اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و اینترنت

۴ روش موثر اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و اینترنت (جدید)

خرابی تلفن و عدم رسیدگی مخابرات منطقه میتواند یک مشکل آزاردهنده باشد، ☎️ مخصوصا برای کسانی که پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و اینترنت انجام میدهند. در ادامه این مطلب انزل وب روش های پیگیری و اعلام خرابی تلفن در تهران و شهرستان ها را بیشتر بررسی میکنیم.

برای اعلام خرابی تلفن ثابت چه باید کرد؟ معرفی شماره تماس مخابرات و کد دستوری

?How to Report Landline Phone Problems to Iran Telecommunication Company

به طور خلاصه برای اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل باید با شماره ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید فقط دقت کنید که پیش کد شهرستان را نیز باید به این شماره اضافه کنید به طور مثال برای تهران باید با شماره ۰۲۱۲۰۱۱۱۷ و برای اعلام خرابی تلفن کرج با موبایل ۰۲۶۲۰۱۱۱۷ تماس بگیرید علاوه بر این شما میتوانید از طریق کد دستوری #۲۰۲۰* نیز مراحل ثبت و پیگیری خرابی را در سامانه مخابرات ثبت کنید.

قبل از تست ادامه مراحل برای پیگیری و اعلام خرابی تلفن حتما از سالم بودن سیم کشی داخلی و دستگاه تلفن خود مطمئن شوید. در ادامه به نحوه انجام این کار به صورت مرحله به مرحله میپردازیم.

۱- اعلام خرابی تلفن با موبایل توسط کد دستوری

در اینجا نیاز به گرفتن پیش شماره برای کد دستوری نیست و مستقیم میتوانید این شماره را با گوشی خود فارغ از اینکه اپراتور شما همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و.. باشد، شماره گیری کنید.

برای شروع ابتدا کد دستوری #۲۰۲۰* را شماره گیری کنید.

کد دستوری #2020*

کمی صبر کنید، در این مرحله عدد ۱ یعنی تلفن را انتخاب کنید و دکمه Send یا ارسال را بزنید.

اعلام خرابی تلفن ثابت

سپس در مرحله بعد گزینه ۱ یعنی شهری را انتخاب نمایید.

اعلام خرابی تلفن ثابت با کد دستوری مخابرات

در مرحله بعد گزینه ۳ که معادل ثبت خرابی است را انتخاب کنید.

ثبت خرابی برای اعلام خرابی تلفن با کد دستوری مخابرات

حالا در این مرحله شماره تلفن ثابت خود را به همراه پیش کد شهرستان به طور مثال ۰۲۱۲۵۲۵۲۵۲۵ وارد کنید و دکمه ارسال یا Send را بزنید.

شماره تلفن ثابت را وارد کنید

سپس پیام “مشتری گرامی شماره شما با موفقیت در لیست خرابی قرار گرفت” نمایش داده میشود.

مشتری گرامی شماره شما با موفقیت در لیست خرابی قرار گرفت

سپس اس ام اس ثبت اعلام خرابی تلفن و ثبت شماره شما در لیست خرابی از سوی مخابرات نیز برای شما ارسال میگردد.

در این مرحله باید منتظر بمانید تا از سوی مامور یا متصدی مخابرات برای ادامه روند خرابی تلفن ثابت شما تماس گرفته شود.

۲- پیگیری خرابی تلفن با موبایل توسط کد دستوری

برای پیگیری خرابی تلفن تهران ، کرج ، مشهد و دیگر شهرستان ها ابتدا کد دستوری #۲۰۲۰* مخابرات را شماره گیری کنید.

در مرحله بعد عدد ۱ یعنی تلفن را انتخاب کنید و دکمه Send یا ارسال را بزنید.

سپس گزینه ۱ یعنی شهری را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد گزینه ۴ که معادل پیگیری ثبت خرابی است را انتخاب کنید.

در مرحله بعد شماره تلفن که اعلام خرابی کرده اید را از لیست انتخاب (با انتخاب  عدد ۱ و..) یا شمار تلفن خود را با پیش شماره شهرستان وارد کنید.

انتخاب شمار تلفن

پس از وارد کردن دکمه Send یا ارسال را بزنید.

