مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان

مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان

کشور آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی دنیا محسوب می‌شود که شرایط کاری ایده آلی دارد. اما با توجه به کمبود نیروی متخصص و مجرب در این کشور، در حال جذب نیروی ماهر از کشورهای مختلف است.

به همین خاطر می‌توان گفت مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان، مهاجرت کاری است. در همین راستا کشور آلمان، برای حمایت از افرادی که به دنبال شغل یا فرصت آموزشی هستند، دوره آوسبیلدونگ برگزار می‌کند. در این راستا موسسه مجرب هرمس اپلای، در این مقاله به بررسی این دوره و شرایط لازم آن می‌پردازد، برای آشنایی بیشتر با این دوره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آوسبیلدونگ(Ausbildung) چیست؟

اما در پاسخ به این سوال که آوسبیلدونگ چیست، می‌توان اینگونه گفت که یک دوره کارآموزی برای یادگیری حرفه‌ای است که در کشور آلمان برگزار می‌شود. این دوره برای افرادی ارائه می‌شود که هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی نداشته و یا اینکه تمایلی به تحصیل در دانشگاه ندارند و می‌خواهند به صورت مستقیم مشغول به کار شوند. به همین خاطر است که این دوره به عنوان مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان به کشور آلمان محسوب می‌شود.

این دوره در کشور صنعتی آلمان با بیش از ۵۰۰ رشته برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با شرکت در این دوره، برای کار در کشور آلمان آماده شوند. مدت زمان دوره، از ۱ الی ۳ سال طول می‌کشد. مزیت شرکت در این دوره‌ها، دریافت حقوق در طول یادگیری مهارت است. متقاضیان می‌توانند با گذراندن این دوره مهارت، برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. دوره‌های کارآموزی اوسبیلدونگ هر ساله در ماه‌های سپتامبر یا آگوست برگزار می‌شود.

نکته‌ای که در این دوره اهمیت دارد این است که زمان متقاضی باید در دوره ویزای آوسبیلدونگ، هم در آموزش مهارت و هم اینکه در دوره تئوری صرف شود. از جمله مدارکی که باید برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ ارائه کرد شامل: پاسپورت معتبر، بیمه درمانی، تمکن مالی و تاییدیه پذیرش در این دوره است.

هزینه‌های آوسبیلدونگ کشور آلمان

شرکت در دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ آلمان، تنها در یک سری رشته‌های خاص امکان‌پذیر است که می‌توان در هر دو به صورت همزمان مشغول به کار و تحصیل شد. بنابراین مهم‌ترین مزیت شرکت در این دوره، استفاده از تحصیل رایگان در این کشور است. یکی از مشکلاتی که در زمان انتخاب مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان وجود دارد، شهریه تحصیل و زندگی در کشور مقصد است. در صورتی که با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، تمام هزینه‌های آن به صورت کامل، توسط شرکت کمپانی کارفرما پرداخت می‌شود.

نکته‌ای که در مورد هزینه‌های آوسبیلدونگ وجود دارد این است که هزینه تحصیل در تمامی رشته‏ها توسط کارفرما پرداخت می‌شود، اما تنها رشته فیزیوتراپی است که هزینه‌های آن به جز سال آخر پرداخت نمی‌شود. مزیت دیگری که در مورد این دوره وجود دارد این است که شما می‌توانید به غیر از هزینه‌های تحصیلی، هزینه‌های زندگی خود را نیز از کمپانی دریافت کنید.

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ چیست؟

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ چیست؟

در صورتی که علاقه مند به شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان هستید که به عنوان مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان محسوب می‌شود، باید شرایط لازم برای شرکت در این دوره‌ها را کسب کنید. از جمله مهم‌ترین شرایط پذیرش در این دوره‌ها، داشتن دیپلم ۱۲ ساله تحصیلی است. حداقل معدل مورد نیاز برای پذیرش در این دوره ها، ۱۸ است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت واجد شرایط بودن می‌توان با معدل ۱۵ الی ۱۶ نیز برای پذیرش در این دوره‌ها اقدام کرد. از دیگر شرایط مورد نیاز، برای شرکت در این دوره‌ها، محدودیت سنی است که با داشتن مدرک دیپلم، حداکثر ۲۳ سال است.

یکی از شرایط ورود به این دوره، ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح C1 است. در صورتی که سطح زبان آلمانی شما کمتر از این سطح است، نگران نباشید. چرا که این امکان در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان وجود دارد که قبل از شروع تحصیل، با حداقل مدرک زبان آلمانی سطح A2 می‌توان وارد دوره‌های زبان آلمان به صورت آنلاین شد. از طریق شرکت در این دوره‌ها می‌توانید به راحتی سطح زبان خود را تقویت کرده و در نهایت اقدام به شرکت در این دوره‌ها کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در این دوره زبان آلمانی بر عهده خود دانشجو است.

از دیگر شرایط مورد نیاز برای شرکت در این دوره‌ها، حداقل توان مالی خانواده است. چرا که این امکان وجود دارد در طول زمان تحصیل، مشکلی برای دانشجو ایجاد شود که در چنین شرایطی خانواده باید بتواند از دانشجو حمایت کند.

داشتن سابقه کاری در زمینه مورد نظر، از دیگر شرایط مورد نیاز برای شرکت در دوره آوسبیلدینگ محسوب می‌شود. داشتن این شرط بسیار مهم است، چرا که راحت‌تر می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. اما از آنجایی که شرکت در این دوره‌ها رایگان است، بنابراین رقابت بر سر شرکت در این دوره‌ها، بسیار سنگین است.

شرایط دریافت ویزا با آوسبیلدونگ آلمان

مهم‌ترین مزیتی که می‌توان با شرکت در دوره‌های آوسبیلدینگ، که به عنوان مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان شناخته می‌شود کسب کرد، دریافت ویزای دائم است. اما برای دریافت ویزای دائم، باید مدارکی ارائه کرد که شامل موارد زیر است:

  1. ارائه گواهی تمکن مالی

اولین مدرک مورد نیاز، تمکن مالی متقاضی است. چرا که بسیار مهم است که شما توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود را قبل از پیدا کردن شغل مناسب، داشته باشید. هزینه‌های زندگی در هر یک از شهرهای آلمان می‌تواند متغیر باشد. اما زندگی کردن در شهرهای بزرگ به نسبت شهرهای کوچک، هزینه بیشتری خواهد داشت. اما این نکته را در نظر داشته باشید که زندگی در شهرهای بزرگ، موجب پیشرفت شما خواهد شد.

  1. پرداخت هزینه درخواست

از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آوسبیلدینگ آلمان، پرداخت هزینه‌های اداری برای دریافت ویزا است.

  1. بیمه درمانی تا شروع دوره آوسبیلدینگ

از دیگر شرایط دریافت ویزا با آوسبیلدینگ، داشتن بیمه درمانی قبل از شروع دوره است. دلیل این بیمه هم این ست که اگر قبل از شروع دوره مد نظر، دچار مشکل خاصی شدید، از پرداخت هزینه‌های درمانی سنگین در امان باشید. تمام هزینه‌های درمانی در کشور آلمان با بیمه درمانی کاملا رایگان است.

  1. ارائه تاییدیه از موسسه آموزش فنی و حرفه ای

مهم‌ترین مدرک برای دریافت ویزا از طریق آوسبیلدونگ، که مهم‌ترین شیوه مهاجرت برای جوانان محسوب می‌شود، ارائه تاییدیه از موسسه آموزشی فنی و حرفه‌ای است. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که اعتبار این مدرک، سه ماه بعد از تحویل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

شرایط کار بعد از تحصیل در دوره‌های آوسبیلدینگ آلمان

شرایط کار بعد از تحصیل در دوره‌های آوسبیلدینگ آلمان

در هیچ کشوری از دنیا نمی‌توان تنها با تحصیل اقامت دائم دریافت کرد، برای کسب اقامت دائم با شرکت در دوره‌های آوسبیلدینگ آلمان که مهم‌ترین شیوه مهاجرت به آلمان برای جوانان محسوب می‌شود، لازم است که ویزای تحصیلی به ویزای دیگری تغییر کند. اما یکی از ویزاهایی که می‌توان با آن قامت دائم کشور مقصد را دریافت کرد، داشتن ویزای کاری است. در کشور آلمان دانشجویان، تنها ۶ ماه فرصت خوهند داشت که در این کشور بمانند و دنبال کار باشند. اما مزیتی که دوره آوسبیلدینگ آلمان دارد، با توجه به قراردادی که کمپانی با دانشجویان می‌بندد، بعد از سپری کردن دوره تحصیل، می‌توانند در همان کمپانی مشغول به تحصیل شوند و به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. بنابراین با مشغول شدن به کار، برای دریافت ویزای دائم در این کشور اقدام کرد.

به علاوه در صورتی که دانشجو، قصد ماندن در کمپانی طرف قرارداد خود را نداشته باشد، می‌تواند بر طبق قانون کار آلمان، ۶ ماه اقامت خود را تمدید کرده و در جستجوی کار باشید. درصورتی که بتوانید در این کشور استخدام شوید، می‌توانید به راحتی اقامت تحصیلی خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد، شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، مهم‌ترین شیوه مهاجرت و تحصیل در آلمان برای جوانان محسوب می‌شود. تمام شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این دوره‌ها، مورد بررسی قرار گرفت. با شرکت در این دوره‌های آموزشی، می‌توان برای یافتن شغلی مناسب و ورود به بازار کار در این کشور اقدام کرد. اما باید در نظر داشت که مواردی همچون شرایط سنی و تسلط بر زبان آلمانی در این کشور بسیار مهم است. موسسه هرمس اپلای با سال‌ها تخصص و تجربه در زمینه مهاجرت می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در امور مهاجرت باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه هرمس اپلای ارتباط برقرار کرده و از مشاوره کارشناسان موسسه استفاده کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات