آموزش ساخت عکس متحرک GIF از تصاویر موجود در گوشی اندروید

چگونه با عکس‌ های گالری اندروید تصاویر متحرک GIF بسازیم ؟

فرمت gif را این روزها اکثر کاربران می شناسند. در پیامرسان تلگرام گیف یا تصویر متحرک یکی از فرمت های رایجی است که احتمالا به واسطه آن با این نوع تصاویر آشنا شده باشید. تصاویر گیف نمونه تمام و کمال یک صحنه متحرک اما در قالب عکس هستند که به چندین دلیل طرفداران بیش تری نسبت به سایر فرمت ها دارند. اولا این تصاویر نسبت به سایر فرمت ها و البته ویدیو هایی زنده ای که ضبط و ارسال می شوند کم حجم تر هستند و بنابراین به اشتراک گذاری آن ها ساده تر است. ثانیا این تصاویر شفافیت بیش تری نسبت به فرمت های مشابه دیگر دارند و می توان یک فیلم کوتاه را با بهترین کیفیت در فرمت عکس مشاهده نمود. ابزارهای زیادی برای ساخت تصاویر متحرک یا گیف وجود دارند که در این پست با ۲ نمونه از بهترین آن ها آشنا می شوید.

آموزش ساخت عکس متحرک GIF از تصاویر موجود در گوشی اندروید

How To Create Animated GIFs From Images in Android

تصاویرمتحرک فیلمبرداری از اسکرین موبایل را راحت تر کرده است. ساخت تصاویر گیف نسبت به سایر روش ها مثل فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید بهینه تر است و مهم تر از همه حجم کم تری از موبایل را اشغال می کند.

ساخت تصاویر گیف در اندروید با برنامه GIF Maker

متد این نرم افزار به این صورت است که چند اسکرین شات را در موبایل شما با هم ادغام می کند و از قرار دادن آن ها در کنار هم تصویر متحرک می سازد. ابتدا GIF Maker را دانلود و سپس در اندروید نصب نمایید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

برای استفاده از اسکرین شات های موجود در موبایل یا سایر تصاویر گالری Make GIF را لمس کنید تا وارد گالری شوید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

حال از گالری تصاویر دلخواه خود را انتخاب نمایید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

بعد از انتخاب تصاویر آیکن گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

در این برنامه امکان ویرایش تصاویر و زمانبندی هم وجود دارد. کافی است Edit GIF را انتخاب کنید تا بتوانید ترتیب عکس ها و زمان نمایش آن ها را تغییر دهید. زمانبندی را با لمس گزینه Frame per second می توانید مجددا تنظیم نمایید. در نهایت روی OK کلیک کرده و تصویر را ذخیره کنید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

همه چیز برای به اشتراک گذاری این تصویر آماده است. گیفی که تهیه شده تمام افکت های دلخواهتان را در بردارد و خیلی کم حجم تر از ویدیویی است که می توانستید به جای تصویر متحرک بسازید.

ساخت گیف در اندروید با GIF camera

GIF camera مشابه همان سرویس های آنلاین ساخت تصاویر متحرک GIF است که قبلا در انزل وب معرفی کردیم. ابتدا آن را دانلود کرده و سپس نصب نمایید. گزینه From Local را انتخاب کنید تا از میان تصاویر موجود در گالری عکس مدنظر خود را انتخاب کنید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

هنگام انتخاب تصاویر شماره ها به ترتیب به شما نشان داده می شود که بدانید کدام یک زودتر از بقیه در گیف جای گیرند. حال باید تعداد فریم یا فریم بر ثانیه را با انتخاب Frame مشخص کنید. در نهایت هم با انتخاب آیکن فلاپی گوشه سمت راست بالا تصویر را ذخیره کنید.

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

تصویر گیف شما آماده است!

نرم افزارهای ساخت عکس متحرک برای اندروید

تجربه و نظرات شما ؟

دو ابزاری که معرفی شد برای ساخت تصاویر گیف در اندروید و سپس به اشتراک گذاری آن ها با کم ترین حجم ممکن در تلگرام و سایر پیامرسان ها بودند. کدام یک از برنامه های گیف ساز برای شما کاربردی تر بود؟ تجربه خود را در استفاده از آن با سایر کاربران در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم ساخت گیف در نسخه جدید فتوشاپ
آموزش قدم به قدم ساخت گیف در نسخه جدید فتوشاپ (متن و تصویر)
آموزش نحوه ارسال گیف در کامنت اینستاگرام
آموزش 4 روش تبدیل ویدیو و فیلم به گیف در تلگرام
آموزش ۴ روش تبدیل ویدیو و فیلم به گیف در تلگرام
آموزش 5 روش ساخت گیف در واتساپ
آموزش ۵ روش ساخت گیف در واتساپ

نظرات

  • نیلوفر says:

    با کامپیوتر چجوری میشه؟برنامه می خواد؟

  • ایرج says:

    با درود ! تشکر از همکاریتون..! فقط لطف کنید هر برنامه ای برای دانلود می ذارید، بنویسید که رایگان است یا نه؟ اگر در پای استور برنامه درست کردن گیفت را نگاه کنید می بینید رایگان نیست مانند GIF Maker