درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین

آموزش ۱۹ روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین

بازی های ویدئویی ? می تواند راهی عالی برای تفریح ​​باشد اما اگر بیش از اندازه بازی کنید و به آنها اهمیت بدهید به احتمال خیلی زیاد به آنها اعتیاد پیدا می کنید. برای آموزش ۱۹ روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین با انزل وب همراه باشید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

نحوه مقابله با اعتیاد به بازی های اینترنتی و رایانه ای

Complete Guide For Prevent Gaming Addiction

اعتیاد به بازی به هیچ وجه شوخی نیست. در سال ۲۰۱۸ سازمان بهداشت جهانی رسماً آن را به عنوان یک بیماری روانی طبقه بندی کرد و نام آن را تحت عنوان “اختلال بازی” قرار داد. خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید برای کنترل اعتیاد خود کنترل کنید. سعی کنید محدودیت هایی را برای خود تعیین کنید و مشغول فعالیت های دیگر باشید. غلبه بر هر نوع اعتیادی بسیار دشوار است، بنابراین از کمک گرفتن از دیگران نترسید. اگر نمی توانید آن را به تنهایی شکست بدهید، می توانید به پزشک یا درمانگر مراجعه کنید.

جلوگیری از اعتیاد به بازی آنلاین با تعیین زمان

اعتیاد به بازی

برای بازی روزانه خود یک محدودیت زمانی دقیق اختصاص دهید. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که نوجوانان و کودکان در سن مدرسه نباید بیش از ۲ ساعت در روز را جلوی کامپیوتر و دستگاه بازی بگذرانند.

برای بزرگسالان نیز به همان اندازه مهم است که بتوانند وقت خود را در حالت کم تحرک محدود کنند. اگر با بازی بیش از حد مشکل دارید، سعی کنید محدودیت های خاصی را برای خود تعیین کنید که هر روز چه مدت بازی می کنید.

به عنوان مثال شما ممکن است خود را به بیش از نیم ساعت بازی هر روز محدود کنید. با تنظیم یک تایمر روی تلفن یا دستگاه دیگر به خودتان کمک کنید تا زمان بازی خود را پیگیری کنید. در صورتی که نتوانستید به درستی به قول خود پایبند باشید، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید یا از خود ناراحت نشوید.

کاملاً طبیعی است که مشکلاتی داشته باشید. سعی کنید از آنچه اتفاق افتاده است بیاموزید و به راهی برای جلوگیری از دفعات بعدی آن فکر کنید، مثل اینکه یک دوست برای شما متنی ارسال کند تا به شما یادآوری کند که زمان قطع بازی است.

تعیین محدودیت می تواند به شما در جلوگیری از بروز اعتیاد کمک کند. با این حال اگر به بازی معتاد شدید، ممکن است لازم باشد که بازی ها را به طور کلی کنار بگذارید.

حل مشکل اعتیاد به بازی های رایانه ای با خارج کردن وسایل بازی از اتاق

اعتیاد به بازی

اگر یک کنسول بازی، رایانه یا دستگاه بازی دیگری در اتاق خود دارید ممکن است به جای خوابیدن وسوسه شوید که تمام شب بازی کنید. اتاق خود را به یک منطقه بدون بازی تبدیل کنید تا در اعتیادهای اواخر شب گرفتار نشوید.

اگر در تلفن خود بازی دارید آن را شب ها خاموش کنید یا آن را جایی قرار دهید تا در زمان خواب به راحتی نتوانید به آن برسید. بازی کردن قبل از خواب می تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

تست اعتیاد به بازی های رایانه ای با استفاده از افزونه ها

اعتیاد به بازی

برای جلوگیری از دسترسی شما به بازی ها، برنامه ها یا افزونه ها را امتحان کنید. اگر در تلفن یا رایانه خود بازی می کنید، می توانید برنامه ها یا افزونه های مرورگر را نصب کنید که زمان بازی شما را محدود می کند. برخی از برنامه ها می توانند دسترسی شما به بازی های خاص را محدود کنند در حالی که برخی دیگر در مدت زمان مشخصی شما را از بازی خارج می کنند.

کمک گرفتن از مراکز ترک اعتیاد بازیهای کامپیوتری یا از خانواده

اعتیاد به بازی

از دوستان و خانواده خود بخواهید که جلوی شما را بگیرند. به خانواده و دوستانتان اطلاع دهید که شما در تلاش هستید تا زمان بازی خود را کاهش دهید. از آنها بخواهید که گاه به گاه با شما تماس بگیرند تا مطمئن شوید که قرار نیست بیش از اندازه بازی کنید.

روش درمان اعتیاد به بازی های رایانه ای با وسایل دیگر

اعتیاد به بازی

حواس خود را با سایر فعالیت های سرگرم کننده در طول روز پرت کنید. از این فرصت استفاده کنید تا فعالیت هایی را که قبلاً از آنها لذت می بردید کشف کنید یا چیزی جالب و جدید را امتحان کنید! زمانی را برای انجام کارهای دیگری که دوست دارید اختصاص دهید.

حل اعتیاد جوانان به بازی های رایانه ای در یک سیستم پاداش و مجازات

اعتیاد به بازی

بازی را به عنوان پاداش برای انجام کارهای دیگری تعیین کنید. اگر بازی کردن شما در کارهای خانه، کارهای مختلف یا کارهای دیگری که لازم است انحام دهید، تداخل دارد قسم بخورید تا این کارهای مهم را در اولویت قرار دهید. تا زمانی که سایر مواردی را که در لیست کارهای خود برای روز انجام داده اید، بازی نکنید و پس از انجام کار به عنوان پاداش کمی بازی کنید.
به عنوان مثال اگر شما نیاز به انجام تکالیف خانه و شستن ظرف های خانه دارید، قبل از شروع بازی آن کارها را تمام کنید و به عنوان پاداش کمی بازی کنید.

رفع اعتیاد به بازی‌های ویدئویی با کمک فعالیت های مختلف

اعتیاد به بازی

اگر استرس دارید، فعالیت های تسکین دهنده استرس انجام دهید. گاهی اوقات هنگامی که از بازی به عنوان گریز از چیزهایی که شما را تحت فشار قرار می دهد، استفاده می کنید اعتیاد به بازی ایجاد شود.

روی توسعه برخی از استراتژی های مقابله ای جایگزین کار کنید تا وقتی احساس استرس داشتید، چیز دیگری را برای استفاده مجدد داشته باشید. به عنوان مثال ، شما می توانید مدیتیشن کنید، یوگا کنید، ورزش کنید و یا حتی نقاشی بکشید و موسیقی بنوازید.

مقابله با اعتیاد به بازی های آنلاین با توجه به خود

اعتیاد به بازی

هر روز برای مراقبت از خود برنامه ریزی کنید. اعتیاد شدید به بازی می تواند در مراقبت از نیازهای اساسی شخصی شما اختلال ایجاد کند. هر روز زمان های خاصی را کنار بگذاریدتا در طول روز حداقل ۳ وعده غذایی سالم میل کنید، اگر بزرگسال هستید ۷-۹ ساعت خواب خود را به دست آورید یا اگر نوجوان ۸-۱۰ ساعت خواب داشته باشید و حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشید.

ترک اعتیاد گیم با کمک گرفتن دکتر

اعتیاد به بازی

از پزشک خود در مورد مدیریت اعتیاد خود مشاوره بگیرید. اگر به هیچ وجه شانس ندارید که بازی را به تنهایی کاهش دهید با پزشک خود صحبت کنید. آن ها ممکن است بتوانند در مورد چگونگی ترک یا ارجاع شما به شخصی که می تواند به شما کمک کند به شما مشاوره بدهند.

با رفتار درمانی شناختی چگونه اعتیاد به بازی را ترک کنیم

اعتیاد به بازی

کمک گرفتن از رفتار درمانی شناختی ممکن است برای غلبه بر اعتیاد شدید به بازی های ویدیویی مفید باشد. CBT به شما کمک می کند تا در شناخت و تغییر رفتارهای مضر و الگوهای فکری که ممکن است اعتیاد شما را بدتر کند، به شما کمک کند تا آن ها را تغییر دهید. از پزشک خود بخواهید تا شما را به شیوه درمانی که تجربه ترک اعتیاد با CBT دارد، ارجاع دهد.

رفع اعتیاد به بازی کامپیوتری با ایجاد گروه

اعتیاد به بازی

در صورت احساس انزوا به گروه هایی از افرادی که قصد ترک اعتیاد به بازی دارند، بپیوندید. گروه درمانی می تواند یک راه عالی برای دیدار با افرادی باشد که با اعتیاد مشابه سر و کار دارند. اعضای دیگر گروه می توانند به شما توصیه و پشتیبانی دهند و به شما کمک کنند احساس تنهایی نکنید. از پزشک یا مشاور خود بخواهید یک گروه از افراد را به شما پیشنهاد دهد.

راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای با دارو

اعتیاد به بازی

از پزشک خود در مورد استفاده از داروها برای کاهش هوس سؤال کنید. برخی از مطالعات نشان می دهد که بوپروپیون یک داروی ضد افسردگی، ممکن است به شما در جلوگیری از اعتیاد به بازی های ویدئویی کمک کند. اگر روش های دیگر مؤثر نیستند از پزشک یا روانپزشک خود در مورد دریافت نسخه بوپروپیون سوال کنید.

رفع اعتیاد به بازیهای اینترنتی با توان بخشی

اعتیاد به بازی

در مورد حل اعتیاد شدید به دنبال توانبخشی باشید. اگر اعتیاد شما آنقدر بد است که می تواند سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهد و شما با سایر گزینه های درمانی موفقیتی نداشته اید، به دنبال یک برنامه توان بخشی باشید.

برخی مراکز ترک اعتیاد به شما این امکان را می دهند که مدتی در یک محیط تحت نظارت باشید و از تکنولوژی و بازی دور باشید تا فرصتی برای “سم زدایی” داشته باشید. به جستجوی آنلاین یک مرکز ترک اعتیاد به بازی در نزدیکی خود بپردازید یا از پزشک خود بخواهید که یکی از آنها را توصیه کند.

حل عوارض بازی های آنلاین با عوض کردن طرز فکر

اعتیاد به بازی

به دنبال افکار وسواسی در مورد بازی نباشید. اگر به طور مداوم در مورد بازی مورد علاقه خود فکر می کنید، ممکن است معتاد باشید. در نظر بگیرید که آیا در طول روز و یا حتی شب هنگام تلاش برای خواب، وسواس دارید یا خیر. با عوض کردن مسیر فکر خود این وسواس فکری را از بین ببرید. اگر این سوال برای شما پیش آمده که آیا ویبره گوشی برای بدن ما ضرر دارد می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

علائم اعتیاد به بازی های کامپیوتری با افزایش مدت زمان بازی

اعتیاد به بازی

توجه داشته باشید که به چه میزان زمان بیشتری را برای بازی صرف می کنید. وقتی معتاد نیستید، ممکن است متوجه شوید که برای احساس رضایت باید بازی را برای مدت طولانی تر ادامه بدهید. توجه داشته باشید که هر روز چه مدت بازی خود را صرف می کنید و توجه داشته باشید که آیا زمان بازی شما طولانی تر شده است یا خیر. می توانید عوارض نشستن بیش از حد پشت میز را مطالعه کنید.

خستگی به خاطر اعتیاد به بازیهای کامپیوتری

اعتیاد به بازی

اگر اعتیاد به بازی داشته باشید پس از بازی نکردن احساس بی قراری یا تحریک پذیری دارید. درست مثل سایر اعتیادها، هنگامی که سعی در ترک یا کاهش مدت زمانی که برای بازی می کنید می توانید علائم ترک را احساس کنید. به دنبال علائمی مانند احساس تحریک پذیری، اضطراب، عصبانیت یا افسردگی وقتی نمی توانید بازی کنید، باشید.

