آموزش 4 روش حل مشکل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه یا تماس با گوشی

آموزش ۴ روش حل مشکل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه یا تماس با گوشی

اگر از دیتای گوشی خود برای اتصال لپ تاپ خود به اینترنت استفاده کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که در هنگام مکالمه اینترنت شما قطع می شود. 🌐 در این حالت به طور مثال وقتی از شما خواسته می شود که در حین مکالمه صفحه اینترنتی را بررسی و چک کنید مشکل پیدا خواهید کرد. در آموزش ۴ روش حل مشکل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه یا تماس با گوشی امروز انزل وب ما راهکارهایی را توضیح خواهیم داد که به شما کمک می کنند بر این مشکل غلبه کنید.

قطع شدن اینترنت هنگام تماس در گوشی سامسونگ ، شیائومی ، آیفون و..

How to Fix Mobile Data Not Available While On Call

قطع شدن اینترنت ۴G هنگام برقراری تماس و زنگ خوردن گوشی شیائومی ، سامسونگ و غیره یکی از مشکلاتی است که افراد مختلف با آن مواجه هستند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید.

دلیل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه چیست؟ عدم پشتیبانی گوشی و سیم کارت از VoLTE

قبلا در انزل وب در مورد ۱۴ روش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت گوشی اندروید صحبت کردیم اما برای دسترسی به اینترنت در حین تماس سامسونگ ، شیائومی و غیره شبکه مخابراتی و گوشی شما باید از فناوری VoLTE پشتیبانی کند. VoLTE مخفف Voice Over LTE می باشد و تماس های صوتی را از طریق شبکه ۴G LTE برقرار می کند. مزیت بزرگ VoLTE این است که نسبت به ۲G و ۳G کیفیت تماس بهتری را ارائه می دهد و حتی سیگنال های قوی تری را ایجاد می کند. VoLTE می تواند تماس ها را دو برابر سریعتر از زمانی که ۲G یا ۳G استفاده می کنید وصل کند و به طور کلی پوشش بیشتری را دارد.

پس ابتدا چک کنید که گوشی شما از VoLTE پشتیبانی می کنید یا خیر. اگر پاسخ تان منفی است ممکن است نیاز به خرید یک دستگاه جدیدتر داشته باشید.

همچنین سیم کارت خود را به ۴G ارتقاء دهید و مطلب نحوه فعال سازی VoLTE ایرانسل ، همراه اول و.. را دنبال کنید.

اما برای رفع قطع شدن اینترنت ۴G هنگام برقراری تماس و زنگ خوردن گوشی سامسونگ یا هر گوشی اندرویدی دیگر از مراحل زیر استفاده کنید:

دلیل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه چیست؟ عدم پشتیبانی گوشی و سیم کارت از VoLTE

برای فعال کردن VoLTE در اندروید ۱۰، اندروید ۱۱ و اندروید ۱۲ :

می توانید به مسیر Settings → Network & Internet → Mobile network → Preferred network type → ۴G (preferred)/3G/GSM بروید و Enable VoLTE را انتخاب کنید. اگر Enable VoLTE را مشاهده نمی کنید می توانید با اپراتور شبکه خود تماس بگیرید.

برای فعال کردن VoLTE در اندروید ۹ :

به مسیر Settings → Network & Internet → Mobile network → Advanced → Preferred network type → ۴G (preferred)/3G/GSM بروید و Enable VoLTE را انتخاب کنید. اگر Enable VoLTE را مشاهده نمی کنید می توانید با اپراتور شبکه خود تماس بگیرید.

برای فعال سازی Volte در شیائومی همراه اول هم مراحل تقریبا مانند موارد اشاره شده در بالاست. ممکن است بسته به مدل گوشی کمی تفاوت را احساس کنید اما مسیر کلی همین است.

به طور کلی سرویس VoLTE برای گوشی های قدیمی و سیم کارت های ۲G و ۳G وجود ندارد.

رفع مشکل قطع شدن اینترنت هنگام زنگ خوردن موبایل با Advanced Calling

به غیر از VoLTE تنظیمات دیگری در گوشی وجود دارد که به جلوگیری از قطع شدن اینترنت هنگام تماس سامسونگ، شیائومی و غیره کمک می کند ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید. بعد Advanced Settings را انتخاب کنید. در اینجا تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویژگی Advanced Calling را فعال کنید. این کار باعث می شود که دیتای گوشی شما در هنگام مکالمه عادی کار کند.

رفع مشکل قطع شدن اینترنت هنگام زنگ خوردن موبایل با Advanced Calling

دسترسی به اینترنت در حین تماس سامسونگ و برندهای دیگر با Wi-Fi Calling

برای جلوگیری از قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه ایفون و اندروید می توانید از تماس از طریق وای فای یا Wi-Fi Calling استفاده کنید. با استفاده از این روش می توانید از طریق وای فای مکالمات خود را داشته باشید و به جای انتقال از طریق دکل های تلفن، انتقال از طریق اینترنت را خواهید داشت. برای فعال کردن تماس از طریق وای فای اندروید و آیفون مطلب قبلی انزل وب را دنبال کنید.

دسترسی به اینترنت در حین تماس سامسونگ و برندهای دیگر

قطع شدن اینترنت ایرانسل هنگام تماس و مطرح کردن آن با ارائه دهنده شبکه

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا برای شما کارساز نبوده است احتمال اینکه مشکل از جایی باشد که توسط شما قابل حل نیست وجود دارد. در این شرایط نوعی مشکل در تنظیمات سمت اپراتور شبکه شما وجود دارد که باید آن را با متخصصان مطرح کنید. به این ترتیب ممکن است خیلی سریعتر منبع مشکل را شناسایی شود.

قطع شدن اینترنت ایرانسل هنگام تماس و مطرح کردن آن با ارائه دهنده شبکه

در نهایت در صورت تمایل می توانید مطلب ۶ روش خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا و وای فای گوشی اندروید را دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۴ روش حل مشکل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه یا تماس با گوشی امروز انزل وب ما به بررسی علت قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه پرداختیم و روش هایی را به شما آموزش دادیم. شما چه راه کار دیگری برای جلوگیری از قطع شدن اینترنت هنگام تماس در گوشی شیائومی ، سامسونگ و غیره سراغ دارید؟ پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
فناوری VoLTE چیست؟ نحوه فعال سازی VoLTE ایرانسل ، همراه اول و..

نظرات

  • سجاد says:

    هیچ کدوم موجود نیست

  • صادقی says:

    بد نبود واساس سوال این بود که راهکار قطعی اینترنت ADSL زمان استفاده از تلفن بیسیم آن خط باتوجه به داشتن اسپیلتور په کنیم ؟ تا اینترنت خانه ؛ لپ تاب ؛ کامپیوتر و گوشی استفاده کننده از وای فای قطع و وصل نشود ؟

×