رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web)

۱۰ روش رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web)

پست امروز انزل وب به کاربرانی اختصاص دارد که با مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web) مواجه هستند. شما از طریق واتساپ وب می توانید بدون اینکه برنامه ای را نصب کرده باشید و از طریق مرورگر وب خود به پیام های دریافتی خود دسترسی پیدا کنید و پیام ارسال کنید. در ادامه ما ۱۰ روش ساده و کاربردی را به شما آموزش خواهیم داد که از شما دعوت می کنیم آنها را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل کار نکردن واتساپ وب کامپیوتر

What to do if WhatsApp Web is not working on PC

همانطور که می دانید شما می توانید برنامه واتساپ را روی گوشی یا سیستم نصب کنید و از آن استفاده کنید. واتساپ وب یکی دیگر از راه هایی است که شما از طریق مرورگر سیستم خود می توانید به پیام ها و فایل های دریافتی خود دسترسی پیدا کنید. وبلاگ شرکت واتساپ بیان می کند که: ” واتساپ وب مانند آیینه عمل می کند و مکالمات و پیام هایی که از طریق واتساپ گوشی به آن دسترسی داشتید را به شما بازتاب می دهد”. نحوه اتصال به کلاینت وب نسبتا ساده است اما اگر شما جزء کاربرانی هستید که واتساپ وب در مرورگرهایشان کار نمی کند، این مشکل می تواند چند عامل داشته باشد که امروز در انزل وب قصد داریم این عوامل و راه حل ها را بررسی کنیم.

رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web)

آموزش ۷ روش رفع بلاک و بلاک کردن شخص در واتس اپ اندروید ، آیفون و.. را مطالعه بفرمایید.

چرا واتس اپ کار نمیکند؟ به علت اختلال درسرور واتس اپ

شاید اولین سوالی که از خودتان می پرسید این است که چرا واتس اپ کار نمی کند؟ کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید واتساپ وب Down شده یا نه. شما از طریق سایت هایی مانند Downdetector می توانید متوجه این موضوع شوید. در صورتی که سرور واتساپ وب Down شده شما باید منتظر بمانید تا مشکل حل شود. چنانچه مشکل از سرور واتساپ وب نیست می توانید راه حل های بعدی را امتحان کنید.

چرا واتس اپ کار نمیکند؟ به علت اختلال درسرور واتس اپ

استفاده از مرورگرهای ناسازگار – علت مشکل عدم اتصال به Whatsapp Web

مورد بعدی این است که سازگار بودن مرورگر خود را بررسی کنید. واتساپ وب در برخی از مرورگرها کار نمی کند. مرورگرهایی مانند گوگل کروم، سافاری، فایرفاکس، اپرا، اج مرورگرهایی هستند که با واتساب وب سازگاری دارند و از مرورگرهایی مانند Vivaldi, Internet Explorer و Maxthon که میلیون ها کاربر دارند صرف نظر می کند. کاربرانی که دارای مرورگر ناسازگار هستند با نصب یک مرورگر سازگار می توانند مشکل خود را حل کنند.

استفاده از مرورگرهای ناسازگار - علت مشکل عدم اتصال به Whatsapp Web

حل مشکل واتس اپ در ویندوز با بروزرسانی مرورگرها

ممکن است شما مرورگر سازگاری مانند گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا را داشته باشید اما باز هم نتوانید به واتس اپ وب متصل شوید. باید بدانید تنها نصب داشتن مرورگر سازگار کافی نیست و شما باید مرورگر خود را آپدیت کنید. بنابراین سعی کنید آخرین نسخه مرورگر را نصب داشته باشید. کاربران گوگل کروم می توانند به قسمت Help مرورگر خود مراجعه کنند و About Google Chrome را انتخاب کنند. در این قسمت مرورگر گوگل کروم به طور خودکار بروزرسانی می شود.

حل مشکل واتس اپ در ویندوز با بروزرسانی مرورگرها

عدم نمایش پیام واتساپ

ممکن است که شما تا همین چند ساعت پیش با واتساپ وب مشکلی نداشته باشید ولی در حال حاضر با عدم نمایش پیام واتساب مواجه شده باشید. کوکی های مرورگر می تواند باعث ایجاد این مشکل شده باشد. برای پاک کردن کوکی ها به مسیر More Tools > Clear browsing data بروید. گزینه Cookies and other site data را انتخاب کنید و دکمه Clear Data را کلیک کنید تا کوکی ها پاک شوند.

