آموزش 10 روش حل مشکل Post Unavailable در اینستاگرام

آموزش ۱۰ روش حل مشکل Post Unavailable در اینستاگرام

زمانی که شخصی برای شما پستی ارسال میکند ممکن است در دایرکت شما Post Unavailable ⚠️ نشان دهد. این به معنای در دسترس نبودن پست اینستاگرامی برای شما است. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۰ روش حل مشکل Post Unavailable در اینستاگرام میپردازیم.

رفع مشکل Post Unavailable در دایرکت اینستاگرام

?How to Fix Post Unavailable on Instagram

پیش از این در انزل وب به بررسی دلایل و روش های حل مشکل در دسترس نبودن استوری های اینستاگرام پرداختیم. به غیر از استوری اینستاگرام ممکن است پست هایی که از طرف دوستان شما برای شما ارسال میشود نیز در دسترس نباشد و نتوانید پست ها را مشاهده کنید. احتمالا در این موقعیت فکر میکنید شخصی که پست او برای شما ارسال شده، شما را بلاک کرده است. به غیر از بلاک کردن دلایل دیگری میتواند باعث Post unavailable در دایرکت اینستاگرام شود. در ادامه ابتدا به دلایل Post unavailable در اینستاگرام میپردازیم. سپس روش های رفع مشکل را نیز بررسی میکنیم.

علت Post unavailable در اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفته شد مشکل Post Unavailable در اینستاگرام میتوانید به غیر از بلاک شدن از طرف شخص مقابل دلایل دیگری داشته باشد. زمانی که شما دلیل مشکلی را بدانید سریعتر میتوانید آن را رفع کنید. در ادامه تمام دلایل در دسترس نبودن پست اینستاگرامی که برای شما ارسال کرده اند را بررسی میکنیم. این دلایل عبارتند از:

  • پاک شدن پست
  • Follow نکردن شخص مقابل و شخصی بودن صفحه اینستاگرمی او
  • آرشیو شدن پست
  • بلاک شدن توسط کسی که پست او برای شما ارسال شده است
  • غیر فعال بودن صفحه اینستاگرامی منتشر کننده پست
  • اشکال در سرور اینستاگرام

در صورتی که دلیل مشکل Post Unavailable را میدانید میتوانید مستقیما به روش حل آن بروید. در صورتی که دقیق نمیدانید به چه علت این اتفاق افتاده میتوانید، دلایل و روش های رفع مشکل را به ترتیب بخوانید تا مشکل شما حل شود.

Post unavailable در دایرکت اینستاگرام

رفع مشکل نشان ندادن پست در اینستاگرام با Follow کردن شخص مورد نظر

یکی از دلایل معمول Post Unavailable در Instagram شخصی بودن اکانت طرف مقابل است. زمانی که شخصی اکانت خود را در حالت Private یا شخصی میگذارد باعث میشود تا فقط افرادی که او را فالو کردند پست ها و استوری های او را مشاهده کنند. بنابر این اگر پستی از طرف پیج Private برای شما ارسال شود و شما پیج را دنبال نکرده باشید پست برای شما در دسترس نیست. در این حالت برای رفع مشکل خود و دیدن پست مورد نظر میتوانید صفحه فرد مورد نظر را دنبال کنید تا به پست های او دسترسی داشته باشید. برای این کار وارد برنامه اینستاگرام شوید و از طریق آیکن جستجو نام کاربری شخص مورد نظر را وارد کنید. سپس روی آیکن Follow ضربه بزنید.

معنی Post unavailable در اینستاگرام

با این کار یک درخواست برای شخص ارسال میشود. درصورتی که او درخواست Follow شما را تایید کند میتوانید پست را مشاهده کنید. اگر صفحه شخص را دنبال میکنید اما هنوز با مشکل Post Unavailable مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را مطالعه کنید.

غیر فعال شدن صفحه اینستاگرامی علت بالا نیامدن پست دیگران در اینستاگرام

غیر فعال شدن صفحه اینستاگرامی نیز یکی دیگر از دلایل مشکل Post Unavailable میتواند باشد. ممکن است زمانی که دوست شما برای شما پستی از صفحه ای ارسال میکند، در آن زمان پیج فعال باشد و کار کند اما زمانی که شما میخواهید پست را مشاهده کنید صفحه اینستاگرامی به دلایل مختلفی از دسترس خارج شده باشد و غیر فعال باشد. در این زمان شما دیگر نمیتوانید پست صفحه غیر فعال شده را مشاهده کنید. برای بررسی این موضوع میتوانید با یک دستگاه دیگر صفحه را مشاهده کنید تا ببینید غیر فعال است یا خیر.

