آموزش تبدیل صفحات وب و ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

آموزش تبدیل صفحات وب و ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

اکسل از محبوب‌ترین برنامه‌های مجموعه Microsoft Office است. این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها، امکان تبدیل داده‌های یک سایت به ورک شیت Excel 🌐 است. در این مطلب از انزل وب به آموزش تبدیل صفحات وب و ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل می‌پردازیم.

نحوه انتقال اطلاعات از سایت به اکسل

?How to Import and Convert Web Text to an Excel Worksheet

از جمله قابلیت‌ های کاربردی و کمتر شناخته شده اکسل این است که شما می‌توانید داده‌ها صفحات وب سایتی را وارد آن کنید و اطلاعاتش را به صورت ستون، ردیف و… داشته باشید. در این مطلب از انزل وب روش‌های مختلف ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل را آموزش می‌دهیم و برای شما چند مثال از تبدیل صفحه وب به فایل اکسل می‌زنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تبدیل صفحات وب به اکسل در کامپیوتر

برای ورود اطلاعات از سایت در اکسل در کامپیوتر، ابتدا به داده‌های وبی نیاز دارید که برای این کار ساخته شده باشند و تنظیمات این چنینی داشته باشند. پس از تشخیص سایتی که اطلاعات موردنظر شما را دارد، می‌توانید از ابزار From Web استفاده کنید. اکسل را باز کنید. سپس روی سربرگ Data بزنید. سپس From Web را انتخاب کنید. صفحه From Web باز خواهد شد.

تبدیل صفحات وب به اکسل

سپس Basic را انتخاب کنید. URL را در کادر وارد کنید. روی OK بزنید. در صورت درخواست، روی Connect بزنید تا به وب سایت وصل شوید.

تبدیل صفحات وب به اکسل

در صفحه Navigator سربرگ Tables را بزنید تا بتوانید اطلاعات را وارد کنید. برای وارد کردن داده‌های بیشتر تیک علامت Select multiple items را بزنید.

تبدیل صفحات وب به اکسل

پس از انتخاب کردن جدول، پیش نمایشی از آن در سمت راست خواهید داشت. اگر جدول همان چیزی است که می‌خواهید، روی Load بزنید. جدول در ورک شیتی جدید نمایان خواهد شد.

در سمت راست صفحه بخشی به نام Queries & Connections وجود دارد. اگر چند جدول وارد کرده باشید، یک جدول را در این بخش انتخاب کنید تا بتوانید آن را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید پیش از تبدیل صفحه وب به اکسل دیتابیس خود را تنظیم کنید. در کادر Navigator روی به جای Load روی Transform Data بزنید. اکسل جدول را در Query Editor باز خواهد کرد. در این بخش می‌توانید به مرتب‌سازی داده‌ ها، تنظیم پارامترهای جدول، گروه‌بندی و جایگزینی مقادیر و… بپردازید.

Query Editor قابلیت‌های پیشرفته‌ تری را ارائه می‌دهد و محیط آن شباهت بیشتری به محیط دیتابیس دارد.

پس از وارد کردن داده‌های وب در اکسل، بخش Query Tools فعال خواهد شد. از این بخش می‌توانید به دستورات لازم دسترسی داشته باشید.

وارد کردن اطلاعات از صفحه وب به اکسل در Mac

شما نمی‌توانید به صورت مستقیم داده‌های یک وب‌سایت را در مک وارد اکسل کنید. برای استفاده از قابلیت اکسل وب در مک، باید وب سایت موردنظر خود را با استفاده از Save As در سیستم خود ذخیره کنید. سپس داده HTML ر وارد اکسل کنید. ابتدا اکسل را باز کنید. سپس روی سربرگ Data بزنید و From HTML را انتخاب کنید. به محل ذخیره‌سازی صفحه سایت بروید و آن را انتخاب کنید. سپس Open را بزنید.

وارد کردن اطلاعات از صفحه وب به اکسل

اکسل به صورت خودکار تمام صفحه را در ورک بوکی جدید باز می‌کند. در این بخش تنها اطلاعاتی را نگه دارید که به آن‌ها نیاز دارید و باقی را پاک کنید. در مک به اندازه ویندوز نمی‌توانید تغییرات در این حالت ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید جدول ورد را به اکسل تبدیل کنید، مطلب نحوه تبدیل جدول از Word به اکسل را مطالعه کنید.

مثال استفاده از وب سرویس در اکسل

در این مثال، فرض کنید که می‌خواهیم به U.S. Energy Information Administration متصل شویم. اطلاعاتی که نیاز داریم بخشی از کل سایت هستند.