تاثیر اعتیاد به بازی موبایل بر روی زندگی

اعتیاد به بازی

بررسی کنید که آیا بازی شما در سایر زمینه های زندگی شما مشکل ایجاد می کند. اعتیاد به ویدیو می تواند شما را از کارهایی که شما می خواهید انجام دهید مانند کار کردن، گذراندن وقت با خانواده یا مراقبت از سلامتی شما دور کند. برای آشنایی با آسیب های شبکه های اجتماعی بر افراد و خانواده مطلب ما را مطالعه کنید.

حل اعتیاد به بازی رایانه ای با بررسی زمان فعالیت ها

اعتیاد به بازی

همیشه بررسی کنید که آیا توانسته اید اعتیاد خود را قطع کنید یا ناموفق بوده اید. اگر سعی می کنید زمان بازی خود را کنار بگذارید یا آن را محدود کنید اما متوجه می شوید که بارها و بارها به آن باز می گردید این می تواند نشانه اعتیاد جدی باشد. برای پاسخ به سوال کدام امواج الکترومغناطیسی برای انسان ضرر دارند می توانید مطلب ما را مطالعه کنید.

نشانه های اعتیاد به بازی

اگر بخواهیم نشانه های اعتیاد به بازی را بررسی کنیم باید به مواردی چون رفتارهای وسواسی، کمبود خاص، مشکلات فیزیکی، انزوای اجتماعی، مشکلات در مدرسه و فریبکاری اشاره کرد. ناگفته نمانئد که داشتن یکی از این مشکلات نمی تواند نشانه اعتیاد به بازی باشد اما باید رفتارها را زیر نظر داشت تا در صورت تایید شدن اعتیاد به بازی برای حل آن تلاش کرد.

رفتار وسواسی: همیشه با بازگشت به بازی و نمایش رفتارهای تحریک پذیر، بی قرار و پرخاشگرانه هنگام بازی نکردن، مشغول به بازی می باشند.

کمبود خواب: کودکانی که زیاد بازی می کنند با این مشکل مواجه هستند. این امر باعث کمبود خواب می شود که برای ذهن هایی که هنوز در حال توسعه هستند مضر است. هنگامی که آن ها مدرسه دارند، این امر بر توجه و یادگیری آنها تأثیر می گذارد. کمبود خواب آن ها همچنین باعث سردرد و احساس خستگی در طول روز می شود.

عدم فعالیت بدنی: همچنین کودکانی که بیش از حد بازی می کنند کم تحرک هستند. این منجر به سایر مشکلات سلامتی و همچنین از دست دادن فرصت رشد مغز می شود زیرا ورزش برای مغز مفید است.

سایر مشکلات جسمی: استفاده بیش از حد از ماوس یا دسته ممکن است منجر به سندرم تونل کارپال شود. سایر مشکلات بدنی از جمله خشکی چشم، سردردهای میگرنی و دردهای پشتینیز از دیگر مشکلات بازی بیش از اندازه است.

انزوای اجتماعی: بازی زیاد باعث می شود کودکان از تعامل با اعضای خانواده و دوستان فاصله بگیرند. بیشتر وقت در انزوا بودن کودک را از مهارت های اجتماعی که می تواند از کنار آمدن با دوستان بیاموزد، محروم می کند. اگرچه بازی های آنلاین عمدتاً اجتماعی هستند، مهارت هایی که بچه ها می توانند از آن بیاموزند بسیار محدود هستند زیرا آن ها تعامل چهره به چهره ندارند.

داشتن بازی به عنوان تنها تمرکز او در زندگی: کودک می تواند آنقدر وسواس بازی داشته باشد که فقط بازی به او انگیزه می دهد، تمام وقت درباره آن صحبت می کند و بیشتر تفکر خود را روی بازی می گذارد.

غفلت از فعالیت ها و مسئولیت های مدرسه: به دلیل بازی ها، برخی از بچه ها پس از مدرسه به سراغ بازی می روند. انجام ندادن کارهای خانه و گرفتن نمرات بد در مدرسه تنها برخی از مشکلات بازی بیش از اندازه است.

عدم علاقه به خواندن و سایر سرگرمی هایی که فواید آموزشی دارند: وقتی کودک بیش از حد بازی می کند، کمتر به سرگرمی های دیگر علاقه مند می شود. این سرگرمی ها که باعث می شود او از نظر فکری رشد کند بسیار برای کودک ضروری است، مانند خواندن انواع کتاب و مشغول فعالیت های خلاقانه یا مهارت های دیگر.

در مشکلات زندگی به جای مقابله با آنها فرار می کند: بعضی از بچه ها که زندگی پر استرس دارند، زندگی را یک دنیای خیالی مثل بازی در نظر گرفته و همواره فرار می کنند. با فرار بچه ها از رویارویی با مشکلات خود و پیدا کردن راه حل ها جلوگیری می کنند که این یک مهارت مهم زندگی برای رشد در زمان جوانی است.

تحریک پذیری، افسردگی و دلخوری در هنگام عدم توانایی بازی: محروم بودن از بازی برای برخی از کودکان باعث می شود که آن ها دچار مشکلات احساساتی می شوند. ایجاد میگرن و مشکلات بدنی و حتی گاهی مرگ از اتفاقاتی است که پس از بازی نکردن برای آن ها رخ می دهد.

احساس گناه برای اتلاف وقت: وقتی بچه ها این کار را بیش از حد انجام دهند، ممکن است پشیمان شوند که کاری دیگری انجام ندهند. در آینده ممکن است بدانند که آنها وقت و فرصت را هدر داده اند و این می تواند منجر به پشیمانی و احساس گناه شود.

فریبکاری: بازی بیش از حد باعث می شود کودک در مورد زمان صرف شده برای بازی های ویدئویی نسبت به پدر و مادر خود فریبکار باشد. در بعضی موارد، آن ها حتی ممکن است بازی های ویدئویی را سرقت کنند. این می تواند به مشکلات شخصیتی جدی منجر شود.

