استفاده از برنامههای بانکی 🏦 مختلف باعث سهولت در دریافت خدمات به شکلی سریعتر و غیرحضوری میشود.
بانک ملت نیز با معرفی همراه بانک ملت، انجام فعالیتهای مختلف به صورت اینترنتی را ممکن کرده است. اما متاسفانه برخی اوقات کاربران ممکن است در حین استفاده از این سرویس دچار مشکلات مختلفی شوند. به همین دلیل در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل همراه بانک ملت و همچنین مشکلات و خطاهای رایج آن میپردازیم.
مشکل همراه بانک ملت امروز چیست؟
How to Fix Mellat Bank Application Problems
به طور خلاصه برای رفع مشکل همراه بانک ملت لازم است پس از بررسی اتصال به اینترنت، VPN و سایر ابزارهای تغییر دهنده IP را خاموش کنید و از بروز بودن برنامه همراه بانک ملت مطمئن شوید. در صورت نیاز میتوانید حذف و نصب دوباره برنامه یا پاک کردن اطلاعات کش آن را نیز امتحان کنید. آموزش کامل آن روشها و سایر راهکارها را در ادامه به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.
نکته: روشهای گفته شده در این مطلب ممکن است برای هر دستگاه بر اساس سیستم عامل و همچنین نسخه برنامه کمی متفاوت باشد.
۱- اتصال به اینترنت را بررسی کنید
اولین نکته درباره استفاده از سرویسهای مختلف، بررسی اتصال به اینترنت و بهبود کیفیت آن است. به همین خاطر اگر همراه بانک ملت روی گوشی شما باز نمیشود یا عملکرد ضعیفی دارد، میتوانید عملکرد اینترنتتان را برای سایر برنامهها نیز چک کنید تا متوجه شوید آیا مشکل ایجاد شده مربوط به اینترنت است یا خیر. علاوه بر آن در صورت نیاز میتوانید تلفن همراهتان را یکبار روی حالت پرواز یا Airplane mode قرار دهید تا تنظیمات شبکه مجددا بارگذاری شود.
برای رفع خطای اتصال به سرور یا قطع شدن برنامه، اگر از اینترنت وای فای استفاده میکنید میتوانید مودم را یکبار ریستارت یا روشن و خاموش کنید. علاوه بر آن میتوانید حالت اینترنت را از موبایل دیتا (Mobile data) به وای فای (Wi-Fi) یا بالعکس تغییر دهید. با انجام این روشها مطمئن خواهید شد که اینترنت به درستی عمل میکند.
۲- VPN و سایر ابزارهای تغییر IP را خاموش کنید
یکی از نکاتی که میتواند باعث خطا در برقراری ارتباط همراه بانک ملت شود، اتصال به ابزارهای تغییر دهنده IP دستگاه است. ابزارهایی همچون پروکسی و وی پی انها میتوانند باعث ایجاد اختلال در اتصال به سرورهای سرویسهای ایرانی شوند. به همین دلیل بهتر است پیش از ورود به برنامههایی همچون همراه بانک ملت، VPN دستگاه را غیر فعال کنید. این مسئله میتواند برای حل مشکل برنامه بلو بانک یا استفاده از سایر سرویسهای داخلی نیز کاربردی باشد.
۳- حل مشکل همراه بانک ملت با بروزرسانی برنامه
بر اساس گزارش برخی از کاربران نسخههای قدیمی همراه بانک در بعضی از مواقع غیرفعال میشود به همین دلیل از دیگر مواردی که میتواند به شما در برطرف کردن مشکلات این برنامه کمک کند آپدیت کردن آن به آخرین نسخه منتشر شده است. در هر بروز رسانی سعی میشود تا علاوه بر اضافه شدن قابلیتهای جدید به برنامه عملکرد آن نیز بهبود پیدا کند و ایرادات و باگهای آن برطرف شود. به همین دلیل اگر برنامه همراه بانک در برخی از مواقع دچار مشکلاتی میشود میتوانید با آپدیت کردن برنامه به عملکرد بهتر آن کمک کنید. برای انجام اینکار میتوانید برنامه کافه بازار و مایکت برای اندروید استفاده کنید؛ یا برنامه را به طور مستقیم از صفحه دانلود بانک ملت دریافت نمایید.
