آموزش 22 روش حل مشکل کانکت نشدن و کار نکردن اسپاتیفای

آموزش ۲۲ روش حل مشکل کانکت نشدن و کار نکردن اسپاتیفای

اسپاتیفای با صدها میلیون کاربر، که بسیاری از آنها مشرکین پولی هستند بزرگترین خدمات پخش موسیقی 🎵 را دارد. نزدیک ترین رقیب آن اپل موزیک است که در حال رشد است، اما هنوز فاصله زیادی با اسپاتیفای دارد. درست است که اسپاتیفای بزرگ ترین خدمات پخش موسیقی را دارد اما به این معنی نیست که اسپاتیفای از مشکلات مستثنی است. گاهی اوقات ممکن است با مشکل کانکت نشدن و کار نکردن اسپاتیفای روبرو بشوید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۲۲ روش حل مشکل کانکت نشدن و کار نکردن اسپاتیفای میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل کانکت شدن برنامه اسپاتیفای (Spotify)

Why Is Spotify Not Working? These Quick Fixes Usually Work

قبل از هر چیزی باید بدانید که اسپاتیفای در ایران مسدود است. همچنین خود اسپاتیفای هم دسترسی کاربران ایرانی رو محدود کرده و برای دسترسی به این سرویس باید از نرم افزارهای تغییردهنده آی پی استفاده کنید. قبل از انجام هر روشی از یک سرویس تغییر دهنده ای پی دیگر رو امتحان کنید. در مطلب قبل روش های دانلود آهنگ از اسپاتیفای آموزش داده شده است. در ادامه به یک سری از اشکالات اسپاتیفای میپردازیم.

حل مشکل کانکت نشدن اسپاتیفای با نصب دوباره آن

آسانترین و سریعترین راه برای درست کردن اسپاتیفای حذف و نصب مجدد این برنامه است. اگر برنامه شما به درستی کار نمیکند ممکن است حذف و نصب دوباره آن به شما کمک کند. پس قبل از انجام راه حل های پیچیده ابتدا این راهکار را تست کنید.

حل مشکل Something went wrong در اسپاتیفای بدلیل راه اندازی نشدن آن: ارور کد ۱۷

حل مشکل کانکت نشدن اسپاتیفای

این مشکل چندین سال است که کاربران را آزار می دهد مشکل زمانی رخ میدهد که میخواهید اسپاتیفای را راه اندازی کنید. زمانی که کلاینت در حال باز شدن است، یک صفحه باز می شود و برنامه از کار میافتد برای درست شدن این مشکل کافیست مراحل زیر را طی کنید:

برای حل مشکل کانکت نشدن اسپاتیفای در ویندوز ابتدا نصب کننده اسپاتیفای را دانلود کرده و روی دسکتاپ خود ذخیره کنید. روی نصب کننده کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در صفحه تیک گزینه Run this program in compatibility mode for را بزنید و از قسمت پایین گزینه ویندوز خود را انتخاب کنید. روی Apply کلیک کنید و نصب کننده را اجرا کنید.

اگر روش بالا کار نکرد ممکن است مشکل آنتی ویروس باشد اگر آنتی ویروس شما روشن است آن را خاموش کنید و سپس دوباره امتحان کنید.

اضافه نکردن آهنگ ها به لیست پخش در اسپاتیفای

حل مشکل کانکت نشدن اسپاتیفای در اندروید

یکی از ویژگی های جالب اسپاتیفای این است که می توانید موسیقی خود را در لیست پخش آن اضافه کنید. یعنی به شما این امکان را میدهد که آهنگ های اسپاتیفای را با آهنگ های خود در لیست های پخش خود ترکیب کنید. اسپاتیفای اخیرا نحوه مدیریت موزیک های ویندوز را تغییر داده است قبلا میتوانستید با کشیدن و رها کردن فایل های مورد نظر خود را در فهرست پخش بگذارید. اما اکنون کمی پیچیده تر شده است. برای افزودن فایل های خود به مسیر Edit (Windows) , Spotify (Mac) > Preferences > Local Files بروید‌. در اینجا میتوانید از اسپاتیفای بخواهید که آهنگ های خود را به لیست پخش اضافه کند.

