ریکاوری اس ام اس پاک شده (SMS) اندروید بدون روت

۹ روش ریکاوری اس ام اس پاک شده (SMS) اندروید بدون روت

از دست دادن اطلاعات همیشه ناخوشایند است مخصوصا زمانی که اطلاعاتی را به صورت اتفاقی از دست بدهید. یکی از مهم ترین مواردی که پاک شدن آن ها می تواند شما را آزار بدهد از دست دادن اس ام اس های گوشی ✉️ است. برای آموزش ریکاوری اس ام اس پاک شده (SMS) اندروید بدون روت با انزل وب همراه باشید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

How To Recover Deleted Text Messages On Android

اگر می خواهید اس ام اس های خود را از طریق گوشی اندروید خود بازیابی کنید مطمئناً به دنبال بهترین راه حل برای این کار هستید. در ادامه به شما بهترین روش های بازیابی اس ام اس های پاک شده را مطرح می کنیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام بدهید.

بازیابی اس ام اس های حذف شده در گوشی اندروید

روش هایی برای برگرداندن پیام های شما بر روی تلفن وجود دارد. برخلاف بازیابی اس ام اس حذف شده در آیفون بازیابی پیام ها در اندروید تقریباً سخت است. در بسیاری موارد ممکن است گوشی شما بخشی سطل زباله ای داشته باشد که بتوانید پیام های خود را پیش از حذف کامل از گوشی در آن جا مشاهده کنید و بتوانید آن ها را برگردانید پس این بخش را حتما چک کنید. اطلاعات پاک شده در حافظه به صورت یک فایل غیر فعال علامت گذاری می شود به شیوه ای که سیستم عامل بتواند دوباره روی آن بازنویسی انجام بدهد مثل نوشتن چیزی روی کاغذ ، سپس پاک کردن آن و نوشتن چیز دیگری در جای خود است. برای دانلود بهترین برنامه اس ام اس اندروید مطلبی برای شما آماده کرده ایم.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

بهترین برنامه اس ام اس اندروید در مرحله اول نیاز نیست!

این بدان معنی است که هنگامی که متوجه شدید یک پیام را حذف کرده اید و می خواهید آن را بازگردانی کنید، استفاده از گوشی خود را متوقف کنید تا شانس بازیابی آن بیشتر شود. در غیر این صورت احتمالاً بعد از مدتی داده ها به صورت دائم از بین می رود. همانطور که گفته شد، ریکاوری پیام ها که از دستگاه اندروید خود حذف کرده اید تقریباً غیرممکن است و دلیل آن نیز به خاطر نحوه مدیریت سیستم داده های ارسال پیام کوتاه است.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

مرحله اول بازگرداندن پیامک های پاک شده در گوشی

هیچ تضمینی مبنی بر بازگرداندن پیام های شما وجود ندارد، زیرا ممکن است داده ها به طور کامل پاک شده باشند همچنین کار ساده ای نیست که سعی کنید آن ها را که حذف کرده اید، بازگردانید. مانند فایلهای پاک شده پنهان شده در هارد رایانه دستگاه اندروید شما همین کار را می کند. هنگامی که پیام را حذف می کنید، دستگاه اندروید شما فضایی را که به عنوان “بلااستفاده” اشغال شده است تغییر می دهد و فقط هنگام استفاده از دستگاه پیام های حذف شده را رونویسی می کنید.

مدت زمان خاصی قبل از نوشتن پیام های حذف شده وجود ندارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بلافاصله داده های تلفن همراه یا WiFi را در تلفن یا تبلت خود را خاموش کنید و از آن برای ایجاد هرگونه داده جدیدی استفاده نکنید. این کار شامل گرفتن عکس جدید، ایجاد پرونده های جدید و غیره می شود. بهترین کار برای شما این است که دستگاه خود را در حالت پرواز قرار دهید و به سرعت یک برنامه بازیابی پیام کوتاه پیدا کنید که به شما کمک می کند تا پیام های حذف شده را در اندروید خود بازیابی کنید.

اگر دوست دارید تا فرآیند ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده را در گوشی خود انجام بدهید می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

مرحله دوم بازگردانی اس ام اس پاک شده اندروید

بلافاصله وقتی متوجه می شوید که یک پیام مهم را حذف کرده اید دستگاه خود را در حالت پرواز قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که صوتی را ضبط نمی کنید، از دوربین استفاده نمی کنید یا سعی نمی کنید داده جدیدی ایجاد کنید که ممکن است پیام های متنی شما را بازنویسی کند.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