البته بر اساس تجربه برخی از کاربران نسخه هایی از برنامه جدیدتر نیز دارای مشکلات مختلفی مثل بیرون پریدن از برنامه است. به همین دلیل توصیه میشود پیش از انجام بروز رسانی نظرات کاربران درباره آن نسخه را مطالعه کنید. اگر تمایلی به آپدیت کردن برنامه نداشتید میتوانید سایر راهکارهای گفته شده در ادامه را امتحان کنید.
۴- احتمال قطعی سرور برنامه را بدهید
گاهی اوقات ممکن است برنامهها به دلیل بروزرسانی سرور یا مشکلات ایجاد شده در برنامه نویسی به طور موقت از دسترس خارج شوند. این مسئله میتواند باعث عدم نمایش یا ثبت تراکنشهای بانکی و تاخیر در بروزرسانی اطلاعات شود. در این مورد مشکل از سمت کاربران نیست و لازم است استفاده از برنامه را در زمان دیگری امتحان کنید. برای بررسی دقیقتر این موضوع میتوانید بروز مشکل را سایر کاربران نیز بپرسید تا متوجه شوید دیگر افراد نیز با خطای مشابهی در برنامه همراه بانک ملت مواجه شدهاند یا خیر.
۵- اطلاعات کش برنامه را پاک کنید
اگر اس ام اس بانک نمیاد، یا با سایر خطاهای همراه بانک مواجه شدهاید، میتوانید به سادگی با پاک کردن اطلاعات کش به رفع مشکلات آن کمک کنید. این روش میتواند در عین سادگی دادههای معیوب و غیر ضروری ذخیره شده در حافظه اپلیکیشن را حذف کند تا ایرادات احتمالی آن برطرف شود. برای انجام اینکار در گوشیهای اندرویدی به بخش تنظیمات بروید و وارد بخش برنامهها یا Apps شوید. سپس برنامه همراه بانک ملت را پیدا کنید و وارد بخش فضای ذخیره سازی (Storage) شوید. در این بخش میتوانید گزینه Clear cache یا پاک کردن اطلاعات کش را انتخاب کنید.
۶- برنامه را یکبار حذف و مجددا نصب کنید
یکی دیگر از راهکارهایی که در برخی مواقع میتواند برای حل مشکل همراه بانک ملت موثر باشد، حذف کامل برنامه و نصب دوباره آن است. با اینکار تنظیمات ناقص اعمال شده بر روی برنامه و برخی از باگهای آن به طور کامل از روی دستگاه حذف میشود و شما میتوانید یکبار دیگر آن را از طریق منابع معتبر دانلود و نصب کنید. برای اینکار میتوانید انگشتتان را برای چند لحظه روی برنامه نگه دارید و پس از نشان داده شدن گزینهها روی حذف نصب یا Uninstall بزنید. در روشی دیگر میتوانید برای گوشیهای اندرویدی به مسیر Settings> Apps بروید و برنامه همراه بانک ملت را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Uninstall بزنید.
۷- از نسخه وب همراه بانک ملت استفاده کنید
متاسفانه کاربران در برخی از مواقع به دلیل مشکلات ایجاد شده برای اپلیکیشن، مجبور میشوند از نسخه وب این سرویس استفاده کنند. علاوه بر آن اپلیکیشن مناسبی برای کاربران گوشیهای آیفون توسط بانک ملت تا الان تهیه نشده است به همین جهت استفاده از وب اپلیکیشن برای این افراد امکان پذیر است. شما میتوانید برای دسترسی به این بخش به قسمت همراه بانک ملت بروید و وارد بخش نسخه وب همراه بانک شوید. حالا با چرخاندن تلفن همراهتان میتوانید از قابلیتهای این سرویس استفاده کنید. کاربران با استفاده از نسخه وب میتوانند مشکل همراه بانک ملت در آیفون را برطرف کند. اما این قابلیت در حال حاضر تنها برای آیفون در دسترس است و کاربران اندوریدی تنها میتوانند از اپلیکیشن ارائه شده استفاده کنند.