رفع مشکل Post Unavailable در دایرکت اینستاگرام

در صورتی که صفحه غیر فعال باشد شما نمیتوانید کاری انجام دهید و پست برای همیشه از دسترس خارج شده و نمیتوان آن را باز کرد.

آنبلاک شدن توسط صاحب اکانت برای رفع مشکل نشان ندادن پست در اینستاگرام

به دلایل مختلفی ممکن است صاحب اکانت صفحه اینستاگرامی که پست آن برای شما ارسال شده است، شما را بلاک کرده باشد. تعجبی ندارد که زمانی که شخصی شما را بلاک میکند به صفحه او دسترسی ندارید و نمیتوانید پست ها و استوری های او را ببینید. بنابر این باید با صاحب پیج صحبت کنید تا شما را از بلاک دربیاورد. بعد از این کار مجددا شما به صفحه اینستاگرامی شخص دسترسی دارید و میتوانید پست های صفحه او را مشاهده کنید.

رفع مشکل نشان ندادن پست در دایرکت اینستاگرام

اگر میخواهید کسی را در اینستاگرام بلاک کنید میتوانید مطلب آموزش جدید نحوه بلاک کردن در اینستاگرام را مطالعه کنید.

باز کردن پست با سایر اکانت ها

اگر هنوز با مشکل در دسترس نبودن پست ارسال شده مواجه هستید میتوانید از دوستتان که پست را برای شما ارسال کرده بخواهید تا آن را برای اکانت دیگر شما ارسال کند. در صورتی که اکانت دیگری ندارید میتوانید یکی بسازید. بعد از ساخت اکانت در اینستاگرام آدرس صفحه جدید را به دوست خود بدهید تا پست را به صفحه جدید ارسال کند. در آخر میتوانید پست را در اکانت جدید خود مشاهده کنید.

رفع مشکل نشان ندادن پست در دایرکت اینستاگرام با بازیابی پست حذف شده

زمانی که شما پستی را در اینستاگرام بارگذاری میکنید چند کار برای آن میتوانید انجام دهید. به عنوان مثال در صورت اشتباهی پست کردن میتوانید پست خود را حذف کنید. پاک کردن پست میتواند باعث Unavailable شدن پستی که برای شما ارسال کردند شود. بنابراین زمانی که شخصی پستی برای شما ارسال میکند اما پست در دسترس نیست دلیلش میتواند این باشد که صاحب حساب پست را حذف کرده است. برای بررسی این موضوع میتوانید با یک گوشی دیگر وارد صفحه مورد نظر شوید. ببینید پست در آن صفحه وجود دارد یا خیر.

Post unavailable در اینستاگرام

اگر از بین لیست پست ها، پست مورد نظر موجود نبود یعنی صاحب حساب پست را حذف کرده است و شما دیگر به پست دسترسی ندارید. برای دیدن پست ها در این شرایط باید از صاحب حساب بخواهید که پست های حذف شده اینستاگرام خود را بازیابی کند. برای این کار میتوانید مطلب آموزش ۴ روش بازیابی استوری و پست های حذف شده در اینستاگرام را مطالعه کنید.

در دسترس نبودن پست اینستاگرام به دلیل آرشیو شدن آن

پست ها بعد از انتشار، ویژگی دیگری به نام Archive دارند که میتوانید از آن استفاده کنید. این قابلیت مانند حذف پست باعث میشود که پست از صفحه اینستاگرامی پاک شود. همچنین در صورتی که شخصی پست را برای شخص دیگری فرستاده باشد و بعد از آن صاحب حساب پست را آرشیو کرده باشد پست به حالت Unavailable در میاید. تفاوت آرشیو کردن با حذف پست این است که شما میتوانید پست های آرشیو شده را از این حالت خارج کنید و مجددا پست مانند قبل نمایش داده میشود. بنابراین برای دیدن پست از صاحب اکانت بخواهید تا پست را از حالت آرشیو خارج کند.

مشکل نشان ندادن پست در اینستاگرام

حذف پست توسط اینستاگرام

اینستاگرام با توجه به قوانین خود برخی مواقع ممکن است یکسری از پست ها را حذف کند. همین میتواند دلیل در دسترس نبودن پستی که برای شما ارسال کردند باشد. در روش های قبل گفته شد در صورتی که خودتان پستی را حذف یا آرشیو کرده باشید با روش هایی میتوان آن را بازیابی کرد. با این حال اگر اینستاگرام پستی را حذف کند دیگر نیمتوانید آن را بازیابی کنید و شما نیز نمیتوانید پست ارسال شده را مشاهده کنید.

