آموزش قدم به قدم ریست فکتوری پلی استیشن 4 (PS4)

آموزش قدم به قدم ریست فکتوری پلی استیشن ۴ (PS4)

پلی استیشن ۴ (PlayStation 4) ? از محبوب ترین کنسول های بازی در ایران می باشد. این کنسول هم ممکن است گاهی دچار مشکل شود و یا به دلایل دیگری نیاز به ریست فکتوری کردن آن داشته باشید. امروز در انزل وب روش ریست فکتوری پلی استیشن ۴ (PS4) را به صورت قدم به قدم و تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نحوه ریست فکتوری کردن کامل PS4

How to Factory Reset PS4 

ممکن است تمامی تلاش ها را برای رفع مشکل PS4 خود کرده باشید اما هنوز هم با مشکل مواجه باشید. در این زمان انجام یک ریست فکتوری PS4 می تواند به سادگی مشکلات شما را رفع کند. این فرآیند به سادگی قابل انجام است.

قبل از شروع اموزش ریست کامل PS4، توجه داشته باشید که ریست فکتوری PS4 علاوه بر تنظیماتی مثل تنظیم دسته ها و.. سخت افزار و نرم افزار کنسول را کاملا پاک می کند. یعنی تمامی اطلاعات موجود شما روی کنسول حذف خواهند شد. بنابراین قبل از شروع ریست فکتوری پلی استیشن ابتدا از تمامی داده های بکاپ تهیه کنید.

روش ریست پلی استیشن ۴

برای ریست فکتوری پلی استیشن ۴ ابتدا در پلی استیشن خود وارد تنظیمات شوید. سپس به قسمت PlayStation Network/Account Management بروید. شما می خواهید دستگاه را به عنوان PlayStation اصلی خود غیر فعال کنید. این تنظیم به شما این امکان را می دهد تا بازی های دانلود شده را به صورت آفلاین بازی کنید. این مرحله را فراموش نکنید زیرا در غیر اینصورت با ورود به کنسول جدید با مشکلات دیگری رو به رو خواهید شد.

روش ریست پلی استیشن 4

سپس وارد قسمت Activate as Your Primary PS4 شوید. گزینه Deactivate را انتخاب کنید.

روش ریست پلی استیشن 4

حال مجدد با حساب کاربری خود وارد سیستم شوید. به منوی تنظیمات بروید. گزینه Initialization را پیدا و انتخاب کنید.

روش ریست پلی استیشن 4

شما دو گزینه Restore Default Settings و Initialize PS4 را مشاهده می کنید.

  • Restore Default Settings: با این کار داده ها و تنظیمات ذخیره شما حذف شده و کنسول به تنظیمات کارخانه باز می گردد اما اطلاعات هارد شما حذف نخواهد شد.
  • Initialize PS4: با انتخاب این گزینه تمامی موارد موجود از جمله تنظیمات، داده های ذخیره شده بازی ها، اطلاعات موجود در هارد و همه چیز حذف خواهند شد. در واقع با انتخاب این گزینه کنسول شما همانند کنسولی می شود که تازه از جعبه خود پس از خرید خارج شده است. (فرمت هارد PS4)

گزینه Initialize را برای ریست فکتوری کردن PS4 انتخاب کنید. سپس در صفحه بعدی باید Full را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این فرایند طولانی بوده و ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

روش ریست پلی استیشن 4

شما نوار پیشرفت وضعیت و زمان باقی مانده را مشاهده خواهید کرد. پس از اتمام فرآیند، همانند اولین روزی که کنسول خود را تنظیم کرده اید، اقدام به تنظیم آن کنید.

اگر با روش نصب پلی استیشن آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل تصویری نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴ را هم مطالعه نمایید.

ریست کامل PS4 از طریق Safe Mode

روشی ریست شدن PS4 که ذکر کردیم، مربوط به زمانی است که کنسول شما به درستی روشن شود. اما اگر شما دچار مشکلی شده اید که نمی توانید وارد منوی تنظیمات شوید، باید از روش ریست فکتوری در حالت Safe Mode پلی استیشن ۴ استفاده کنید.

برای برگرداندن فریمور PS4 ابتدا PS4 خود را به صورت کامل خاموش کنید. جهت ریست کردن PS4 آن را روی حالت Rest Mode تنظیم نکنید. سپس دکمه پاور را نگه دارید تا صدای دو بوق را بشنوید (حدود ۸ ثانیه). حال منوی Safe Mode برای شما اجرا می شود. در این منو مشابه روش قبلی ذکر شده گزینه Initialize PS4 را انتخاب کنید و سایر مراحل ذکر شده را دنبال کنید. البته در این قسمت گزینه Initialize PS4 (Reinstall System Software) را هم برای ریست کلی PS4 مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این گزینه شما مجبور به نصب مجدد سیستم عامل خواهید بود.

ریست کامل PS4 از طریق Safe Mode

همینطور برای رفع مشکل، مطالعه مطلب ۸ روش حل مشکل بالا نیامدن تصویر و بازی PS4 (پلی استیشن ۴) نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

چگونه پی اس فور را ریست کنیم؟ نحوه Reinstall System Software برای برگرداندن فریمور PS4

اگر مشکل نرم افزاری داشتید که نیاز به استفاده از گزینه Initialize PS4 Reinstall System Software در روش ذکر شده برای برگرداندن آپدیت PS4 به ورژن قبل و.. داشتید، با کامپیوتر خود به سایت PlayStation بروید. سپس باید آخرین نسخه PS4 Firmware را دانلود کرده و آن را با یک هارد اکسترنال یا فلش مموری با حافظه ای حدود ۱.۱ گیگ به کنسول انتقال دهید.

در فلش یا هارد خود یک پوشه با نام PS4 ایجاد کنید. در داخل این پوشه هم پوشه دیگری ایجاد کرده و نام آن را UPDATE قرار دهید. فایل دانلود شده را داخل این پوشه بریزید. این فایل باید به نام PS4UPDATE.PUP نام گذاری شده باشد.

پس از اجرای حالت ایمن و انتخاب گزینه Initialize PS4 Reinstall System Software در پایان فرآیند دستگاه از شما می خواهد فلش یا هارد را به دستگاه متصل کنید. پس از آن سیستم عامل آماده استفاده می شود.

در پایان اگر قصد تنظیم دسته کنسول خود را هم داشتید، مطالعه مطلب آموزش تنظیم دسته پلی استیشن ۴ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش چگونه PS4 را به تنظیمات کارخانه برگردانیم را به شما آموزش دادیم. نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه بازگرداندن PS4 کپی خور شده به حالت اولیه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل کار نکردن دکمه دسته PS4 (تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری)
حل مشکل کار نکردن دکمه دسته PS4 (تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری)
آموزش نجات بخش 8 روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4
آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن 5 و 4 (صفر تا صد)
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن ۵ و ۴ (صفر تا صد)
آموزش 8 روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4
آموزش ۸ روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4

نظرات

  • کلوپ کوروش says:

    سلام
    بعد از این که دستگاه رو ریست کردیم ورژنش چند میشه
    ۰۹۰۲۸۴۶۱..
    لطفا اطلاع بدین ممنون

  • احمد says:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید ps4 من کپی خور بوده ورژن ۹ به اشتباه یکی آپدیتش کرده الان چیکنم به همون آپدیت قبلیش ۹برگرده آیا راهی است؟

  • احمد says:

    سلام من وقتی وارزون رو ران میکنم بعد ۱ دقیقه ps4بوق میزنه و خاموش میشه ریست فکتوری اوکی میشه؟

  • پویا says:

    سلام من می‌خوام که فریمور رو آپدیت جدید رو پاک کنم و بیارم پایین و اون بالا نوشتید برای این کار فریمور رو به حالت قبل برگردونیم و می‌خوام انجام بدم و از بازی های کپی خور استفاده کنم آیا واقعا کم میشه میاد پایین

  • ابوالفضل says:

    سلام
    ورژن دستگاه من ۸.۵۰ هست و میخوام بیارمش رو ۷.۵۵ که بتونم کپی خورش کنم
    آیا میشه
    اگه میشه چطوری
    فقط هرطوری بشه میخوام کم کنم ورژنشو

  • محمد says:

    سلام خسته نباشید جناب
    من یه دستگاه کپی خور دارم که اپدیت زدم‌ ولی دیگه بالا نمیاد
    میخوام ورژنشو بیارم پایین میتونم انجام بدم ورژنشو از ۸بیارم پایین تر؟!

  • محمد says:

    سلام من میخوام ورژن دستگاه رو از ۸ به ۷.۰۲ کاهش بدم چکار باید کنم؟میخوام کپی خورکنم

    • Sepehr says:

      یه سوال لطفا جواب بدید
      من کرکی ریختم بازیارو الان مبخوام کل پی اس فورو ریست کنم که بتونم به اینترنت متصلش کنم بعد اکانت هک کنم این کار مشکلی نداره

  • رضا نصیری says:

    سلام چطوری بازی هام رو ریست کنم می‌خوام یه دونه از بازی هام از اول بشه

    • پارسا says:

      نمیخواد ریست فکتوری کنی
      برو داخل بازی مورد نظر بعد برو داخل توضیمات بازی و گزینه new game رو بزن .
      یا اینکه یوزر جدید بساز چون داخل یوزر جدید بازی ها از اول شروع میشن.
      موفق باشی.

  • علیرضا22 says:

    سلام من نمیخوام دی اکتیو کنم چون دیگه نمیخوام از اون استقاده کنم ایا بعد ریست کامل میتونم یک اکانت جدید بسازم یا کلا برای ورود مجدد به کنسول به مشکل میخورم؟؟ اگه ممکن هست راهنمایی کنید ممنون

  • مسعود says:

    سلام ، تمامی این مراحل انجام دادم که بتونم فریمور ۷.۵۵ به فریمور ۵.۰۵ تغییر بدم ولی نشد علت چیست؟

  • ابوالفضل says:

    در بخشی از آموزش گفته شده: با حساب کاربری خود وارد شوید.
    منظور همون حساب psn هست؟

  • فرزام says:

    فک کنم اکانتتم پاک کردی میتونی تو سایت لاگ این کنی؟

    • الناز says:

      سلام من رفتم پرنتال کنترل و نمیدونستم برا چیه و همینجوری یه پسوردی رو زدم و الان اون پسورد رو یادم نمیاد میتونم جوری ریست کنم که بازی ها پاک نشن ؟؟؟؟؟؟!
      لطفا جواب بدیدد

  • محمود says:

    سلام ریست فکتوری کردم اما قبلش حواسم نبود دی اکتیو کنم خوب الان دیگه نمیتونم اکانتم رو وارد کنم باید چی کنم
    دارم دیونه میشم تو رو خدا کمک کنید

  • Kourosh says:

    سلا با روشی که گفتید،آبدیت هم به حالت اول برگرشتع میشع؟

×