برنامه بک آپ گیری ویندوز CloneApp

آموزش بکاپ گیری کامل از برنامه های نصب شده و تنظیمات آنها در ویندوز

آیا تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که به دلایل مختلفی بخواهید ویندوز جدید نصب کنید و نگران از دست رفتن برنامه های نصب شده ویندوز و تنظیمات آنها باشید ؟ پاک کردن برنامه ها در ویندوز و نصب مجدد آن ها مشکلات و خطاهایی که سبب کند شدن سیستم یا ایجاد اختلالات دیگر شده است را برطرف می کند، اما متاسفانه تنظیمات قبلی برنامه ها پس از آن در دسترس نخواهد بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل و ذخیره تنظیمات هر برنامه برای نصب مجدد با ما همراه باشید.

بکاپ گیری از تنظیمات نرم افزارهای نصب شده در ویندوز

Back up all applications and settings with CloneApp for Windows

بک آپ گیری داده های مهم سیستم اهمیت زیادی برای کاربر دارد. و در صورت پاک شدن اطلاعات به سادگی امکان بازگردانی داده ها را فراهم می کند. برنامه CloneApp نیز نمونه ای از نرم افزار های بک آپ گیری ویندوز است که از رجیستری و دایرکتوری نرم افزار برای تهیه نسخه پشتیبان از برنامه ها و تنظیمات فعلی آن ها استفاده می کند.

بکاپ گیری از نرم افزار های نصب شده با استفاده از برنامه CloneApp

محیط کاربری این برنامه ساده و کاربردی می باشد. در ستون سمت چپ برنامه لیستی از تمام قابلیت های ممکن با نرم افزار بک آپ گیری CloneApp را مشاهده می کنید. در همین لیست گزینه ای به نام Clone را مشاهده خواهید کرد که برای کلون یا جمع آوری کردن تمام اطلاعات برنامه ها باید از آن استفاده کنید.

دقت داشته باشید که کلون کردن تمام برنامه های نصب شده روی ویندوز شما با استفاده از CloneApp در حالت پیشفرض امکان پذیر نخواهد بود. تنها برنامه های اصلی و ضروری نظیر فایرفاکس، آفیس و…قابل بک آپ گیری با این برنامه هستند. برنامه هایی که با این برنامه جهت کلون کردن پشتیبانی میشوند را در تب Supported مشاهده خواهید کرد. از همین لیست نرم افزارهای نصب شده دلخواه خود را انتخاب کنید و روی Start CloneApp کلیک کنید. با این کار فرآیند بک آپ گیری از برنامه ها آغاز خواهد شد.

برنامه بک آپ گیری ویندوز CloneApp

در صورتی که برنامه ای باید حذف شود و مجددا نصب شود، نام برنامه را پیدا کنید و با کلیک روی گزینه Restore تنظیمات قبلی برنامه را بازگردانی کنید.

در بخش تنظیمات برنامه گزینه دیگری به نام Options وجود دارد که در آن می توانید مسیر ذخیره سازی فایل ها را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض نام فولدری که تنظیمات در آن ها ذخیره میشود Backup یا CloneApp خواهد بود.

برنامه بک آپ گیری ویندوز CloneApp

همچنین در بخش Custom میتوانید نرم افزار هایی که در بخش Clone پشتیبانی نمیشوند را به صورت دستی به برنامه معرفی کنید ، برای اینکار در بخش Files مسیر فایل اجرایی برنامه مورد نظر و یا در بخش Folder مسیر پوشه برنامه مورد را وارد یا توسط دکمه Browse انتخاب کنید و همچنین پیشنهاد میکنیم مسیر رجیستری برنامه را مثل HEY_CURRENT_USER\Software \Anzalweb در بخش Registry Keys تعیین نمایید

بکاپ گیری از تنظیمات نرم افزارهای نصب شده در ویندوز

پس از انجام تنظیمات بر روی Start Backup کلیک کنید تا فرآیند بکاپ گیری از نرم افزار نصب شده ویندوز شروع شود ، پس از اتمام در بخش Clone برنامه به شما خواهد گفت که از چه بخش هایی با موفقیت نسخه پشتیبان گرفته است.

در نهاست برای بازگردانی تنظیمات نیز فقط کافیست از همین بخش و دکمه Restore استفاده کنید.

بک آپ گیری با این روش و روش های دیگر نظیر بک آپ گیری از فایل های مهم با استفاده از USB از مهم ترین کارهایی هستند که هر کاربر ویندوز باید جهت ایمنی و سهولت کار خود در سیستم انجام دهد.

