کاهش سر و صدا در آپارتمان

آموزش ۹ روش کاهش سر و صدا در آپارتمان

زندگی در آپارتمان ? سختی های خودش را دارد. قسمتی از این مشکلات مربوط به سر و صدای واحد های اطراف می شود که می تواند برای بسیاری افراد آزاردهنده باشد. برای حل این مشکل حتما آموزش ۹ روش کاهش سر و صدا در آپارتمان را با دقت مطالعه کنید.

آموزش نحوه جلوگیری و کاهش صدا در آپارتمان

How to Prevent and Reduce Noise in the Apartment

بعضی از اوقات باید ساکت باشید تا مزاحم همسایه ها نشوید. این می تواند برای افرادی که به کار های پر سر و صدا علاقه دارند آزاد دهنده باشد. راههای کاهش صدا در آپارتمان بسیار است و ما سعی کردیم در این مطلب کاربردی ترین آنها را برای شما قرار دهیم.

علت صدا دادن سقف خانه

وقتی همسایه طبقه بالایی شما راه می رود برای شما که در طبقه پایین زندگی می کنید آزار دهنده است و سر و صدای زیادی ایجاد کند. و همینطور که همسایه بالا باعث آزار شما می شود همسایه طبقه پایینی شما هم شاید صدای سقف آپارتمان را نتواند تحمل کند. برای حل این مشکل می توانید از فرش برای جلوگیری از انتقال صدا استفاده کنید.

کف آپارتمان هایی که از چوب سخت ساخته شده باعث تولید صدای بسیاری می شود و این می تواند بسیار آزار دهنده باشد. برای جلوگیری از انتقال صدا در آپارتمان می توانید در قسمت های پر رفت و آمد فرش پهن کنید تا از انتقال صدا جلوگیری کند. پد های مخصوصی نیز وجود دارد که می توانید به جای فرش از آنها استفاده کنید.

علت صدا دادن سقف خانه

اگر شما در طبقه های پایین آپارتمان زندگی می کنید می توانید از عایق های صوتی سقف استفاده کنید که با استفاده از سوراخ های ریزی به سقف متصل می شود. این عایق های صوتی هم می توانند در دمای اتاق به شما کمک کنند هم صدا را به خوبی مسدود کنند.

صداگیر دیوار آپارتمان

صداگیر دیوار آپارتمان

برای جلوگیری از صدا در آپارتمان، شما می توانید از وسایل نرم بر روی دیوارها استفاده کنید. می توانید در این قسمت می توانید از وسایل تزیینی نرم مانند بوم نقاشی، پارچه های زینتی و … استفاده کنید. تا علاوه بر کاهش صدا در آپارتمان باعث زیبایی شود. دقت داشته باشید که بیشتر از این وسایل بر روی دیوار های مشترک استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

جلوگیری از انتقال صدا دستگاه های صوتی

جلوگیری از انتقال صدا دستگاه های صوتی

مورد آزار دهنده دیگر برای همسایه استفاده از دستگاه های صوتی است. این دستگاه ها را در قسمتهایی از آپارتمان قرار دهید که به طرف دیوار های مشترک یا چسبیده به آنها نباشد. اگر هم نمی توانید آنها را جابجا کنید بلندگو را به سمت خودتان یا بیرون از خانه قرار دهید.

ضد صدا کردن آپارتمان

ضد صدا کردن آپارتمان

وسایل الکتریکی پر مصرف مثل یخچال، کامپیوتر، تلویزیون می تواند صدای زیادی تولید کند. وقتی شما مدتی این وسایل را روشن می گذارید به صدای آنها عادت می کنید و دیگر صدای آنها را نمی شنوید. ولی شاید صدای همین وسایل برای همسایه شما آزار دهنده باشد. برای حل این مشکل پس از استفاده از وسایل مختلف آنها را از برق بکشید تا صدایی تولید نکنند.

خلاص شدن از صدای ماشین لباس شویی

ماشین های لباس شویی یا خشک کن ها معمولا پر سر و صداترین وسایل منزل هستند. برای خلاص شدن از صدای این وسایل می توانید از پنل های آکوستیک استفاده کنید. این پنل ها با استفاده از سوراخ های کوچکی به دیوار متصل می شود.

