راهنمای خرید موتور برق خانگی و صنعتی

راهنمای خرید موتور برق خانگی و صنعتی

قطعی برق ⚡ بسیار آزاردهنده است زیرا تمامی لوازم با برق کار می‌کنند. وقتی برق برود همه چیز دچار اختلال می‌شود. زمانی که به صورت مکرر برق می‌رود، می‌توانید با استفاده از موتور برق بخشی از مشکلات را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب به راهنمای خرید موتور برق خانگی و صنعتی می‌پردازیم.

راهنمای خرید موتور برق

Portable Generator Buyer’s Guide

وقتی برق قطع می‌شود، ساده‌ترین کارهای روزمره ما دچار اختلال می‌شود. این شرایط برای افرادی که کارشان چه در منزل و چه در کارگاه، دفتر و… به برق نیاز دارد، سخت‌تر هم هست. یکی از روش‌های تامین برق در چنین شرایطی استفاده از موتور برقی است. در این مطلب از انزل وب راهنمای خرید موتور برق خانگی را بررسی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع موتور برق

پیش از انتخاب موتور برقی باید به نکاتی توجه کنید و دستگاه را با توجه به نیاز خود تهیه کنید. این موتورها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. در ادامه انواع موتور برقی را معرفی می‌کنیم:

  • موتور برق مناسب برای آپارتمان و خانه

راهنمای خرید موتور برق خانگی

موتور برق مناسب برای آپارتمان و خانه معمولا قیمت بالایی دارد. برای نصب آن باید از متخصص کمک بگیرید. این موتورها به صورت خودکار و وقتی که برق می‌رود، روشن می‌شوند. این موتورها برای تامین انرژی از بنزین یا گاز استفاده می‌کنند. محدوده آن‌ها بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ وات است.

  • موتور برقی قابل حمل

راهنمای خرید موتور برق خانگی

قیمت این موتورها اغلب پایین‌تر است. سوخت آن‌ها معمولا بنزین است و برای روشن شدن نیاز به سوخت زیادی دارند و مخزنشان نیز فضای زیادی برای ذخیره‌سازی دارد. برای ذخیره‌سازی طولانی مدت باید از تثبیت‌کننده استفاده کنید. این موتورها را می‌توانید هر جایی که می‌خواهید ببرید اما نباید از آن‌ها در فضای بسته استفاده کنید. زیرا این مدل گاز مونوکسیدن کربن تولید می‌کند و اگر فضای بسته را پر کند، کشنده است. در صورت بارانی بودن باید برای آن سایبانی تهیه کنید.

  • ژنراتور اینورتر

بهترین موتور برق صنعتی

این ژنراتور برقی صدای کمی دارد. سیستم این موتور برقی پیچیده‌تر است و آلاینده کمتری تولید می‌کنند. با این حال باید باز هم مراقب باشید و با احتیاط از آن‌ها استفاده کنید.

  • ایستگاه برق قابل حمل

بهترین موتور برق صنعتی

این موتور برای روشن شدن از سوخت استفاده نمی‌کند. بلکه باتری دارد که شارژ می‌شود. برخی از آن‌ها دارای صفحه خورشیدی هستند. این دستگاه‌ها هم قیمت بالایی دارند و صدایی هم ندارند. زیرا موتور ندارند. برای استفاده در محیط بسته هم مناسب هستند. مدت زمانی که می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید، به شارژ آن برمی‌گردد.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب تاثیر و خطر رعد و برق بر وسایل برقی را هم مطالعه کنید تا بتوانید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

راهنمای خرید موتور برق بنزینی، گازی و…

راهنمای خرید موتور برق دیزلی

برای این که بهترین موتور برق صنعتی، خانگی و… را انتخاب کنید، در ابتدا به این مورد توجه کنید که موتور برق چند آمپر است؟ با توجه به این که چه لوازمی را می‌خواهید با آن روشن کنید و چه مدت از آن استفاده کنید، باید به این مورد توجه کنید.

سعی کنید موتوری بخرید که دارای سنسور داخلی هشدار مونوکسید کربن باشد. اگر در فضای بسته میزان مونوکسید کربن زیاد شود، این سنسور دستگاه را خاموش می‌کند. برخی از موتورها CO کمتری تولید می‌کنند و در برخی دیگر میزان تولید این گاز بسیار زیاد است. در نتیجه، سعی کنید برای فضای بسته دستگاهی را بخرید که گاز سمی کمتری تولید کند یا اصلا گازی تولید نکند.