استفاده از وب سرویس در اکسل

حال اطلاعات بخش Old days را کپی می‌کنیم و در اکسل پیست می‌کنیم. در این حالت، اطلاعات اکسل به سایت وصل نیستند که با تغییر در سایت، در اکسل نیز به روزرسانی شوند. در چنین حالتی باید خودتان اطلاعات تغییر یافته را جایگزین کنید.

برای شروع، URL را کپی کنید. سپس روی سربرگ Data بزنید. From Web را انتخاب کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

URL را در پنجره باز شده پیست کنید. OK را بزنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

صفحه Navigator باز خواهد شد. در سمت چپ این صفحه می‌توانید اطلاعات موردنظر خود را از وب سایت مشاهده کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

با زدن روی Web View از سمت راست می‌توانید صفحه وب را هم به صورت HTML مشاهده کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

در سمت چپ محتوای موردنظر شما با نامی مشخص نمایان است و به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها مربوط به کدام وب سایت هستند.

استفاده از وب سرویس در اکسل

اگر داده‌ها اطلاعات لازم را ندارند باید از بخش Load یا Load to استفاده کنید تا بتوانید داده‌ها را مستقیما به اکسل ارسال کنید. برای این کار در پنجره  Navigator روی فلش جلوی Load بزنید و Load To را انتخاب کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

در پنجره Import Data روی Existing worksheet بزنید. سپس سلول موردنظر خود را مانند A1 در Sheet 1 انتخاب کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

نتیجه شامل جدولی می‌شود که به یک Query وصل است. بخش Queries & Connections در سمت راست تمامی آنان را دربر دارد.

استفاده از وب سرویس در اکسل

اگر نشانگر را روی یک Query خاص ببرید، اطلاعاتی تعداد ستون‌ها، نحوه وارد کردن داده‌ها، محل داده‌ها و… را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از وب سرویس در اکسل

گاهی مشکلاتی در وارد کردن داده‌ها از وب سایت به وجود می‌آید که در ادامه نحوه برطرف کردن آنان را آموزش می‌دهیم.

ادامه مثال انتقال داده ها در اکسل

همان طور که گفتیم ممکن است در انتقال داده ها در اکسل مشکلاتی مانند تصویر زیر رخ بدهد:

استفاده از وب سرویس در اکسل

ممکن است برخی از سلول‌ها خالی بمانند. مانند آن چه در ستون Product مشاهده کردید. در نتیجه، برای داشتن نتیجه بهتر باید این موارد را تصحیح کنید. روی Query موردنظر راست کلیک کنید و Edit را انتخاب کنید. Power Query Editor باز خواهد شد.

استفاده از وب سرویس در اکسل

در Power Query Editor روی ستون Product بزنید و Transform (tab) -> Any Column (group) -> Fill -> Down را انتخاب کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

اگر اتفاقی رخ نداد برای این است که اکسل این سلول‌ها را خالی نمی‌بیند که بخواهد آنان را پر کند. در نتیجه، باید تمامی این سلول‌ها را با Null value جایگزین کنید. برای این کار روی در Query Settings گزینه Changed Type را انتخاب کنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

ستون Product را انتخاب کنید و روی Transform (tab) -> Any Column (group) -> Replace Values بزنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

حال روی Insert بزنید.

ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

در صفحه Replace Values کادر Value To Find را خالی بگذارید. سپس در کادر Replace With عبارت null را وارد کنید. روی OK بزنید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

حال اگر روی Filled Down بزنید، می‌توانید نتیجه را به صورت آپدیت شده مشاهده کنید.

ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

با توجه به مثال، نام کوئری را به Spot Prices تغییر دهید.

استفاده از وب سرویس در اکسل

حال روی Close & Load بزنید. برای Refresh کردن داده روی Data (tab) -> Queries & Connections (group) -> Refresh All بزنید یا روی داده‌ها راست کلیک کنید و Refresh را انتخاب کنید.

ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

با رفتن به بخش  Data (tab) -> Queries & Connections (group) -> Refresh All -> Connection Properties… می‌توانید سایر تنظیمات مانند رفرش شدن داده‌ها در هر N دقیقه، رفرش شدن داده‌ها با هر بار باز کردن فایل و… را تغییر دهید.

تبدیل فایل HTML به اکسل

دریافت اطلاعات از یک سایت با استفاده یک ماکرو در اکسل: اکسل ۲۰۰۷

در این مثال تبدیل صفحات وب به اکسل، از اکسل ۲۰۰۷ استفاد کردیم. فرض کنید می‌خواهید داده‌های U.S. GDP را از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ داشته باشید. برای ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل، ابتدا باید از کوئری وب برای وارد کردن داده‌ها از وب سایت استفاده کنید. سپس داده‌ها را در دو ستون مجزا استخراج کنید.

برای این کار یک ورک شیت خالی باز کنید. به Data و سپس به Import External Data بروید و روی New Web Query یا From Web کلیک کنید. سپس URL وب سایت را در بخش Address وارد کنید.

ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

بخش Gross Domestic Product را پیدا کنید و روی فلش کنار آن بزنید. اگر فلشی مشاهده نمی‌کنید، روی آیکون Show Icons در بالای پنجره دو بار بزنید. روی دکمه Import بزنید.

ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل

در صورت لزوم روی Existing Worksheet بزنید. روی سلول موردنظر خود رد ورک شیت کلیک کنید و OK را بزنید. سپس داده‌های سلول‌هایی را انتخاب کنید که می‌خواهید آنان را تبدیل کنید. حال روی Text To Column در سربرگ Data بزنید. Delimited را انتخاب کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از سایت به اکسل

روی Next بزنید. تیک Space را از بخش Delimiters بزنید.

نحوه انتقال اطلاعات از سایت به اکسل

حال روی Next و سپس روی Finish بزنید. اکنون داده‌های وب آماده چارت شدن هستند.

نحوه انتقال اطلاعات از سایت به اکسل

تبدیل فایل HTML به اکسل با Convertio

تبدیل فایل HTML به اکسل

برای تبدیل فایل HTML به اکسل می‌توانید از Convertio استفاده کنید. از بخش قرمز Choose file روشی را برای وارد کردن فایل خود استفاده کنید. می‌توانید از طریق انتقال فایل از کامپیوتر، URL، گوگل درایو و One Drive داده خود را وارد کنید. سپس باید کادر اول را HTML و کادر دوم را XLS انتخاب کنید. فایل شما باید زیر صد مگابایت حج داشته باشد. در غیر این صورت باید در سایت ثبت نام کنید. برای این کار روی Sign Up بزنید.

گرفتن خروجی سایت و تبدیل به فایل اکسل با CSV/Excel Converter

برای گرفتن خروجی سایت و تبدیل به فایل اکسل می‌توانید از CSV/Excel Converter استفاده کنید. برای این کار وارد سایت شوید. سپس به پایین صفحه بروید و از بخش Select your input نوع وارد کردن داده را انتخاب کنید. می‌توانید با Enter data اطلاعات را کپی و پیست (Paste) کنید. با Choose file می‌توانید فایلی را از سیستم خود وارد کنید. با زدن روی Enter URL هم می‌توانید آدرس سایت موردنظر خود را وارد کنید.

گرفتن خروجی سایت و تبدیل به فایل اکسل

از بخش Choose output options هم می‌توانید سایر تنظیمات مانند برداشتن تگ صفحه را انجام دهید. انجام این بخش اختیاری است. سپس روی HTML To Excel بزنید تا بتوانید صفحه سایت را به صورت اکسل دریافت کنید. می‌توانید نتیجه را در کادر آخر مشاهده کنید. در نهایت برای دانلود روی دکمه آبی Download result بزنید.

اگر می‌خواهید فایل اکسل خود را به VCF تبدیل کنید، مطلب روش‌های تبدیل فایل اکسل به فایل مخاطبین VCF را مطالعه کنید.

گرفتن خروجی اکسل از سایت با Data Scraper

گرفتن خروجی اکسل از سایت

با کمک Listly – Data Scraper می‌توانید داده‌های یک سایت را با یک کلیک به شیت اکسل تبدیل کنید.

این افزونه را می‌توانید به کروم اضافه کنید و به تبدیل صفحه وب به فایل اکسل بپردازید.. سپس رو آن کلیک کنید و داده‌ها را به صورت ستون و ردیف منظم دریافت کنید.

از ویژگی‌های مثبت این افزونه امکان استخراج اطلاعات به صورت روزانه و فعال کردن اعلان ایمیل است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش تبدیل صفحات وب و ورود اطلاعات از صفحه وب به اکسل پرداختیم. شما از کدام روش برای این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

کامل ترین راهنما مرتب سازی بر اساس دو ستون در اکسل (تصویری)
کامل ترین راهنما مرتب سازی بر اساس دو ستون در اکسل (تصویری)
آموزش تمام روش های ایجاد چک باکس در اکسل به صورت تصویری
آموزش تمام روش های ایجاد چک باکس در اکسل به صورت تصویری
آموزش بهترین و سریع ترین روش های مقایسه دو ستون در اکسل
آموزش بهترین و سریع ترین روش های مقایسه دو ستون در اکسل
11 نرم افزار جایگزین اکسل (رایگان و پولی)
۱۰ نرم افزار جایگزین اکسل (رایگان و پولی)

نظرات

  • حسبن says:

    سلام مطالب خیلی عالی بود
    فقط لامصب همه جای اینترنت اینا پرن
    چرا هیچکس در مورد سایتی که برای دسترسی به اطلاعات یوزرنیم پسورد میخاد چیزی نگذاشته