در مرحله سوم از فرستنده / گیرنده بخواهید

این اولین روش کم هزینه است که می توانید بلافاصله از آن استفاده کنید. وقتی متوجه می شوید که یک پیامک مهم را حذف کرده اید اگر شخص هنوز پیغام خود را در تلفن خود دارد از او یک اسکرین شات درخواست کنید یا از آنها بخواهید که آن را برای شما ارسال کنند. اگر ندارد پس راه حل های ممکن دیگر را امتحان کنید.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

از یک برنامه بازیابی اس ام اس پاک شده اندروید استفاده کنید

ممکن است این روش برای بسیاری از افراد کار نکند. سایت های مختلفی وجود دارد که نرم افزارهای بازیابی را برای دستگاههای اندرویدی ارائه می دهند اما هر یک از این برنامه ها اشکالاتی اساسی دارند. برخی از این برنامه های بازیابی شما را ملزم به پرداخت هزینه بازیابی متن های خود می کند حتی اگر از نسخه آزمایشی آن بخواهید استفاده کنید (که برای حل این مشکل برای کاربران داخل ایران دانلود نسخه کامل برنامه از سرویس های دانلود داخلی است). یک برنامه بازیابی پیام کوتاه ممکن است نیاز به دسترسی روت به دستگاه شما داشته باشد. این یک کار خطرناک از نظر امنیتی است زیرا به تمام پرونده های دستگاه شما دسترسی پیدا می کند. به طور پیش فرض پوشه حاوی پیام های کوتاه شما در یک پوشه محافظت شده مخفی می شود.

بدون روت کردن دستگاه شما برنامه های بازیابی اس ام اس ممکن است کار نکنند. علاوه بر این ممکن است نرم افزاری را پیدا کنید که از شما بخواهد از پروتکل ذخیره سازی USB Mass برای بازیابی استفاده کنید. اگر اشتباهی مخاطبین خود را پاک کرده اید مطلب ریکاوری شماره و مخاطب حذف شده را مطالعه کنید.

بازگردانی اس ام اس های پاک شده اندروید با بکاپ گوشی

اگر قصد دانلود نرم افزار ریکاوری SMS برای اندروید ندارید این کار فقط در صورتی انجام می شود که قبل از حذف پیام ها از دستگاه خود به طور کامل پشتیبان تهیه کرده باشید. . اگر تا به حال از پیام های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید برای این کار می توانید به حساب Google Drive خود بروید و بخش Settings و بعد از آن  Google Backup را انتخاب کنید و سپس در فهرست باز شده SMS را انتخاب کنید. اگر قبلاً Google Drive را در دستگاه خود داشتید، احتمالاً قبلاً از متن های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. با این حال شما باید متن حذف شده را فوراً بازیابی کنید زیرا Google Drive هر ۱۲ تا ۲۴ ساعت نسخه پشتیبان خود را به روز می کند. چالش استفاده از Google Drive برای بازیابی پیام های حذف شده این است که این یک بایگانی است، بنابراین زمانی که یک بروزرسانی جدید انجام می شود دیگر هیچ راهی برای بازیابی اس ام اس ها وجود ندارد.

نکات مهم در ریکاوری SMS اندروید

همان طور که پیش از این گفتیم بازگردانی پیام های حذف شده کار بسیار سختی است. قبل از اینکه به سراغ برخی از ابزارها بروید راه حل راحت را برای حل این مشکل فراموش نکنید: از طرف مقابل بخواهید دوباره پیام را در صورتی که دارد برای شما ارسال کند. مشکل اینکه ابزارها برای بیشتر افراد کار نمی کنند به دلیل یکی از سه محدودیت مهم برای انجام فرآیند بازیابی در برنامه ریکاوری پیامک برای کامپیوتر است:

  • عدم دسترسی به روت
  • برنامه بدون پرداخت هزینه کار نمی کند.
  • آن ها از شما می خواهند تا از پروتکل ذخیره سازی USB که غیرقابل دسترسی است استفاده کنید.

حل مشکل ریکاوری SMS اندروید بدون روت امکان پذیر است؟

روت کردن تلفن از جمله مزایای دیگر امکان دسترسی به هر پرونده در دستگاه شما را فراهم می کند. به طور پیش فرض، اندریود برخی از پوشه های سیستم محافظت شده را از شما پنهان می کند. پوشه ای که پیام های شما را شامل می شود در این گروه قرار می گیرد. بنابراین شما نمی توانید یک برنامه فایل منجیر عادی نصب کنید و بدون روت در فهرست موجود پیام های خود مشاهده کنید.

هر زمان که یکی از این برنامه های بازیابی را استفاده می کنید معمولاً دسترسی روت را بررسی می کنند. بدون آن برنامه ها نمی توانند کارهای زیادی انجام دهند.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

مشکل رایگان نبودن برنامه های بازیابی SMS

حتی اگر تلفن روت شده ای داشته باشید وقتی سعی می کنید پیام ها را بازیابی شوکه می شوید. این ابزارها کاملاً مشابه هستند و نسخه رایگان ارائه می دهند که تقریباً چیزی جز بررسی پرونده های حذف شده ندارند برای اینکه در واقع هر چیزی را بازیابی کنید باید مبلغ بالایی (۴۰ تا ۵۰ دلار یا بیشتر) پرداخت کنید. بیشتر افراد احتمالاً نمی خواهند برای بازیابی چند پیام به این نوع پول بپردازند. البته شما فرض می کنید که سازندگان برنامه با پرداخت شما قابل اعتماد هستند و در صورت پرداخت این نرم افزار در واقع کار می کند.

اگر تصمیم دارید این برنامه ها را خریداری کنید باید سریع عمل کنید. هنگامی که داده ها را در اندروید حذف می کنید، تلفن شما فضایی را که آن داده ها برای اطلاعات جدید در دسترس بوده علامت گذاری می کند این بدان معناست که هرچه از تلفن خود بعد از حذف استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که متن های حذف شده رونویسی شوند. برای به حداکثر رساندن شانس بازیابی خود باید تلفن خود را در حالت پرواز قرار داده و از استفاده از آن تا حد امکان خودداری کنید. در بخش های بعدی به شما اطلاعاتی برای دانلود نرم افزار برگرداندن اس ام اس های پاک شده اندروید خواهیم داد.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

مشکل پروتکل ذخیره سازی USB برای ریکاوری اس ام اس اندروید بدون کامپیوتر

در مواجهه با این محدودیت ها، شما ممکن است استفاده از یک ابزار بازیابی فایل PC مانند Recuva را در نظر بگیرید. اتصال تلفن خود به رایانه شما باید به شما اجازه دهد آن را برای پرونده های حذف شده اسکن کنید، اما متأسفانه این روش درست نیست. وقتی تلفن خود را به رایانه وصل می کنید می توانید از چندین پروتکل استفاده کنید. دستگاههای مدرن معمولاً از MTP (پروتکل انتقال رسانه) یا PTP (پروتکل انتقال تصویر) استفاده می کنند. دستگاه های اندرویدی قدیمی (قدیمی تر از اندروید ۴) از پروتکل متفاوتی موسوم به UMS استفاده می کردند. UMS همان پروتکل است که درایوهای فلش هنگام اتصال به رایانه شخصی از آن استفاده می کنند. این باعث می شود محتویات آنها کاملاً در دسترس کامپیوتر میزبان باشد. مشکل این است که دستگاه میزبان هنگام استفاده از UMS به دسترسی اختصاصی به دستگاه متصل نیاز دارد.

بنابراین هنگام مرور پرونده های تلفن خود از طریق رایانه شخصی نمی توانید همزمان از تلفن خود استفاده کنید. در گذشته این مسئله باعث ایجاد مشکل در پوشه های سیستم اندرویدی می شد بعلاوه این بدان معناست که اندروید مجبور به استفاده از سیستم فایل FAT است که کند و قدیمی است. اندروید دیگر از UMS پشتیبانی نمی کند. بنابراین شما نمی توانید از برنامه ای مانند Recuva برای بازیابی فایل ها از دستگاه متصل به MTP یا PTP استفاده کنید.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

نحوه تهیه نسخه پشتیبان و برگرداندن اس ام اس های پاک شده اندروید

در حالی که شما برای بازیابی پیام های متنی شانس زیادی ندارید با این حال خبر خوب این است که تهیه نسخه پشتیبان از آنها ساده است. برای تهیه نسخه پشتیبان از پیام ها یک برنامه رایگان به نام SMS Backup & Restore بهترین گزینه برای شما است که می توانید آن را از سایت های ایرانی دانلود کنید. تنظیم و اجرا با برنامه و تهیه نسخه پشتیبان از فضای ذخیره سازی آن آسان است. اگر می خواهید همه چیز را به طور همزمان پشتیبان تهیه کنید، یک برنامه دیگر پشتیبان گیری دیگر را امتحان کنید. پس از نصب آن به برنامه اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهید. سپس روی Set up a backup در صفحه اصلی بزنید. در صورت تمایل می توانید علاوه بر متن از تماس تلفنی نیز بک آپ بگیرید.

در مرحله بعد مشخص کنید در کجا می خواهید از نسخه پشتیبان اطلاعات را ذخیره کنید. این برنامه از Google Drive ، Dropbox ، OneDrive و ذخیره محلی در تلفن شما پشتیبانی می کند. در آخر میزان انجام  پشتیبان گیری را انتخاب کنید. Daily برای اکثر افراد یک بازه خوب است. برای محافظت بیشتر می توانید Hourly انتخاب کنید. می توانید منوی سمت چپ را در برنامه بکشید و برای اطمینان از عملکرد آنها روی View backups بزنید. هنگام بازیابی پیام از این فهرست گزینه Restore را انتخاب کنید.

معرفی برنامه های ریکاوری اس ام اس اندروید بدون روت

در ادامه چندین برنامه برای ریکاوری اس ام اس های پاک شده اندروید را معرفی خواهیم کرد. این برنامه ها را می توانید از سایت های دانلود فارسی به صورت کامل دریافت کنید و از آن استفاده کنید.

بازیابی پیامک های پاک شده از گوشی اندروید Dr. Fone

یکی از برنامه هایی که می توانید برای بازیابی اس ام اس های خود از آن استفاده کنید Dr. Fone است. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برای استفاده از آن دانش خاصی لازم نیست. شانس بازیابی پیام های که اخیراً حذف شده اند بسیار زیاد است. این برنامه مجموعه ابزارهای  برای بازیابی انواع مختلفی از داده ها بر روی دستگاه تلفن همراه را ارائه می دهد، عکس ها، اسناد، مخاطبین و انواع دیگر داده ها.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

ریکاوری اس ام اس اندروید بدون نیاز به کامپیوتر EaseUS MobiSaver for Android

یکی از برنامه های مناسب برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ بدون نیاز به کامپیوتر MobiSaver است که یک برنامه رایگان نیست. دانلود نسخه کامل نرم افزار ریکاوری اس ام اس اندروید MobiSaver کاربردی است و دارای محدودیت نیست. می توان آن را در حالت آزمایشی استفاده کرد. در برنامه MobiSaver، روش گام به گام  وجود دارد که می تواند به راحتی بازیابی داده های تلفن همراه از جمله پیام های متنی کمک کند.

دانلود برنامه ریکاوری پیام های حذف شده MiniTool Mobile Recovery

MiniTool Mobile Recovery دارای دو ماژول است: بازیابی از تلفن و بازیابی از کارت SD. منطقی است که برای بازیابی پیام های متنی در اندروید به اولین ماژول نیاز دارید زیرا پیام ها و پیامک ها در حافظه تلفن ذخیره می شوند. برنامه بازیابی پیام متنی با اکثر تلفن های هوشمند و تبلت های مدرن مانند سامسونگ، HTC ،Lenovo، هواوی و.. سازگار است و علاوه بر پیام های معمولی این برنامه چت های Viber و WhatsApp را در دستگاه حافظه جستجو می کند.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی SMS اس ام اس اندروید

ریکاوری پیامک بدون روت Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery

همانطور که می توانید از نام Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery حدس بزنید عملکرد بازیابی پیام کوتاه برای این برنامه مهم است. مشابه Dr.Fone، این برنامه رابط کاربری ساده دارد که به شما امکان می دهد روند اسکن حافظه داخلی دستگاه تلفن همراه خود را شروع کنید. اگرچه برنامه ادعا می کند که یک اسکن عمیق انجام می دهد اما پیام های متنی حذف شده را پس از بازنشانی، بازیابی نمی کند. در همان زمان، Coolmuster می تواند به شما در بازگشت انواع دیگر داده ها مثل مخاطبین ، تصاویر ، فیلم و صدا کمک کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۹ روش ریکاوری اس ام اس پاک شده (SMS) اندروید بدون روت را بررسی کردیم و امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه ریکاوری اس ام اس کسب کرده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ریکاوری پیامک در اندروید را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش کامل 5 روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۵ روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
بررسی جدید 9 تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟
بررسی جدید ۹ تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟

نظرات

  • ناشناس says:

    ریدم تومطالبتون.به جای اینا یه شماره تلفن میگذاشتی تامیومدیم اونجاوخودت ردیف میکردی واینهمه هم زرنمیزدی

  • ایمان says:

    مزخررررف
    اینهمه داستان سرایی میکنی ک چی؟ مسخره گرفتی؟

  • بهنام says:

    انقد زر میزنین و گوه میخورین خسته میکنین آدمو
    صدبار نوشته بازیابی پیامک های حذف شده سخت است اگر میخواهید با ما همراه باشید
    نعشه ای داداش؟

  • نگار says:

    خیلی بد! تمام مواردی که گفتید بدن روت کار میکنه، دقیقا روت نیاز داره!!

  • موکا says:

    سلام به شما انزل وبی عزیز . سوال اصلی اینکه چیکار کنیم قابل بازیابی نباشن !

  • درسته says:

    درست گفتی
    خخخخخخخ

  • آیدین says:

    آدم وقتی اسم وبسایت شما رو میبینه یاد داروهای جنسی می افته (: