ارور Sign in to Network مودم ⚠️ نشاندهنده عدم دسترسی به اینترنت است و برای رفع آن باید اقدامات مختلفی مانند غیرفعال کردن VPN یا خاموش و روشن کردن مودم را امتحان کرد.
این خطا علاوه بر گوشی و لپتاپ حتی ممکن است بر روی تلویزیونهای هوشمند نیز نمایش داده شود. در ادامه به علل رایج این ارور و روش رفع آن میپردازیم.
رفع خطای Sign in to Network مودم
How to Fix Sign in to Network Modem Error
وقتی این ارور بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود، نمیتوانیم به شبکه وایرلس و اینترنت متصل شویم و دسترسی به شبکه جهانی وب قطع خواهد شد. حتی در برخی از موارد، دستگاه به وای فای متصل میشود، ولی امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد.
علتهای رایج پیغام Sign in to Network
این پیغام میتواند به دلایل متعددی از جمله عدم دسترسی به اینترنت توسط مودم نمایش داده شود. سایر علتهای رایج ارور Sign in to Network عبارتاند از:
- تنظیمات نادرست شبکه DNS یا خطاهای مربوط به آن
- ایجاد محدودیت توسط ISP (شرکت ارائهدهنده اینترنت)
- تداخل در DHCP یا آیپیهای نادرست
- مشکل در پروکسی یا VPN
- ایرادات مربوط به سیستم احراز هویت مودم (مانند Captive Portal در مودمهای خاص)
روشهای حل مشکل Sign in to Network
حالا که با علتهای مختلف ارور Sign in to Network آشنا شدیم، بهتر است روشهای حل این مشکل را با هم مرور کنیم که خود شامل موارد متعددی مانند ریست کردن دستگاه یا استفاده از DNS دستی است.
۱- خاموش و روشن کردن مودم و دستگاه متصل به آن
این یکی از سادهترین روشهایی است که میتوانید به سراغ آن بروید. ابتدا مودم را خاموش کرده و پس از گذشت ۳۰ ثانیه آن را روشن کنید. علاوه بر این، باید گوشی یا لپ تاپ خود را هم یک بار خاموش و روشن کنید و مجدداً به وای فای وصل شوید. اگر کابل Lan مودم شناسایی نمیشود، پورتهای دستگاه را به خوبی تمیز کنید.
۲- اتصال به صفحه مودم و بررسی وضعیت اینترنت
در مرورگر خود آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را وارد کنید تا به صفحه تنظیمات مودم وارد شوید. پس از وارد کردن رمز و نام کاربری (معمولاً هر دو admin است)، به پنل دستگاه دسترسی پیدا میکنید که برای آپدیت کردن مودم نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به بخش status یا internet بروید و ببینید که آیا اتصال به اینترنت برقرار است یا خیر. اگر هیچ دادهای رد و بدل نمیشود، با ارائهدهنده اینترنت یا همان ISP خود تماس بگیرید.
۳- Reset یا Forget کردن وای فای
در برخی از موارد ریست یا Forget کردن اتصال اینترنت میتواند مشکل Sign in to Network وای فای را برطرف کند.
در گوشی
ابتدا به بخش تنظیمات وای فای گوشی بروید.
روی نام مودم تپ کنید.
در این بخش گزینه Forget یا Reset را بزنید.
حالا دوباره با وارد کردن رمز مودم به آن متصل شوید.
در ویندوز
اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنید به بخش تنظیمات WIFI بروید.
روی Manage known Networks کلیک کنید.
اکنون گزینه Forget را انتخاب کنید.
۴- استفاده از DNS دستی
گاهی لازم است DNS گوشی یا لپتاپ را به صورت دستی تغییر دهید تا دوباره به اینترنت متصل شوید. این کار چندان پیچیده نیست، اما باید با دقت انجام شود.
در گوشی
در بخش تنظیمات گوشی عبارت DNS را جستجو کرده و روی گزینه Private DNS را تپ کنید.
سپس DNS گوگل با آدرس ۸.۸.۸.۸ یا ۸.۸.۴.۴ را ست کنید.
برای حل مشکل بدون اینترنت متصل شد در گوشی سامسونگ باید از همین روش استفاده کنید.
در ویندوز
در سیستم عامل ویندوز به بخش تنظیمات بروید و در قسمت WIFI روی گزینه Manage know networks کلیک کنید. حالا نام مودم وایرلس خود را انتخاب کنید.
در DNS server assignment و روی Edit کلیک کنید.
حالا از بین گزینههای موجود Manual را انتخاب کنید و تیک IPv4 یا IPv6 را بزنید.
اکنون میتوانید در دو بخش Preferred DNS و Alternate DNS، عبارات ۸.۸.۸.۸ و ۸.۸.۴.۴ را وارد کنید.
۵- غیرفعالسازی VPN یا پروکسی
اگر از VPN یا هر نوع پراکسی استفاده میکنید، به صورت موقت آن را غیرفعال کنید. شاید ارور Sign in to Network مودم به تغییر آی پی دستگاه باشد. این یک راهکار ساده برای رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در گوشی سامسونگ است.
۶- تنظیم تاریخ و ساعت دستگاه
تنظیم نبودن ساعت گوشی یا لپ تاپ موجب مواجه با مشکل sign in to network مخابرات میشود. از درست بودن ساعت دستگاههای دیجیتال خود مطمئن شوید و تنظیمات آن را بر روی حالت خودکار بگذارید.
۷- آپدیت سیستم عامل یا مرورگر
استفاده از نسخههای قدیمی مرورگرها یا یک سیستم عامل قدیمی هم موجب ایجاد این مشکل میشود. به همین دلیل توصیه میشود که همواره مرورگرها و سیستم عامل گوشی و لپ تاپ خود را بهروزرسانی کنید. اگر اینترنت مودم قطع و وصل میشود، درایور وای فای ویندوز را دوباره نصب کنید.
راههای خاص برای D-Link، TP-Link و ایرانسل
برای حل ارور Sign into Network در مودمهای TD-LTE ایرانسل به پنل مودم وارد شوید و گزینه اتصال به شبکه را به شکل دستی فعال کنید. در صورت استفاده از مودمهای D-Link یا TP-Link مطمئن شوید که حالت Bridge به درستی بر روی گزینه PPPOE قرار گرفته باشد تا خطای وای فای نیازمند مجوز است رفع شود.
در صورت ادامه مشکل چه کار کنیم؟
چنانچه در صورت انجام کلیه روشهای گفته شده، هنوز هم نمیتوانید به اینترنت متصل شوید، مودم را به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) بازگردانید و از کارشناسان ISP خود کمک بگیرید. اگر مودم ریست نمیشود، به پنل تنظیمات آن رفته و در تب Maintenance گزینه Restart را انتخاب کنید.
جمع بندی
برای حل ارور Sign into Network مودم باید DNS را به صورت دستی تغییر داده، VPN را غیرفعال و ساعت و تاریخ دستگاه را تنظیم کنید. خاموش و روشن کردن مودم و Forget یا Reset کردن آن در گوشی و لپتاپ نیز میتواند موثر باشد. البته در برخی موارد باید سیستم عامل و مرورگر خود را بروزرسانی کنید.
سوالات متداول
برای حل این مشکل VPN و پروکسی را غیرفعال کرده و مودم را یکبار خاموش و روشن کنید.چرا گوشی به وای فای وصل میشه ولی اینترنت نداره؟
نظرات و پیشنهادات شما؟
آیا شما هم با ارور Sign in to Network مودم روبرو شدهاید؟ از چه روشهایی برای رفع این ایراد استفاده میکنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.