خرید عمده لوازم الکتریکی چگونه و از کجا؟!

خرید عمده لوازم الکتریکی چگونه و از کجا؟!

سال‌ها پیش با کشف نیروی الکتریسیته و جریان برق و پس از آن لوازم الکتریکی، تغییرات عمده و ارزشمندی در ساختار زندگی انسان‌ها ایجاد شد. از طرفی با گسترش جوامع و …. بسیاری از کسب و کارها دارای رونق بسیار و متقاضیان فراوانی شدند. صنعت تولید و عرضه لوازم الکتریکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بازار هدف گسترده‌ای در حال استفاده از خدمات صنعت مربوطه می‌باشند. از آن‌جا که اغلب، لوازم الکتریکی در مقادیر زیاد و مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیاری از فروشندگان شرایط فروش عمده لوازم الکتریکی را جهت راحتی مشتریان خود فراهم می‌آورند.

خرید عمده لوازم الکتریکی

همه افراد از هرگونه صنفی با پیش‌ آمدن شرایط گوناگون، ممکن است به عنوان مشتری طرح فروش عمده لوازم الکتریکی تعریف شوند. اما اگر بحث احتمال را کنار زده و قصد اشاره به مصرف کنندگان دائمی را داشته باشیم، می‌بایست به مواردی چون سازندگان املاک، تکنسین‌های برق، فروشگاه‌های لوازم الکتریکی و …. اشاره کرد. فروش عمده لوازم الکتریکی برای تمامی ملزومات مورد نیاز برای تامین روشنایی، سیم کشی، ساخت انواع شبکه و ….. کاربرد دارد اما لوازمی که بیش از سایر لوازم به صورت عمده خریداری می‌شوند عبارتند از:

  • کلید و پریزها
  • سیم‌ها
  • سیستم‌های حفاظتی مثل محافظ برق و ..
  • تجهیزات شبکه
  • لوازم مورد استفاده در ساختار تهویه هوا
  • لوازم مورد نباز برای برق کشی ساختمان
  • سیستم‌های نظارتی و……

یکی از مهم‌ترین لوازمی که در حوزه‌ی لوازم الکتریکی به جهت کاربرد کلیدی‌اش به شدت مورد اهمیت واقع شده است محافظ ولتاژ یا همان محافظ برق به اصطلاح عامیانه‌تر است. به همین جهت توسط اغلب فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم الکتریکی، به فروش می‌رسد.

محافظ جریان برق چیست؟!

لازم است ابتدا به ویژگی‌های ظاهری این دستگاه بپردازیم و سپس با تشریح ویژگی ساختاری و ….این دستگاه به دلایل مهم تاثیرگذار بر شرایط قیمت و خرید انواع محافظ برق بپردازیم. محافظ جریان برق، در اغلب مواقع به عنوان پلی بین جریان برق و لوازم الکتریکی قرار گرفته و در آن هنگام که جریان برق به علل مختلف دچار نوسان شد به صورت خودکار، جریان برق متصله‌ را قطع کرده و پس از نوسان‌گیری و تنظیم ولتاژ ورودی، به دستگاه باز خواهد گرداند.
علل مختلفی از جمله رعد و برق، قطعی ناگهانی کابل‌های برق و …. می‌توانند موجب تغییر در ولتاژ برق ورودی به دستگاه شوند. بدیهی است این تغییر ناگهانی ولتاژ برق و خروج ولتاژ از محدوده استاندارد و تعیین شده، در صورت نبود محافظ ولتاژ، موجب آسیب‌های جبران ناپذیر به لوازم الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده در مکان‌های مختلف گردد.
اگر قصد استفاده از خدمات فروش عمده لوازم الکتریکی و یا حتی خرید محافظ برق برای مصارف شخصی خود دارید، لازم است به چند ویژگی درباره این محافظ‌ها مبادرت ویژه ورزید.

خرید عمده لوازم الکتریکی

این ویژگی‌ها عبارتند از :

  • جنس بدنه

متاسفانه یکی از تبعات وجود اشکال در سیستم برق رسانی، آتش سوزی است؛ از این رو لازم است جنس بدنه محافظ برق، ABS باشد، چرا که این جنس در برابر آتش سوزی مقاوم است.

  • مکان نصب و قرارگیری

پیش از این، لزوم اهمیت محافظ برق تا حدودی روشن شد. پس می‌توان از این امر نتیجه گرفت که وجود محافظ برق برای محافظت از سلامت سایر دستگاه‌های برقی، امری است گریز ناپذیر. از این رو مکان قرارگیری این دستگاه الکتریکی می‌بایست به گونه‌ای طراحی و در نظر گرفته شده باشد که در صورت اتفاقات ناخوشایند احتمالی، همچون سوختن محافظ برق، امکان دسترسی به محافظ و پس از آن تعویض وسیله مذکور وجود داشته باشد.

