16 تا از بهترین سرویس و برنامه های نت نویسی در گوشی و کامپیوتر

۱۶ تا از بهترین سرویس و برنامه های نت نویسی در گوشی و کامپیوتر

بسیاری از اتفاقاتی که در طول روز برای یک موسیقیدان می‌افتد، می‌تواند برای او الهام بخش باشد. وقتی از چیزی الهام می‌گیرید، ممکن است یک حواس‌پرتی کوچک مانند پیدا کردن سریع کاغذ و قلم، ایده را از ذهنتان پاک کند. در چنین حالتی وجود یک برنامه نت نویسی 🎼 آماده در گوشی یا کامپیوتر می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. در این مطلب از انزل وب ۱۶ تا از بهترین سرویس و برنامه های نت نویسی در گوشی و کامپیوتر را معرفی می‌کنیم.

دانلود بهترین برنامه نت نویسی اندروید ، ویندوز ، آنلاین و…

Best Music Writing Apps and Services

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست برای نت نویسی موسیقی خود از دفترهای مخصوص این کار استفاده کنید. کافی است از گوشی یا کامپیوتر خود استفاده کنید و برنامه‌های نت نویسی را اجرا کنید. علاوه بر این، می‌توانید از سایت‌های مختلفی که برای این کار ساخته شده‌اند نیز بهره ببرید. در این مطلب از انزل وب به بررسی و دانلود نرم افزار نت نویسی کم حجم برای گوشی و کامپیوتر می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکته: نسخه کامل این برنامه‌ها را می‌توانید از سرویس‌های ایرانی دانلود کنید.

برنامه نت نویسی برای ویندوز MuseScore

برنامه نت نویسی برای ویندوز

برنامه نت نویسی برای ویندوز MuseScore را می‌توانید از سایت آن دانلود کنید. سپس آن را نصب کنید. این برنامه رایگان است. این برنامه تمامی آن چه را که برای نت نویسی نیاز دارید، در اختیار شما می‌گذارد. با این برنامه نیازی نیست نگران طول نت نوسی خود باشید. به صورت نامحدود می‌توانید این کار را ادامه دهید. از ویژگی‌های مثبت این برنامه می‌توان به تغییر کلیدهای میانبر توسط کاربران اشاره کرد.

نرم افزار نت نویسی آنلاین BlankSheetMusic

نرم افزار نت نویسی آنلاین

BlankSheetMusic سایت نت نویسی آنلاین است. وقتی وارد این سایت شوید با یک صفحه ساده نت نویسی مواجه می‌شوید. برخی از نمادهای اصلی موسیقی را می‌توانید در سایت پیدا کنید و به صفحات خالی اضافه کنید. علاوه بر این، امکان چاپ کردن صفحات هم وجود دارد. البته نمی‌توانید نت‌های خود را اضافه کنید و تنها باید از مواردی که در شیت وجود دارند، استفاده کنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید به صورت دستی نت نویسی کنید هم می‌توانید صفحات خالی این سایت را پرینت بگیرید. از دیگر ویژگی‌های خوب این سایت این است که اندازه کاغذ، حاشیه‌ها و… را خودتان تنظیم کنید.

برای یادگیری گیتار می‌توانید از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنید. برای آشنایی با این برنامه‌ها مطلب دانلود بهترین برنامه آموزش و گیتار زدن اندروید را مطالعه کنید.

دانلود رایگان برنامه نت نویسی موسیقی LilyPond

دانلود رایگان برنامه نت نویسی موسیقی

LilyPond نرم افزار نت نویسی ساده است که برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر شده است. برای استفاده از این برنامه نمی‌توانید از سیستم Drag and Drop استفاده کنید. اصولا در سایر نرم‌افزارها برای نت نویسی از این سیستم استفاده می‌شود. برای این که بتوانید در این برنامه نت نویسی کنید، باید از ورودی متن استفاده کنید. این کار کمی زمانبر خواهد بود. در صورتی که بیشتر در سبک موسیقی سنتی کار کرده باشید، به سادگی به شیوه این برنامه عادت خواهید کرد.

برنامه نت نویسی Musink

برنامه نت نویسی

Musink برنامه نت نویسی دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه مناسب ویندوز است. با این برنامه می‌توانید شیت موسیقی خود را به صورت فایل MIDI دانلود کنید. برای نت نویسی در این برنامه کافی است روی نت موردنظر خود کلیک کنید و سپس محل قرارگیری آن را مشخص کنید. الگوهای آماده و رایگانی در این برنامه وجود دارد. اکثر بخش‌های مهم این الگوها آماده و از پیش تعریف شده‌اند.

اگر درامر هستید، حتما از این برنامه استفاده کنید. این برنامه ابزارهای خاصی برای این ساز دارد. Musink دارای نسخه پولی هم است و برای استفاده از تمامی قابلیت‌های ان باید این نسخه را خریداری کنید.

برنامه نت نویسی گیتار و… forScore

برنامه نت نویسی

forScore برنامه نت نویسی گیتار و… مخصوص iOS است. با شیت‌های این برنامه می‌توانید نت نویسی را به صورت دلخواه خود انجام دهید. علاوه بر این، امکان شخصی سازی بخش‌های مختلف شیت هم وجود دارد. از ویژگی‌های مثبت این برنامه این است که می‌توانید در حین استفاده از آن، از برنامه‌های دیگر گوشی یا تبلت خود هم استفاده کنید. این برنامه با فضای ذخیره‌سازی ابری سینک می‌شود. همچنین می‌توانید پی دی اف‌های موسیقی سایت‌های مختلف را مستقیما در آن دانلود کنید. حتی بخش تمرینی هم در آن وجود دارد.

برنامه نت نویسی پیانو و… EasyABC

برنامه نت نویسی

EasyABC برنامه نت نویسی برای ویندوز و مک است. این برنامه برای کار با فایل‌های ABC طراحی شده است تا بتوانید آن‌ها را از طریق کارت صدای سیستم خود پخش کنید. این برنامه هم از abcm2ps و هم از abc2midi پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌ها MusicXML، MIDI و Noteworthy Composer را استخراج کنید. در نسخه ویندوز می‌توانید آهنگ‌ها را مستقیما از MIDI در این برنامه ضبط کنید.

نرم افزار نت نویسی آنلاین Noteflight

برنامه نت نویسی

نرم افزار نت نویسی آنلاین Noteflight دارای چندین بخش مختلف است. از نسخه رایگان آن تا ده بار می‌توانید استفاده کنید و شیت‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می‌توانید شیت‌ها را پرینت بگیرید و موسیقی را در گوشی خود ایجاد کنید و با سایر نوازندگان و موسیقیدانان نیز ارتباط برقرار کنید. اگر می‌خواهید به صورت نامحدود از آن استفاده کنید باید نسخه اشتراکی را خریداری کنید.

برای آشنایی با برنامه‌های شبیه ساز پیانو، مطلب دانلود برنامه یادگیری و تمرین پیانو گوشی را مطالعه کنید.

برنامه نت نویسی برای ویندوز و مک Sibelius

برنامه نت نویسی برای ویندوز

برنامه نت نویسی برای ویندوز و مک Sibelius برنامه‌ای مناسب برای مبتدیان است. این برنامه هم نسخه رایگان و هم نسخه اشتراکی دارد. مسلما بخش رایگان محدودیت‌هایی دارد و برای استفاده از تمامی قابلیت‌های این برنامه باید نسخه اشتراکی آن را تهیه کنید. با این حال، بخش رایگان برنامه برای استفاده‌های ابتدایی کارایی دارد.

برنامه نت نویسی اندروید Maestro

برنامه نت نویسی اندروید

برنامه نت نویسی اندروید Maestro این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد و با وجود تمامی این ویژگی‌ها رایگان است. کاربران اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند. رابط کاربری برنامه ساده است و با استفاده از نت‌های موجود می‌توانید فورا به نت نویسی بپردازید. این برنامه بیش از ۱۲۵ ابزار موسیقی را پشتیبانی می‌کند و صرفا برای نت نویسی پیانو نیست.

نرم افزار نت نویسی گیتار برای اندروید Musical Notepad

برنامه نت نویسی اندروید

نرم افزار نت نویسی گیتار برای اندروید Musical Notepad یک برنامه رایگان مینیمال است. رابط کاربری ساده این برنامه امکان استفاده از آن را برای همه فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از آن، نت نویسی خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانید با حرکات دست و با قلم نت‌ها را وارد کنید. البته برای استفاده از این ویژگی باید صفحه نمایشگر بزرگتر از موبایل داشته باشید. Musical Notepad از بهترین برنامه های نت نویسی در گوشی است.

برنامه نت نویسی Garage Band

برنامه نت نویسی اندروید

Garage band برنامه نت نویسی سنتور و… مخصوص iOS است. این برنامه از ابزارآلات موسیقی متنوعی پشتیبانی می‌کند. کافی است ساز موردنظر خود را انتخاب کنید و نت نویسی را آغاز کنید. البته بخش رایگان این برنامه محدودیت‌هایی دارد. از دیگر ویژگی های مثبت آن میتوان به هماهنگی با نسخه کامپیوتر اشاره کرد.

این برنامه الگوهایی آماده در اختیار شما می‌گذارد و در عین حال می‌توانید شیت‌های خود را ایجاد کنید. از دیگر قابلیت‌های آن پشتیبانی از چند لمس به صورت همزمان است.

برنامه نت نویسی تنبک و… آنلاین Flat.io

نت نویسی آنلاین

Flat.io نیز گزینه مناسب دیگری برای نت نویسی آنلاین است. این سایت ظاهر ساده‌ای دارد. همچنین می‌توانید نرم افزار آن را دانلود و نصب کنید. کافی است با اکانت گوگل یا فیس بوک خود وارد شوید و نت نویسی را آغاز کنید. نکته جالب این سرویس امکان اشتراک گذاری آن با دیگران و اجازه ویرایش دادن به آن‌ها است.

برنامه نت نویسی دف و… Score Cloud

برنامه نت نویسی دف

Score Cloud برنامه ای مناسب برای iOS است. تفاوت این برنامه با سایر نرم افزارها این است که مانند برنامه Shazam کار میکند. کافی است آهنگ موردنظر خود را برای آن پخش کنید تا شیت نت آن را به شما تحویل بدهد! Score Cloud از برنامه‌های نت نویسی در گوشی و ویندوز است.

برنامه نت نویسی Symphony Pro

برنامه نت نویسی

Symphony Pro را می‌توانید در دستگاه های اپل اجرا کنید. این برنامه بیش از صد ساز به ویژه پیانو را پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری برنامه ساده است و کار کردن با آن آسان است. از ویژگی‌های مثبت این برنامه پشتیبانی آن از امکان وارد کردن نت‌ها به کمک قلم است. این گونه کار شما راحت‌تر خواهد شد. این برنامه از MIDI نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود نرم افزار نت نویسی کم حجم Medly

دانلود نرم افزار نت نویسی کم حجم

Medly برنامه نت نویسی برای کاربران دستگاه‌های iOS است. رابط کاربری برنامه ساده است و استفاده از آن بسیار آسان خواهد بود. از ویژگی‌های جالب این برنامه این است که می‌توانید آهنگی را درون آن باز کنید و نت‌های آن را دریافت کنید. علاوه بر این، نت‌های رایج هر سبک موسیقی به صورت آماده در آن وجود دارد. با کمک این برنامه می‌توانید در زمان بسیار صرفه جویی کنید.

برنامه نت نویسی برای اندروید Notation pad

برنامه های نت نویسی در گوشی

برنامه نت نویسی برای اندروید Notation pad نیز گزینه مناسب دیگری است که می‌توانید آن را روی گوشی خود نصب کنید. فرمت فایل‌های خروجی این برنامه MusicXML است. در نتیجه، شما می‌توانید شیت‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آنان هم می‌توانید فایل را به راحتی در سایر دستگاه‌ها و برنامه‌ها باز کنند. این برنامه رایگان است. Notation Pad از بهترین برنامه های نت نویسی در گوشی اندروید است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب تا از بهترین سرویس و برنامه های نت نویسی در گوشی و کامپیوتر را معرفی کردیم. شما از کدام یک از این سرویس‌ها و برنامه‌ ها استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

ارگ زدن با اندروید : 7 تا از بهترین برنامه ارگ اندروید
ارگ زدن با اندروید : ۷ تا از بهترین برنامه ارگ اندروید فارسی
آموزش راهنمای کار با مترونوم
مترونوم چیست؟ آموزش استفاده از مترونوم دیجیتالی و مکانیکی
بهترین برنامه های شبیه ساز و آموزش پیانو اندروید و آیفون
۱۲ تا از بهترین برنامه های شبیه ساز و آموزش پیانو اندروید و آیفون
معرفی محصول و اپلیکیشن آموزش پیانو آیفون Piano Apprentice
معرفی محصول و اپلیکیشن آموزش پیانو آیفون Piano Apprentice

نظرات

  • NO NAME says:

    سلام من وقتی وارد سایت musescore میشم دانلود برای ویندوز میزنم دانلود نمیشه چی کار کنم

  • پسر بد says:

    سلام من خواستم برنامه Muse score رو بگیرم میرم تو سایت دانلود میزنم دانلود نمیشه

  • محراب نوروزی says:

    لطفاً بگین که برای تا نویسی ساز های ایرانی مانند سه تار که ربع پرده و کرن دارند با چه برنامه ای میتوان نت نویسی کرد