آموزش حل مشکل همراه بانک مهر ایران + دلایل قطعی

آموزش حل مشکل همراه بانک مهر ایران + دلایل قطعی

بانک قرض الحسنه مهر ایران 🌱 یکی از مراکز بانکی معتبر در کشور محسوب میشود.

این بانک اخیرا از اپلیکیشن همراه بانک خود رونمایی کرده است که استفاده از آن میتواند انجام فعالیت‌های مختلف را برای افراد بسیار ساده‌تر کند. اما متاسفانه برخی اوقات ممکن است کاربران با مشکلاتی در زمینه استفاده از آن مواجه شوند. به همین دلیل در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل همراه بانک مهر ایران به همراه دلایل قطعی آن میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل نرم افزار بانک مهر ایران

Resolving Issues with Mehr Iran Bank Application

به طور کلی در صورت اختلال در همراه بانک مهر ایران امروز میتوانید راهکارهایی مثل اتصال پایدار به اینترنت، استفاده از IP ایران و قطع VPN، بروزرسانی برنامه و حذف داده‌های کش برنامه را امتحان کنید. اگر مشکل به این صورت برطرف نشد، بهتر است ارتباط با پشتیبانی از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۳۲۲ را امتحان کنید یا به صورت حضوری به شعب بانک مهر ایران مراجعه نمایید. استفاده از نسخه وب برنامه و انجام برخی از تنظیمات در تلفن همراه نیز میتواند موثر باشد. در ادامه به طور کامل‌تر تمامی این موارد را بررسی کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که برخی از این تنظیمات ممکن است بر اساس نسخه سیستم عامل تلفن همراه یا برند آن کمی متفاوت باشد.

۱- اتصال به اینترنت را بررسی کنید

شاید یک از اولین نکاتی که باید در زمان بروز خطا در سرویس‌های آنلاین درنظر بگیرید، بررسی اتصال به اینترنت است. در ابتدا بهتر است از روشن بودن اینترنت دستگاه مطمئن شوید و آن را روی سایر برنامه‌ها نیز امتحان کنید. با اینکار متوجه عملکرد اتصال به شبکه خواهید شد. در صورت نیاز میتوانید با قرار دادن گوشی روی حالت پرواز و خاموش کردن آن پس از چند لحظه، مجددا به شبکه متصل شوید. در ادامه بهتر است مسائلی مثل آنتن دهی اینترنت یا باقی ماندن شارژ بسته اینترنتی خود را بررسی کنید.

اگر از اینترنت همراه یا Mobile data استفاده میکنید میتوانید حالت آن را به Wi-Fi تغییر دهید یا برعکس این مورد را امتحان نمایید. اگر از اینترنت وای فای استفاده میکنید، خاموش و روشن کردن مودم نیز ممکن است به رفع مشکلات اتصال به اینترنت کمک کن.

۲- برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران اتصال به VPN را قطع کنید

استفاده از برنامه‌های داخلی با IP یا آدرس اینترنتی ایران از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکار لازم است وارد برنامه یا سرویس‌های تغییر دهنده آی پی دستگاه مثل VPN یا پروکسی شوید و آنها را قطع کنید. سپس برنامه را یکبار ببندید و دوباره استفاده از ان را امتحان کنید.

۳- احتمال قطعی سیستم بانکی را درنظر بگیرید

در صورتی که با مشکل انتقال امتیاز بانک مهر ایران یا عدم امکان واریز وجه مواجه شدید، شاید لازم باشد که احتمال بروز مشکل از سیستم‌های بانکی را عامل این موضوع بدانید. برخی مواقع سرورهای بانکی یا زیر ساخت‌های مربوط به اپلیکیشن بانکی به دلیل تعمیرات، انجام بروز رسانی‌ها و… دچار اختلالاتی میشوند. در این مواقع بهتر است انجام عملیات مدنظرتان را در زمان دیگری مجددا امتحان کنید. یا مشکل را از طریق  اطلاعیه‌های سایت بانک مهر ایران یا سایر مراجع خبری معتبر پیگیری نمایید. عوامل اینچنینی گاهی ممکن است باعث ایجاد مشکل همراه بانک ملت و یا سایر سرویس‌های بانکی نیز شود.