چرا بچه ها به بازی های ویدیویی معتاد می شوند؟

سازندگان بازی تلاش می کنند تا بازیکنان خود را به بازی ها متصل کنند. آنها از الگوریتم های پیش بینی شده و اصول اقتصاد رفتاری استفاده می کنند تا وضعیت گیمر در بازی را بسیار پر رنگ جلوه دهد.

بازی ها “اعتیاد آور” می شوند زیرا باعث تحریک سیستم مجازات و پاداش در مغز می شود و رفتار کودک را شکل می دهد. مطالعات انجام شده توسط دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان داد که بازی های ویدیویی می توانند تأثیر مشابهی بر روی مغز کودکان مانند سوء مصرف مواد مخدر یا الکلیسم داشته باشند. قسمت تکانشی مغز که به سیستم آمیگدال-استریاتال معروف است در استفاده بیش از حد از کاربران کوچکتر و حساس تر بود به طوری که محرک های بازی ها را سریعتر پردازش می کرد.

گیمرهایی که بازی هایی با جنبه های اجتماعی را تجربه می کنند، مانند World of Warcraft، بیشتر وقت خود را صرف بازی کردن می کنند و گاه بیشتر از ۴۰ ساعت در هفته – حتی بیشتر از یک کار تمام وقت را صرف بازی می کنند. عنصر اجتماعی، بازی را اجباری تر و ترک کردن آن را دشوار تر می کند. بازی های اجتماعی نیاز انسان به مسئولیت پذیری، احساس صلاحیت و احساس ارتباط با دیگران را برآورده می کند. برخی از گیمرهای آنلاین حتی احساس می کنند که “وظیفه دارند” به اینترنت وارد شوند، زیرا دیگران به آنها اعتماد دارند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۱۹ روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل اعتیاد به بازی استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه اعتیاد به بازی را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

روش های جلوگیری اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری
روش های موثر جلوگیری اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری

نظرات

  • داوود says:

    دوستان عزیز من خودم معتاد ترین فرد در زمینه بازی هستم ،بچه بودم فقط تو کلوپ ها بودم ،الان که ازدواج هم کردم یه دونه PS5 خریدم کنار تلویزیون بعضی وقتا وقتی کسی نباشه بازی میکنم ،منم خسته شدم تا یه روز رفتم سریال ببینم و کم کم میل بازی کردن کم شد ،پس به نظرم تنها راه ترک این بازی ،جای گزین کردنش با چیز دیگه هست که من سریال و فیلم انتخاب کردم و جواب هم داد ،الانم تو فکرم این دستگاه رو بفروشم

  • الینا says:

    واقعا خودتونو بزارید جای ما یه راه حل درست بدید من واقعا معتاد شدم انقدر گوشی دست میگیرم اگه این بازیو نداشته باشم روزی نیم ساعت هم گوشی نمیگیرم خودم به خودم اجازه نمیدم بازیو حذف کنم از صب تا شب بازی میکنم

  • میثم گیمر says:

    ۱ _ بنظرم باید علت گیمر شدن رو پیدا کنید
    ریشه علت رو پیدا کردید
    ۲ _ درمون بر اساس نوع بیماری
    ۳_ آیا میخواد از فضا بیاد رو زمین؟
    ۴_این حرف کسی میگه که ۳۱ سال عمر کرد و ۲۹ سال گیم بازی رده
    ۵_ آیا دنیایی هست که توهم بازی رو بتونه پر کنه

    • یک منتاد says:

      سلام، کسی جواب این بیچاره ها رو نمیده که منتاد شدن\:من روزی دو ساعت بازی میکنم و احساس بدی دارم و ماینکرافت هم میکنم تو عید هم روزی ۴ تا ۵ ساعت بازی میکردم و تکالیفم هم نصفه شب انجام میدم و من الان ۹ سالمه نمیدونم چه کنم واییییییییی خسته شدم وایییی

  • My:Love says:

    سلام
    ببینید دوستان من تو بازی کردن دیگه از حدش گذشته بودم کلش آف کلنز کلش رویال کالاف اینا بازی هایی بود که من بازی میکردم دیگه از همه چی زده بودم من معدلم همیشه ۱۹/۵۰ به بالا بود ولی وقتی شروع کردم به بازی کردن معدلم اومد رو ۱۲ یعنی از کارو زندگی زده بودم تا حدی که یه گوشیم سر بازی خراب شد یکی دیگه گرفتم من حدود یه سال پیش بود از بازی خسته شدم مطمئنم همه تون خسته میشید بعد یه مدت حالا واسه بعضی ها بیشتر طول می‌کشه حالا بزار بگم من بازی رو پاک میکردم بعد دو روز دوباره نصب میکردم یعنی مثل این معتاد ها تو خماری میموندم بعد چند روز دوباره دانلود میکردم تا یه روز با یه دختر آشنا شدم که دیگه اصلا بازی نمی‌کردم حتی دوستامم بهم میگفتن که دیگه بازی نمیکنی چی شده ولی من ایندفعه بیست چاری پای گوشی بودم نه بخاطر بازی بخاطر چت کردن که چت کردن رو بعد یه مدت شروع کردم به کمتر کردنش
    ببینید همتون یه چیزی رو بیشتر از بازی دوست دارید خب
    اگر اون چیز چیز خوبیه برید سراغش تا حواستون از بازی پرت شه
    دنبال آینده باشید به قول پدر مادر ها که میگن این همه بازی کردی پولی هم بهت رسید؟؟

  • فردین says:

    سلام. مطلب مفیدی بود ولی من قبلن تقریبا ۲۰ ساعت بازی می کردم ولی الان کاهش دادم و شده روزی ۴ ساعت به نظر خودم پیشرفت خوبی داشتم.. 🙂

    • Amirhossein Safi says:

      سلام.خواهش میکنم کمکم کنید دارم غرق میشم.من به شدت به بازی های کامپیوتری معتاد شده بودم البته باگوشی بازی نمیکردم فقط با کامپیوتر اونم جی تی ای.خودم خسته شده بودم از اینکه اینهمه بازی می‌کردم شاید روزی ۱۰ ساعت و روز هایی هم که بی کار بودم و درس و اینا نداشتم روزی ۱۶ ساعت بازی می‌کردم حتی تا صبح.درضمن تمام نسخه های جی تی ای رو داشتم بعضیاشونو حتی اسمشونم به گوشتون نخورده ۱۸ نسخه از جی تی ای رو داشتم:gta1_gta2_gta london 1961_gta Ghost City 1_gta Ghost City 2_gta london 1969_gta 3_gta vice city _gta san andreas _gta advance_gta tehran_gta vice city stories _gta liberty city stories_gta chinatown Wars_gta iv_gta gay Tony_gta lost and damned_gta v بله من همه اینارو داشتم که شبانه روز بازی می‌کردم اما خودم خسته شده بودم از بس بازی می‌کردم عینکی هم هستم و چشمام بعد بازی یکم درد می‌گرفت.یه روز جنون گرفتم و رفتم همه ۱۸ نسخه رو کامل از کامپیوترم حذف کردم بعدم سی دی هاش رو شکستم ریختم بیرون.الان پشیمونم میخوام از یه جا دوباره این بازیا و گیر بیارم اما همش هم گیر نمیاد چون خیلیاش کمیاب بودن و کلی بالاشون پول داده بودم از طرفی هم نمیخوام دوباره معتاد بشم.همین بازی باعث شد معدلم از ۱۹/۸۰ برسه به ۱۰/۲۵.الان میخوام دوباره متولد بشم بدون بازی های کامپیوتری اما یه حسی بهم میگه دوباره بازیا و پیدا کن و نصبشون کن نمیدونم چیکار کنم دارم روانی میشم کمکم کنید

  • کسری says:

    سلام من امدوز داشتم باز میکردم یهو داد زدم بعد مامانم یه عالمه شلم شومبا راه انداخت من هم یکهو یک چیزی تو مغزم تکون خورد فهمیدم ماینکرافت و چی؟
    دیگه اصلا حسم به بازی نگرفت الان اصلا حس ماینکرافت ندارم دوست دارم برم یه کار دیگه بکنم مثلا عاشقه کتاب خوندنم من خیلی بد شدم چون چند روز پیش ۱۰ ساعت بازی کردم کمکم کنید یا اصلا خودم یه کاری بگید کنم

  • علی says:

    دوستان اینا که چیزی نیست من سر کلاسم هم بازی میکنم جمع کل میشه = ۱۰ الی ۱۶ ساعت در روز احتاط سخته ولی من با کمک پدر و مادرم تونستم ترکش کنم و شما ها هممیتونید ماینکرافت احتیاط داشتم نریزید بازی کردم بده من روزی ۳۰ دقیقه بازی میکنم شما هم میتونید ترک کنید فقط تلاش کنید

  • فراز says:

    اسم من فرازه و فقط و فقط روزی ۱ ساعت بازی میکنم
    ولی باز اگه یه مدت پیش کنسولم نباشم مادرم سرنگونش میکنه

  • Ghost says:

    😂😂مانکرافت؟ کلش اف کلنز؟😂😂 حداقل به یچی درست حسابی معتاد شین.

  • صادق says:

    دوستان من الان بیشتر به اینترنت اعتیاد دارم و بهمین خاطر اومدم توی این سایت.
    اما نظرات شما رو که خوندم به یاد ۱۵ الی ۱۷ سالگی خودم افتادم که( کلش آف کلنز و بوم بیچ )خیلی مد شده بود ، هنوز خیلی از دوستای من بعد از ۶ سال به این بازی اعتیاد دارن وخیلی هایی که ترک کردن باز معتاد شدن اما پیشنهاد من به شما که خودم به طور کامل توسنتم ترک اش کنم رو براتون میگم: واقعیت خانواده من خیلی از این بازی من عصبانی شده بودن و موبایلمو میگرفتن ولی یکجایی رسیدم که خودم به خودم گفتم الان این بازی رو که میکنی یعنی چی ، چه سودی برات داره و پاک اش کردم و بعد از چندین بار نصب و پاک کردن تونستم این بازی رو ترک کنم و الان چندین ساله دیگه این بازی رو کنار گذاشتم ،

    ((میخوام بگم اولین چیزی که مهمه اینه که خودتون به این نتیجه برسید که این بازی هیچ سودی براتون نداره و بعد اراده کنید تا بتونید ترک کنید ، شاید مثل من چندبار اول رو شکست بخورید اما موفق میشید.))

  • کسری says:

    من تا تابستون دیگه نمیرم

  • کسری says:

    سلام من ۱۰ سالم هستش مادر و پدرم میگند که بازی نکن یک بار رمز کامپیوترم رو عوض کردند ولی باز یجوری پیدا کردم
    دیگه نمیخوام خودم هر روز بعد کلاس آنلاین میشینم سه ساعت وقتمو تلف میکنم و زندگیمو از دست میدممم
    باز خوبه تو درسام خوبم
    من بازی ماینکرافت رو میکنم پیشنهاد میکنم خیلی قاتیش نشید یا اصلا نریزیدش الان هم پای کامپیوتر شرتکاتش یا همونومیانبرش رو پاک کردم تا تابستون برم سراقش
    بنظرم خوبه که برنامه ریزی کنم کارای روزانمو
    چون خودم بدم میاد اینقدر بازی کنم

    • کسری says:

      سلام من فکر کنم این چهارمین کامنتی هست که من میذارم تازه فهمیدم کلا هیچکدوم از اینکارا کمک نمیکنه
      شما خودتون مسئول خودتونید و کسی نباید براتون تصمیم بگیره خودتونید مسواک میزنید میخوابید و…. پس خودتون باید *اراده* کنید
      بله اراده که منو زیرورو کرد و الان از روزی ۳.۶ساعت رسیدم به روزی ۳۰ اقیقه الا۱ ساعت الا ۲ سلاعت یا اگه خیلی زیاد بشه ۳ ساعت که کم پیش میاد

  • سروش says:

