برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

معرفی و مقایسه بهترین وب سایت های فارسی آموزش آشپزی و شیرینی پزی

یکی از مباحثی که امروزه در گوگل بیش از گذشته جستوجو می شود، دستور های مختلف طبخ غذا و آشپزی می باشد.وب سایت های زیادی فعالیت خود را به آشپزی و معرفی دستور های پخت غذا اختصاص داده اند.بنابراین کمتر کسی با وجود این همه دستور آشپزی موجود در فضای مجازی، کتاب های آشپزی را خریداری می کند.اما برای آن که بتوانیم بهترین رسپی (recipe) یا دستور غذا را پیدا کنیم، باید بتوانیم  دستور های مطمئن را پیدا کنیم که این دستور ها یا استاندارد و مطمئن امروزه در بسیاری از وب سایت های آشپزی فارسی معرفی می شوند و ما قصد داریم تعدادی از بهترین وب سایت ها را معرفی و با یکدیگر مقایسه کنیم.نهایتا با جمع بندی و نتیجه گیری نهایی، شما می توانید بهترین وب سایت را برای آموزش آشپزی و شیرنی پزی انتخاب کنید.

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

در ادامه امکانات،آموزش ها و آرشیو دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی این وب سایت را به صورت مختصر بررسی میکنیم.

تجربه ی اشپزی با وب سایت دیگچه

یکی از وب سایت هایی که با یک جست وجوی ساده در گوگل به آن برخورد می کنید همین وب سایت است.وقتی که وارد این وب سایت می شوید با یک ظاهر ساده و کاملا کاربردی مواجه میشوید که دسته بندی انواع غذا و دسر ها را می توانید در منوی بالای سایت مشاهده کنید.در این وب سایت دستور های مختلف در دسته بندی های مختلفی قرار داده میشود.مدت زمان لازم برای تهیه مواد اولیه،طبخ غذا و سپس نگه داری غذا برای اماده سازی نیز در ابتدا هر پست معرفی میشود که می توان گفت این یکی از جنبه های مثبت و ناب وب سایت است که بیشترین کمک را به افراد مبتدی می کند.

نهایتا در هر پست به صورت معمول یک تصویر از غذای آماده شده درج میشود که تا حدی قابل قبول می باشد.

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

آشپزی حرفه ای با ایران کوک

دیگر وب سایتی که در جهت آموزش آشپزی ایرانی فعالیت می کند، ایران کوک است.وقتی که این وب سایت را باز می کنیم، به جرات می توان گفت که یک گام فراتر از دیگچه برداشته است و وب سایت تخصصی تری را برای کاربران تهیه کرده است.

هدر برای معرفی سایت، انجمن جداگانه برای بحث درباره ی مسائل مرتبط در سایت،معرفی مطالب مختلف در سایدبار سایت، وجود بخش اضافه ای با عنوان کاردستی در سایت ، از جمله بخش هایی است که برتری این وب سایت را نسبت به وب سایت قبلی اثبات می کند.

نحوه ی معرفی دستور های غذایی نیز مشابه با دیگچه می باشد، با این تفاوت که کمبود معرفی مدت زمان لازم برای طبخ در این وب سایت حس میشود!

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

لذت آشپزی با سوران

دیگر وب سایتی که در این زمینه فعالیت دارد و نسبت به ایران کوک، حرفه ای تر عمل کرده است، سوران می باشد.در سوران دسته بندی های مطالب در ساید بار صورت گرفته است و بخش های مختلفی نظیر غذاهای محبوب ، مدت زمان پخت ،تبدیل مقیاس و معرفی ترفند و ابزار اشپزی به صورت جداگانه در سایدبار معرفی میشوند.

در سوران، بخشی برای معرفی غذا و ایده های کاربران وجود دارد که می توانند با عنوان “خوشمزه های من” آن را به اشتراک بگذارند.

نهایتا هر آموزش با وجود بخش های معرفی شده در ساید بار ، نیاز افراد  مبتدی تا حرفه ای را تا حد زیادی برطرف می کند.

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

آشپزی حرفه ای با ۱۰۱ رسپی

این وب سایت قابلیت های مشابه با سوران را در اختیار کاربران می گذارد و دسته بندی های متفاوتی نیز دارد.به علاوه می توانید از بخش جدیدی به نام تغذیه و سلامت نیز بهره مند شوید و توصیه های سلامت را بخوانید.

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

آشپزی ایرانی با کوکری

کوکری در دسته بندی های متعدد، به صورت روزانه بهترین مطالب را به روزرسانی می کند.ضمنا بخشی با عنوان درجه حرارات و تبدیل آن ها نیز در این وب سایت وجود دارد که برای تنظیم بهتر رسپی ها برای کاربران مفید خواهد بود.

