رفع مشکل فونت ویندوز 10

روش های حل مشکل فونت فارسی ویندوز ۱۰ ؛ بهم ریختگی فونت ، عدم نمایش ، مشکل زبان و..

Windows 10 هنوز یک سیستم عامل جدید به شمار می رود و گهگاهی ممکن است مشکلاتی در بخش های مختلف آن مشاهده شود. در این پست انزل وب قصد داریم روش هایی کاربردی و ساده برای رفع مشکل فونت ویندوز ۱۰ مانند عدم نمایش فونت فارسی در ویندوز ۱۰ ، بهم ریختگی فونت ویندوز ۱۰ ، مشکل محو شدن فونت ویندوز ۱۰ و.. را مطرح کرده و به حل این اختلال ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه مشکل فونت فارسی و انگلیسی ویندوز ۱۰ را برطرف کنیم ؟

How to Fix Persian and English Font Problem and Bugs in Windows 10

در پست های قبلی انزل وب به صورت مفصل درباره رفع مشکل زبان فارسی در ویندوز ۱۰ و تبدیل حروف به علامت سوال در نوت پد که برخی مواقع بعد از نصب فونت فارسی در ویندوز ۱۰ بروز می کند و همچنین بهم ریختگی ویندوز ۱۰ و رفع مشکل برعکس نوشتن زیرنویس در برنامه های پخش ویدئو به کمک کنترل پنل ویندوز صحبت کرده ایم. در صورت تغییر فونت فارسی ویندوز ۱۰ بهتر است پیش از هر کاری روشهای فوق را بررسی و آزمایش کنید در صورتی که جواب مطلوبی دریافت نکردید در ادامه ۵ راهکار ساده برای رفع مشکل فونت ویندوز ۱۰ در اختیارتان می گذاریم ؛ که میتوانید از آن ها استفاده کنید.

رفع مشکل فونت ویندوز 10

تنظیمات زبان ویندوز ۱۰ را بررسی کنید

۱- در دستیار مجازی Corta ، کلمه Edit را تایپ کنید.

رفع مشکل فونت ویندوز 10

۲- سپس روی گزینه Edit Language and Keyboard کلیک کنید.

۳- Language Option را پیدا کرده و زبان پیش فرض را بررسی نمایید.

۴- اگر قصد دارید زبان متفاوتی را تنظیم کنید میتوانید با کلیک روی گزینه Add a Language تغییرات را اعمال نمایید. امکان تغییر فونت فارسی ویندوز ۱۰ نیز در این مسیر امکان پذیر است.

۵- زبان مد نظر را انتخاب کرده و سپس به عنوان پیش فرض آن را تنظیم کنید.

این بهترین روش برای عدم نمایش فونت فارسی در ویندوز ۱۰ نیست اما ممکن است راه گشا باشد و ارزش تست کردن را دارد.

نصب فونت فارسی در ویندوز ۱۰ را مجدداً انجام دهید

اگر سیستم خود را از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ به Windows 10 ارتقا داده اید ممکن است فونت ها به صورت درست نصب نشده باشند بنابراین دوباره دانلود فونت های فارسی ویندوز ۱۰ را انجام داده و آنها را نصب کنید. این کار به هیچ وجه پیچیده نیست.

۱- در صورتی که ویندوز ۱۰ را به تازگی نصب کرده اید به مسیر C:\Windows\Fonts و اگر از نسخه ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ به Windows 10 ارتقا داده اید به مسیر C:\Windows.old\Windows\Fonts بروید.

۲- حال باید فونت دردسر ساز را پیدا کنید. در بیشتر موارد مشکل از Arial یا Mingliu است.

۳- در پنجره ویندوز از قسمت گوشه سمت راست در بالای صفحه روی Install کلیک کنید و عملیات نصب مجدد را به صورت دستی انجام دهید.

۴- در صورتی که این فونت ها از دست رفته اند یا پیدا نشدند همانطور که ذکر شد مجدداً آنها را دانلود کرده و نصب نمایید.

حل مشکل محو شدن فونت ویندوز ۱۰ تنظیمات با غیر فعال کردن مقیاس پذیری رزولوشن بالا

برخی مواقع مشکلات فونت مربوط به رزولوشن بالای نمایشگر است و راه حل در غیر فعال کردن مقیاس پذیری DPI بالا می باشد.

۱- روی فایل قابل اجرایی که مشکل فونت دارد راست کلیک کنید.

۲- از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب نمایید.

۳- سپس به سربرگ Compatibility بروید.

۴- تنظیمات Display DPI را غیر فعال کنید.

