برنامه نمایش و تست سرعت اینترنت اندروید و آیفون

۱۲ تا از بهترین برنامه نمایش و تست سرعت اینترنت اندروید و آیفون

بدون شک استفاده از اینترنت به یکی از عادت های هر روزه ما تبدیل شده است. در این میان پیدایش انواع نسل های اینترنت موجب پیشرفت و توسعه آن شده است. بارزترین تفاوتی که در نسل های مختلف اینترنت می توان دید تفاوت در سرعت آن ها است. سرعت اینترنت می تواند تاثیر به سزایی در نحوه سود بردن ما از آن داشته باشد و از این رو در این مطلب انزل وب به معرفی بهترین برنامه ها جهت تست سرعت اینترنت اندروید و آیفون خواهیم پرداخت.

دانلود بهترین برنامه تست و نمایش سرعت اینترنت آیفون و اندروید

Best Internet Speed Test Apps for Android and iPhone

همه ما با اصطلاحاتی نظیر اینترنت LTE، ۴G، ۳G یا امثال این ها آشنا هستیم. هر کدام از این موارد دارای یک محدوده سرعت استاندارد هستند که کاملا مشخص است. با این حال قرار نیست همیشه از نهایت سرعت هر کدام از این نسل های مختلف اینترنت بهره ببریم و عوامل گوناگونی می توانند بر سرعت اینترنت اثرگذار باشند. پس برای این که بتوانید سرعت واقعی اتصال اینترنتی خود را متوجه شوید نیاز به نرم افزارهایی مخصوص این کار خواهید داشت. بنابراین در این مطلب انزل وب به معرفی و دانلود نرم افزار تست سرعت اینترنت گوشی اندروید و آیفون پرداخته ایم.

نمایش سرعت اینترنت در گوشی SpeedSmart Speed Test

تست سرعت اینترنت ایرانسل

با استفاده از این نرم افزار به راحتی قادر به تست سرعت اینترنت خود خواهید بود. با توجه به رابط کاربری ساده ای که دارد استفاده از آن به آموزش خاصی نیاز ندارد. شما با استفاده از این برنامه می توانید سرعت دانلود، سرعت آپلود و همچنین زمان پینگ شبکه را متوجه شوید. همچنین می توانید تست کنونی سرعت اینترنت را با تست هایی که قبلا انجام داده اید نیز مقایسه کرده و بهبود یا پسرفت آن را متوجه شوید. این برنامه را می توانید هم در اندروید و هم در آیفون مورد استفاده قرار دهید.

برای تست سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن در ایران می توانید مطلب ۷ تا از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت مخابرات، ایرانسل، همراه اول را مطالعه نمایید.

نرم افزار تست سرعت اینترنت آیفون V-SPEED Speed Test

تست سرعت اینترنت

V-SPEED Speed Test یکی از بهترین نرم افزارهای در حوزه تست سرعت اینترنت اپراتورها وشبکه وای فای است. با استفاده از این برنامه قادر به تست سرعت اتصال اینترنتی خود به آسانی و بدون هیچ دانش خاصی خواهید بود. یکی از ویژگی های جالب V-SPEED، رابط کاربری مدرن و جذابی است که فراهم نموده است. در این نرم افزار ابزارهایی جهت شناسایی خودکار سیگنال وای فای گنجانده شده است. همچنین سرور لازم جهت تست سرعت اینترنت به صورت خودکار توسط خود برنامه انتخاب می شود. این برنامه هم در اندروید و هم در آیفون قابل استفاده برای کاربران این پلتفرم ها است.

دانلود نرم افزار نمایش سرعت اینترنت گوشی FAST

نمایش سرعت اینترنت در گوشی سامسونگ

این برنامه تست سرعت اینترنت توسط شرکت نتفلیکس توسعه داده شده است. در واقع این برنامه برای مشترکان این تلویزیون اینترنتی تدارک دیده شده است تا آن ها را از سرعت اینترنتی که در اختیار دارند آگاه ساخته و در صورت لزوم اخظار دهد که این سرعت برای تماشای آنلاین برنامه های این شرکت مناسب نیست. اگر می خواهید اینترنتی را که در کامپیوتر شخصی خود استفاده می کنید را هم تست کنید می توانید به وبسایت FAST رفته و از آن برای این کار استفاده نمایید. در این وبسایت می توانید به اطلاعاتی از قبیل سرعت دانلود و آپلود داده، مختصات مکان فعلی شما، آدرس IP کنونی شما و همچنین سرویس دهنده اینترنتی که از آن استفاده می کنید دست یابید. از این برنامه هم می توانید در پلتفرم های اندروید و اپل استفاده کنید.

