آموزش و ترفند استفاده از ابزار ترلو Trello

آموزش و راهنمای استفاده از ابزار ترلو Trello : مدیریت آنلاین کارها

Trello (ترلو) یک برنامه مدیریت پروژه عالیست که همکاری یک گروه را ساده می کند. شما می توانید با استفاده از برنامه ترلو پروژه های کاری، برنامه های سفر، کارهای خانوادگی خود را مدیریت کنید. اگر به دنبال آموزش و نحوه استفاده از برنامه ترلو هستید جای درستی آمده اید در ادامه ما نحوه مدیریت آنلاین کارها با ترلو را به شما آموزش خواهیم داد.

ترفندها و آموزش فارسی کار با ابزار آنلاین ترلو

How to use Trello like a pro

Trello چیست؟ ترلو یک برنامه تحت وب است که از آن برای مدیریت پروژه ها استفاده می شود. این برنامه توسط شرکت فاگ کریک در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. با استفاده از این برنامه شما می توانید به راحتی کارهای خود را مدیریت کنید. برد هایی که در این برنامه وجود دارد در پیش دیدگان شما قرار دارد و همه اعضای گروه می توانند آن را مشاهده کنند. تقریبا ۸۰۰ هزار نفر از برنامه مدیریت کار و پروژه ترلو استفاده می کنند و در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون کار داخل این برنامه تحت وب تعریف شده است.

آموزش فارسی ترلو

نحوه مدیریت کارها با ترلو

برد ترلو به طور کلی یک صفحه وب است که شامل لیستی از کارها است که به صورت افقی نمایش داده می شود. آیتم های درون لیست ها را که کارت می نامند می توانند با کشیدن و رها کردن در سایر لیست ها انتقال داده شوند.

نحوه مدیریت کارها با ترلو

کارت ها خودشان می توانند شامل چک لیست ها، تصاویر، پیوست ها، مهلت زمانی، برچسب های رنگی، یادداشت ها و غیره باشند. شما حتی می توانید کارت ها را از طریق ایمیل ایجاد کنید. درست مانند بردهایی که در خانه یا محل کار خود دارید می توانید یادداشت های قابل جستجو و قابل اشتراکی را به برد بچسپانید.

نحوه مدیریت کارها با ترلو

شاید مهمترین دلیلی که کاربران از ترلو استفاده می کنند مدیریت کارها و مدیریت پروژه ( پروژه های شخصی و تیمی) است. شما می توانید برای لیست های اصلی که دارید بردهای جداگانه ایجاد کنید. برای اضافه کردن لیست روی دکمه Add another list یا Add a list کلیک کنید یا اینکه در یک منطقه خالی دو بار کلیک کنید و نام لیست خود را وارد کنید و روی Add کلیک کنید.

نحوه مدیریت کارها با ترلو

اما برای اضافه کردن برد روی آیکن Boards کلیک کنید و از گزینه Create new board کلیک کنید و یا اینکه روی آیکن + کنار آیکن پروفایلتان کلیک کنید و Create Board را انتخاب کنید.

نحوه مدیریت کارها با ترلو

شما می توانید برای مشاهده میانبر ها به صفحه Shortcuts ترلو بروید و یا اینکه در حالی که در ترلو هستید کلید shift و ؟ را فشار دهید تا لیست کلیدهای میانبر به شما نمایش داده شود.

نحوه مدیریت کارها با ترلو

آشنایی با Trello

وقتی که شما یک کارت را باز می کنید در بالاترین قسمت می توانید برچسب رنگی و نام فردی که می خواهید کار را انجام دهد اضافه کنید. روی علامت + کلیک کنید و برچسب رنگی و فرد انجام دهنده کار را انتخاب کنید.

آشنایی با Trello

در قسمت پایین کارت شما می توانید مشاهده کنید که این کارت را چه کسی به لیست اضافه کرده و چه کسی این کارت را به لیست های بعدی انتقال داده است.

آشنایی با Trello

در سمت راست راست شما چند گزینه در اختیار خواهید داشت که در اینجا ابتدا قسمت ADD TO CARD را توضیح خواهیم داد:

آشنایی با Trello

در قسمت Members، شما می توانید اعضای موجود در گروه را در اینجا سرچ کنید و با کلیک روی نام افراد، کارت را به چند نفر اختصاص دهید و برای پروژه تان تیم تشکیل دهید. اگر شما می خواهید توجه یکی از اعضای تیم را به خود جلب کنید می توانید او را منشن کنید.

آشنایی با Trello

در قسمت Labels شما می توانید از برچسب های رنگی موجود استفاده کنید و یا اینکه یک برچسب جدید بسازید.

آشنایی با Trello

اگر قصد دارید به کارت خود چک لیست اضافه کنید گزینه Checklist را انتخاب کنید و در کادر ظاهر شده عنوان را وارد کنید و دکمه Add را کلیک کنید.

آشنایی با Trello

برای تعریف مهلت زمانی انجام پروژه روی Due Data کلیک کنید، تاریخ و زمان مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه Save را کلیک کنید.

آشنایی با Trello

در صورتی که می خواهید به کارتتان یک فایل ضمیمه کنید روی گزینه Attachment کلیک کنید، حالا شما می توانید یک فایل را از کامپیوتر،گوگل درایو، ترلو، دراپ باکس، وان درایو انتخاب کنید و یا اینکه اگر فایلتان در اینترنت موجود است لینک آن را در کادر Attach a link وارد کنید و دکمه Attach را کلیک کنید. علاوه براین شما می توانید با کشیدن و رها کردن فایلی را به کارت خود اضافه کنید.

آشنایی با Trello

اگر قصد دارید از طریق دستگاه اندروید خود کارهایتان را مدیریت کنید می توانید از ۱۲ تا از بهترین برنامه فارسی و انگلیسی مدیریت کارهای روزانه اندروید استفاده کنید.

آموزش کار با تریلو

در زیر بخش ADD TO CARD بخش دیگری به نام ACTIONS وجود دارد:

آموزش تریلو

با انتخاب گزینه Move کادری مانند زیر به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید برد، لیست و موقعیتی که می خواهید کارت را به آنجا منتقل کنید را مشخص کنید و دکمه Move را کلیک کنید.

آموزش کار با تریلو

با انتخاب گزینه Copy کادری مانند زیر نمایش داده می شود که می توانید برد، موقعیت و لیستی که می خواهید کارت در آنجا کپی شود را انتخاب کنید و روی دکمه Copy کلیک کنید.

آموزش کار با تریلو

قسمت Watch هر موقع که کارت مشاهده می شود یک تیک سبز رنگ در کنار آن نمایش داده می شود.

آموزش تریلو

با انتخاب گزینه Archive کارت آرشیو می شود

آموزش تریلو

و دکمه آن به صورت زیر تغییر داده می شود که با انتخاب Delete می توانید کارت را پاک کنید و با انتخاب گزینه Send to board می توانید کارت را به برد بازگردانید.

آموزش تریلو

اما با کلیک روی لینک Share and more صفحه ای مانند زیر باز می شود که در آنجا می توانید از کارت پرینت بگیرید، کارت را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و آن را با کد جیسون اکسپورت کنید.

آموزش تریلو

بهترین نرم افزار های کنترل و مدیریت پروژه آنلاین که رایگان و متن باز هستند! را بیشتر بشناسید.

آموزش استفاده از سایت Trello

و اما آخرین قسمتی که خدمت شما باید توضیح دهیم قسمت راست – بالا است اگر ما روی آیکن اکانت خود کلیک کنید کادری مانند زیر به شما نمایش داده می شود:

آموزش سایت Trello

که از طریق Profile می توانید به اطلاعات پروفایل خود دسترسی پیدا کنید و پروفایل خود را ویرایش کنید.

آموزش سایت Trello

با انتخاب Cards شما می توانید کارت هایی که به شما اختصاص داده شده است را ببینید و با انتخاب Settings می توانید تنظیمات را تغییر دهید. اگر به کمک نیاز دارید Help را انتخاب کنید و اگر می خواهید به میانبرها دسترسی پیدا کنید روی Shortcuts کلیک کنید. برای تغییر زبان ترلو روی change language کلیک کنید، همانطور که مشاهده می کنید ترلو از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. برای خروج از ترلو روی Log Out کلیک کنید.

آموزش سایت Trello

پیشنهاد می کنیم برای مدیریت کارهای خود علاوه بر استفاده از ترلو  از ۴ تا از بهترین روش ها و نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب بر روی تقویم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما نحوه کار با برنامه تحت وب ترلو (Trello) را به شما آموزش دادیم، اگر در این زمینه سوال، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست آن را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • رسول says:

    سلام
    آیا نسخه بر روی سرور و کلاینتی دارد . با توجه به حساسیت شرکت من امکان نصب در سرور شرکت خودم و نصب برای کاربران شرکت خودم در این نرم افزار طراحی شده که کل مدیریتش دست خودم باشه؟

  • مصطفی امیری says:

    عالی هستش

  • شیما says:

    سلام من از این برنامه دارم استفاده میکنم و وقتی لیست کار برا زیر گروه هام میذارم براشون alarm نمیزنه بهم کمک میکنید چطوری تنظیمش کنم؟ ممنون

  • ن says:

    قیمت استفاده از ترلو رو می دونید؟