رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید

۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید

اگر کاربر اندروید هستید احتمالا با خطا آزار  دهنده Unfortunately has stopped مواجه شده اید. خطایی که موجب از کار افتادن برنامه در اندروید می شود. در حالت معمول این خطا و بسته شدن ناگهانی برنامه ها شاید چندان اهمیتی نداشته باشد؛ اما وقتی که مشغول انجام عملیات خاصی با استفاده از یک برنامه هستید و نمایش این ارور عملیات شما را نیمه کاره بذارد احتمالا بسیار ناامید می شوید. گاهی هم حتی وقتی از برنامه ای استفاده نمی کنید خطا توقف برنامه ظاهر می شود. دیگر نیازی نیست نگران بروز این خطا حین کار کردن با برنامه ها باشید. پست امروز انزل وب به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر خطای بسته و متوقف شدن ناگهانی برنامه ها در اندروید خلاص شوید.

حل خطا  متوقف شدن ناگهانی برنامه ها (Unfortunately has stopped) اندروید

How to Fix Unfortunately App has Stopped Error on Android

پیغام توقف برنامه ها در اندروید علاوه بر این که یک پیغام مزاحم برای کاربران محسوب می شود ممکن است سبب هنگ کردن برنامه ها در اندروید نیز بشود. عوامل مختلفی در بروز خطا Unfortunately has stopped در هر برنامه اندروید و متوقف شدن اینستاگرام ، تلگرام ، SMS ، گالری و حتی در بخش تماس ها و.. نقش دارند که در ادامه با آن ها و روش های برطرف کردن این خطا آشنا خواهید شد اما قبل از شروع با برخی از شکل های رایج و آزاردهنده این ارور آشنا شوید :

  •  unfortunately google play services has stopped
  • unfortunately system ui has stopped
  • unfortunately the process com.google.process.gapps has stopped
  • unfortunately google play services has stopped
  • unfortunately google search has stopped
  • unfortunately gallery has stopped
  • unfortunately the process com.android.phone has stopped
  • و..

نصب مجدد ،تغییر و یا آپدیت رام اندروید

رام گوشی اندروید (Android ROM) که حکم سیستم عامل آن را دارد مهم ترین بخش نرم افزاری آن میباشد ، در صورتی که با پیغام هایی نظیر unfortunately the process com.android.phone has stopped و.. مواجه میشوید بهترین گزینه آپدیت سیستم عامل (رام) یا نصب مجدد آن است. توجه کنید که آپدیت رام یا تغییر رام باعث از دست رفتن حافظه داخلی گوشی میشود پس قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. همچنین در صورتی که رام اروجینال بر روی گوشی  هواوی و.. شما فعال است حتما قبل از آپدیت رام Product ID  ، و نسخه بیلد فعلی رام گوشی خود را یادداشت کنید

آپدیت و نصب رام به دو صورت سخت (از طریق fastbood ، bootloader و.. ) و نرم (از طریق گزینه آپدیت در بخش about phone اندروید) قابل انجام است که برای هر مدل ممکن است مراحل متفاوتی داشته باشد و پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از نحوه انجام آن فلش کردن مدل گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید ، به علاوه اینکه ما قبلا در انزل وب نحوه آموزش نصب رام و کاستوم رام بر روی گوشی و تبلت اندروید را نیز منتشر کردیم.

پاک کردن حافظه کش از اندروید

کش یا cache در دسترس ترین حافظه ای است که در اختیار سیستم عامل های مختلف قرار دارد و باز کردن برنامه ها و اجرا عملیات های مختلف با استفاده از آن سریع تر صورت می گیرد. یکی از عواملی که منجر به توقف ناگهانی برنامه ها می شود همان حجم انبوهی از اطلاعات است که در اندروید به شکل کش ذخیره می شود. پاک کردن آن طی مراحل زیر احتمالا به حل مشکل توقف برنامه در اندروید کمک کند:

  1. Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Apps دیده شود
  3. از صفحه ای که باز می شود برنامه مدنظرتان که خطا می دهد را پیدا کنید
  4. آن را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود Storage option را لمس کنید
  5. دو گزینه ای که در مقابل شما قرار دارد CLEAR DATA و CLEAR CACHE می باشد. CLEAR CACHE ( نه CLEAR DATA !) با انتخاب کنید تا کش پاک شود.
  6. برنامه را یک بار باز و بسته کنید و برطرف شدن خطا را چک نمایید

رفع خطا توقف ناگهانی برنامه ها در اندروید

تنظیم مجدد یا ریست کردن برنامه

اگر راه حل قبل یعنی پاک کردن کش کارآمد نبود لازم است برنامه را ریست کنید. دقت کنید پاک کردن دیتا یا ریست کردن برنامه ها تمام تنظیمات و شخصی سازی هایی که تا کنون انجام داده اید را از بین می برد. بنابراین پیش از استفاده از این روش حتما با روش های بک آپ گیری از اندروید از برنامه ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای ریست کردن برنامه به ترتیب:

  1. ابتدا Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Apps دیده شود
  3. از صفحه ای که باز می شود برنامه مدنظرتان که خطا می دهد را پیدا کنید
  4. آن را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود Storage option را لمس کنید
  5. دو گزینه ای که در مقابل شما قرار دارد CLEAR DATA و CLEAR CACHE می باشد. این بار بر خلاف مرحله قبل CLEAR DATA را انتخاب کنید.
  6. برنامه مربوط را ببندید و دوباره باز کنید. در صورتی که برای استفاده از آن به اکانت نیاز باشد از شما اطلاعات ورود مجددا خواسته می شود.

رفع خطا توقف ناگهانی برنامه ها در اندروید

نصب مجدد یا به روزرسانی برنامه

گاهی ماندن خطا آزار دهنده Unfortunately has stopped روی صفحه گوشی اندرویدتان باعث می شود به سلامت تاچ در تبلت و گوشی های اندروید شک کنید! به همین منظور لازم است هر چه زودتر برای برطرف کردن مشکل توقف ناگهانی برنامه ها اقدام کنید. اگر دو راه قبلی برای حل این مشکل فایده ای نداشت این بار نصب مجدد برنامه را امتحان کنید. هر چند که نصب مجدد برنامه دقیقا مثل ریست کردن آن است و اطلاعات قبلی را از بین می برد اما در اغلب موارد این خطا را برطرف می کند. اگر نسخه جدیدی از برنامه نیز در دسترس است برای دانلود آن اقدام کنید.

نصب نسخه قدیمی برنامه

گاهی به روزرسانی یا آپدیت برنامه ها بر خلاف انتظار مشکل ساز می شود و نسخه جدید سبب بسته شدن ناگهانی برنامه ها می شود. برای رفع خطا Unfortunately has stopped در اندروید این بار نصب نسخه قدیمی تر از ورژن فعلی را امتحان کنید.

تغییر تاریخ اندوید

یکی از روش هایی که در برخی اوقات ممکن است به طور موقت به شما کمک کند تغییر تاریخ گوشی اندروید به سال های قبل میباشد ، اگرچه این روش همیشه کارآمد نخواهد بود.

لغو آپدیت برنامه Google

اگر با پیغام com.android.systemui has stopped و پیغام های مشابه مواجه میشود پیشنهاد میکنیم که از بخش My App برنامه Google Play اندروید ابتدا تیک آپدیت برنامه Google را بردارید و سپس مراحل پاک کردن حافظه کش که در بالا نیز به آن اشاره شد را طی کنید. با توجه به تجربه کاربران اینکار باعث میشود که برنامه گوگل پس از اتصال به اینترنت به خود را آپدیت نکند و احتمالا این خطا که ناشی از آپدیت و اجرا ناموق اپ Google بوده است رفع خواهد شد.

لغو آپدیت برنامه Google

اجرا Factory Reset یا بازگشت به تنظیمات کارخانه

راه حل نهایی حل مشکل متوقف شدن برنامه در اندروید بازگشت به تنظیمات کارخانه است. اگرچه با این روش خطا Unfortunately has stopped در تمام برنامه ها برطرف می شود اما موجب پاک شدن همه ی اطلاعات از روی گوشیتان می شود. بنابراین فقط در صورتی که این خطا در چند برنامه به صورت همزمان رخ می دهد از Factory Reset استفاده کنید.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه:

  1. ابتدا Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Backup & Reset دیده شود
  3. روی Factory Reset کلیک کرده و بر اساس راهنمایی آن تنظیمات را تا آخر انجام دهید

رفع خطا توقف ناگهانی برنامه ها در اندروید

نظر و تجربه شما ؟

چه روش های دیگری را برای رفع خطا Unfortunately has stopped در اندروید پیشنهاد می دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • کورش says:

    عالی عالی

  • مانی says:

    هر کی برنامه هاش کرش میشه مراحل زیر رو انجام بده
    Settings
    Apps or Apps and notifications
    More and Show system apps
    Android system webview
    More
    Uninstall updates
    OK

  • قربان محمد says:

    گوشی تان رو ری استارت کنید درست میشه

  • مانی says:

    سلام یک گوشی سامسونگ اس ۲۰ fe دارم بعضی از اپ هام کرش می شوند. مشکل از کجاست. هیچ کدام از این راه ها هم جواب نداد.

  • حامد بيغوله says:

    هیچکدوم از این راه ها جواب نمیده

  • یه دوست says:

    سلام من با یک مشکل بزرگ روبراه شدم و وقتی دستگاهم رو روشن می کنم یک سره این ارور میاد هرکاری هم که می کنم نمیره و دوباره میاد بعضی وقتا به ندرت درست میشه
    برنامه های مشکوک رو حذف کردم و ویروس کشی انجام دادم نمی دونم مشکل کجاست حتی خواستم بازگشت به کارخانه انجام بدم ولی این ارورا نمیزارن با سیم به کامپیوتر وصلش کنم اگر میتونید کمک کنید به جیمیلم پیام بدید ahmadreza775566@gmail.com

  • سبحان says:

    سلام. من از سایت انزل‌وب خیلی راضی‌ام. من یه تبلت سامسونگ Galaxy tab A6 دارم که جدیداً ارور می‌ده : System UI Is’t Responding. Du you wan close it? من موندم با این خطا چیکار کنم. راهنماییم کنید لطفا..!

  • A.msv says:

    سلام
    من وارد مخاطبینم میشم و بعدش میخوام یکی از مخاطبینم رو ویرایش کنم با همین پیغام مواجه میشم تمام کارهایی رو که گفتید انجام دادم ولی نشد میشه کمکم کنید ممنون

  • Niima says:

    سلام خدمت مدیران خو سایت انزل وب. من چند روز پیش nba 2k20رو دانلود کردم ولی وقتی وارد بازی میشم ارور this app not properly installed رو میده. چی کار کنم؟

  • محمد says:

    دوستان یه چی بگم خیالتون رو راحت کنم ای ۸ مورد هیچ فایده ای نداره شاید بعضی از شما ها کارتون راه بیفته اما اموزش و نکته ی جامه برای همه نیست پس خودتون رو درگیر آموزش های اینترنتی نکنید

    • Amir khan says:

      داداش چی میگی من با اموزش های انترنتی موتور نیسان وانت را آوردم پیان تعمیر کردم و گذاشتم سرجاش و روشن کردم الان سه ساله نه روغن سوز شده نه بخار میکند نه زره ای روغن می ریزد

صفحات 1 2