    ماینکرفت یکی از بازی هاییه که واقعا جزو بهترین بازی جهانه من هدف اصلیم گیم و بازی نیست من دارم برای یوتیوب تلاش میکنم جدا خیلی اعتیاد اوره ببینین من که با ماینکرفت اشنا شدم توی موبایل بازی میکردم و کلا حسرت بازی کردنش توی پیسی رو داشتم و کلا از موبایل بدم میومد وقتی پیسیم رسید شروع شد البته خیلی برام شدید نیست میتونم بازی نکنم کارهامو انجام میدم نمره هامم معادت ۱۹ و ۲۰ ولی وقتی کارا تموم میشه نمیتونم بلند شم البته اگه من توی یوتیوب فعالیت کنم قول میدم دیگه اینقدر مثلا روزی سه ساعت بازی نکنم

  • رضا says:

    سلام. من یه پسر ۲۲ ساله هستم و دانشجو. از بچگی روابط اجتماعی و شور و شوقی زیادی داشتم برای کارهام تو زندگی و تقریبا هیج موقع نمیتونستم یه جا بیکار بشینم ولی همون روز اول که با گیم آشنا شدم داستان عوض شد، اولین گیم مال سگا بود اسمش سونیک منم بچه بودم به مرور اعتیاد به گیم های مختلف بیشتر و بیشتر شد تا گوشی خریدم و کلاش اف کلانس نصب کردم که یک بازی آنلاین بود و این وضعو خیلی بدتر کرد چون به قول ادمین احساس مسولیت بهت میده وسازندگانشم دقیقا همینو میدونن و میدونن این باعث میشه به بازی متعهد بشی ، اینکه میگن گیم تاثیرای مثبتی داره برا ۹۹ درصد ادما با قطعیت میگم صدق نمیکنه پس خودتونو با این فریب ندین، من الان تا امروز به بازی موبایل لجند معتاد بودم باید بگم قبل از هرچیزی آدمو به شدت خشمگین بار میارن من دیشب سراینکه ابجیم گفت داداشم خوابه منم کارش داشتم با ابجیم دعوا کردم پس عمق فاجعه رو ببینید مثل بقیه دوستا هم هی حذف و نصبش میکردم ولی تاثیری نداشت بعد یکم برگشتم یه کام بکی زدم چون دیدم ازهمه چی و همه کس بدم میاد بخاطر گیم از درسام مامان بابام چون مزاحم گیمم میشدن از دانشگام از دوستام از زندگی از استاد و کلاس از ورزش از همه اون چیزایی که یه روز علاقه داشتم ولی خداروشکر ما انسانیم و یه جیزی به اسم عقل داریم من دیدم تنها طرفی که این وسط به هدفش میرسه سازنده بازیه کسایی که میلیون هانفرو معتاد کردن حالا نه فقط گیم کلا دنیای انلاین اینستا تلگرام همه شون هدفشون دور کردن مردم از رویاها و زندگی شاده الان بری از خودشون بپرسی ۹۹ درصد مطمعن باش خودشون و بچه هاشون اینارو اصلا ندارن خلاصه میگم یکم فک کن به کاری که داری با خودت میکنی و اصلا بزار با ترس حذفش و ترکش برا خودت چالش درست کنی مث یه مبارزه و شکستش بدی وگرنه خیلی زود نابودت میکنه جدی بگیر دوست من.

  • آرزو says:

    دختر من۹ سالشه بازی پونی تون بریزی تون و .. میکنه کلی باعث شده از درس عقب بیفته و همیشه دعوا داریم از صبح تا شب بازی میکنه راهنماییم کنید چکار کنم

  • آریا says:

    سلام منم همین مشکلو دارم ی سالم ازت بزرگ ترم به نظرم خودت باید سعی کنی دوری کنی منم به گیم معتاد بودم روزی ۱۲ ساعت بازی می‌کردم ولی این ماه حتی ۱ ساعت هم بازی نکردم کنسولم ن جمع شده ن چیزی ولی خودم دوری کردم شاید روز های اول سخت باشه برای هر معتادی ولی بعد دیگه از ذهنت میره ۱سال هم روزی حداقل ۶ ساعت و حداکثر ۱۲ ساعت بازی می‌کردم و اصلا رفتارم عوض شده بود ولی الان خداروشکر بهترم

  • مهدی says:

    سلام من مهدی هستم و ۱۲ سالمه هر شب ناراحت هستم که توی روز بازی میکنم برای همین پا میشم میرم حذفش میکنم. صبح بیدار میشم با لذت و بدون استرس میرم دوباره نصب میکنم بعد بازی میکنم :\ نمیدونم چیکار کنم کامپیوترمم جمع میکردم ۲ ماهه یه لپ تاپ دارم نمیتونم جمش کنم چون باهاش کلاس انلاین میرم. کم خوابی هم ندارم سر درد انگشت درد و … هم ندارم روز ۱ یا ۲ ساعت هم بازی میکنم میخوام قعطش کنم که خیلیییی قویه این حس بازی کردن بازی هم که میکنم ماینکرافت هست کمکم کنید درسام هم سخته تیزهوشانی هستم ادمین یه راه حلیبهم بده ممنون. ز

    • پارسا says:

      اقاق سلام
      من نمیدونم این ماینکرافت چه چیزی همه رو معتاد میکنمه
      بعض موقع هعا دو سه ساعت میرم
      بعضی ها هم شااید نیم ساعت ولی بد بختانه اگر کلاس جذابیت زیادی نداشته باشه تو کلاس هم میرم
      مشکل بازی
      همه بازی ها این شکلی نیست
      فقط ماینکرافت
      چوون من تو ماینکرافت خیلی حرفه اتی شدم بهتر میدونم چه چیزی پس ترکش سخته

      لطفا راه حلی بدین
      اه ام اَم

      • محمد امین says:

        بازی که توش دیگه میبینی حرفه ای شدی حطما معتاد شدی
        منم یه ساله احتیاد پیدا کردم پابجی از همه اینها بد تر هس مخصوصن اگه پول خرج کنی

  • سعید says:

