چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟

بهترین نرم افزار های ساخت نسخه پرتابل ( بدون نیاز به نصب ) از برنامه ها

نرم افزار های پرتابل (پورتابل) یا قابل حمل ، نسخه های ویژه ای از برنامه های گوناگون هستند که اجازه ی استفاده از برنامه ها را بدون نصب و در هر مکانی به کاربر می دهند.امروزه شرکت های سازنده نرم افزار ها در تلاش هستند تا در کنار نسخه های نصبی ، نسخه های پرتابل یا قابل حمل را نیز ارائه دهند. قبلا نیز مراجع دانلود نرم افزار های پورتابل را در انزل وب معرفی کرده ایم. اما همچنان بسیاری از نرم افزار ها فقط در حالت نصبی قابل استفاده هستند. برای رفع این محدودیت نرم افزار هایی طراحی شده است که نسخه های قابل حمل سایر نرم افزار ها را برای کاربر تولید می کند. در ادامه به معرفی این نرم افزار ها میپردازیم.

چگونه نسخه پرتابل (پورتابل) از نرم افزار ها بسازیم؟

Best Portable App Creators To Make Any Software Portable

در صورتی که به دنبال نسخه های قابل نصب یک نرم افزار هستند ولی به هر دلیلی موجود نیست ، می توانید با نرم افزار های تبدیل نسخه نصبی به قابل حمل که در پست امروز انزل وب معرفی می کنیم ، این مشکل را برطرف کنید.ضمنا در صورتی که نرم افزارهایی که معرفی مشوند نیاز به کرک یا سریال داشتند ، قبلا نحوه ی یافتن سریال نامبر یا کرک هر نرم افزاری را در انزل وب معرفی کرده ایم.

تبدیل نرم افزار ها به نسخه پورتابل با VMware ThinApp

با استفاده از این نرم افزار ، به سادگی و تنها در چند قدم می توانید نسخه ی قابل حمل را بسازید.

۵ گام اصلی برای در استفاده از این نرم افزار وجود دارد که به ترتیب مشاهده می کنید:

Prescan -> Installation -> Postscan -> Configure -> Build.

چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟

تبدیل نرم افزار ها به نسخه پرتابل با Cameyo

این نرم افزار یک ابزار رایگان و کم حجم برای تبدیل نرم افزار به نوع قابل حمل می باشد. در کنار این قابلیت ، یک کتابخانه مجازی برای هر کاربر در نظر گرفته شده است که حاوی تعداد زیادی اپلیکیشن می باشد. برای استفاده از این نرم افزار باید با اکانت رایگان ابتدا ثبت نام کنید. می توانید نسخه های قابل حمل نرم افزار های کاربردی و متداول را از کتابخانه ی این نرم افزار دانلود کنید و یا در صورت نیاز خودتان از به صورت آنلاین یا از طریق خود برنامه به تهیه ی نسخه های پروتابل بپردازید. آموزش قدم به قدم ساخت نسخه های قابل حمل با نرم افزار Cameyo ، در وب سایت سازنده آن موجود است.

چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟

 آموزش تبدیل نرم افزار ها به نسخه قابل حمل و بدون نیاز به نصب با Spoon Studio

این نرم افزار امکان تبدیل آن دسته از برنامه هایی که برای استفاده از آن ها ملزم به نصب در محیط ویندوز هستیم ، به نسخه های پروتابل می دهد. برای ساخت نسخه های بدون نیاز به نصب از طریق این برنامه ۴ راه وجود دارد:

۱- در صورتی که نرم افزار به صورت لوکال روی سیستم شما در حال حاضر نصب نیست ، با مراجعه به بخش template wizard ، از اپلیکیشن هایی که قبلا تبدیل شده اند استفاده نمایید.

۲-در صورتی که می خواهید نرم افزار های نصب شده روی ویندوز را تبدیل کنید ، با استفاده از بخش اسکن ، می توانید از محیط همین نرم افزار ، برنامه ی مدنظرتان را جست وجو کنید.

۳-در صورتی که نرم افزار روی سیستم شما نصب نیست ، از بخش snapshot process استفاده کنید.

۴-در غیراین صورت اگر می خواهید تنظیمات دستی را روی هر برنامه اعمال کنید ، از بخش manually configure virtualization settings استفاده کنید.

چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟

تبدیل برنامه ها به نسخه پرتابل با Enigma Virtual Box

این نرم افزار ، یک ابزار ساده و کم حجم برای تبدیل تمامی فایل های هر برنامه یا اپلیکیشن به یک نسخه قابل حمل می باشد. در واقع  شما با استفاده از این ابزار ، فایل واحدی از تمامی فایل های قبلی آن نرم افزار به دست می آورید که نسخه پروتابل خواهد بود. در صورتی که می خواهید این برنامه را به صورت همزمان با سایر برنامه ها  نصب یا آپدیت کنید ، قبلا روش های نصب دسته ای چندین برنامه در ویندوز را معرفی کرده ایم.

چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟

تبدیل نرم افزار ها به نسخه بدون نیاز به نصب یا پورتابل با Evalaze

Evalaze از نرم افزار های کاربردی است که مشابه آن دسته از برنامه های ضروری که بعد از نصب ویندوز مفید است  و در انزل وب معرفی کرده ایم ، برای کاربران حرفه ای حیاتی است. ،این  نرم افزار یک برنامه قابل نصب روی ویندوز می باشد که با استفاده از قابلیت های اسکن این نرم افزار می توانید هر گونه برنامه ی نصب شده روی سیستم را جست وجو کنید و سپس به نسخه قابل حمل تبدیل کنید.

چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟

تجربه و پیشنهادشما؟

در صورتی که برای ساخت نسخه های قابل حمل و بدون نیاز به نصب از هر نرم افزار ، برنامه های دیگری را میشناسید ، نظر خود را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • amini says:

    چرا کسی جواب نمیده پس

  • سپهر says:

    سلام خسته نباشید. پس از نصب کردن بعضی از برنامه ها، فایل های مربوطه علاوه بر فولدر program file در جاهای دیگر نیز به صورت پراکنده قرار میگیرند. آیا این برنامه قادر به جمع آوری کردن اونها هم میباشد یا فقط به program file دسترسی دارد؟ چون این برنامه ها صرفا با فایل های موجود در program file کار نمیکنند.

     

  • amini says:

    سلام خسته نباشین.اگه یه نرم افزار که لایسنس داره رو یه سیستم نصب باشه میشه نسخه پرتابل ساخت یا خیر.لطفا زود جواب بدین

  • آرمین says:

    مرسی…

  • آرمین says:

    مرسی… خوب بود…