عدم نمایش پیام واتساپ

حل اختلال در واتس اپ با ریست مرورگر

WhatsApp Web کار نمی کند؟ مرورگر وب را ریست کنید. اکثر مرورگرها گزینه ریست دارند. ریست کردن مرورگر تمام افزونه ها، کوکی ها و اطلاعات را پاک می کند. در نوار آدرس مرورگر خود chrome://settings/ را وارد کنید و اینتر کنید. اسکرول را پایین بکشید و Advanced را کلیک کنید. باز هم اسکرول را پایین بکشید و گزینه Restore settings to their original defaults را انتخاب کنید و در نهایت دکمه Restore settings را کلیک کنید.

حل اختلال در واتس اپ با ریست مرورگر

حل مشکل ارسال نشدن پیام در واتس اپ با غیرفعال کردن نرم افزار تغییر دهنده آی پی

نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی را خاموش کنید. استفاده از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی می تواند در ارسال و دریافت پیام های واتساپ اختلال ایجاد کند. بنابراین کاربر باید قبل از باز کردن WhatsApp Web در مرورگر خود، نرم افزار تغییر دهنده آی پی را خاموش کند. شما می توانید با کلیک راست کردن روی آیکن برنامه در قسمت تسکبار و انتخاب گزینه Disconnect برنامه را غیر فعال کنید.

حل مشکل ارسال نشدن پیام در واتس اپ با غیرفعال کردن نرم افزار تغییر دهنده آی پی

بعد از اینکه موفق شدید وارد واتساپ وب شوید می توانید اقدام به گذاشتن استوری عکس ، فیلم و.. در واتس اپ کنید.

چرا واتساپ قطع شد؟ اینترنت گوشی درست کار نمیکند!

واتساپ وب ممکن است به دلیل مشکلات مربوط به اتصال تلفن کار نکند. حالت هواپیمای گوشی خود را فعال و غیرفعال کنید. برای انجام این کار از طریق منوی نوتیفیکشن یا طریق تنظیمات گوشی حالت هواپیما را حدود یک دقیقه فعال کنید و بعد دوباره غیرفعال کنید.

چرا واتساپ قطع شد؟

ریست شبکه برای رفع مشکل عدم اتصال به WhatsApp Web

ریست کردن تنظیمات شبکه شاید بتواند مشکل اتصال به واتساپ وب کاربران آیفون را حل کند. با ریست کردن تنظیمات شبکه، این تنظیمات به حالت پیش فرض کارخانه باز خواهند گشت. برای ریست کردن شبکه در دستگاه های آیفون وارد تنظیمات شوید و به مسیر General > Reset بروید. کاربران آیفون می توانند گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنند.

عدم اتصال به WhatsApp Web

در مورد پاسخ دهی خودکار به پیام های دریافت شده در واتس اپ اندروید بخوانید.

مشکل ورود به واتساپ وب

برخی از کاربران ممکن است نیاز به بر طرف کردن مشکلات اتصال اینترنت خود از طریق ابزار عیب یاب ویندوز باشند. در کادر جستجوی منوی استارت خود عبارت troubleshooting را تایپ کنید و روی برنامه ظاهر شده در نتایج کلیک کنید تا باز شود. Network and Internet را انتخاب کنید.

مشکل ورود به واتساپ وب

بعد Internet Connections را کلیک کنید. حالا پنجره ای مانند زیر باز می شود Next را کلیک کنید.

مشکل ورود به واتساپ وب

وقتی به این مرحله رسیدید Help me connect to a specific web page را انتخاب کنید.

مشکل ورود به واتساپ وب

آدرس اینترنتی واتساپ وب را وارد کنید و Next کنید.

مشکل ورود به واتساپ وب

اختلال در اسکن کد QR و مشکل در ورود به واتساب وب

کاربران واتساپ اطلاع دارند که برای استفاده از برنامه واتساپ روی کامپیوتر باید کد QR را از طریق گوشی خود اسکن کنند. در برخی موارد که وضوح دوربین پایین باشد این کد به درستی اسکن نمی شود، کثیف بودن دوربین هم بی تاثیر نیست. برای اینکه بهتر بتوانید کد را اسکن کنید بهتر است روی کد زوم کنید و بعد اقدام به اسکن کنید.

اختلال در اسکن کد QR و مشکل در ورود به واتساب وب

در آخر از شما دعوت می کنیم ۷ ترفند مخفی واتس اپ وب (Whatsapp web) را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web) صحبت کردیم، به نظر شما آیا این روش ها می تواند مشکل صدا در واتس اپ را حل کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • هرمز says:

    سلام
    در بحث اتصال واتساپ تحت وب برای من اصلا بار کد نمی اید. بار کدی که باید با موباید تایید شود.
    ممنون می شم راهنمایی کنید

  • اسماعیل محمدی says:

    سوکِت کنار دوربین جلوت مشکل داره ببر تعمیر کار درستش میکنه

  • حسین says:

    سلام
    چند روزی است اصلا واتس آپ دسکتاب من اصلا نرم افزارش باز نمیشه، هر چه کلیک میکنم باز نمیشه، وقتی کلا از حالت نصب خارجش میکنم و دوباره نصب میکنمباز میشه ولی به محض بستنش باز هم باز نمیشه

    مشکل اتصال ندارم خود نرم افزار باز نمیشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • میم says:

      دقیقا من هم همین مشکل رو داریم متاسفانه…. باید سیستمم رو خاموش روشن کنم تا درست بشه.
      اگه کسی میدونه مشکل از کجاست لطفا بگه. چون خیلی لازم دارم که واتس اپ روی لبتابم داشته باشم

    • mboy says:

      باید واتس اپ رو آپدیت کنید
      اما متاسفانه بعد آپدیت که اجرا شد کاملا بسته نمی شه و حتما باید از طریق تسک منیجر ببندینش و دوباره بتونید بازش کنید

  • N.K says:

    من کلا واتساپ وب باز نمیش برام. یعنی این اپ کلا روی کامپیوتر دیگه کار نمی ده. چرا اخه؟

  • روحیه says:

    سلام ، بدی وات ساپ دسک تاپ در قیاس یا تلگرام همین نکته است که شما باید حتما ً گوشی و اینترنت آن و وات ساپ گوشی فعال باشه در آن موقع کامپیوتر هم اجازه کار با وات ساپ رو میده بر عکس تلگرام که نیاز به گوشی اندروید نداره چه برسه به اینکه وای فای هم فعال باشه ، در مجموع راهی نداره جزء یکی دو مورد که اون رو هم به خاطر مسائل امنیتی و نصب سخت توصیه نمی کنند

  • بهار says:

    سلام . من یه مشکلی دارم با این برنامه که نمیدونم چطور حلش کنم و اونم اینه که اگه اینترنت گوشیم وصل نباشه واتس اپ روی لب تاپم کار نمیکنه و پیامارو نمیفرسته یا دریافت نمیکنه…ینی واتس اپ لب تاپم زمانی کانکت میشه که اینترنت گوشیم وصل باشه … اگه میشه راهنمایی کنید چیکار کنم تا واتس اپ لب تاپم مستقل از گوشیم کار کنه… مرسییییییی

  • حسام says:

    سلام دوستان.من تا چند وقت پیش بدون مشکلی از وانساپ استفاده میکردم و مشکلی هم نداشتم ولی این چند روزه وقتی واتساپ رو باز میکنم هر چند دقیقه صفحه هی سیاه میشه و دوباره میاد بعد از چند بار میره بیرون گوشیم اندرویدش ۴.۲.۱هستش و چند وقت پیش این مشکل را نداشتم حتی گوشیم رو factory reseatکردم ولی بازم نشکل هستش لطفا راهنمایی کنید

  • قاسم says:

    مشکلی که جدیدا پیش آمده دانلود نشدن تصاویر و مدیاها و همین طور آپلود نشدن آنه در واتساپ وب است. اتصال اینترنت و سایر موارد نیز چک شده. آیا مشکل را مخابرات ما به وجود آورده یا فیسبوک؟

  • مجید says:

    سلام وقت بخیر من همه این کارها رو کردم ولی این پیغام روی مرورگر من ظاهر میشه
    This site can’t be reached

  • Golab says:

    روی لپ تاپم با اینکه وصله به نت ولی میزنه not connected چیکار باید انجام بدم؟

  • ایمان says:

    سلام خیلی استفاده بردم از مطالب شما و مشکل واتس اپ من با از بین بردن تولس مرورگر حل شد خیلی لطف کردین

  • Mahtab says:

    بی نهایت ممنون از توضیحات کاربردی و مفیدتون،واقعا بنده از مراجعه به مراکز خدمات رسانی درخصوص مشکل لب تابم بی نیاز شدم⚘خدا خیرتون بده

  • الی says:

    مرسی که هستید دمتون گرم فقط نیاز به بروزرسانی کروم بود سپااااس

  • *** says:

    سلام واتساب وب من فایل های ارسال شده را باز نمیکنه من چیکار میتونم بکنم

  • amirali says:

    واتساپو نصب کردم ولی بالا نمیاره کسی میدونه چیکار باید بکنم؟

    • طاهره says:

      سلام برای من تو مخاطبین واتساپم کسایی نمایش داده میشن که اصلا واتساپ ندارن چجوری این مشکل و حل کنم

  • m says:

    سلام حدود یک هفته است واتس عکس و فیلم و ویس رو باز نمیکنه کسی میدونه مشکل چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

  • صبوری says:

    هنگام نصب واتس آب دسکتاب ایراد دسترسی نداشتن به ekernet.dll 32. میدهد . نصب نسخه قدیم هم میخواهد بروز شود که انجام نمی شود. چرا؟

  • ahmadi says:

    سلام اول تو لپ تاپمون میومد از اون به بعد دیگه نمیاد چرا

    • حمزه20642064 says:

      گوشی من آیفون سیکس اس هست و در تماس تصویری واتساپ صدا نداره(فقط صدای من نمیره)
      از هندزفری استفاده میکنم صدام میره
      تو واتساپ بخوام از دوربین جلو فیلیم بگیرم هم صدا نداره
      ولی تو حالت معمولی با دوربین جلو فیلم میگیرم صدا داره
      واتس آپو حذف کردم دوباره نصب کردم درست نسد
      میکروفون واتساپم هم فعاله ویس میتونم بدم
      تماس صوتی هم میتونم بگیرم ولی تو تماس صوتی هم اگه بذارم رو اسپیکر صدام نمیره
      هرکی میدونه لطفا کمکم کنه??????

  • Meysam says:

    واتساپ کامپیوتر باز کردنی صفحه سیاه میاد چیکار باید انجام بدم درست بشه؟

    • منصوره says:

      سلام .واتساپ دسکتاپ من تا الان کار میکرد.ولی الان دیگه اصلا بالا نمیاد.چیکار کنم؟

  • m says:

    سلام
    زمان ورود به واتساب وب هنگامی که کد اسکن خوانده میشود بلافاصله پیغامی میاد که شماره شما برای استفاده از واتساب غیر مجاز است ، من از طریق help مشکل شماره را حل کردم و بر روی گوشی همراهم واتساب راه اندازی شد اما مجدد هنگام ورود به واتساب دسکتاپ این پیغام برام اومد .
    میشه لطفا راهنماییم کنید که چگونه میتونم مشکل واتساب دسکتاپم را حل کنم و مجدد از طریق دسکتاپ وارد واتسابم بشم ؟
    ممنونم

  • loop says:

    سلام

    واتساپ روی سیستم من اصلانصب نمیشه ویندوز۷ ۶۴ بیتی.

  • فریاد says:

    چرا برای استفاده از واتساپ وب باید وابسته به موبایل هوشمند باشیم؟ موبایل من از نوع ساده هست و من فقط میتوانم از نسخه وب استفاده کنم که این هم مشکل وابسته بودن به واتساپ موبایل دارد در حالیکه براحتی از نسخه وب تلگرام (مستقل از موبایل) استفاده میکنم.

  • rosha says:

    سلام منم به روز رسانی کردم و پیام میده ساعت و تاریخ درست نیست .لطفا راهنمایی کنید

  • سولماز says:

    سلام واتساپم‌ بروز رسانی میخواست انجام دادم الان که بروز شده باز نمیکنه وپبام میده که ساعت وتاریخ شما تنظیم نیست ،هر چقدرم تنظیم میکنم درست نمیشه لطفا راهنمایی کنید

  • علیرضا says:

    سلام ،من وقتی واتس وب رو باز میکنم کد اسکن برام نمایش داده نمیشه، لطفا راهنمایی کنید

  • تهمینه says:

    سلام. یک بار کوکی را پاک کردم و قسمت پیام های واتساپ وب درست شد . اما بتز دچار همان مشکل شده ام ولی با پاک کردن کوکی ها درست نشد که هیچ یکبار به صفحه اسکن بارکد انتقال داد و بعد کلا آن صفحه هم باز نمیشد . لطفا راهنمایی ام کنید . ممنونم. به راهنمایی شما خیلی فوری نیاز دارم.

  • مریم says:

    سلام گوگل کروم بروزرسانی کردم اما بازم وقتی وارد واتس وب میشم میزنه بروزرسانی گوگل کروم+۴۹چیکار باید کنم

  • علی says:

    چرا هر دو سه روز یکبار واتساپ وب اختلال توش بوجود میاد مثلا میگه فلان چیز رو به روز رسانی کن یا پیام میده میگه از طریق فلان مرورگر استفاده کن انجام هم میدم ولی بازم سه چهار روز کار نمیده

  • ali.beygoli67@gmail.com says:

    سلام برای نصب واتساپ شماره روکه واردمیکنم میگ دسترسی میسرنیست.زیرش نوشته برسی وضعیت روش که میزنم میگه واتساپ بصورت عادی درحال کاراست.راهنمای کنیدلطفاهم حذف حساب زدم هم اینترنتم درسته

صفحات1 2
×