رفع مشکل نشان ندادن پست در دایرکت اینستاگرام با گرفتن اسکرین شات از پست مورد نظر

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا نتوانستید مشکل Post Unavailable را حل کنید میتوانید از روش های دیگری برای دیدن پست استفاده کنید. به عنوان مثال اگر پست مورد نظر عکس است میتوانید از دوست خود بخواهید تا از پست اسکرین شات بگیرد سپس اسکرین شات را برای شما ارسال کند. این گونه شما میتوانید به پستی که دسترسی ندارید را مشاهده کنید. همچنین اگر پست مورد نظر فیلم است و با اسکرین شات نمیتوان آن را مشاهده کرد میتوانید از روی صفحه گوشی خود فیلم بگیرید. برای این کار میتوانید مطلب معرفی برنامه های فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید را مطالعه کنید.

علت Post unavailable در اینستاگرام

خرابی سرور های اینستاگرام

سرور های اینستاگرام گاهی با مشکل مواجه میشوند و باعث میشوند تا با مشکلات مختلفی مواجه شوید. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید در دسترس نبودن پست هایی است که برای شما ارسال کردند. در این شرایط مشکل از گوشی و اکانت شما نیست. برای بررسی این موضوع که سرور های اینستاگرام با مشکل مواجه شده است یا خیر میتوانید سایر گوشی ها را چک کنید. زمانی که سرورهای اینستاگرام با مشکل مواجه میشود، این برنامه در سایر گوشی ها نیز به درستی کار نمیکند.

اگر مشکل در دسترس نبودن پست به دلیل خرابی سرور های این برنامه باشد باید صبر کنید تا خود اینستاگرام این مشکل را برطرف کند. معمولا در چنین مواقعی مدت زمان زیادی طول نمیکشد که اینستاگرام درست میشود و به درستی کار میکند. بعد از درست شدن سرور های برنامه میتوانید پست هایی که برای شما ارسال کردند را مشاهده کنید.

حل مشکل Post Unavailable در اینستاگرام با تغییر سن در اینستاگرام

اگر پستی که دوست شما برای شما ارسال کرده باشد برای بزرگسال ها باشد و به اشتباه، شما سن خود را در اینستاگرام زیر ۱۸ سال تنظیم کرده باشید پست برای شما غیر فعال میشود و شما نمیتوانید پست را مشاهده کنید. در این شرایط باید سن خود را در اینستاگرام تغییر دهید. تغییر سن در اینستاگرام میتواند مشکل شما را حل کند.

سوالات متداول

معنی Post unavailable در اینستاگرام چیست؟

زمانی که شخصی پستی برای شما ارسال میکند ممکن است پست نمایش داده نشود و Post unavailable روی آن نوشته شده باشد. Post unavailable به معنای در دسترس نبودن پست برای شما است. یعنی شما به دلایلی که قبل تر بررسی کردیم نمیتوانید پست مورد نظر را مشاهده کنید.

آیا پستی که Unavailable است فقط برای اکانت فرستاده شده اینگونه است یا برای اکانت های دیگر نیز اینگونه است؟

در صورتی که پست به صورت کلی از طرف صاحب حساب از بین رفته باشد برای سایر دستگاه ها یا اکانت ها نیز از دسترس خارج میشود. به عنوان مثال پست توسط صاحب حساب حذف یا آرشیو شود. اگر صاحب حساب پست را پنهان نکرده باشد یعنی دلایل دیگری مانند بلاک شدن، محدودیت سنی و… باعث نشان داده نشدن پست میشوند. در این حالت ممکن است پست برای سایر اکانت ها در دسترس باشد و با یک اکانت دیگر بتوانید آن را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های حل مشکل این پست در دسترس نیست اینستاگرام صحبت کردیم. آیا شما توانستید با استفاده از روش های بالا برای حل مشکل در دسترس نبودن پست استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل دیده نشدن پست ها در اینستاگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • جعفری says:

    والا من نه آرشیو کردم نه پست عجیبی گذاشتم یک رقصه فقط و با اکانت دیگم میخوام پست رو ب کسی بفرستم اینطوری میگه..باید چیکار کرد اخه

  • حافظ says:

    یکی ازدوستان دراینستآگرام پیامی فرستاده«عدد۱»روخوداینستآگرام نمایان کرده میزنم روی اون متأسفانه بازنمیشه…دلیلش چی هست اطلاعی ندارم.
    درین موردراهنمآیی کنیدسپاسگذارم.
    یاعلی مدد

  • امیر رضازاده says:

    کمک برای راه اندازی اینستاگرام کمک می کنید

  • علی says:

    عالی

  • علی says:

    مقداری از اونا رو خوندم