بهترین مرورگرهای اینترنت را می توانید در مطلب معرفی ۱۰ تا از سریعترین و بهترین مرورگر اینترنت اندروید در دنیا پیدا کنید.

تست سرعت اینترنت ایرانسل ، همراه اول و.. با Meteor

Meteor

این برنامه نیز از دیگر برنامه های خوب جهت به کارگیری برای فهمیدن سرعت واقعی اینترنت است. یکی از ویژگی های خوب این برنامه این است که هیچوقت به شما حداکثر سرعت اینترنت را نشان نمی دهد بلکه میانگین سرعت آن را مشخص می کند. این ویژگی به شما در فهمیدن سرعت واقعی اینترنتی که در حال استفاده از آن هستید کمک میکند. همچنین از دیگر امکانات Meteor تست سرعت اینترنت در هنگام استریم ویدیو است. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و اپل توسعه داده شده است.

نمایش سرعت اینترنت در گوشی سامسونگ با Speedtest Ookla

نشان دادن سرعت اینترنت در سامسونگ

Speedtest Ookla یکی از محبوب ترین برنامه های تست سرعت اینترنت است. Ookla با رابط کاربری ساده ای که طراحی نموده است به شما در فهمیدن سرعت واقعی اینترنت کمک می کند. یکی از مزایای این نرم افزار در این است که به شما امکان عیب یابی و حل مشکل اتصال اینترنتی را هم با استفاده از ابزارهایی که فراهم نموده است می دهد. شما می توانید از این برنامه علاوه بر اندروید در سیستم عامل دستگاه های اپل نیز بهره ببرید.

برای بهره همزمان از وای فای و اینترنت گوشی مطلب استفاده همزمان وای فای و اینترنت گوشی برای افزایش سرعت اینترنت اندروید را در انزل وب مطالعه کنید.

دانلود برنامه تست سرعت اینترنت برای اندروید Internet Speed Meter

دانلود بهترین برنامه تست و نمایش سرعت اینترنت آیفون و اندروید

Internet Speed Meter یکی از بهترین برنامه هایی است که می توانید برای تست سرعت اتصال اینترنتی خود استفاده نمایید. با استفاده از این نرم افزار می توانید به صورت لحظه ای به مشاهده سرعت واقعی اینترنت بپردازید. البته یکی از کاستی های این نرم افزار این است که در حال حاضر فقط برای گوشی های اندوریدی توسعه داده شده است.

 Speedtest Master نرم افزار تست سرعت اینترنت آیفون

نرم افزار تست سرعت اینترنت اندروید

اگر به دنبال برنامه ای می گردید که به طور اختصاصی برای گوشی های اپل طراحی و توسعه داده شده باشد Speedtest Master بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. در این برنامه می توانید به تست سرعت انواع اینترنت از قبیل Wi-Fi, 2G, 3G, 4G, DSL و ADSL شاتل ، های وب ، همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و.. بپردازید. برای این کار فقط به ۳۰ ثانیه وقت نیاز خواهید داشت. سرورهای مورد نیاز برای این منظور نیز به طور خودکار توسط خود نرم افزار به کار گرفته می شوند. البته نسخه ای از این برنامه برای اندروید هم توسعه داده شده است که در صورت لزوم می توانید از آن نیز استفاده نمایید.