  • تضمین کیفیت کالا

یکی از مسائلی که موجب می‌شود تا هر کالایی تا حدودی، مطمئن به نظر برسد؛ اعتماد شرکت سازنده نسبت به عملکرد کالایی که طراحی کرده است، می‌باشد. این امر ممکن نیست مگر با وجود گارانتی مدت‌دار. پس در کنار بررسی جنس بدنه، شرایط قیمت و خرید انواع محافظ برق و …. می‌بایست به عرضه گارانتی توسط فروشگاه‌های فروش عمده لوازم الکتریکی توجه نمود. البته این قاعده در هنگام خرید تکی نیز، پا برجا بوده و می‌بایست در تصمیم‌گیری بر خرید تاثیرگذار باشد. همان‌گونه که از متن فوق برمی‌آید، تشخیص موارد مربوط به کیفیت، قیمت و خرید انواع محافظ برق، امری تخصصی بوده و لازم است با ارتباط مستقیم و مشورت از متخصصین مربوطه اقدام به تهیه آن نمود.
پس از بررسی ویژگی‌ها و نیز برخی نکات کلی درباره انواع محافظ‌ها‌ی برق باید دانست، دسته بندی محافظ برق شامل انواع مختلفی همچون استابلایزر، ترانس، محافظ جان، کلید یا فیوز مینیاتوری، کلید ثابت و اتوماتیک و …. می‌باشد. که هریک از این انواع، کاربرد ویژه خود را دارا هستند.

در ادامه به بیان توضیح مختصری از کاربرد برخی از این محافظ‌ها خواهیم پرداخت:

کلید و فیوز مینیاتوری

از دیگر لوازمی که می‌تواند در بسته خرید یا فروش عمده لوازم الکتریکی قرار گیرد کلید یا فیوز مینیاتوری است. از این رو اطلاع از عملکرد، شرایط، کیفیت و قیمت کلید و فیوز مینیاتوری و …. امری مهم و ضروری است. کلید مینیاتوری که فیوز مینیاتوری نیز نامیده می‌شود، کلید یا فیوز مینیاتوری انواعی از محافظ‌ها هستند که نسبت به اضافه بار جریان برق یا افزایش ولتاژ برق ورودی به سرعت واکنش نشان داده و جریان برق را قطع می‌کنند. به جهت کاربردی بودن مورد فوق در کنترل و محافظت از لوازم الکتریکی، علاوه بر تجهیزات مختلف، در مدارهای الکتریکی نیز به کار برده می‌شوند.
کاربرد کلید یا فیوز مینیاتوری در مدار به این صورت است که چنان‌چه میزان جریان عبوری، از حد انتظار فراتر رفت، به سرعت مدار را جهت جلوگیری از آسیب به سایر بخش‌ها و تجهیزات قطع می‌کند. شایان ذکر است، بدون حضور کلید مینیاتوری امکان استفاده از برق خانگی و …. امکان پذیر نخواهد بود، چرا که عدم استفاده از این محافظ و وجود اضافه بار و یا اتصال کوتاه خسارات جبران ناپذیری از قبیل آتش سوزی، برق گرفتگی و …. را به دنبال خواهد داشت‌.

خرید عمده لوازم الکتریکی

محافظ لوازم الکتریکی

محافظ لوازم الکتریکی از دیگر انواع محافظ است که توسط فروشگاه‌های فروش تکی یا فروش عمده لوازم الکتریکی عرضه می‌شود. این دستگاه که ظاهری به شکل سه‌راهی دارد، به عنوان رابطی بین جریان برق و لوازم الکتریکی نیازمند به برق برای فعالیت عمل کرده و برق را پس از نوسان گیری، به دستگاه مربوطه می‌رساند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در زمینه ویژگی‌های مطرح شده در سطر فوق و نیز یافتن فروشگاه‌هایی با فروش عمده لوازم الکتریکی، شرایط، قیمت و خرید کلید و فیوز مینیاتوری، دیگر لوازم الکتریکی و از این دست مسائل هستید، پیشنهاد ما به شما وب سایت اینترنتی الکترو تک است. فروشگاه اینترنتی الکتروتک با شناخت نیازهای بازار علاوه بر فراهم آوردن شرایط فروش عمده لوازم الکتریکی علاوه بر فروش تکی، جهت راحتی مشتریان به عنوان لیست جامعی از قیمت لوازم مختلف می‌باشد.
ترویج و ترغیب مردم به خرید کالای تولید شده در ایران از اهداف فروشگاه الکتروتک و تضمین کیفیت و اصالت کالا، ضمانت مناسب‌ترین قیمت، تیم پشتیبانی زبده، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، ثبت به عنوان عضو رسمی کسب و کارهای مجازی و …. از مزایای این فروشگاه اینترنتی است.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات