنید تا زیرمنوی جدید ظاهر شود. روی Terms of Service تپ کنید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset

بعد یک پنجره گوگل کروم باز خواهد شد. وقتی از شما خواسته می شود Sign In کنید دکمه No, Thanks را انتخاب کنید. ابتدا به صفحه Terms of Service انتقال اده می شوید. لوگوی گوگل را تپ کنید و در نوار جستجو Test را تایپ کنید. اولین نتیجه جستجو ویکی پدیا خواهد بود. برای مدت زمان طولانی توضیحات زیر عنوان را فشار دهید تا یک منو با دو گزینه Copy و Share و همچنین سه نقطه عمودی به شما نمایش داده شود. روی سه نقطه تپ کنید، در منوی جدید سه گزینه Select all, Web search و Assist را مشاهده خواهید کرد که باید Assist را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از Factory Reset گوشی ال جی

جایی که از شما سوال می شود که می خواهید Sign In کنید No, Thanks را انتخاب کنید. در نوار جستجو Settings را تایپ کنید و آن را باز کنید. بعد از ورود به تنظیمات، Apps را تپ کنید بعد سه نقطه عمودی را انتخاب کنید و از منو گزینه Show System را انتخاب کنید. شما لیستی از تما برناه های سیستمی را مشاهده خواهید کرد. در این لیست دنبال Setup Wizard بگردید و آن را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از Factory Reset گوشی ال جی

Force Stop و سپس OK را تپ کنید. در منوی Setup Wizard روی Storage ضربه بزنید تا Clear Cache را مشاهده کنید، آن را انتخاب کنید.  دو بار کلید Back را بزنید تا به لیست برنامه ها برگردید. در اینجا روی Google Play services ضربه بزنید. مراحل بالا را تکرار کنید و دکمه های Force Stop و Disable را تپ کنید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از Factory Reset گوشی ال جی

با استفاده از کلید Back به منوی تنظیمات برگردید. گوشی خود را ریستارت کنید. بعد از رستارت شن گوشی شما باید تنظیمات اولیه را انجام دهید. بدون اتصال گوشی به شبکه وای فای روی Next تپ کنید. بعد از این Skip را امتحان کنید. اگر اتصال وای فای در گوشی شما وجود دارد، مدتی آن را تپ کنید و بعد Forget Network و سپس Next را انتخاب کنید. روی Skip ضربه بزنید تا گزینه Protect this Device را مشاهده کنید، این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید. بعد از این تا زمانی که Google Terms را مشاهده می کنید تمام صفحه ها را Skip کنید. I agree را انتخاب کنید و روی Done تپ کنید. دوباره مطمئن شوید به وای فای متصل نیستنید حالا به مسیر Settings > General > Backup & Reset بروید و گزینه Factory data reset را انتخاب کنید. به مسیر Reset Phone > Delete all > Reset بروید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش گوشی HTC

برای حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری اچ تی سی ابتدا بعد از ریست گوشی زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Start تپ کنید. به شبکه وای فای متصل شوید و روی Next ضربه بزنید. وقتی که به صفحه تایید اکانت گوگل رسیدید رو فیلد ایمیل/ تلفن تپ کنید. یک کیبورد به شما نمایش داده خواهد شد کلید تنظیمات آن را فشار دهبد تا صفحه HTC Sense Input Settings باز شود. در اینجا روی Personal Dictionary ضربه بزنید و بعد مدت طولانی HTCVR را نگه دارید و Share را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش گوشی HTC

شما گزینه های اشتراک گذاری را خواهید دید، آیکن جیمیل را برای مدت طولانی نگه دارید تا صفحه App info باز شود. Notifications و سپس App Settings را انتخاب کنید روی سه نقطه در بالای گوشه راست صفحه تپ کنید و Manage Accounts را انتخاب کنید. پیک پیغام پاپ آپ ظاهر خواهد شد Continue را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش گوشی HTC

شما باید به منوی تنظیمات گوشی هدایت شوید. اسکرول را پایین بکشید و Google را انتخاب کنید. از زیر منوی Google روی Search and Now تپ کنید و بعد Now Cards را انتخاب کنید و با تپ کردن how Cards آن را فعال کنید. در صفحه بعد No, Thanks را انتخاب کنید.  در نوار جستجو Google را تایپ کنید و اولین لینک ظاهر شده را انتخاب کنید. وقتی صفحه باز شد دوباره No, Thanks را انتخاب کنید. حالا به Google Search هدایت می شوید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش گوشی HTC

در سرچ Google را تایپ کنید و بعد اولین نتیجه را که Google Home است را انتخاب کنید. دکمه No, Thank you را انتخاب کنید. برای Quick ShortcutMaker سرچ کنید و دومین لینک ظاهر شده را انتخاب کنید APK from APK 2.0 را دانلود کنید. بعد از دانلود فایل به عقب برگردید تا زمانی که Show Cards را بتوانید فعال کنید. دوباره No, Thanks را انتخاب کنید. در کادر جستجو Downloads را تایپ کنید تا به پوشه ای که برنامه در آن ذخیره شده دسترسی پیدا کنید. برنامه را پیدا کنید و آن را نصب کنید. اگر گوشی به شما اعلام کرد که به دلایل امنیتی نصب مسدود شد روی Settings تپ کنید و در پنجره پاپ آپ Unknown Sources را انتخاب و OK کنید. حالا دوباره اقدام به نصب برنامه کنید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش گوشی HTC

پس از اتمام نصب، Open را انتخاب کنید و برای Google Account Manager بگردید و آن را تپ کنید. روی Try ضربه بزنید و بعد سه نقطه و سپس Browser Sign-in و OK را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فلش گوشی HTC

اطلاعات اکانت گوگل جدید را وارد کنید. گوشی را ریستارت کنید. حالا به مسیر Settings > Backup & reset بروید و اطلاعات را ریست کنید. در مورد سافت یا هارد بریک شدن گوشی چیست؟ بیشتر بدانید.

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست گوشی های هواوی، لنوو و.. با کابل OTG

توجه کنید در این روش اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

در این روش برای حل مشکل اکانت گوگل خود بعد از ریست گوشی شما به کابل OTG، فلش مموری، برنامه FRP bypass apk و اتصال به اینترنت قوی نیاز دارید.  بعد از اینکه برنامه FRP bypass apk را دانود کردید آن را به فلش مموری خود کپی کنید. گوشی خود راریستارت کنید و زبان انگلیسی را انتخاب کنید و روی Next تپ کنید.

ل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست گوشی

صفحه درج سیم کارت را نادیده بگیرید و بعد گوشی را به شبکه وای فای وصل کنید. I understand and agree to the terms and conditions above و همچنین No thanks را انتخاب کنید و بعد Next را تپ کنید. در صفحه ای که باید اکانت گوگل خود را تایید کنید شما با پیغامی مثل This device was reset. To continue, sign in with a Google Account that was previously synced on this device مواجه خواهید شد.

در اینجا کابل OTG را وصل کنید و فلش مموری را وصل کنیدبعد از چند لحظه File Manager روی صفحه تلفن ظاهر خواهد شد. در فایل نیجر شما باید پوشه Bypass Any Samsung Account Lock را مشاهده کنید روی آن تپ کنید. حالا شما باید دو فایل Guide.txt و Bypass Any Samsung Account Lock.apk را ببینید که باید Bypass Any Samsung Account Lock.apk را انتخاب کنید.

اگر پیغام Install Blocked به شما نمایش داده شد روی دکمه Settings تپ کنید و در صفحه بعد گزینه Unknown sources را انتخاب کنید. در صفحه ای که ظاهر می شود Allow this installation only را انتخاب کنید و OK را کلیک کنید. حالا به صفحه Development Settings بروید روی Install را تپ کنید و بعد از تمام شدن این فرآیند Open را انتخاب کنید. حالا به منوی Settings بروید و Backup and Reset را انتخاب کنید. به Factory data reset بروید و دکمه Erase everything را انتخاب کنید. بعد از اینکه اطلاعات گوشی پاک شد ریستارت می شود. کابل OTG را بردارید و تنظیمات را انجام دهید حالا باید حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری شما حل شده باشد.

در آخر از شما دعوت می کنیم نحوه ریکاوری اطلاعات، عکس ها و ویدیوها از فولدر LOST.DIR در اندروید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما چند روش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست گوشی های ال جی، سامسونگ و … را به شما آموزش دادیم مطمئنا روش های دیگری نیز وجود دارد و این لیست کامل نیست، اگر در رابطه با موضوع حذف اکانت سامسونگ بعد از فکتوری ریست با یا بدون کابل OTG نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر آن را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش تصویری 4 روش بکاپ گرفتن از جیمیل
آموزش تصویری ۴ روش بکاپ گرفتن از جیمیل

نظرات

  • Noorullah says:

    گوشی مه سامسونگ S6است گوشی مه ریست شده جمیل مه هم فراموش کردم چگونه وارد گوشی خود شوم

  • جلال says:

    سلام.یک.فلم.اموزشی.حل.مشل.اکانت.بعد.از.فکتوری.ریت.به.من.ارسال.کنید

  • محمد says:

    سلام
    من از طرق راه حل های همین سایت گوشیمو ریست فکتوری کردم ولی جیمیلمو فراموش کردم باید چیکار کنم
    و اینکه گوشیم جی ۵ هستش

صفحات 1 2