در نهایت تغییرات را ذخیره نموده و برنامه را مجددا راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید در این روش، فونت در برنامه کوچک تر از معمول خواهد شد و تنظیمات اندازه را باید به صورت دستی انجام دهید. همچنین اگر در چندین برنامه این مشکل را دارید باید هر یک را به صورت جداگانه تنظیم کنید.

همچنین میتوانید از برنامه XPExplorer – Windows 10 DPI Fix برای اعمال تغییرات مربوط به DPI در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. کافی است برنامه را اجرا کرده و گزینه Use Windows 8.1 DPI Scaling را فعال کنید پس از انتخاب مقیاس مد نظر خود روی دکمه Apply کلیک کنید. یک بار ویندوز مجدداً راه اندازی خواهد شد و پس از آن مشکل فونت ویندوز ۱۰ مرتفع می شود.

رفع مشکل فونت ویندوز 10

رفع مشکل نصب و دانلود فونت های فارسی ویندوز ۱۰

کار با فونت ها در ویندز ۱۰ کمی پیچیده تر از سایر ویندوز های پیشین است و گاهی راه حل رفع مشکلاتی نظیر نصب و دانلود فونت های فارسی ویندوز ۱۰ و یا دانلود فونت اصلی ویندوز ۱۰ در جایی است که حتی ذهن نیز به سختی آن را به خاطر می آورد. اگر با روش معمول نصب فونت ها به مقصد و نتیجه مطلوب دست نمی یابید خاموش کردن فایروال ویندوز را نیز امتحان کنید. از Start بخش Windows Firewall را جستجو کنید و سپس روی Turn Windows Firewall Off/On کلیک کنید. بخش ها را فعال کنید، فونت های مورد نیاز را نصب کرده و سپس به همان صفحه برگشته و آن را خاموش کنید.

رفع مشکل فونت ویندوز 10

رفع مشکل نصب فونت ویندوز ۱۰ بعد از آپدیت

ظاهرا در بروز رسانی های جدید اجازه نصب فونت با استفاده از کلیدهای میانبر داده نمی شود. راه حل در تنظیمات دستی مجدد است. همانطور که در تصویر نشان داده شده است به مسیر Control Panel> All Control Panel Items> Fonts> Fonts Settings مراجعه کنید و گزینه Allow Fonts to be Installed Using a Shortcut را فعال کنید. پس از راه اندازی مجدد سیستم مشکل نصب فونت ویندوز ۱۰ مرتفع خواهد شد.

رفع مشکل فونت ویندوز 10

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

دانلود فونت اصلی ویندوز ۱۰ معمولا ریسک کمتری در بروز مشکل فونت ویندوز ۱۰ دارد. آیا با دانلود فونت های فارسی ویندوز ۱۰ دچار مشکل محو شدن فونت ویندوز ۱۰ و مشکل زبان فارسی در ویندوز ۱۰ شده اید ؟ چه روشهایی برای پیشگیری از این حالات میشناسید؟ تجربیات سودمند خود را در بخش نظرات انزل وب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رفع مشکل تاری و ناخوانا بودن نوشته ها و آیکن ها در ویندوز 10
۹ روش رفع مشکل تاری و ناخوانا بودن نوشته و آیکن ها در ویندوز ۱۰
دکمه DPI روی موس چیست
دکمه DPI روی موس چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش تنظیم DPI موس
بهترین فرمت و تنظیمات برای اسکن یا چاپ با کیفیت عکس چیست ؟
بهترین فرمت و تنظیمات برای اسکن یا چاپ با کیفیت عکس چیست ؟

نظرات

  • کیانا حسینی says:

    عالی بی نطیر

  • ندا says:

    سلام
    وقت بخیر
    من مثلا فونت ورد رو ی بی لوتوس تنظیم می کنم و سیو می کنم اما بعد که دوباره ورد رو باز می کنم دوباره به حا لت قبل از تنظیم بر می گرده چیکاکنم

  • مجید says:

    سلام وقت بخیر
    آقا من ویندوز ۱۰ دارم، فونت فارسی نستعلیقش خوب بود، حروف کشیده رو هم کاملا درست می کشید، بعد اومدم این لنگویج پک ورد رو نصب کردم، کلا دیگه وردم خراب شد، الان حروف کشیده نستعلیق رو خراب نشون میده، چن بارم پاک کردم نصب کردم وردو، درست نشد. لطفا یه راهنمایی کنین، تشکر

  • سید علی says:

    فونت های کامپیوتری که قابلیت نشان دادن متن را داردکاپی بگیرید
    و در کامپیوتر خراب جابجا کنید (انستال کنید)
    مطمئن باشید کیبورد فارسی فعال است