دانلود نشدن آهنگ ها برای پخش آفلاین

رفع مشکل spotify

اسپاتیفای به شما این امکان را می دهد که آهنگ ها را برای پخش آفلاین دانلود کنید. این ویژگی برای زمان هایی که شما دسترسی به وای فای ندارید فوق العاده است. اما این ویژگی یک محدودیت هم دارد. هر دستگاه فقط میتواند حداکثر ۱۰۰۰۰ آهنگ را برای گوش دادن به حالت آفلاین تنظیم کند. اگر به این حد رسیده باشید تا زمانی که برخی از موسیقی های آفلاین موجود خود را حذف نکنید نمیتوانید آهنگ دیگری دانلود کنید. با تغییر دادن گزینه دانلود یک لیست پخش در منوی بیشتر محتوای آن حذف می شود. یا برای سریع تر حذف کردن باید حافظه پنهان را حذف کرد.

از دست دادن آهنگ های پیشنهادی

اسپاتیفای حداکثر ۶ لیست پخش پیشنهادی را دارد. این آهنگ ها با توجه به آهنگ هایی که شما بیشتر به آن گوش داده اید مشخص میشود و در ژانر های خاصی تقسیم می شود. اگر شما آهنگ های پیشنهادی را ندارید می توانید برنامه را ببندید و دوباره وارد آن شوید. اگر بازهم کار نکرد، میتوانید برنامه اسپاتیفای را حذف و دوباره نصب کنید.

مشکل لاگ اوت شدن اسپاتیفای بدلیل هک شدن حساب کاربری

مشکل وصل نشدن spotify

این مشکل یک مشکل فنی نیست اما بین کاربران رایج است. گاهی کاربران اسپاتیفای از هک شدن حساب های خود شکایت دارند.
چگونه میتوان فهمید که هک شدیم؟
چند نشانه وجود دارد. اولین نشانه دیدن آهنگ هایی در تاریخچه یا History خود که به آن ها گوش نداده اید. یا اضافه شدن ژانر پیشنهادی که تا به حال به آن ها گوش نداده اید. همچنین خارج شدن از برنامه در وسط پخش آهنگ می تواند به دلیل هک شدن حساب شما باشد.
چگونه می توان حساب کاربری را برگرداند؟

حل مشکل کار نکردن اسپاتیفای

اگر میتوانید وارد حساب کاربری خود در وب سایت اسپاتیفای شوید سپس مسیر Account Overview > Sign Out Everywhere را طی کنید و رمز عبور خود را به سرعت عوض کنید. اگر حساب شما به فیسبوک متصل است رمز عبور فیسبوک خود را نیز تغییر دهید. اما اگر دسترسی به حساب خود را از دست داده اید باید مستقیما با اسپاتیفای تماس بگیرید.

کار نکردن اسپاتیفای در اندروید

اگر اسپاتیفای شما در اندروید به مشکل خورده است قبل از انجام هر کاری ابتدا از برنامه خارج شوید و دوباره وارد آن شوید. این کار احتمال دارد که مشکل را حل کند اما اگر همچنان هنگام راه اندازی برنامه با صفحه خالی مواجه می شوید و یا هر مشکلی در پخش وجود دارد، کش یا حافظه پنهان را پاک کنید.

حافظه پنهان جایی است که اسپاتیفای اطلاعات خود را ذخیره میکند تا بتواند دفعه های بعد که وارد برنامه میشوید سریعتر عمل کند. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات حافظه پنهان خراب شود و موقع استفاده با مشکل مواجه شود. خوشبختانه اندروید پاک کردن حافظه پنهان را ساده کرده است.

برای حل مشکل کانکت نشدن اسپاتیفای در اندروید کافیست تنظیمات را باز کنید و مسیر Apps and Notifications > Spotify > Storage and Cache را طی کنید و روی Clear Cache ضربه بزنید. در مرحله بعد به مدیریت فایلها بروید تا مطمئن شوید که ۴ فایل زیر وجود ندارند:

  • /emulated/0/Android/data/com.spotify.music
  • /ext_sd/Android/data/com.spotify.music
  • /sdcard1/Android/data/com.spotify.music
  • /data/media/0/Android/data/com.spotify.music

اگر این چهار فایل همچنان وجود داشتند آنها را به صورت دستی حذف کنید و در نهایت برنامه اسپاتیفای را حذف و دوباره نصب کنید.

برنامه های مدیریت باتری ، پردازش و Cleaner را پاک کنید. زیرا این برنامه ها نیز ممکن است در کار کردن اسپاتیفای مشکل ایجاد کنند. برای همین اگر با کارهایی که قبلا انجام داده اید مشکل اسپاتیفای حل نشد، میتوانید این برنامه‌ ها را پاک کنید.

عیب یابی اسپاتیفای در آیفون و آیپد

سیستم اپل امکان پاک کردن حافظه پنهان را به کاربران ارائه نمیدهند. در عوض این کار را میشود از طریق برنامه ها انجام داد. اگر دستگاه iOS دارید باید اسپاتیفای را باز کنید و به مسیر Home > Settings > Storage > Delete Cache بروید.

پاک شدن لیست پخش اسپاتیفای به طور تصادفی

حل مشکل کانکت نشدن اسپاتیفای در ویندوز

مشکل بعدی که کاملا به خاطر کاربر است پاک شدن لیست های پخش به طور تصادفی است. اگر شما لیست پخش خود را به طور تصادفی پاک کردید نگران نباشید به راحتی می توانید آن را بازیابی کنید. وارد حساب کاربری خود در وب سایت اسپاتیفای شوید و سپس به مسیر Recover Playlists > Restore بروید.

قطع و وصل شدن در هنگام پخش موسیقی

ممکن است در حال گوش دادن به موسیقی باشید که آهنگ قطع و وصل شود وقتی این اتفاق می‌افتد موسیقی غیر قابل شنیدن میشود. برای درست کردن این موضوع برنامه اسپاتیفای را باز کنید و به مسیر More > View > Hardware Acceleration بروید. دقت کنید قدیمی بودن کامپیوتر شما باعث میشود سرعت برنامه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بی صدا بودن در حین پخش شدن آهنگ

شایع ترین دلیل عدم پخش صدا در حین پخش آهنگ در اسپاتیفای قطع شدن بلندگو است. برای بررسی روی نماد صدا در منوی پایین سیستم راست کلیک کرده و گزینه Volume Mixer را انتخاب کنید. برای حل مشکل کار نکردن اسپاتیفای در مک دکمه Option را نگه دارید بر روی نماد بلندگو کلیک کنید. اگر در اندروید یا آیفون با این مشکل مواجه شدید جک هدفون را با هوای فشرده تمیز کنید.

برنامه اسپاتیفای را به روز رسانی کنید

اگر اسپاتیفای به درستی روی گوشی شما کار نمیکند ممکن است به دلیل به روز نبودن آن باشد. برای حل مشکل وصل نشدن Spotify باید مطمئن شوید که اسپاتیفای روی آخرین نسخه باشد.

تنظیمات زمان و تاریخ را بررسی کنید

شاید این راه حل کمی عجیب به نظر بیاید اما اگر تاریخ و زمان دستگاه شما اشتباه تنظیم شده باشد ممکن است سرور های اسپاتیفای در همگام سازی با گوشی شما دچار مشکل شوند در اینجا نحوه رفع آن آمده است. تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید. روی Date & Time ضربه بزنید و گزینه Automatic Date & Time را پیدا کنید و آن را فعال کنید.

چرا اسپاتیفای کار نمیکند؟ بدلیل متصل نبودن اینترنت

اگر هنوز در پخش موسیقی در اسپاتیفای مشکل دارید ممکن است به دلیل اتصال اینترنت شما باشد. با باز کردن تنظیمات و مشاهده اتصالات شبکه خود بررسی کنید که آیا دستگاه شما به اینترنت متصل است یا خیر. اگر به وای فای متصل هستید ممکن است روتر شما با مشکل  مواجه شده باشد.

کار نکردن اسپاتیفای به دلیل مرورگر

اگر می خواهید با استفاده از مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و یا سافاری در اسپاتیفای به موسیقی گوش دهید چند راه حل وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل آنها را امتحان کنید.

مرورگر خود را به روز رسانی کنید. برای درست کار کردن اسپاتیفای باید از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده کنید.

اتصال اینترنتی خود را بررسی کنید. درست مانند دستگاه اندرویدی یا آیفون باید اتصال اینترنت کامپیوتر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که اتصال بدون مشکل است.

بستن برنامه هایی که از آن استفاده نمی شود

گاهی اسپاتیفای به دلیل تداخل با برنامه های دیگر ممکن است به درستی کار نکند یا حافظه دستگاه شما بسیار کم است و فضای کافی برای پخش صدا در دستگاه وجود ندارد در هر صورت راه حل این است که سعی کنید برنامه های دیگر را که از آنها استفاده نمیکنید ببندید.

تعویض پخش کننده اسپاتیفای

یک روش رایج برای رفع مشکل Spotify این است که پخش کننده اسپاتیفای را عوض کنید. برای مثال اگر اسپاتیفای روی آیفون شما کار نمی کند سعی کنید اسپاتیفای را با استفاده از برنامه کامپیوتر خود باز کنید ببینید درست کار میکند یا نه. اگر بر روی دستگاه دیگر نیز با مشکل مواجه شدید احتمالا مشکل از اکانت شما است که باید مشکل را اسپاتیفای ریپورت کنید.

چرا اسپاتیفای کار نمیکند

همچنین در زمینه پخش آنلاین موزیک و پادکست مطلب ۲۵ تا از بهترین سرویس های آنلاین پادکست های انگلیسی هم میتواند برای شما مفید باشد.

مطمئن شوید که فضای کافی در دسترس دارید

برای پخش آهنگ در برنامه اسپاتیفای شما به فضای ذخیره سازی و حافظه برای پردازش نیاز دارید بنابراین اسپاتیفای حدودا به حداقل ۲۵۰ مگابایت حافظه خالی نیاز دارد تا درست کار کند. اگر فضای دستگاه شما بسیار کم است ممکن است اسپاتیفای به درستی کار نکند. حافظه خود را پاک کنید اسپاتیفای به درستی کار کند.

مسدود کردن اسپاتیفای توسط فایروال

ممکن است گاهی فایروال روی کامپیوتر، اسپاتیفای را مسدود کند و در نتیجه اسپاتیفای به درستی کار نکند.

در مک System Preferences app را باز کنید و گزینه Security & Privacy را انتخاب کنید. روی نماد قفل در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید شاید رمز عبور را نیاز داشته باشد. در تب فایروال روی گزینه های فعال کلیک کنید و در پنجره ای که باز می شود کادر کناری Block all incoming connections بردارید و روی Ok کلیک کنید.

در کامپیوتر روی Start کلیک کنید. کلمه Firewall را جستجو کنید و در نتایج ظاهر شده Windows Defender Firewall را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره باز شده روی گزینه Allow an app or feature through Windows Defender Firewall ضربه بزنید. سپس در بالای لیست برنامه روی تغییر تنظیمات کلیک کنید و در آخر Ok را بزنید.

وصل بودن دستگاه بلوتوث

اگر شما از یک هدفون بلوتوثی استفاده می کنید بررسی کنید که آیا به اندازه کافی نزدیک هستید تا هدفون‌ بلوتوث شما به آن متصل شود یا نه. اگر نه به اندازه کافی نزدیک شوید.

تمیزی هدفون را بررسی کنید

اگر شما از یک هندزفری و یا هدفون برای گوش دادن موزیک استفاده میکنید مطمئن شوید که هدفون شما تمیز است. کثیفی باعث انسداد هدفون و در نتیجه ضعیف شدن صدا میشود. اگر هدفون شما تمیز نیست با یک پارچه تمیز ابتدا آن را تمیز کنید و دوباره امتحان کنید.

از درست بودن اکانت خود مطمئن شوید

اگر شما در برنامه اسپاتیفای دارای چند اکانت هستید حتما بررسی کنید که به اکانت درستی وارد شده باشید. اگر نه از حساب کاربری خود خارج شوید و دوباره وارد حساب کاربری درست خود شوید. در مطلب قبل حل مشکل لاگین کردن در اسپاتیفای کامل بررسی شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه با آموزش ۲۲ روش حل مشکل کانکت نشدن و کار نکردن اسپاتیفای با ما همراه بودید. شما از کدام روش برای درست کردن اسپاتیفای خود استفاده کردید؟ شما می توانید نظرات، روش های جدید، مشکلات و … در رابطه با اسپاتیفای را از طریق بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

18 قدم برای حل مشکل دانلود نشدن پادکست در اپ های رایج
۱۸ قدم برای حل مشکل دانلود نشدن پادکست در اپ های رایج
راهنما حل مشکل ثبت نام در اسپاتیفای در ایران و خارج کشور
راهنما حل مشکل ثبت نام در اسپاتیفای در ایران و خارج کشور
آموزش 2 روش تغییر کشور و لوکیشن در اسپاتیفای
آموزش ۲ روش تغییر کشور و لوکیشن در اسپاتیفای
آموزش 12 روش رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای
آموزش ۱۲ روش رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای

نظرات

  • eli says:

    سلام خسته نباشید من وقتی روی پلی لیستم میرم دیگ مثل قبل اهنگ هارو نمیاره و فقط اسمشون پشت سر هم میاره و دیگ نمیشه پلی کرد میشه راهنمایی کنید

  • هیتر says:

    سلام توروخدا کمکم کنین وقتی وارد اسپاتیفای میشم و مثلا ی آرتیست یا ی آلبوم رو باز میکنم بجای نمایش آهنگ ها فقط اسمشونو پشت سره هم نوشته و نمتونم موزیک هارو گوش کنم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین