علت و روش های رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل : تماس دریافتی تا نداشتن آنتن

علت و روش های رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل : تماس دریافتی تا نداشتن آنتن

گاهی ممکن است به دلایلی سیم کارت ایرانسل شما مسدود شود. 📶 در چنین حالتی شما نمی‌توانید تماسی برقرار کنید یا حتی تماسی دریافت کنید. باقی خدمات سیم کارت مثل ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و… نیز غیرفعال خواهد شد و عملا سیم کارت شما بلا استفاده می‌شود. این مشکل را با چند روش می‌توانید برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب به موضوع علت و روش های رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل از جمله مشکل تماس دریافتی تا نداشتن آنتن میپردازیم.

چگونه خط ایرانسل مسدود شده را درست کنیم؟

?How to Fix the Blocked Irancell Simcard

مسائل مختلفی می تواند منجر به مسدود شدن سیم کارت ایرانسل شود. هر کدام از این موارد راه حلی دارند که با اجرای آن می توانید مسدودیت خط خود را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب علت و روش های رفع مسدود شدن تماس های دریافتی ایرانسل را بررسی می کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

مسدود بودن سیم کارت ایرانسل به علت ارسال پیامک تبلیغاتی

علت مسدود بودن سیم کارت ایرانسل جدید می‌تواند ارسال پیامک تبلیغاتی از جانب دارنده سیم کارت باشد. شما نمی‌توانید با سیم کارت ایرانسل خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. این کار غیرقانونی است و حتی این امکان وجود دارد که از جانب اپراتور مورد پیگرد قانونی قرار بگیرید و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شماره شما را مسدود کند. حتی امکان دارد مشترکین شماره شما را مسدود کند یا اقدام به شکایت کنند. البته این مورد در صورتی موجب مسدودیت می‌شود که تعداد پیامک‌های تبلیغاتی زیاد باشد.

برای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل در این حالت، باید به دفاتر امور مشترکین مراجعه کنید. اگر شاکی خصوصی نداشته باشید، می‌توانید در همین دفاتر با انجام امور لازم به فعال سازی سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده بپردازید.

اگر نمی توانید با خط ایرانسل خود به اینترنت وصل شوید، مطلب رفع مشکل وصل نشدن اینترنت ایرانسل را مطالعه کنید.

چرا خط ایرانسل مسدود شده است؟ به علت بدهی

پیگیری خط ایرانسل مسدود شده

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل بدهی در صورتی اتفاق می‌افتد که سیم کارت شما دائمی باشد. راه حل برای رفع مسدود شدن سیمکارت ایرانسل دائمی بسیار ساده است. کافی است در اسرع وقت قبوض خود را به روش‌های مختلفی که وجود دارد، پرداخت کنید.

رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل به علت بدهی:

  • پرداخت آنلاین با تلفن همراه
  • ارسال پیامک به ۲۱۲۱ و پرداخت قبض با شناسه ارسال شده
  • استفاده از کد #۷*
  • پرداخت بدهی با شارژ خودکار از یکی از سه بانک ملی، ملت و سامان
  • استفاده از نرم‌افزار ایرانسل من

سیم کارت ایرانسلم مسدود شده چیکار کنم؟ مسدودیت به علت عدم تکمیل مدارک

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل می‌تواند به دلیل عدم تکمیل مدارک نیز باشد. در این حالت، اصولا افرادی که دارای سیم کارت اعتباری هستند، دچار مشکل می‌شوند و اغلب این سیم کارت‌ها هستند که به دلیل این مورد مسدود می‌شوند. گاهی مدارک تکمیل است اما مخدوش شده یا در حالت آنلاین به درستی آپلود نشده است. البته قبل از مسدود شدن چندین بار به دارنده خط اخطار داده می‌شود. افرادی که سیم کارت آن‌ها در اثر عدم تکمیل مدارک مسدود شده است می‌توانند از کد فعال سازی سیم کارت ایرانسل مسدود شده استفاده کنند. اگر دارای سیم کارت اعتباری هستید، کد دستوری *۱۳۰*۵# را شماره‌ گیری کنید. اگر دارای سیم کارت دائمی هستید، کد *۱۴۰*۵# را شماره‌ گیری کنید تا از مدارک ناقص مطلع شوید.

پس از آن، به دفاتر این اپراتور بروید و مدارک لازم را تحویل دهید یا اطلاعات ناقص را تکمیل کنید. امکان تکمیل اطلاعات به صورت آنلاین هم وجود دارد. در پیامکی که توسط شماره‌گیری کدهای گفته شده برای شما ارسال خواهد شد، اطلاعات لازم برای تکمیل مدارک موجود است. زمان زیادی صرف تایید هویت شما و رفع مسدودیت سیم کارت نمی‌شود. در صورتی که پس از مدتی سیم کارت مسدود شدن تماسهای ورودی ایرانسل و موارد دیگر آن برطرف نشد، با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید یا از طریق سایر سیم کارت‌ها و خطور ثابت، با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس حاصل کنید.

برای یادگیری نحوه حذف تاریخچه برنامه ایرانسل من، مطلب آموزش نحوه حذف اکانت ایرانسل من را مطالعه کنید.

مسدود شدن به علت فعال کردن کد یک طرفه شدن خط ایرانسل یا استفاده از برنامه‌های مخصوص بلاک کردن شماره

کد یک طرفه شدن خط ایرانسل

گاهی دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرنسل، فعال کردن برخی از خدمات این اپراتور مانند مسدود کردن تماس‌های دریافتی است. با شماره‌گیری کد #۰۰۰۰*۳۳* شما هیچ گونه تماس و پیامکی نمی‌توانید دریافت کنید. برای پیگیری خط ایرانسل مسدود شده کد #۲۱# را شماره‌گیری کنید تا مسدودیت برطرف شود.

دلیل دیگر هم می‌تواند بلاک کردن خط توسط دارنده خط باشد. ممکن است خودتان خط مشخصی را بلاک کرده باشید و اکنون فراموش کرده باشید. فهرست شماره‌های بلاک شده گوشی خود را چک کنید. در چنین حالتی برای رفع یک طرفه شدن سیم کارت ایرانسل، اگر از برنامه‌های مسدود کردن خطوط استفاده می‌کنید، آنان را چک یا حذف کنید. یکی از این برنامه‌ها Root Call SMS Manager نام دارد. حتما فهرست شماره‌های بلاک شده در این برنامه را چک کنید و در صورت نیاز شماره‌ها را از لیست بلاک خارج کنید.

علت دیگر می‌تواند فعال کردن حالت Do Not Disturb است که در ساعاتی خاص تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی را مسدود می‌کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع مسدودیت استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 3 روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل (کد دستوری تا برنامه)
آموزش ۳ روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل (کد دستوری تا برنامه)
آموزش 6 روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش ۶ روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش جدید روش غیرفعال سازی و لغو شارژ اضطراری ایرانسل
آموزش جدید روش غیرفعال سازی و لغو شارژ اضطراری ایرانسل

نظرات

  • سید کمال حسینی says:

    سیم کارت ایرانسل من مسدود و بنام شخص دیگری شده . این دزدی است . دزد ها هم که دزدی میکنند زنگ در رو می زنند . چرا بدون اطلاع فروختید. ۱۰ سال داشتم

  • امیر مداح says:

    سلام فقط اینو از ایرانسل خواستار هستم که خطی که مسدود میشه طرف مریض قلبی و مادر دیالیزی داره که با اون شماره مسدود شده دکتر دارو وهزار تا کار انجام میشه خواهش میکنم بعنوان یک فرد ۶۰ ساله که قلب عمل کردم و مادرم دیالیز میشن خط من را مجدد وصل نمایید با تشکر

  • حمیدرضا says:

    سلام خطم مسدود شده بدهی رو پرداخت کردم ولی بازم مسدود هست باید چیکار کنم

    • سهراب بنادری says:

      با سیم کارت اعتباری ایرانسل منتظر دریافت کد ارسالی برای راه اندازی واتساپ بودم ناگهان سیم کارت قطع و مسدود شد هرکاری کردم سیم کارت هیچ فعالیتی نشان نداد بنظر شما چگونه می‌توان بدون مراجعه به دفاتر حدماتی رفع مسدویت کرد