در نهایت پیام “با عرض تشکر نتیجه درخواست از طریق پیامک ارسال میگردد” نمایش داده میشود.

با عرض تشکر نتیجه درخواست از طریق پیامک ارسال میگردد

و بعد از چند دقیقه شما اس ام اس پیگیری و وضعیت خط تلفن شما برایتان ارسال میشود.

۳- شماره خرابی تلفن ۲۰۱۱۷

روش دیگر استفاده از شماره خرابی تلفن ثابت ۲۰۱۱۷ است که در این روش شما باید شماره پیش کد شهرستان مدنظر را به همراه این شماره حتما شماره گیری کنید به طور مثال برای خرابی تلفن مشهد باید شماره ۰۵۱۲۰۱۱۷ را یا خرابی تلفن تهران شماره ۰۲۱۲۰۱۱۷ شماره گیری کنید.

شماره خرابی تلفن 20117

پس از شماره گیری به تلفن گویا متصل می شوید و راهنمایی اولیه انجام میشود.

در مرحله اول از شما درخواست می شود که شماره خود را به همراه پیش کد مانند ۰۲۱۲۵۲۵۲۵۲۵ وارد کنید و در نهایت پس از وارد کردن شماره کمی مکث کنید تا اپراتور شماره را مجدد برای تایید بخواند سپس با وارد کردن # شماره تلفن ثابت خود را تایید کنید یا باز زدن * میتوانید شماره را مجدد ویرایش کنید.

سپس شماره موبایل خود را برای پیگیری خرابی باید وارد کنید، پس از وارد کردن اپراتور شماره همراه اپراتور آن را میخواند و برای تایید مجدد شماره همراه خود باید # وارد کنید.

پس از تایید شماره پیامی مبتنی بر اینکه خرابی تلفن ثابت شما ثبت شده است دریافت می کنید. در این مرحله باید منتظر بمانید تا از طرف مخابرات برای پیگیری موضوع با شما تماس گرفته شود.

۴- سایت اعلام خرابی تلفن مخابرات برای قطعی به دلیل بدهی و شکایت

علاوه بر روش های بالا برای پیگیری علت قطع شدن تلفن ثابت بدون بدهی یا قطع شدن آن به هر دلیل یا در صورتی که در روند ثبت خرابی یا پیگیری آن در شهرستان خود با مشکل مواجه شده اید یا از طرز برخورد یا رفتار پرسنل مخابرات شکایتی دارید میتوانید وارد سامانه مرکز بازرسی و نظارت، رسیدگی به شکایات مخابرات شوید.

در مرحله اول با کلیک بر روی ثبت نام کلیک کنید.

اطلاعات خواسته شده که شامل کد ملی و شماره موبایل است را در فرم وارد کنید.

کد ملی و شماره موبایل

سپس نام کاربری شما نمایش داده میشود و کد احراز هویت و برای شماره موبایل شما ارسال می گردد.

اعلام خرابی تلفن مخابرات برای قطعی به دلیل بدهی و شکایت

پس از تایید کد وارد سامانه می شوید.

سامانه مرکز بازرسی و نظارت، رسیدگی به شکایات مخابرات

در مرحله بعد بر روی ثبت شکایت کلیک کنید.

سپس اطلاعات شخصی خود را تایید کنید.

حالا از فرم روبرو خود دلیل شکایت، پیوست ها و.. را پر کنید و شکایت خود را ثبت کنید.

دلیل شکایت، پیوست ها و.

این مورد ثبت شکایت و پیگیری برای همه شهرستان ها مانند شیراز ، رشت ، مشهد ، اصفهان ، تبریز ، کرج و.. قابل اجرا است.

دقت کنید که دلیل قطع شدن تلفن ثابت میتواند مشکلات فنی، شکایت حقوقی، دستور مقامات قضایی و.. باشد و مخابرات پیشنهاد میکند که برای این موارد بهتر است از این سامانه استفاده کنید و برای اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و شماره های معرفی شده بالا بهتر است تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

چگونه اعلام خرابی تلفن کنیم؟

شما میتوانید از طریق شماره 20117 یا کد USSD مخابرات که #2020* است اعلام خرابی خود را براحتی ثبت کنید.

مدت زمان رفع مشکل تلفن ثابت چقدر است؟

این مورد بستگی به مخابرات شهرستان شما دارد و در برخی اوقات که حجم خرابی و کاری بالا باشد میتواند حل مشکل به چند هفته نیز طول بکشد.

چرا هیچکس در مخابرات منطقه پاسخگو نیست؟

مخابرات برای اعلام خرابی فقط ار طریق راه های عنوان شده مشکل را پیگیری میکند و تلاش و تماس های تلفنی شما با شرکت مخابرات منطقه ممکن است در آخر با جمله خرابی را در سامانه ثبت کنید مواجه شود.

جمع بندی

مهندس سید مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: درحال حاضر می توان در هر نقطه از کشور با شماره گیری تلفن ۲۰۱۱۷ و یا با استفاده از کد دستوری #۲۰۲۰* از طریق شبکه همراه اول، اقدام به ثبت و پیگیری خرابی تلفن ثابت نمود.

وی اظهار داشت : سیستم یکپارچه ثبت و پیگیری خرابی این امکان را در اختیار مخابرات ایران قرار می دهد تا با استفاده از اطلاعات داشبورد مدیریتی، بتوان وضعیت خرابی و زمان رسیدگی و رفع آن را در مناطق مختلف کشور بصورت متمرکز رصد نمود.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان افزود : می توان به این شیوه موارد ویژه را پیگیری نمود تا در نهایت با کاهش مدت زمان رفع خرابی، رضایت مشترکین حاصل گردد.

به طور کلی بهترین روش پیگیری تلفن برای خرابی استفاده از کد دستوری #۲۰۲۰* و یا تماس با شماره ۲۰۱۱۷ است که حتما باید پیش کد شهرستان قبلا شماره اضافه کنید. علاوه بر این سامانه آنلاین شکایت بیشتر در مورد جمع آوری، تخلیه، گزارشات مردمی در مورد زیر ساخت ها و مشکلات و مسائل حقوقی استفاده میشود. فقط دقت داشته باشید در صورتی که در منطقه شما خرابی تلفن ثابت به صورت گسترده مثل دزدی کابل و.. رخ دهد فرایند پیگیری ممکن است زمان بر باشد.

همچنین ثبت چندباره درخواست نیز از طریق سامانه تلفن گویا یا کد دستوری امکان پذیر نیست. و در شرایط حاد برای پیگیری بیشتر و دقیق تر بهتر است با مراجعه حضوری به مخابرات پس از ثبت درخواست یا تماس با دفتر شکرت مخابرات در استان خود مساله را پیگیری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

خب اعلام خرابی تلفن ثابت تبریز، اصفهان ، خوزستان ، گیلان ، تهران ، کرج ، مشهد و سایر شهرستان ها را به صورت مرحله به مرحله بررسی کردیم. نظر شما در مورد عملکرد مخابرات و پرسنل آنها برای ثبت خرابی تلفن ثابت و پیگیری آن چگونه است؟ آیا تا کنون با سامانه و روش های بالا توانسته اید مشکل خود را حل کنید؟ نظرات، تجربیات و سایر نکات را حتما در بخش دیدگاه این پست انزل وب با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

مطالب مرتبط

مشکل سیم کشی تلفن
۵ روش عیب یابی و رفع مشکل سیم کشی تلفن برای اینترنت و..
آموزش 5 روش مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت
آموزش ۵ روش مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت
راهنما: تلفن ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟
راهنما: تلفن ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟
سیستم WLL چیست؟ آشنایی با کاربرد WLL در مخابرات و ...
سیستم WLL چیست؟ آشنایی با کاربرد WLL در مخابرات و..

نظرات

  • حسن شجاعی says:

    واقعا مسخره است. تلفنم بدهی نداره. از اون طرف زنگ میخوره. اینترنت فعال است .ولی وقتی میخوام تماس بگیرم باهاش… بوق مشغولی میزن…مدت ۵روزه ثبت خرابی کردم ولی هیچ خبری نشد. فقط یاد دارند سر ۱۶۲۰۰ تومان زااااارت تلفن قطع کننند. خاک تو سرشون با این خدمات پشتیبانی مزخرف شون

صفحات 1 4 5 6
×