دانلود برنامه تست سرعت اینترنت برای اندروید Speedcheck Internet Speed Test

دانلود بهترین برنامه تست و نمایش سرعت اینترنت آیفون و اندروید

این برنامه نیز یک نرم افزار عالی برای تست سرعت اینترنت در گوشی های اندرویدی و همچنین آیفون است. این نرم افزار با دقت بسیار زیادی به محاسبه سرعت اینترنت پرداخته و مشخص می کند که آیا قادر به اجرای خوب بازی های آنلاین یا استریم ویدیوها خواهید بود یا خیر. سرعت اینترنت وای فای و اینترنت اپراتور همراه اول ، ایرانسل و رایتل به صورت مجزا توسط Speedcheck قابل محاسبه خواهد بود. همچنین شما قادر به زمان بندی جهت چک کردن سرعت اینترنت توسط نرم افزار و ثبت آن هستید.

جهت کاهش هزینه استفاده از اینترنت به مطلب ۱۰ روش کاهش مصرف اینترنت و هزینه شارژ در گوشی های اندروید رجوع کنید.

Internet Speed Test نرم افزار تست سرعت اینترنت اندروید

دانلود نرم افزار نمایش سرعت اینترنت برای اندروید

اگر فکر می کنید که سرعت اینترنت، کمتر از حدی است که باید باشد می توانید از برنامه Internet Speed Test برای محاسبه دقیق آن کمک بگیرید. توسط این برنامه نیز می توانید به محاسبه سرعت دانلود، آپلود و زمان پینگ در شبکه بپردازید. همچنین نتایج به دست آمده قابل ذخیره شدن خواهند بود تا از این طریق موفق به مقایسه آن در دفعات بعدی شوید. این برنامه نیز هم برای اندروید و هم برای آیفون توسعه داده شده است.

نمایش سرعت اینترنت در نوار وضعیت اندروید با Live Internet Speed Monitor‏نرم افزار تست سرعت اینترنت آیفون

مشغول هر کاری که در گوشی خود باشید، برنامه Live Internet Speed Monitor‏ به صورت لحظه ای سرعت اینترنت را به شما نشان می دهد. یکی از ویژگی های این نرم افزار نمایش سرعت اینترنت دارا بودن یک نوار وضعیت بسیار منعطف است که به شما در داشتن اطلاعات لحظه ای و به موقع از وضعیت اینترنت کمک شایانی می کند. شما می توانید این نوار را در هر کجای صفحه که مایل باشید قرار دهید و در واقع از آن مثل یک ویجت استفاده کنید.

تست سرعت اینترنت شاتل و.. با Network Monitor Mini

تست سرعت اینترنت ایرانسل

Network Monitor Mini یک برنامه قابل شخصی سازی است که از طریق آن می توانید به بررسی سرعت اینترنت خود بپردازید. با استفاده از این برنامه می توانید سرعت دانلود و آپلود را به صورت کیلوبایت بر ثانیه یا مگابیت بر ثانیه مشاهده نمایید. همچنین به راحتی می توانید به تغییر ظاهر آن مثل عوض کردن اندازه متن، رنگ صفحه یا شفافیت آن بپردازید.

 Floating Network Monitor‏ برای نشان دادن سرعت اینترنت در سامسونگ و..

دانلود نرم افزار نمایش سرعت اینترنت برای اندروید

Floating Network Monitor‏ یک نرم افزار منعطف و بدون تبلیغات است که آیکون هایی را در اختیار شما می گذراد که از طریق آن می توانید به بررسی سرعت اینترنت خود بپردازید. یکی از خوبی های این برنامه این است که در مصرف باتری بسیار صرفه جویی می کند و حجم زیادی را نیز اشغال نمی کند.

شما همچنین می توانید مطلب محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را نیز در انزل وب مطالعه نمایید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که از این برنامه ها برای تست سرعت اینترنت اندروید و آیفون خود استفاده کرده اید، کدام یک را بیش از همه پسندیده اید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با دیگر کاربران در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 13 روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون
بررسی 10 دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی
بررسی ۱۰ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی
آموزش 11 روش حل مشکل ایمیل و جیمیل در آیفون
آموزش ۱۱ روش حل مشکل ایمیل و جیمیل در آیفون
حل مشکل وصل نشدن اینترنت آیفون با وای فای، همراه اول، ایرانسل و..
۱۴ روش حل مشکل وصل نشدن اینترنت آیفون با وای فای ، همراه اول ، ایرانسل و..

نظرات