کم شدن خرید مردم به صورت حضوری و افزایش خرید به صورت آنلاین، فروشگاهها را مجبور به راهاندازی فروشگاه اینترنتی کرده است.
در واقع اگر کسی فروشگاه آنلاین نداشته باشد، شانس کمی برای فروش موفق دارد مگر آنکه خیلی شناخته شده و قدیمی باشد.
راه اندازی وبسایت چه کمکی به افزایش فروش میکند؟
راهاندازی وبسایت میتواند تاثیر به سزایی بر فروش شما داشته باشد. وب سایت بستری است که شما میتوانید خدمات و محصولات خود را با ارائه اطلاعات کامل مشخصات، به شکلی حرفهای به نمایش بگذارید تا مشتریان خود را ترغیب به خرید کنید. همچنین مشتریان شما میتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی، به خدمات و محصولات شما به صورت ۲۴ ساعته دسترسی داشته باشند.
اما به دلیل رقابت بالا، راهاندازی وبسایت به تنهایی مشکلی از شما حل نمیکند و برای افزایش فروش و دیده شدن، باید اقدماتی انجام دهید که مهمترین روشهای افزایش فروش آنلاین را به طور کامل توضیح خواهیم داد.
روش های افزایش فروش وبسایت
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
زندگی امروز ما بهشدت به موتورهای جستجو وابسته شده است، روزانه میلیاردها نفر به موتورهای جستجو مانند گوگل سر میزنند تا پاسخ سؤالات خود را بیابند. این رفتار، حتی روی عادتهای خرید ما نیز تأثیر گذاشته است؛ درواقع جستجوی آنلاین، اولین قدم ما برای شروع مسیر خرید محسوب میشود.
تبلیغات آنلاین هدفمند
با توجه به اینکه سئو پروسه زمان بر و هزینه بری است، روشی که در کنار آن باید پیش بگیرید، تبلیغات آنلاین پولی است. گوگل این فرصت را به کسب و کارهای مختلف داده است که از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات گوگل ادز برای جذب مشتری و دیده شدن استفاده کنند. تبلیغات پولی گوگل، انواعی دارد که قبل از انجام آن، باید از متخصص کمک بگیرید.
ایجاد اعتماد در کاربران
بر فرض اینکه شما از سئو و تبلیغات آنلاین هم استفاده کرده باشید، بدون ایجاد حس اعتماد برای کاربران، فروشی نخواهید داشت. چرا که مشتری برای خرید به این راحتی اعتماد نمیکند. با ارائه ضمانت، نظر مشتریان و اینماد در سایت، اعتماد مشتری را جلب کنید.
بهبود تجربه کاربری (UX)
اگر همه موارد تا این مرحله عالی باشد اما مشتری برا ثبت خرید و کار با سایت شما مشکل داشته باشد، از سایت شما خارج شده و خریدی ثبت نخواهد کرد. پس بهبود تجربه کاربری در سایت شما بسیار مهم است که در این زمینه هم باید از متخصص کمک بگیرید.
ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه
این مورد را صرفا برای افزایش فروش میتوانید استفاده کنید و مشتری را ترغیب به خرید کنید چرا که همه مردم از تخفیف استقبال میکنند حتی اگر قیمت احتسابی با تخفیف، از جای دیگر گرانتر باشد.
بازاریابی محتوایی
مقالات، ویدیوها، و اینفوگرافیکهای آموزشی مرتبط با محصولات خود منتشر کنید. باعث ایجاد حس صمیمیت و تعامل با مشتری میشود.
بازاریابی ایمیلی و پیامکی
با بازاریابی ایمیل و پیامک، مشتریان قدیمی را دوباره دعوت به خرید و یا مشتری جدید پیدا کنید. تخفیفات، محصولات و یا خدمات جدید را از طریق ایمیل و پیامک برای مشتریان هدف خود ارسال کنید.
افزایش تعامل در شبکههای اجتماعی
حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید و با همکاری با اینفلوئنسرها، فروش و ترافیک سایت خود را بالا ببرید. فعالیت در شبکه های اجتماعی به اندازه راه اندازی وبسایت اهمیت دارد.