۴- حل مشکل همراه بانک مهر ایران  با آپدیت برنامه

اگر مدت زمان زیادی است که برنامه را بروز رسانی نکرده‌اید، این مسئله ممکن است باعث بروز مشکل در اتصال به سرویس بانکی شود. بروزرسانی همراه بانک مهر ایران علاوه بر ایجاد امکان استفاده از قابلیت‌های جدید، باعث رفع باگ‌ها و مشکلات ایجاد شده در آن و بهبود عملکرد اپلیکیشن نیز میشود. شما میتوانید جدیدترین نسخه همراه‌ بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران را از طریق سرویس‌های بازار و مایکت برای اندروید و سیبچه برای آیفون دانلود نمایید. علاوه بر آن لینک‌های دانلود نسخه‌های مختلف برنامه از طریق صفحه دانلود سایت بانک مهر ایران نیز قابل دسترسی است.

بروز رسانی برنامه بانک مهر ایران

۵- با پشتیبانی برنامه تماس بگیرید

در صورتی که با مشکل درخواست وام بانک مهر ایران یا مشکلاتی در تراکنش‌های بانکی مواجه شدید، میتوانید این مسئله را با برقراری ارتباط با پشتیبانی گزارش دهید. علاوه بر آن اگر مشکل شما پس از انجام مراحل گفته شده برطرف نشد، میتوانید از این طریق با مرکز ارتباط با مشتریان ایراد را با کارشناسان در میان بگذارید. برای اینکار میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۲۲ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرید. برای استفاده از خدمات تلفن بانک نیز میتوانید از شماره ۰۲۱۸۵۸۲ استفاده کنید. در صورتی که سوالاتی درباره ایجاد حساب یا سایر جزئیات بانکی برای شما مطرح شده است، از بخش سوالات متداول سایت مهر ایران استفاده کنید تا پاسخ را در زمان کوتاهی پیدا کنید.

ارتباط با پشتیبانی سایت مهر ایران و مطالعه سوالات متداول

۶- اطلاعات کش برنامه را حذف کنید

اطلاعات کش داده‌های از اپلیکیشن هستند که برای استفاده سریع و آسان‌تر از آن در سیستم ذخیره میشوند. اما برخی اوقات ممکن است در اثر اختلال در این اطلاعات، برنامه به خوبی کار نکند به همین دلیل بهتر است برای بهبود عملکرد برنامه و همچنین سبک کردن این فضا، اطلاعات کش آن را حذف کنید. لازم است بدانید که با پاک کردن این بخش اطلاعات مهم بانکی شما از بین نخواهد رفت. برای اینکار در گوشی‌های اندرویدی، لازم است ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) بروید و وارد قسمت برنامه‌ها شوید. سپس برنامه همراه بانک مهر ایران را انتخاب نمایید و روی گزینه فضای ذخیره سازی (Storage) بزنید. در پایین صفحه از گزینه حذف اطلاعات کش یا Clear cache برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران استفاده کنید.

حل مشکل همراه بانک مهر ایران با حذف اطلاعات کش

۷- از نسخه وب همراه بانک مهر ایران استفاده کنید

در صورتی که امکان استفاده از برنامه اصلی را نداشتید، میتوانید از نسخه تحت وب آن استفاده کنید. این برنامه را میتوانید بر روی هر نوع سیستم عامل و مرورگر امتحان کنید. بنابراین این برنامه میتواند راهکار موثری برای کاربران iOS یا ویندوز باشد. برای استفاده از آن لازم است وارد صفحه وب اپلکیشن مهر ایران شوید و شماره تلفن همراه و کد ملی را وارد کنید. سپس کد فعالسازی را دریافت نمایید و از خدمات این سرویس استفاده نمایید.

حل مشکل همراه بانک مهر ایران با استفاده از وب اپلیکیشن

۸- حل مشکل همراه بانک مهر ایران با بررسی فضای ذخیره سازی

وجود فضای ذخیره سازی و رم کافی در تلفن همراه یکی از عامل مهم اجرای مناسب برنامه‌ها است. به همین خاطر در صوری که با کمبود فضای دستگاه مواجه شوید، عملکرد برنامه‌هایی مثل همراه بانک تحت تاثیر قرار میگیرد و ممکن است باعث کند شدن برنامه یا خارج شدن ناگهانی از آن شود. در نتیجه بهتر است برای رفع مشکل کند شدن گوشی اقدام کنید. برای بررسی فضای ذخیره سازی، به تنظیمات بروید و وارد بخش Storage شوید مراحل دقیق اینکار در هر گوشی میتواند متفاوت باشد.

