مشترکین رایتل ⭕ همانند مشترکین سایر اپراتورها میتوانند با استفاده از برنامه رایتل من از بسیاری از خدمات این اپراتور در هر جایی بهرهمند شوند.
با این حال گاهی ممکن است این برنامه دچار مشکلاتی شود. در مطلب امروز انزل وب به راهنما جامع حل مشکل برنامه رایتل من (My Rightel) میپردازیم.
رفع مشکل برنامه رایتل من
?How to Fix My Rightel App Problems
شرکت رایتل یک اپلیکیشن برای کاربران خود طراحی کرده است تا دسترسی آسان تری به خدمات این شبکه داشته باشند. با این حال گاهی اوقات مانند مشکل در ایرانسل من، برنامه رایتل من نیز دچار مشکلاتی مانند باز نشدن برنامه و … میشود. کاربران نیز معمولا به دنبال مطالبی مانند حل مشکل باز نشدن ایرانسل من و … هستند. اگر کاربر رایتل هستید ابتدا نکات زیر را امتحان کنید:
- ریستارت گوشی
- بررسی اتصال اینترنت
- تغییر شبکه اینترنت
- خاموش کردن سرویس تغییردهنده آی پی
- وارد کردن شماره بدون صفر
- خاموش کردن آنتی ویروس و فایروال
اگر روشهای بالا کارساز نبود برای حل مشکل ورود به رایتل من دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.
۱- وجود اختلال در خود برنامه و تغییردهنده آی پی
ممکن است علت کار نکردن برنامه رایتل من، به علت تغییراتی باشد که اپراتور روی برنامه انجام میدهد. بهتر است سایت رایتل را برای اطلاعیه وجود اختلال بررسی کنید. در صورت وجود اختلال باید صبر کنید تا مشکل از سمت اپراتور برطرف شود.
برای دسترسی به برنامه حتما تغییردهنده آی پی و VPN خود را موقتا خاموش کنید.
۲- رفع مشکل رایتل من با استفاده از نسخه تحت وب
اگر اپلیکیشن رایتل من کار نمیکند میتوانید از نسخه وب این برنامه استفاده کنید. به سایت رایتل من بروید و اطلاعات خود را وارد کنید و مراحل ورود یا ثبتنام را انجام دهید. خدمات نسخه وب و اپلیکیشن تقریبا مشابه است.
۳- پاک کردن کش برنامه برای رفع مشکل رایتل من
ممکن است دلیل ارور برنامه رایتل من، کش و دیتای برنامه باشد. پیشنهاد میکنیم پاک کردن کش برنامه را امتحان کنید. برای پاک کردن کش برنامه رایتل من:
به Settings بروید.
Apps را انتخاب کنید.
My Rightel را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
روی Storage ضربه بزنید.
روی Clear Data ضربه بزنید و گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
۴- حذف برنامههای بلاک تماس
اگر در ورود به برنامه رایتل من با مشکل مواجهاید بهتر است برنامههای بلاک تماس و پیام را غیرفعال کنید. این برنامه ها در عملکرد برنامه هایی که نیاز به دسترسی به تلفن شما دارند اختلال ایجاد میکنند.
۵- بررسی مسدود یا قطع نبودن سیمکارت
اگر شماره شما مسدود یا قطع باشد ممکن است دسترسی شما به برنامه رایتل من دچار مشکل شود. پیشنهاد میکنیم سعی کنید با یک شماره رایتل دیگر وارد برنامه شوید. اگر توانستید با آن شماره وارد شوید احتمالا مشکل از سیمکارت شماست.
۶- آپدیت یا نصب نسخه قبلی برنامه
معمولا مشکلات اکثر اپلیکیشن ها در آپدیت های جدید رفع میشود. به Play Store یا کافه بازار بروید و در صورت وجود، آپدیت برنامه رایتل من را نصب کنید.
همچنین اگر مشکلات برنامه بعد از آپدیت به وجود آمده است میتوانید آن را حذف و نسخه قبلی برنامه را نصب کنید زیرا ممکن است نسخه جدید برنامه روی سیستم شما سازگار نباشد. برای پیدا کردن نسخه پایین تر باید از سایتهایی که فایلهای APK برنامه ها را به اشتراک میگذارند، استفاده کنید.
همیشه فایل برنامه ها را از منابع معتبر دانلود کنید.
۷- حذف و نصب مجدد برنامه
برنامه را یکبار حذف کنید و مجددا نصب کنید.
۸- حل مشکل رایتل من با آپدیت ساعت
اگر ساعت گوشی شما روی اتوماتیک تنظیم نباشد ممکن است در برنامه رایتل من مشکلاتی به وجود بیاید. پیشنهاد میکنیم ساعت گوشی خود را تنظیم کرده و مجددا برنامه را امتحان کنید. برای این کار:
به Settings و بعد Date & Time بروید.
Automatic Date & Time را انتخاب کنید و در نهایت Automatic Time Zone را فعال کنید.
۹- بررسی مجوزهای برنامه برای رفع مشکل رایتل من
ممکن است شما به اپلیکیشن اجازه دسترسی نداده باشید. در این صورت برنامه برای شما کار نمیکند. برای چک کردن مجوزهای برنامه:
به Settings بروید و سپس وارد Apps & Notifications شوید.
روی App permissions ضربه بزنید.
در این بخش مجوزهای مختلف را میبینید. به بخش SMS و Call رفته و تیک برنامه رایتل من را فعال کنید. در برخی گوشی ها باید روی My Rightel ضربه بزنید و گزینه Allow را انتخاب کنید.
۱۰- ریست تنظیمات شبکه
یک روش دیگر برای حل مشکل برنامه رایتل من، ریست شبکه است. برای این کار:
به Settings بروید، روی Reset و سپس Reset Network Settings ضربه بزنید.
روی Reset Settings صربه بزنید و در صورت نیاز پین را وارد کنید.
۱۱- تماس با پشتیبانی رایتل
در صورتی که مشکل شما هنوز حل نشده است میتموانید با پشتیبانی رایتل تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.
پشتیبانی رایتل:
- تماس از خطوط رایتلی: ۲۰۰
- تماس از سایر خطوط: ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰
۱۲- ریست فکتوری گوشی
اگر هیچکدام از راه های ذکر شده مشکل شما را حل نکرد به عنوان آخرین راهکار میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. دقت کنید که این روش تمام اطلاعات شما را پاک خواهد کرد.
سوالات متداول
برنامه رایتل من خدمات مرتبط با سیمکارت مانند خرید بسته اینترنت، خرید شارژ، مانده بسته اینترنت، پرداخت صورتحساب را نشان میدهد.خدمات برنامه رایتل من چیست؟
نظرات و پیشنهادات شما؟
در مطلب امروز انزل وب به شما راهنما جامع حل مشکل برنامه رایتل من (My Rightel) را ارائه دادیم. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ لطفاً سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.