پیش از استفاده از موتور برق خانگی، آن را تست کنید و عملکردش را زیر نظر بگیرید. سپس لوازم اصلی و مهم را به آن وصل کنید.

برخی از ژنراتورها دارای شروع خودکار هستند. یعنی زمانی که برق بروید، خود به خود روشن می‌شوند. این مورد برای زمانی خوب است که شما از خانه دور هستید و می‌خواهید در صورت قطع برق، موتور روشن شود.

مورد دیگری که باید به آن توجه شود، ظرفیت سوخت و نوع آن است. به میزان سوختی که یک دستگاه نیاز دارد توجه کنید. علاوه بر این، در نظر بگیرید که در ازای آن میزان سوخت چقدر نیرو تولید می‌کنند. حتما دستگاهی را تهیه کنید که نشانگر سوخت داشته باشد. این گونه می‌توانید میزان سوخت موجود در آن را ببینید و متوجه شوید که چه زمانی سوخت تمام می‌شود. این دستگاه‌ها از سوخت‌های مختلفی استفاده می‌کنند و برخی هم دوگانه سوز هستند.

اگر سیم جمع کن جاروبرقی شما دچار مشکل شده است، برای تعمیر آن مطلب رفع مشکل سیم جمع کن جاروبرقی را مطالعه کنید.

دیگر مواردی که باید در انتخاب بهترین موتور برق صنعتی و… به آن‌ها توجه کنید

راهنمای خرید موتور برق دیزلی

هر کدام از انواع موتور برق که به آن‌ها اشاره کردیم، به چند مدل دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. علاوه بر این، به صدای تولید شده موتور هم توجه کنید. موتور برق بی صدا هم وجود دارد که برای افرادی که به صدا حساس هستند، مفید است.

برخی از موتورها سنسوری دارند که با کم شدن سوخت، به صورت خودکار خاموش می‌شوند تا به موتور آسیب وارد نشود. حتما به تعداد خروجی‌های موتور دقت کنید. برخی از دستگاه‌ها ۴ خروجی، برخی ۶ و بعضی دیگر از مدل‌ها خروجی بیشتری دارند. قابل حمل بودن ژنراتور نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. اگر می‌خواهید از ژنراتو در باغ، مسافرت و… استفاده کنید، باید نوع قابل حمل را تهیه کنید.

اغلب موتورها راحت روشن می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. اما به این مورد هم توجه کنید تا در صورتی که می‌خواهید برای خانه یا مصارف این چنینی از موتور برق استفاده کنید، کار کردن با آن آسان باشد.

راهنمای خرید موتور برق

نکته بعدی میزان هزینه‌ای است که قرار است خرج کنید. گاهی با هزینه اضافه کمتری می‌توانید موتور بهتری تهیه کنید. در این صورت ابتدا حتما تحقیق کنید. سپس با در نظر گرفتن تمامی نکات و بودجه خود بهترین موتور برقی را تهیه کنید.

نکته دیگر این است که حتما محلی برای نگه داری از موتور در نظر بگیرید. برخی از مدل‌ها را نباید زیر باران و برف نگه دارید. وقتی هم از موتور استفاده نمی‌کنید باید آن را در محل مطمئنی قرار دهید زیرا سوخت درون آن خطرناک است و باید حواستان به موتور باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به راهنمای خرید موتور برق دیزلی، خورشیدی و… پرداختیم. با توجه به نیاز خودتان، کدام یک از انواع این موتورها برای مصرف شما مناسب است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

برق قطع شده چیکار کنم و به کجا زنگ بزنم؟
برق قطع شده چیکار کنم و به کجا زنگ بزنم؟ (شماره و برنامه)
آموزش نکات مهم نگهداری و استفاده از موتور برق
آموزش نکات مهم نگهداری و استفاده از موتور برق
آموزش 4 روش محاسبه مصرف برق به صورت دستی و آنلاین
آموزش ۴ روش محاسبه مصرف برق به صورت دستی و آنلاین
آموزش خاموش و روشن شدن خودکار لامپ در شب
آموزش خاموش و روشن شدن خودکار لامپ در شب

نظرات