حل مشکل همراه بانک مهر ایران با بررسی فضای ذخیره سازی

۹- تاریخ و ساعت گوشی را بروز کنید

یکی از مواردی که میتواند باعث بروز اختلال در برنامه‌ها شود، تنظیم نبودن اطلاعات ساعت و تاریخ دستگاه است. در این صورت ممکن است ناسازگاری‌هایی در اطلاعات برنامه و تنظیمات گوشی رخ بدهد. به همین دلیل بهتر است به تنظیمات گوشی بروید و وارد بخش تنظیمات عمومی یا General management شوید. سپس به بخش Date and Time (تاریخ و ساعت) بروید و گزینه‌های Automatic date and time و Automatic time zone را فعال نمایید.

بروز رسانی و تنظیمات تاریخ و ساعت

۱۰- برنامه را حذف و مجددا نصب کنید

اگر احساس میکنید که مشکل ایجاد شده از سمت خود برنامه است، میتوانید به سادگی حذف کامل اپلیکیشن و نصب دوباره آن را امتحان کنید. اینکار به شما این امکان را میدهد تا در صورت بروز هرگونه اختلال احتمالی در برنامه بتوانید مجددا از نسخه سالم و بدون باگ آن استفاده نمایید. برای اینکار میتوانید وارد Settings> Apps شوید و برنامه را انتخاب نمایید تا روی دکمه Uninstall  بزنید. یا به سادگی دستتان را برای چند لحظه روی برنامه نگهدارید و Uninstall یا Delete را انتخاب کنید.

حذف و نصب دوباره برنامه همراه بانک مهر ایران

۱۱- حل مشکل همراه بانک مهر ایران با خروج و ورود دوباره به اکانت

در صورتی که با خطای سرویس ضمان بانک مهر ایران یا عدم مشاهده قابلیت‌های مختلف آن مواجه شدید، میتوانید به سادگی از حساب کاربریتان خارج شوید و مجددا با وارد کردن اطلاعاتتان به آن وارد شوید. اینکار به شما کمک میکند تا بتوانید مشکلات ایجاد شده حساب کاربری را برطرف نمایید.

۱۲- مجوزهای لازم را به برنامه بدهید

در صورتی که با مشکل پیامک بانک مهر ایران یا دریافت نوتیفیکشن‌های بانکی مواجه شدید، میتوانید به سادگی با انجام برخی تنظیمات در بخش مجوزهای دستگاه دسترسی‌های برنامه به امکانات مختلف را تنظیم نمایید. برای اینکار در بخش Settings گوشی وارد قسمت برنامه‌ها یا Apps شوید و برنامه همراه بانک مهر ایران را انتخاب کنید. سپس به Permission (مجوزها) بروید. اینجا شما میتوانید مجوزهای داده شده را در بخش Allowed و موارد غیرمجاز را در Not allowed ببینید. در صورت نیاز برای تغییر هر یک روی آنها بزنید و حالت هر یک را تغییر دهید.

تنظیمات مجوزهای برنامه

۱۳- اطلاعات را به درستی وارد کنید

از دیگر مواردی که برخی اوقات باعث بروز مشکلات در انجام تراکنش‌های بانکی یا مشکل در انتقال امتیاز بانک مهر ایران میشود، وارد کردن اطلاعات اشتباه است. به همین بهتر است در طی انجام فرایندهای مختلف از وارد کردن جزئیات درست مطمئن شوید و همچنین فرایندهای مختلفی را با روشی درست و اصولی انجام دهید. در این صورت احتمال بروز خطا کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین در صورتی که تا الان موفق به انجام فعالیت‌های مورد نظرتان در اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران نشدید، بهتر است یکبار دیگر اطلاعات وارد شده و مراحل فرایند را چک کنید و در صورت نیاز آن را دوباره انجام دهید.

۱۴- حالت Power Saver را خاموش کنید

حالت Power Saver یکی از قابلیت‌های تلفن‌های همراه برای ذخیره سازی انرژی دستگاه و کاهش مصرف شارژ باتری است. به همین دلیل با فعال شدن این حالت بسیاری از برنامه‌های پس‌زمینه و عملکردهای آن متوقف میشود. همین مسئله در بسیاری از مواقع باعث عدم دریافت اعلان‌های بانکی یا پردازش کامل فرایندها میشود. به همین دلیل در صورتی که این قابلیت را فعال کرده‌اید، بهتر است آن را از طریق پنل تنظیمات سریع گوشی خاموش نمایید.

برای داشتن دسترسی کامل‌تر به این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی به بخش Battery and device care در تنظیمات بروید. سپس وارد قسمت Battery شوید و Power saving را خاموش کنید. حالا به background Usage limits بروید و مطمئن شوید که برنامه همراه بانک مهر ایران در هیچ یک از بخش‌های محدودیت زا وجود ندارد.

حل مشکل همراه بانک مهر ایران با خاموش کردن حالت مصرف بهینه باتری

۱۵- آنتی ویروس و برنامه‌های محدود کننده را غیر فعال کنید

از دیگر مواردی که در برخی از مواقع میتواند عامل اختلال در عملکرد برنامه‌های داخلی شود، اپلیکیشن‌های محدود کننده یا امنیتی مثل آنتی ویروس‌ها یا برنامه‌های مدیریت اپلیکشن موبایل است. چنین برنامه‌هایی با شناسایی سرویس‌های بانکی، باعث محدود شدن آنها میشوند. به همین دلیل اگر اخیرا برنامه جدیدی را بر ری تلفن همراتان نصب کرده‌اید، بهتر است آن را به طور موقت حذف یا غیر فعال کنید.

۱۶- برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران به شعب مراجعه نمایید

اگر تا به الان موفق به حل مشکل همراه بانک مهر ایران نشدید، میتوانید به شکل حضوری به شعب بانک مهر ایران در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنید تا به طور مستقیم مسئله را بررسی نمایید. این روش در مواقع بروز مشکلات جدی مثل خطا در تراکنش‌ها یا رفع مسدودی کارت بانکی مهر ایران به دلیل رمز اشتباه موثر است.

حل مشکل همراه بانک مهر ایران با مراجعه به شعب بانکی

۱۷- سیستم عامل را بروزرسانی کنید

در صورتی که احساس میکنید مشکل ایجاد شده مربوط به تلفن همراه شما است، میتوانید باگ و مشکلات ایجاد شده در آن را با آپدیت کردن سیستم عامل برطرف کنید. قدیمی شدن سیستم عامل در بسیاری از مواقع باعث کند شدن سیستم یا عملکرد ناقص برنامه‌ها میشود. به همین دلیل معمولا توصیه میشود که هر چند وقت یکبار برای جلوگیری از بروز مشکل در سیستم گوشی، آخرین نسخه آن را نصب نمایید.

برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران از این طریق، ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس به Software updates بروید. حالا وارد Download and install شوید و فرایند دانلود و نصب را تکمیل نمایید.

بروزرسانی سیستم عامل گوشی برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران

۱۸- برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران گوشی را ریستارت کنید

یکی دیگر از راهکارهای ساده اما موثری که میتوانید برای حل مشکلات اینترنت، خطاهای اپلیکیشن یا باگ‌های سیستم عامل انجام دهید، ریستارت کردن تلفن همراه است. این روش با توقف برنامه و پردازش‌های تلفن و راه‌اندازی مجدد آنها میتواند بسیاری از مشکلات ایجاد شده را برطرف کند. به همین دلیل اگر در زمینه استفاده از سایر برنامه‌ها نیز دچار مشکل شده‌اید، میتوانید بسته به نوع گوشی دکمه پاور را برای چند لحظه نگه دارید و روی گزینه Restart بزنید.

ریستارت کردن تلفن همراه

۱۹ از بلاک نشدن پیام‌ها مطمئن شوید

اگر نمیتوانید پیام‌های بانکی را دریافت نمایید، این مسئله میتواند به دلیل بلاک شدن پیام‌ها یا شناسایی آنها به عنوان عنوان مزاحم یا اسپم باشد. البته این مسئله تا حد زیادی به نوع برنامه یا سرویس دریافت کننده پیامک‌ها بر روی تلفن همراه دارد. اما اگر از برنامه‌هایی مثل Google messages بر روی گوشی استفاده میکنید، میتوانید وارد بخش تنظیمات آن شوید و به بخش Spam and blocked بروید. در این بخش تمامی پیام‌های بلاک شده نمایش داده میشود.

۲۰- مسدود نشدن حساب بانکی را چک کنید

بر اساس تجربه کاربران گاهی مشکلات پیش آمده همراه بانک مربوط به بروز خطا در حساب بانکی است. در این مورد لازم است برای رفع مسدودی حساب کاربری بانک مهر ایران، از طریق مراجعه حضوری به شعب موضوع را پیگیری نمایید. با اینکار میتوانید اطلاعات حساب مورد بررسی قرار میگیرید و شما میتوانید اقدامات مناسب آن را انجام دهید. اما در صورتی که نیاز به رفع مسدودی همراه بانک مهر ایران غیر حضوری داشتید، میتوانید از طریق شماره ۰۲۱۴۳۲۲ با پشتیبانی تماس بگیرید یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۵۸۲ از خدمات تلفنی و غیر حضوری این بانک استفاده نمایید.

۲۱- برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران از دستگاه‌های دیگر استفاده کنید

اگر احساس میکنید که مشکل ایجاد شده به دلیل قدیمی شدن تلفن همراه یا از کار افتادن برخی از قابلیت‌های آن است، میتوانید نصب برنامه همراه بانک مهر پارسی را بر روی دستگاه دیگری امتحان کنید. این روش به شما کمک میکند تا متوجه شوید که ایراد از سمت دستگاه است یا از سمت سرویس بانکی. به همین دلیل میتوانید به شکل بهتری ایراد بوجود آمده را پیدا کنید.

۲۲- برنامه را به صورت اجباری ببندید و مجدد باز کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که میتوانید در صورت هنگ کردن یا گیر کردن برنامه از آن استفاده کنید، توقف اجباری برنامه یا Forced stop کردن آن است. با اینکار تمامی فعالیت‌های پس‌زمینه برنامه به طور کامل متوقف میشود و شما میتوانید با راه‌ اندازی مجدد آن مشکلات ایجاد شده در زمینه اجرای اپلیکیشن را برطرف کنید.

برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران از این طریق، ابتدا لازم است وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و به بخش برنامه‌ها یا Apps بروید. سپس برنامه همراه بانک مهر ایران را از لیست اپلیکیشن‌ها جستجو و پیدا کنید. حالا از پایین صفحه میتوانید گزینه Force stop یا توقف اجباری را بزنید تا فعالیت‌های برنامه متوقف شود.

توقف اجباری برنامه برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران

سوالات متداول

خطای سرویس ضمان چیست؟

خطای ضمان یکی از ارورهای مربوط به همراه بانک مهر ایران است که به معنای وجود مشکل در پنل ضمان برای اعتبار سنجی یا لغو کامل آن است. دلیل اصلی این موضوع میتواند اشکالات یا عدم اتصال به دیتا بیس بانکی، عدم ارتباط با داده‌های مشتریان با بانک مرکزی و نقص فنی سرور باشد.

رفع مسدودی همراه بانک مهر ایران چگونه است؟

افراد برای حل این مشکل میتوانند با شماره 0214322 تماس بگیرند یا به صورت حضوری به شعب بانک مهر ایران مراجعه نمایند و با ارائه مدارک هویتی برای رفع مسدودی حساب اقدام کنند.

جمع بندی

به طور کلی در این مطلب به موثرترین راهکارها برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران اشاره کردیم. شما در مرحله اولیه میتوانید بررسی اتصال به اینترنت، خاموش کردن VPN و همچنین بروز رسانی برنامه را امتحان کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، شاید ایراد از سمت سرورهای بانکی یا وارد کردن اطلاعات نادرست در حین مراحل باشد. به همین دلیل شما میتوانید راهکارهای دیگری مثل استفاده از نسخه وب برنامه یا ریستارت کردن تلفن همراهتان را امتحان کنید. اگر مشکل ایجاد شده در اپلیکیشن بانکی مهر ایران جدی بود، بهتر است با شماره گیری ۰۲۱۴۳۲۲ با پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید یا به طور حضوری به شعب این بانک مراجعه کنید.

در زمینه تنظیمات تلفن همراه نیز بهتر است مواردی مثل خاموش کردن حالت Power saver، دادن مجوز و دسترسی برنامه به بخش‌های مختلف، آپدیت کردن سیستم عامل گوشی و همچنین بروزرسانی تاریخ و ساعت را امتحان کنید. غیر فعال کردن برنامه‌های محدود کننده و بستن اجباری اپلیکیشن همراه بانک نیز میتواند روش موثری باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تا به حال از برنامه همراه بانک مهر ایران استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما این برنامه چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟ اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه حل مشکل همراه بانک مهر ایران دارید یا راهکار دیگری را برای رفع مشکلات آن میشناسید، لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

بیشتر بخوانید

آموزش حل مشکل همراه بانک صادرات + دلایل قطعی
آموزش حل مشکل همراه بانک صادرات + دلایل قطعی
آموزش بهترین روش های حل مشکل برنامه آپ (اندروید و آیفون)
آموزش بهترین روش های حل مشکل برنامه آپ (اندروید و آیفون)
پول اشتباه واریز کردم چیکار کنم؟ راه حل فوری و قانونی برای بازگشت
پول اشتباه واریز کردم چیکار کنم؟ راه حل فوری و قانونی برای بازگشت
آموزش کامل نحوه پیگیری وام ازدواج (کد ملی و کد رهگیری)
آموزش کامل نحوه پیگیری وام ازدواج (کد ملی و کد رهگیری)

نظرات

×