    سلام
    من وقتی از خواب بیدار میشم نمیتونم به هیچ چیزی جز بازی فکر کنم و هر بارم تلاش میکنم بازی نکنم ولی نمیشه
    وقتی هم بازی میکنی نمیشه کار دیگه ای تو روز انجام داد
    لطفا بهم کمک کنید خیلی ممنونم

    • آریا says:

      سلام منم یادمه یه سوالو نیمه پیش هیمن مشکلو داشتم کلاسم ساعت ۱۲ تموم میشد تا ۷ گیم میزدم و از وقتی پا میشدم میخواستم برم سر گیم و بخاطر همین کلی افت کردم ولی تو این ۳۰ روزه حتی دست به دسته هم نزدم کنسولم هم جمع نکردم خودم نرفتم سمتش چون مثل قمار میونه شاید بهت اون اول حال بده ولی نتایجی ک تو زندگی میگیری کاری میکنه ک دیگه حس و حال قبلو نداشته باشی منم روز ۱۰ روز اول خیلی سختم بودش چون فقط میخواستم بازی کنم ولی الان خودمو با کتاب یا فیلم سرگرم میکنم خلاصه خیلی چیز بدیه مخصوصا ک غرق بازی بشی و دیر بجنبی مثل من خیلی چیز هارو مثل پول و خیلی چیز هارو از دست میدی امیداورم بتونی ترک کنی

      • M says:

        من ۱۳ سالمه و حدود یک سال موتاد بازی کالاف شدم روزی تقریبا ۸ ساعت بازی میکردم و حتی سر کلاس های آنلاینم به جای اینکه سر کلاس باشم میرفتم بازی میکردم .این بازی رو رفتارم خیلی خیلی تاثیر گذاشت از یه بچه مثبت تبدیل شدم به … شاید باورتون نشه شبا همش خواب کالافو میدیدم ، مامانم میگفت شبا تو خواب داد میزنی انمی انمی(دشمن)
        بازی طوری بود که نمیشد بازی نکنی هر سیزن (فصل)جدیدی ک میومد وسوسه میشدی بیشتر بازی کنی هر وقت یه موفقیتی توش بدست میووردی بیشتر انگیزه پیدا میکردی بازی کنی و اصلا نمیفهمیدی داری با خودت چیکار میکنی… داری از درسو زنگی میوفتی . اطرافیانم خیلی بهم میگفتم بازی نکن و خیلی برام توضیح میدادن اما من اصلا به حرفاشون گوش نمیدادم و برام اهمیتی نداشت. .
        تا جایی که خودم به این نتیجه رسیدم ک این بازی به هیچ دردم نمیخوره ..چرا الکی وقتمو بزارم برا چیزی که هیچ سودی برام نداره .
        و بازی رو حذف میکردم، ولی وقتی دوستامو میدیدم که اونا بازی میکنن و ب من میگن دیوونه شدی چت شده و بهم متلک مینداختن من دوباره نصبش میکردم ،اون موقع اصلا هیچی برام مهم نبود نمیدوستم دارم از درس و زندگی میفتم ،شبا همش به بازی فکر میکردم و مشکل کم خوابی داشتم و شبا زودتر از ساعت یکو نیم خوابم نمیبرد. نمیتونستم بازی نکنم .
        خیلی کارای بیشتری هست که ما میتونیم به جای بازی انجام بدیم مثل کتاب خوندن ،ورزش کردن و…
        خلاصه بگم وقتتونو الکی برا این چیزا هدر ندین برا خودتون ارزش قائل باشین ارزشتون خیلی بیشتر اینه که بشینین سر یه بازی مسخره و از اهداف و زندگیتون بیفتین .

  • علیرضا says:

    من هم معتاد بودم ۱ سال بازی میکردم روزی ۵ ساعت

    خودم دو روش کشف کردم😂
    روش اول= بازی رو حذف کنید ولی برای ۹۰ درصد گیمرا سخته و دوباره نصب میکنن.

    روش دوم که ۱۰۰ در ۱۰۰ تاثیر داره اینه که جیمیلی که بازیت روی فری فایر ذخیره شده رو بدی به یکی از فامیلات و بش بگی که رمزشو یه چیز الکی بزنه که خکدش هم ندونه چی نوشته. مثلاdusjfucidjdjcidjwsb اینجور چیزی😂😂

  • علیرضا says:

    اره من هم معتاد بودم خیلی خرجش کردم ولی دو راه هست.
    ۱_ این که بازی رو برای همیشه حذف کنی که برای ۹۰ درصد مردم خیلی سخته.

    ۲_ساده ترین روش این هست که به ماما یه بابات یا داداشت یا اجیت یا …… بگی که رمز جیمیلی که داری و فری فایر روی اون هست رو یه چیز الکی بزنن که خودشونم ندونن من الان ۱ سال بازی کردم ولی حدود یک ماهه که با روش دوم ترک کردم

  • امیر says:

    سلام منم به فری فایر اعتیاد پیدا کردم نزدیک دومیلیون خرجش کردم کلا از کار و زندگی و قیافه افتادم مدام سر بازی با پدر و مادرم دعوا هست میگن انقد بازی نکن خلاصه نصب نکنین

    • علی says:

      سلام من به کانتر سورس اعتیاد دارم روزی ۸تا ۱۰ساعت بازی میکنم هرکاری میکنم نمیتونم

  • امیررضا says:

    سلام من به بازی فری فایر معتاد شدم الان اومدم تو این سایت زدم پایین گفتم ول کن بازی خیلی خوبه من نمیتونم این بازی رو ول کنم حتی تو اسانسور تو خیابون تو مهمونی هر روز باداشم دعوا میکنم لطفاً نصبش نکنید من نصب کردم ولی نمیتونم حذف کنم حتی به این بازی خیلی پول دادم شانس او‌ردم میخواستم یک میلیون شش صد بدم به جم شانس او‌ردم ندادم وگرنه الان پولام رو به چوخ میدادم الان دارم این پیام رو می‌نویسم تو دلم میگم نمیتونم این بازی رو پاک کنم من ساعت دوازده بیدار میشم تا ساعت ۳ بازی میکنم الان دارم این پیام رو می‌نویسم ساعت ۳ بامداد گوشیم ۱ درصد شارژ داره خلاصه نصب نکنید

    • علیرضا says:

      اخه مگه مجبوری هزار تا سرگرمی هست
      با داشت برو بازی کن
      یا یه روشی برای امیر گفتم تو هم به اون عمل کن

    • Ali says:

      بابا من چه بکنم این کالاف لعنتی پدرم در اورده کلا س دهمم این همه افت کردم
      پارسالا ریاضی ۲۰ بود الان شده زیر ۱۰
      یبارم بازیو حذفیدم ولی باز نصبیدم
      دلمم نمیاد رمز اکانتو بگم عوض کنن
      الانم میخام بازی کنم ولی انقد لغتش میدم تا که خابم ببره
      بعد شب خاب کالاف مببینم که برنده شدم
      بعد از مدرسه که حضوری شده هی دعا میکنم برم خانه کالاف بازی کنم
      یه راهی بگین که بشه مدریتش کرد
      نه ترک
      مثلا از ۴ ساعت بیاریمش ۱ ساعت و نیم
      پبشنهاد هم میکنم که به فکر صحنه های بازی نیفتین چون وسوسه میشین برین بازی کنین
      پیشنهاد میکنم زیاد نت نخرید تا زیاد هم بازی نکنین
      مثلا من خودم یه هفته نت نداشتم بازی هم نکردم حتا یک دقیقه در ضمن توی بازی سعی کنین یجوری برین که هی ببازین
      مثلا تو کالاف (که کالاف بازا نیدونن) سولو به اسکواد برین که سخته

  • عرشیا says:

    افرین میگم به کسایی که میان این مطلبو میخونن حتی اگه عمل نکنن باز شما ۳هیچ از بقیه که واسه ترک کردن گیمشون هیچ حرکتی نمیزنن جلوترین

    • پارسا says:

      موبایل یک چیزی بازیهای کامپیوتری خلیی بد ترن

      • کسری says:

        سلام من ۱۰ سالم هستش مادر و پدرم میگند که بازی نکن یک بار رمز کامپیوترم رو عوض کردند ولی باز یجوری پیدا کردم
        دیگه نمیخوام خودم هر روز بعد کلاس آنلاین میشینم سه ساعت وقتمو تلف میکنم و زندگیمو از دست میدممم
        باز خوبه تو درسام خوبم
        من بازی ماینکرافت رو میکنم پیشنهاد میکنم خیلی قاتیش نشید یا اصلا نریزیدش الان هم پای کامپیوتر شرتکاتش یا همونومیانبرش رو پاک کردم تا تابستون برم سراقش
        بنظرم خوبه که برنامه ریزی کنم کارای روزانمو
        چون خودم بدم میاد اینقدر بازی کنم

  • هومن says:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید ولی واقعا شوخی نمیکنم تمام این عوامل رو مادر من دارن و واقعا هر کاری میکنیم اصلا دست نمیکشه خیلی وقته کل خانواده رو غمگین کرده، الان ۴۸ سالشه و واقعا معتاد یکی از بازی های آنلاین تلفن همراه شده لطفا یک راه حلی به ما بگین لطفا واقعا خیلی حال خودش هم بده ولی قبول نمیکنه و از وقتی که بیدار میشه تا می خوابه بازی میکنه و شب ها هم از ساعت ۳ بیدار میشه و تا ساعت ۶ بازی میکنه و دوساعت می خوابه و دوباره شروع میکنه بازی رو برای دو سه روز حذف کردیم ولی دوباره نصب کرد و هر روز با ما در این رابطه دعوا میکنه لطفا کمک کنید واقعا نمی دونیم چیکار کنیم😞

    • فاطمه says:

      بنظرم مادر شما دارن از چیزی فرار میکنن که به بازی رو آوردن. مثلا من خودم در حال جدا شدن از همسرم هستم، با بازی کردن ذهن و فکرم رو منحرف میکنم تا خیلی به ریز مسائلی که داره برام پیش میاد فکر نکنم و کمتر آسیب روانی متحمل بشم. شما هم باید اول حل مسئله انجام بدید که چرا ایشون بازی میکنن، با حل این مسئله، خودشون بازی رو ترک میکنن. پاک کردن صورت مسأله هیچوقت راه حل خوبی نبوده

  • Benyamin says:

    سلام ببخشید من قبلاً خیلی بازی های دیگه ای میکردم ولی الان به بازی فورتنایت معتاد شدم و هر لحظه و هر ثانیه دارم فقط به بازی فک میکنم و واقعا خیلی ناراحتم میشه به من کمک کنید؟؟؟

    • Mahan says:

      سلام من هم به فری فایر معتاد شدم و الا یه راه حل براش پیدا کردم این هست که فری فایر رو از گوشیم حذف کردم شما هم میتونید اینکارو کنید

      • مرجان says:

        من پسر ۲۲ساله دارم و زمان خیلی زیادی صرف بازی کردن می کند طوریکه از درسای دانشگاهش غفلت می کنه و هر ترم نصف واحدها رو تقریبا می افته و هیچ تلاشی جهت رفع این مشکل نمی کنه بلکه هر روز اعتیادش به بازی بیشتر شده و واقعا من و پدرش رو درمانده کرده و از روابط اجتماعی بسیار پایینی برخوردار است

    • مهسا says:

      من پسر ۲۲ساله دارم و زمان خیلی زیادی صرف بازی کردن می کند طوریکه از درسای دانشگاهش غفلت می کنه و هر ترم نصف واحدها رو تقریبا می افته و هیچ تلاشی جهت رفع این مشکل نمی کنه بلکه هر روز اعتیادش به بازی بیشتر شده و واقعا من و پدرش رو درمانده کرده و از روابط اجتماعی بسیار پایینی برخوردار است

  • امیر پورهوشیاری says:

    مرسی خیلی به ترک بازی بهم کمک کرد

  • رضا says:

    مرسی خیلی به من کمک کرد