۸- از اکانتتان خارج و مجددا به آن وارد شوید
یکی دیگر از راهکارهایی که میتواند برای حل اختلال در همراه بانک ملت امروز موثر باشد، خارج شدن از حساب کاربری و ورود دوباره به آن است. این روش در عین سادگی در برخی از مواقع بسیار کاربردی و موثر است. به همین دلیل در برنامه وارد بخش تنظیمات و حساب کاربریتان شوید و از آن خارج شوید. سپس مجددا میتوانید با وارد کردن شماره تلفن، نام کاربری و رمز عبور از برنامه استفاده کنید.
۹- برنامههای محدود کننده را غیر فعال کنید
در صورتی که با خطای دسترسی به برنامه مواجه شدید، شاید نصب برنامه های متفرقه و محدود کننده عامل ایجاد این مشکل باشد. برنامههایی همچون فایروال یا برخی از آنتی ویروسهای غیر استاندارد میتواند باعث شناسایی برنامههای ایرانی به عنوان برنامه مشکل زا شود. به همین دلیل در صورتی که احساس میکنید یکی از برنامههای نصب شده در تلفن همراه عامل بروز مشکل برای سایر اپلکیشنها است، بهتر است آن را غیر فعال و یا حذف کنید.
۱۰- حل مشکل همراه بانک ملت با استفاده از نسخه های قدیمیتر
در راهکارهای قبلتر به اهمیت بروز رسانی برنامه اشاره کردیم، اما لازم است بدانید که در تمامی مواقع نیز این روش راهکار مناسبی برای رفع مشکل در همراه بانک ملت نیست. در مدلهای قدیمیتر تلفن همراه بروز رسانی برنامه ها میتواند باعث ناسازگاری آن با نسخه سیستم عامل و مشکل در عملکرد آنها شود. برخی مواقع نیز ورژنهای جدیدتر برنامه دارای باگ و مشکلات مختلفی هستند که این مسئله میتواند باعث مشکل نرم افزار بانک ملت در تلفنهای همراه شود. به همین دلیل در این مواقع پیشنهاد میشود تا کاربران نسخه های قدیمیتر برنامه را با سرچ در اینترنت پیدا و دانلود کنند. البته لازم است در انتخاب منبع برای دانلود برنامههای بانکی بسیار هوشمند باشید و در صورت امکان از همان منابع تایید شده بانک ملت برای اینکار استفاده کنید.
۱۱- تنظیمات ساعت و تاریخ را بروزرسانی کنید
از دیگر مواردی که میتواند باعث ناسازگاری اطلاعات در برنامههای تلفن همراه شود، بروز نبودن ساعت و تاریخ است. برای حل مشکل همراه بانک ملت و تنظیم بخش Date and time در دستگاه های اندرویدی لازم است ابتدا وارد بخش Settings یا تنظیمات شوید. سپس لازم است به قسمت General management یا تنظیمات عمومی بروید و Date and time (تاریخ و ساعت) را انتخاب کنید. در این قسمت از فعال بودن گزینههای Automatic date and time و Automatic time zone مطمئن شوید.
۱۲- دسترسی و مجوزهای برنامه را بررسی کنید
هر یک از برنامههای نصب شده بر روی تلفن همراه برای انجام فعالیتها نیاز به دسترسی و مجوزهای خاصی به بخشهای مختلف دارد. به طور مثال اپلیکیشنها برای دسترسی به دوربین یا ارسال نوتیفیکیشن به اجازه کاربر نیاز دارند و در صورتی که این مجوز داده نشود، امکان بروز مشکل در بخشهای مختلف وجود خواهد داشت.
به همین دلیل برای انجام تنظیمات مربوط به دسترسیهای برنامه لازم ابتدا وارد بخش Settings شوید. سپس به قسمت Apps بروید و برنامه موبایل بانک ملت را پیدا کنید و وارد آن شوید. حالا روی بخش Permission یا مجوزها بزنید. در اینجا میتوانید مجوزهای داده شده را در بخش Allowed و موارد غیر مجاز را در بخش Not allowed ببینید. در ادامه میتوانید روی هر یک بزنید و وضعیت آنها را تغییر دهید.
۱۳- درستی اطلاعات وارد شده را بررسی کنید
گاهی اوقات ممکن است کاربران با مشکل ورود به همراه بانک یا عدم پذیرش دادههایی مثل رمز عبور یا نام کاربری شوند. در این مواقع لازم است کاربران اطلاعات وارد شده را به صورت دقیقتری بررسی کنند و از درست بودن آنها مطمئن شوند. به خاطر داشته باشید در صورتی که چندین بار اطلاعات را به شکل اشتباه وارد کنید ممکن است حساب کاربری قفل شود. برای حل این مشکل نیز لازم است روی دکمه بازیابی رمز عبور بزنید تا بتوانید با وارد کردن جزئیات خواسته شده رمز عبور حساب کاربریتان را تغییر دهید.
در برخی مواقع نیز در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباهی همچون شماره کارت مقصد ممکن است با مسائلی مثل مشکل انتقال وجه یا عدم انجام عملیات بانکی مواجه شوید. به همین دلیل بهتر است با توجه به قوانین و محدودیتهای بانکی سقف انتقال روزانه را درنظر بگیرید و سپس با وارد کردن اطلاعات درست اقدام به واریز وجه کنید. برای کسب اطلاع دقیقتر درباره قوانین و محدودیتهای بانک ملت، توصیههای امنیتی سامانه همراه بانک را مطالعه کنید.
۱۴- برای حل مشکل همراه بانک ملت سیستم عامل را آپدیت کنید
از دیگر مواردی که برخی اوقات میتواند باعث مشکل در بانک ملت شود، بروز نبودن سیستم عامل گوشی و عدم سازگاری با برنامه است به همین دلیل آپدیت کردن سیستم عامل اندروید نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که ممکن است به کاربران برای رفع مشکلات گوشی و همچنان مسائل باز کردن برنامهها کمک کند. برای انجام اینکار به بخش Software updates در تنظیمات بروید و وجود نسخه های جدید را بررسی کنید. در صورت وجود آپدیتهای جدید روی دکمه Download بزنید و سپس آن را نصب کنید.
۱۵- تلفن همراهتان را ریستارت کنید
اگر نمیدانید مشکل همراه بانک ملت چیست، میتوانید ریستارت کردن تلفن همراه را امتحان کنید با اینکار تمامی تنظیمات مربوط به شبکه و برنامهها از اول بارگذاری میشود. در این روش بسیاری از ایرادات ایجاد شده برنامه برطرف خواهد شد. روش ریستارت کردن تلفن همراه در گوشیهای اندرویدی معمولا با نگه داشتن دکمه پاور انجام میشود. سپس باید گزینه Restart را بزنید تا فرایند چند شود. پس از چند لحظه دوباره ورود به برنامه و استفاده از آن را امتحان کنید.
۱۶-برای حل مشکل همراه بانک ملت تنظیمات شبکه را ریست کنید
در صورتی که احساس میکنید مشکل ایجاد شده به دلیل مشکلات مربوط به اینترنت و اتصال به آن است، میتوانید به سادگی با ریست کردن تنظیمات شبکه به عملکرد بهتر آن کمک کنید. با اینکار تمامی تنظیمات مربوط به شبکه به حالت اولیه و کارخانه ای خود باز میگردد و خطاهای آن برطرف خواهد شد. برای اینکار ابتدا وارد Settings شوید و سپس به قسمت Reset بروید. در اینجا گزینه Reset network settings را انتخاب کنید تا تنظیمات اینترنت به شکل اولیه خود بازگردد.
۱۷- فضای ذخیره سازی گوشی را خالی کنید
از دیگر مواردی که میتواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد برنامهها و مشکل ورود به همراه بانک ملت شود، پر بودن بیش از حد حافظه دستگاه است. در این صورت بهتر است اطلاعات غیر ضروری را از روی دستگاه حذف کنید یا آنها را به جایی دیگر انتقال دهید. برای بررسی دقیقتر فضای استفاده از حافظه در بخش تنظیمات وارد Battery and device care شوید و به بخش Storage بروید. در اینجا میتوانید مشاهده کنید که کدام یک از موارد فضای بیشتری از دستگاه شما را اشغال کرده است.
۱۸- از بلاک نشدن پیامکها مطمئن شوید
برخی از کاربران از مشکل پیامک بانک ملت گزارش دادهاند در این زمینه لازم است بررسی کرد که آیا پیامکهای بانکی توسط اوپراتور یا برنامهها مسدود میشود یا خیر. در بسیاری از موارد ممکن است برنامه Massage برخی از پیامکهای ارسال شده را به عنوان پیغام اسپم شناسایی و در بخش خاصی قرار دهد. در این حالت ممکن است شما قادر به دیدن پیامکهای بانکی نباشید. علاوه بر آن گاهی اوقات فعال سازی برخی از سرویسهای جانبی سامانه پیامکی نیز میتواند باعث محدود شدن ارسال اس ام اس بانکی شود.
۱۷- به صورت حضوری به شعب بانک ملت مراجعه کنید
در صورتی که مشکل شما با راهکارهای گفته شده برطرف نشد، میتوانید به صورت حضوری به شعب بانک ملت مراجعه نمایید و مشکل ایجاد شده را مطرح کنید. کارمندان بانک در صورت امکان به مشکل رمزنگار بانک ملت یا برنامه آن رسیدگی میکنند و به کاربران برای انجام کارهای بانکی کمک میکنند.
۱۶- حل مشکل همراه بانک ملت بوسیله ارتباط با پشتیبانی
اگر امکان مراجعه حضوری به بانک را نداشتید، میتوانید از پشتیبانی برنامه و سرویس همراه بانکی استفاده کنید. البته این مسئله ممکن است کمی برای شما زمانبر باشد. برای اینکار لازم است در سایت بانک ملت وارد بخش ارتباط با ملت شوید و مشکل خود را پس از وارد کردن مشخصات وارد کنید.
همچنین برای ارتباط با پشتیبانی تهران بانک ملت میتوانید با شماره ۱۵۵۶ و برای شهرستانها با تلفن ۰۲۱۸۲۴۸۸ تماس بگیرید. در ادامه میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات بخش سوالات متداول بانک ملت را مطالعه کنید. برای پیگیری اخبار این بانک نیز میتوانید کانال تلگرام بانک ملت یا کانال بانک ملت در روبیکا را دنبال کنید.
سوالات متداول
برای جلوگیری از این مسئله در درجه بهتر است از درست وارد کردن اطلاعاتتان در حین کار با برنامه مطمئن شوید. در صورت مسدود شدن اکانت میتوانید برنامه را بروز رسانی کنید یا آن را یکبار به طور کامل حذف و مجددا نصب کنید. این مسئله معمولا به دلیل عدم احراز هویت در زمان ورود به حساب کاربری نمایش داده میشود. در این صورت کد امنیتی برای کاربران از سمت بانک ارسال نخواهد شد. برخی اوقات ممکن است همراه بانک ملت به علت بروزرسانی یا قطعی سرورها به صورت موقتی از دسترس خارج شود. برای کسب اطلاعات دقیقتر در این زمینه میتوانید به کانالهای خبری و اطلاع رسانی بانک ملت مراجعه کنید. اگر برنامه همراه بانک ملت برای شما باز نمیشود، این مسئله میتواند به دلیل روشن بودن VPN، قطع سرورهای خود برنامه یا مشکلات برنامه نویسی آن و عدم اتصال به اینترنت باشد. پس از بررسی این موارد میتوانید بروزرسانی اپلیکیشن همراه بانک، خارج و وارد شدن به برنامه یا ارائه دسترسیهای لازم به برنامه را امتحان کنید.رفع مسدود شدن همراه بانک ملت چگونه است؟
دلیل پیام به منظور رعایت تمهیدات امنیتی بانک ملت چیست و یعنی چه؟
آیا همراه بانک ملت مشکل دارد؟
مشکل سایت بانک ملت از چیست؟
جمع بندی
به طور کلی برای حل مشکل همراه بانک ملت ابتدا لازم است اتصال به اینترنت پایدار را بررسی کنید و سپس VPN دستگاهتان را خارج کنید تا با استفاده از آدرس ایران وارد برنامه شوید. در صورت ایجاد خطا در عملکرد برنامه بهتر است اطلاعات کش آن را یکبار حذف کنید. در ادامه توصیه میشود که در صورت وجود نسخه جدید آن را آپدیت نمایید. به خاطر داشته باشید که اگر نسخه سیستم عامل و مشخصات گوشی شما قدیمی است، بهتر است از نسخههای قبلی همراه بانک ملت استفاده کنید. اگر مشکل شما با برنامه همچنان ادامه داشت میتوانید یکبار به طور کامل از آن خارج شده و مجددا به آن وارد شوید.