شما می توانید این پنل ها را از فروشگاه های سخت افزاری تهیه و استفاده کنید. قبل از استفاده حتما با صاحب خانه خود این موضوع را درمیان بگذارید.

عایق کردن دیوار های مشترک

عایق کردن دیوار های مشترک

اگر همسایه های شما پر سر و صدا هستند می توانید با قرار دادن مبلمان و وسایل بزرگ خود در پشت دیوار های مشترک مقدار زیادی از صدا مسدود کنید. سعی کنید بیشتر از وسایل بزرگ مثل کمدها برای این کار استفاده کنید تا دیوار را به صورت کامل پوشش دهند.

استفاده از گیاهان در آپارتمان

استفاده از گیاهان در آپارتمان

اگر وسایل و مبلمان کافی برای پوشش کامل دیوار ندارید می توانید از گیاهان استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از گیاهان برگ دار استفاده کنید تا صدا را به صورت کامل مسدود کنند. این گیاهان را می توانید در کنار پنجره ها قرار دهید تا صدای بیرون وارد آپارتمان نشود. گیاهان همچنین باعث می شوند که صدای شما به بیرون منتقل نشود.

عایق صدا برای پنجره های قدیمی

عایق صدا برای پنجره های قدیمی

برای جلوگیری از ورود صدا های بیرون به داخل آپارتمان می توانید از پرده های ضخیم استفاده کنید. این پرده ها می توانند بیشتر صدا بیرون را مسدود کنند. می توانید از این پرده ها برای عایق صوتی اتاق خواب استفاده کنید تا در هنگام شب از صدا بیرون از خواب بیدار نشوید.

در خرید پرده به موادی مثل یکپارچه بودن، عایق بودن و … توجه کنید.

عایق صوتی درب سرویس بهداشتی

اگر درب آپارتمان شما از زمین فاصله دارد می تواند صدای زیادی از اطراف را به آپارتمان شما انتقال دهد. برای جلوگیری از انتقال صدا می توانید از فوم یا پارچه های ضخیم استفاده کنید.

این کار را می توانید برای تمام درب های آپارتمان خود مخصوصا اتاق خواب انجام دهید. مزیت دیگر این کار هدر نرفتن گرما در زمستان و سرما در تابستان است که در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

شما می توانید عایق صوتی را خریداری کنید. قیمت عایق صوتی درب آپارتمان حدودا ۱۵ تا ۱۵۰ تومان است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز با هم آموزش ۹ روش کاهش سر و صدا در آپارتمان برسی کردیم. اگر شما روش های جدیدی برای مسدود کردن صدای بیرون دارید می دانید یا در انجام روش های ذکر شده به مشکل بر خوردید می توانید از بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • Mehdi says:

    همسایه بالا سر ما ۲ تا اسب داره که ۲۴ ساعته در حال یورتمه رفتن هستن. خواهشن راهکار بدین این اسب ها چطوری باید اهلی بشن

  • سلیمی جان says:

    ما درخونه ای مستاجریم و یه دستگاه چرخ خیاطی داریم ک صداش ب طبقه بالا می رود برای این کار چ راهکارهایی انجام دهیم ممنون

  • سارا says:

    اثر داره ؟

  • پیمان says:

    این وظیفه دولت هست باید قوانینی وصف بشه در آپارتمانها از یک ساعت به بعد صدایی نیاید و اگر سروصدایی باشه باید شخص جریمه بشه ای کاش دولت اینکارو میکرد بخدا چقدر خوب میشد.

  • علی براتی says:

    با سلام خدمت شما عزیزان
    لطفا برای صدای دستشویی های داخل آپارتمان ها که سر صدای زیادی دارن؟
    منظورم وقتی دستشویی میری ترس از صدای بادمعده داری؟

    • Mehran says:

      من بخاطر همین میخوام جابجا بشم
      اونم با این وضعیت
      یه چیز نمیتونه ادم تو خونه خودش بده
      یه تلفن راحت نمیتونم بزنم من.
      همسایه ام که نگم دیگه براتون. از این گوشی دکتریا گرفته میچسبونه به دیوار …. منو میشماره
      هیچ کدوم از راه حلاتونم یذره هم صدارو کم نمیکنه
      بی پدر فکر کنم ۲۰ سانت گچ گذاشته معماره

  • Epiga says:

    این راهنما برای من مفید است.

×