حذف کلمات پیشنهادی ، اصلاح لغت و ديكشنری کیبورد آيفون و اندروید

نحوه حذف کلمات پیشنهادی ، اصلاح لغت و دیکشنری کیبورد آیفون و اندروید

هنگامی که در حال تایپ کردن در دستگاه اندرویدی یا آفون خود باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که با نوشتن یک کلمه، سیستم‌ عامل بصورت خودکار حدس می‌زند که شما در حال تایپ چه کلمه ای هستید و عبارتی را از دیکشنری خود پیشنهاد یا تصحیح خودکار (auto correction) را انجام میدهد. گاهی این کلمات پیشنهادی برای ما آزار دهنده هستند. برای اینکه این کلمات پیشنهادی و اصلاح لغت را در اندروید و آیفون غیر فعال کنیم امروز در انزل وب آموزشی را برای شما آماده کردیم که امیدوارم برایتان مفید باشد.

خاموش کردن کلمات پیشنهادی ، تصحیح خودکار کلمات دیکشنری اندروید و آیفون

How to delete and disable iphone and android dictionary and predictive text keyboard

قبلا در ازل وب بهترین کیبورد و فارسی نویس اندروید را به شما معرفی کردیم. فرض کنید شما در حال نوشتن هستید و دائما صفحه کلید به اشتباه کلماتی که نوشته‌اید را تصحیح می‌کند ، در صورتی که مثلا در تایپ فینگلیش یا فارسی معنا کلمه درست بوده است. هرچند که این ابزار برای زبان انگلیسی بسیار مناسب است اما برای زبان فارسی بهینه سازی نشده است. علاوه بر آن کاربرانی هم که به صورت فینگیلیش اقدام به ارسال متن می‌کنند، دستگاه آن را زبان انگلیسی می‌شناسد به همین خاطر مدام کلمات شما را با کلمات دیگری جایگزین می‌کند. در ادامه ما نحوه غیر فعال کردن و تصحیح خودکار کلمات پیشنهادی و حذف دیکشنری آیفون و اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

روش حذف دیکشنری ، Predictive text یا کلمات پیشنهادی کیبورد آیفون با iOS 8 به بالا

اپل صفحه کلید iOS 8 را ” همواره هوشمند” می نامد. همانطور که شما در حال تایپ هستید کلمات و عباراتی ظاهر می شوند که براساس مکالمات و سبک نوشتن قبلی شما است. این قابلیت تایپ سریع ممکن است برای شما آزار دهنده باشد مخصوصا وقتی که نمی خواهید پیشنهادات در تایپ بعدی شما بیاید بنابراین شما نیاز به غیر فعال کردن دیکشنری ایفون داریدو گزینه ذخیره کلمات را بردارید.

keyboard

برای این که ویژگی Quick Type یا تایپ سریع به طور موقت برای شما غیر فعال شود خیلی ساده انگشت خود را روی نوار خاکستری قرار دهید و آن را پایین بکشید. اگر می خواهید آن را بازگردانید فقط نوار خاکستری را بکشید.

keyboard

همچنین می توانید علامت صفحه کلید در پایین سمت چپ صفحه کلید خود نگه دارید. این یک میانبر برای روشن و خاموش کردن کلمات پیشنهادی است.

keyboard

به طور خلاصه می توانید به منوی تنظیمات آیفون خود بروید و بر روی General و سپس keyboard تپ کنید تا تمام گزینه ها برای صفحه کلید ios نمایش داده شود. حالا نوار لغزنده predictive را خاموش کنید. برای حذف قابلیت تصحیح خودکار کلمات و دیکشنری گزینه Auto Correction را خاموش و جهت غیرفعال کردن بررسی تلفظ لغات تایپ شده در کیبورد آیفون گزینه Check Spelling را نیز خماوش نمایید.

off

آموزش حذف کلمات پیشنهادی ، auto correct و دیکشنری اندروید

یکی از قابلیت های بسیار جالب در اندروید این است که بسیار قابل تنظیم میباشد، هر چند گاهی اوقات سخت است که بدانیم کجا این تنظیمات را تغییر بدهیم. برای غیر فعال کردن و حذف کلمات پیشنهادی در اندروید ما از نسخه Android Nougat با صفحه کلید پیش فرض اندروید استفاده می کنیم.

برای غیر فعال کردن کلمات پیشنهادی در اندرویدمنوی settings را باز کنید و Languages & Input را در تبلت یا تلفن خود انتخاب کنید.

روی Virtual keyboard که زیر keyboard and input methods است تپ کنید.

turnoff

Android Keyboard را انتخاب کنید.

android keyboard

به جای مراحل بالا می توانید به جای رفتن به منوی settings و انتخاب Languages & Input از دکمه کاما استفاده کنید. دکمه کاما (,) را برای یک مدت طولانی نگه دارید نماد چرخ دنده را انتخاب کنید سپس Google Keyboard Settings را انتخاب کنید.

comma

Text correction را انتخاب کنید.

نوار لغزنده Auto-correction را خاموش کنید.

در برخی از گوشی های اندروید با انتخاب گزینه Auto-correction یک لیست به صورت زیر برای شما نمایش داده می شود اگر با انتخاب گزینه modest مشکل شما برطرف نشده است گزینه های دیگر را برای غیر فعال کردن تصحیح کلمات اندروید امتحان کنید.

options

غیرفعال کردن کلمات پیشنهادی و حذف کلمات پیش فرض اندروید

منوی settings را در تلفن یا تبلت خود باز کنید و Languages & Input را انتخاب کنید.

روی Virtual keyboard که زیر keyboard and input methods است تپ کنید

settings

Android Keyboard را انتخاب کنید.

Text correction را انتخاب کنید.

نوار لغزنده Next-word suggestions را خاموش کنید.

غیر فعال کردن دیکشنری کیبورد اندروید

گزینه دیگری که در منوی Text correction وجود دارد، دیکشنری شخصی یا Personal dictionary است. شما می توانید کلمات را به این دیکشنری اضافه کنید. اگر از اصلاح خودکار کلمه به طور منظم استفاده می کنید این گزینه برای شما بسیار مفید خواهد بود. وقتی شما یک کلمه را اضافه می کنید می توانید یک میانبر را برای تایپ این کلمه ایجاد کنید که این قسمت زمانی که کلمات پیچیده تایپ می کنید بسیار مفید خواهد بود مثلا برای وارد کردن آدرس ایمیلتان می توانید میانبر ۱۲۳ را در اینجا تعریف کنید.

personal

پیشنهادات به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند correction suggestions، personalized suggestions و next-word suggestions شما می توانید هر کدام از این دسته ها را به طور جداگانه خاموش کنید.

suggestions

غیرفعال کردن کلمات پیشنهادی در اندروید با خاموش کردن Gesture typing

اگر یک سطح از منوی Text correction به عقب برگردید منوی Gesture typing را پیدا خواهید کرد. در این منو شما می توانید قابلیت تایپ کلمات را در صفحه کلید باخاموش کردن gesture trail و phrase gesture غیرفعال کنید.

gesture

تنظیمات پیشرفته حذف دیکشنری کیبورد اندروید

در منوی Advanced شما می توانید با انتخاب key long press key زمان تاخیر برای فشار طولانی مدت کلید (مثلا زمانی که T را برای گرفتن شماره ۵ نگه می دارید) و با انتخاب keypress vibration duration مدت لرزش برای یک کلید فشرده را تنظیم کنید. در اینجا شما می توانید با انتخاب improve google keyboard از ارسال وضعیت های استفاده شده به گوگل جلوگیری کنید

advance

راه حل دیگر برای غیر فعال کردن کلمات پیشنهادی ، تصحیح کلمات و دیکشنری اندروید و آیفون

اگر با مواردی که در بالا اشاره شد مشکل حذف کلمات پیشنهادی شما حل نشد می توانید از صفحه کلیدهای میانجی که در گوگل پلی و اپ استور ارایه می شود استفاده کنید. یکی از این صفحه کلید ها، صفحه کلید Swype است. برای تایپ کردن یک کلمه، انگشت خود را روی حرف ابتدایی کلمه می‌گذارید و بدون برداشتن انگشت از روی صفحه نمایش، به سمت دومین حرف آن کلمه حرکت می‌کنید. به همین ترتیب ادامه می‌دهید تا به آخرین حرف آن کلمه برسید. حال انگشت خود را برمی‌دارید و کلمه بر روی صفحه درج می‌شود. بعد از این که انگشت خود را از روی صفحه نمایش برمی‌دارید، برنامه در فهرست لغات خود به دنبال کلمه‌ای می‌گردد که اولا با حرف ابتدایی شروع و با حرف انتهایی تمام شود و دوم این که شامل آن حروفی شود که انگشت دست بر روی آن‌ها حرکت کرده است. به این ترتیب کلمه مورد نظر شما با کمترین زمان ممکن بر روی صفحه نمایش درج می‌شود.

غیر فعال کردن کلمات پیشنهادی ، تصحیح کلمات و دیکشنری اندروید و آیفون

در پایان پیشنهاد می کنیم برای اصلاح خودکار متن های انگلیسی هنگام تایپ پست بهترین ابزار های اصلاح اشتباهات متن درخواست و نامه های انگلیسی را مطالعه بفرمایید.

نظر و تجربه شما ؟

اگر روش دیگری برای غیر فعال کردن کلمات پیشنهادی در گوشی های اندروید  و حذف دیکشنری کیبورد آیفون به ذهنتان می رسد و در بالا توضیح داده نشده است می توانید آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • zahra says:

    سلام یه سوال داشتم از خدمتتون میشه راهنمایی کنید زمانی که حروف را تایپ میکنم تو کیبورد تکرار حروف دارم و فقط هم تو قسمت تایپ انگلیسی باید چکار کنم؟

  • محبوب says:

    اگر ممکنه در کامپیوتر هم راهنمایی کنید
    لطفا

  • ن گواری says:

    ممنون از شما ولی روش های شما روی گوشی من اثر نکرد من با سعی زیاد یه روش دیگه پیدا کردم :
    Language
    SwiftKey
    Typing
    Typing&outo
    Outo corr

  • لادن says:

    وای ممنونم یه مدت زیاد زجر کشیدم،واقعا تشکر مرسی،راحت شدم،کلی کلمات درهم و برهم واسه بقیه ارسال میکردم.من گذینه ی
    show suggestion strip رو غیر فعال کردم و اوک شد.????