بکاپ گیری از برنامه های نصب شده ویندوز بدون استفاده از نرم افزار

در صورتی که ظاهرا از این برنامه در ویندوز شما پشتیبانی نمیشود، می توانید مسیرهای مختلفی را برای پیدا کردن فایل هدف در ویندوز خود دایرکتوری ویندوز را چک کنید:

  • جست وجو در AppData

جهت جست و جو AppData از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  1. مسیر AppData در ویندوز ویستا: C:\Users\{Username}\AppData\Roaming
  2. مسیر AppData در ویندوز ۷: C:\Documents and Settings\{Username}\Application Data
  3. مسیر AppData در ویندوز XP: C:\Users\{Username}\AppData\Local (C:\Documents and Settings\{Username}\Local Settings\Application Data
  • جست و جو در C:\ProgramData
  • جست وجو در C:\Program Files
  • جست وجو در C:\Program Files (x86) (فقط برای ویندوز های ۶۴ بیتی)

در رجیستری ویندوز نیز از مسیر HKEY_CURRENT_USER\Software\ و HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\  می توانید تمامی پوشه و کلید های برنامه مورد نظر را جست وجو کنید و از آنها توسط با کلیک راست و انتخاب گزینه Export نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بکاپ گری از رجیستری برنامه های نصب شده

پس از نصب ویندوز جدید بر روی فایل های رجیستری که با پسوند .reg هستند کلیک کنید تا مجددا پوشه و کلید های برنامه به رجیستری ویندوز جدید اضافه شوند.

با بک آپ گیری از نرم افزارها و تهیه نسخه پشتیبان از مرورگرها ، بعد از پاک کردن برنامه هایی نظیر مرورگر ها و نصب مجدد آن ها نیازی به تنظیم مجدد برنامه نخواهید داشت.

در صورتی که هیچ یک از راه های گفته شده برای پیدا کردن برنامه در ویندوز کارآمد نبود، در وب سایت سازنده برنامه و وب سایت های مرتبط به دنبال نرم افزار پشتیبان گیر مخصوص آن برنامه بگردید و از قسمت پشتیبانی مشکل خود را مطرح و با از افراد متخصص مشورت کنید.

تجربه و نظر شما ؟

چه برنامه های مشابه دیگری را برای بک آپ گیری از برنامه های نصب شده در ویندوز می شناسید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش پشتیبان گیری از چت واتساپ اندروید و آیفون
آموزش پشتیبان گیری از چت واتساپ اندروید و آیفون
آموزش ذخیره و بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو
آموزش ذخیره و بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو
بکاپ فایل و شماره تلفن های آیفون
آموزش انتقال و بکاپ فایل ، شماره تلفن و.. آیفون و آی پد تنها با یک کلیک!
بکاپ گرفتن از فایل های هارد کامپیوتر و لپ تاپ
چگونه فایل های مهم لپ تاپ و کامپیوتر خود را در یک هارد دیگر بکاپ بگیریم؟

نظرات

  • آرش says:

    سلام با نرم افزار کلون که گفتین همه برنامه هارو پشتیبانی نمیکنه با رجیستری که همه برنمامه ها یجا نیست دونه دونه باید فولدرشو انتهاب کنی طول میکشه خب کردیم تموم شد چظوری تو ویندوز جدید restore کنیم؟ دوجا هستن یسری تو local machine/software اون یکیم توcurrent user هرکدومو باید تو مال خدش برگردونیم چجوری؟ کسی امتحان کرده؟ نصب ویندوز توسیستم من ۲دقیقس ولی بخای برنامه هارو ازاول نصب کنی ایمیلتو تو مرورگرها تعریف کنی و سایر تنظیمات ویندوز ۲ساعت درگیری! ایا این روش رو انجام بدیم عینا برنامه های قبلی رو برمیگردونه؟

  • شهرام says:

    سلام
    خسته نباشید
    با این برنامه میشه از برنامه های نصب شده روی ویندوز هم بک اپ گرفت
    مثلا ۳dmax
    کل برنامرو میگم
    یعنی اگه پاک شد بدون نیاز به دانلود برنامه از فایل پشتیبان برنامرو برگردونم

  • pourya ghy says:

    سلام من از فایل نصب یک بازی نصب شده در سیستم میخواهم بکاپ بگیرم.آیا این کار ممکن است؟

  • سپهر says:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم برنامه های نصب شده وینوز فعلیم رو به ویندوز جدید انتقال بدم و همون طور که میدونید برنامه های نصب شده در ویندوز پس از تعویض ویندوز پاک میشن
    خواستم بدونم آیا میشه از اونا بک آپی تهیه کرد که بتوان به وسیله همون بک آپ برنامه را مجددا نصب کرد؟
    اگه از این طریق نمیشه ، ممنون میشم راه دیگه ای پیشنهاد کنید
    باتشکر

  • رامین says:

    سلام…من ویندوز سیستمم پرید ،برنامه حسابداریم حذف شده و ویندوز جدید هم که خواستم نصب کنم قسمت فرمت درایو سی هم زدم…ولی هنوز کامل ویندوز نصب نکردم چون سی دی ام خش داشت تا آخر نرفت..برا برنامه حسابداریم چکار کنم برش گردونم بیچاره میشم اگه درستش نکنم خواهشا راهنماییم کنین؟؟؟

  • ali says:

    windows easy transfer که در خود ویندوز هست دقیقا اینکار را انجام میده و نیاز به نرم افزار دیگری نیست

  • lxp says:

    man kolle Net ro search kardam donbale in app
    akharam peidash nakardam
    TanxXx alot

  • مصطفی says:

    سلام
    بنظرم توی این زمینه جای نرم افزار نورتون گاس norton ghost خالیه .
    این نرم افزار هم تحت بوت و هم تحت ویندوز ، از کل اطلاعات پشتیبانی کامل و بدون عیب و نقص میکنه و یه حسن بزرگش اینه که حجم اطلاعات اصلی رو تا نصف جهت پشتیبانی کاهش میده .
    با تشکر