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا

سایت آشپزی بهارسایت

یکی از مجله های اینترنتی خوب و کاربردی که دسته بندی های زیاد، ترفند های متعدد و همچنین بخشی برای مشاهده ی آخرین اخبار و مطالب محبوب را برای کاربران خود در قالب وب سایت قرار داده است.دیگر مزیتی که این وب سایت نسبت به سایرین دارد، ویدیو های آشپزی می باشد که در آن معرفی می شود.گرچه در سایر وب سایت ها نیز این ویدیو ها معرفی میشوند، اما تنوع این وب سایت بیشتر به نظر می رسد.

برترین وب سایت های فارسی آموزش طبخ غذا


نتیجه گیری:

در مجموع،تمامی وب سایت ها برای آشپزی حرفه ای کاربردی خواهند بود.شاید برای پیدا کردن یک دستور یا رسپی لازم باشد از همه ی وب سایت های آشپزی استفاده کنید.اما از میان این وب سایت ها ، سوران ، کاربردی ترین وب سایت آشپزی و آموزش غذا ایرانی و خارجی به همراه امکانات بیشتر می باشد.با این حال سایر وب سایت ها نیز تا حد زیادی برای کاربران ایرانی خوب و مفید هستند و شما می توانید نسبت به نیاز و راحتی خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.

اگر شما نیز سایت و سرویس خوب فارسی که در حوزه آشپزی و دستور پخت غذا فعالیت میکند میشناسید آنرا در بخش نظرات معرفی کنید.

پیروز باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • ناشناس says:

    سایت سوران چرا دیگه باز نمیشه

  • هانیه says:

    سلام. من سایت آشپزی یامی شف رو چند وقتیه دیدم خیلی خوبه… تو لیستتون بزارینش

  • مصطفی says:

    به نظرم سایت شبنمک خیلی برای آموزش آشپزی خوبه. نزدیک به ۴۵۰ تا رسپی (دستور پخت) مختلف داره و تقریبا هر نیازی رو برطرف میکنه.
    مخصوصا طرز تهیه فلافل و طرز تهیه شله زرد اش که خیلی حرفه ای هست.

  • Mahboob says:

    سایت
    Spbaking.com
    یکی از مطمئنترین سایت های شیرینی پزیه.مسئولش خیلی دقیق و باحوصله همه چیز رو توضییح میده حتی کسایی ک در این زمینه صفر باشند راحت میتونند شیرینی بپزند
    من همیشه بادستوراشون کار میکنم

  • رضا says:

    شف طیبه خیلی حرفه ای و باکلاسه . آموزش های بسیار واضح و تصویر مرحله به مرحلۀ دقیق و همچنین توضیحات کامل و تلفظ صحیح اسامی خارجی از خصوصیات ای سایته . عکس ها هم باکیفیت وبا استاندارد عکاسی از آشپزیه . سایت اسپون فید ( spoon-feed ) هم سایت حرفه ای و خوبیه .

  • baran says:

    فکر میکنم یکی از بهترین منابع و سایتهای آشپزی را فراموش کردین معرفی کنید
    تا قبل از آمدن شبکه های اجتماعی موبایلی آشپزانه پربازدید ترین سایت آشپزی بود
    http://www.ashpazaneh.com

  • erfan says:

    فقط مجله آشپزی زرین پخت
    http:/www.zarinpokht.ir

  • عسل says:

    سلام دوستان لطفا وب سایت آشپزی آیکابان رو هم معرفی کنید.
    با تشکر
    http://ikaban.ir

  • لطفا وب سایت تخصصی آموزشی قنادی “شاه قناد” رو هم معرفی کنید.
    ممنون

  • shapol says:

    به نظر من شف طیبه کاملترین سایت آشپزیه دوستان

  • A says:

    سایت مونس در زمینه آشپزی مطالب متنوعی جمع آوری کرده و کاربران با طرز پخت انواع غذاهای ایرانی و خارجیٰ غذای کودکٰ نوشیدنی های خوش مزه سردو گرمٰ شیرینی و دسر های رنگارنگ آشنا میشن…حتما سر بزنین !…`پشیمون نمیشین —اینم آدرسش:mounes.ir

  • M says:

    فقط سایت شف طیبه عزیزم!
    سوران ک همه ش داره از شف طیبه کپی می کنه تازه بعضی وقتا حتی منبع را هم درست معرفی نمی کنه
    من شخصا فقط رسپی های شف طیبه را با اطمینان استفاده می کنم، چند ساله مشتری پر و پا قرص سایتشم

  • آریا says:

    https://cafebazaar.ir/app/com.farsys.ashpazi/?l=fa
    آدرس یه برنامه توپ آشپزی که وسایل تو خونه رو میگی می گه چی می تونی بپزی

  • سمیه کربلایی says:

    به نظر من سایت سوران از همه کاملتره

  • ali says:

    دوستانی که این پست رو می خونن بنظرم سری هم به وب سایت ایران سرآشپز بزنند ، بنظر من که وب سایت خیلی بهتریه ….
    http://www.iransarashpaz.com