علاوه بر آن در برخی از مواقع سرورهای برنامه به دلیل مشکلات ایجاد شده در سرور قطع یا کند میشوند و در این مواقع بهتر است استفاده از برنامه را در زمان دیگری امتحان کنید. در صورت برطرف نشدن مشکلات برنامه میتوانید آن را یکبار به طور کامل حذف و مجددا نصب کنید. برای دستگاههای آیفون نیز افراد میتوانند از نسخه وب اپلیکیشن همراه بانک استفاده کنند. در ادامه میتوانید راهکارهای دیگری در تلفن همراه مثل بروز رسانی تاریخ و ساعت، ریست کردن تنظیمات شبکه یا ریستارت کردن کامل گوشی را امتحان کنید. به عنوان راهکار آخر برای رفع مشکلات برنامه همراه بانک ملت میتوانید به صورت حضوری به شعب این بانک مراجعه کنید یا از طریق پشتیبانی با کارشناسان ارتباط برقرار نمایید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
آیا شما هم با مشکل بانک ملت امروز مواجه شدهاید؟ به نظر شما برای رفع این مشکل چه روشی را میتوان امتحان کرد؟ اگر در اینباره نظر یا تجربهای دارید لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.
درود ممنونم از توضیحات خوبتون عن تو این بانک ملت همراه بانکش و نظام بانکداری مچکرم بدرود
سلام چند روزه که وارد خدمات کارت همراه بانک میشم و قسمت کارت به کارت که میخوام انجام بدم میزنه شناسه سامانه غیرفعال می باشد
ممنون میشم راهنمایی کنید دلیلش چی هست .
بدرد نخور ترین همراه بانک. هم خودش هم بانکش
سلام چندین بار همراه بانک را حذف و نصب کردم اما متاسفانه عمل نکرد و امضا ملت بانک هم رمز یک بار مصرف هم برای من ارسال نمیشه چند بار به پشتیبانی هم زنگ زدم بازهم مشکل حل نشد لطفاً راهنمایی کنید
کارت عابر بانک ملتمو عوض کردم ولی با همون شماره کارت قبلی کارت جدید صادر شد همراه بانکم جواب نمیده چرا
سلام.جناب یه پیامک اومد که برا استفاده از خدمات کاملتر بانک ملت در بستر پیامک وارد شوید.از اون موقع دیگه واریزی به سازمانها کار نمیکنه.میزنه دربستر پیامک فعال نمیباشد.و یک مشکل دیگه سابقه واریزی که هست ۱۰ تا از حواله های قبلی رو بیشتر نشون نمیده.میخاستم راهنمایی کنید یا اگه امکانش نیست میخاستم بدونم چطور میشه از بستر پیامک خارج بشی
سلام
وقتتون بخیر
چند روزه که نمیتونم به بانک پلاس ملت وارد بشم
شماره و کد ملی رو که میزنم پیغام میده در درخواست شما از کارکترهای غیراستاندارد استفاده شده
دلیلش چیه میتونید راهنماییم کنید
درود
تو ورژن جدید همراه بانک ملت وقتی پیامک فعالسازی میاد خودش بصورت خودکار تو برنامه ست میشه ولی متاسفانه برا گوشی بنده گاهی وقتا میشنیه گاهی وقتا خیر
یعنی بیشتر وقتا ست نمیشه کد فعالسازی داخل برنامه همراه بانک مشکل رو چطور میتونم حل کنم تو ورژنای قبلی اگه ست نمیشد کد رو میتونستیم دستی وارد کنیم ولی تو نسخه جدید این قابلیت رو برداشتن
ممنون میشم راهنمایی کنید