آموزش 15 روش حل مشکل فیس تایم آیفون و.. اپل (FaceTime)

آموزش ۱۵ روش حل مشکل فیس تایم آیفون و.. اپل (FaceTime)

گاهی میخواهید با دوستان خود به صورت تصویری یا صوتی تماس بگیرید و وارد برنامه فیس تایم میشوید، اما بعد از وارد شدن به برنامه فیس تایم 🎦 متوجه میشوید که این برنامه کار نمیکند و نمیتوانید با دوستان خود تماس بگیرید.  در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۵ روش حل مشکل فیس تایم آیفون و.. اپل (FaceTime) میپردازیم.

حل مشکل کار نکردن فیس تایم

!FaceTime Not Working on iPhone? How to Fix

FaceTime یکی از برنامه های گوشی های آیفون است که شما میتوانید از آن برای برقراری تماس صوتی و تصویری استفاده کنید. به دلایل مختلفی گاهی با مشکل فیس تایم مواجه میشوید و نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید. در این شرایط با یکسری روش های آسان و متنوع میتوانید مشکل خود را حل کنید. در ادامه روش های حل مشکل فیس تایم ایفون ۱۳ و… را بررسی میکنیم.

بررسی اینترنت برای رفع مشکل در فیس تایم

همانطور که میدانید برای استفاده از برنامه فیس تایم شما نیاز به اینترنت دارید و بدون اتصال به اینترنت نمیتوانید از آن استفاده کنید. بنابر این اولین کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید به اینترنت گوشی یا وای فای متصل هستید.

مشکل تماس فیس تایم

در صورتی که به اینترنت متصل هستید بررسی کنید و ببینید سرعت اینترنت خوبی دارید یا خیر. در صورتی که از وای فای استفاده میکنید میتوانید با یکسری روش ها برای افزایش سیگنال وای فای مودم استفاده کنید و بعد از آن مجددا سعی کنید از فیس تایم استفاده کنید. همچنین ریست تنظیمات شبکه آیفون میتواند تمام تنظمیات مرتبط با اینترنت شما را به حالت اولیه بازگرداند و مشکل اینرتنت شما را رفع کند. به غیر از سرعت اینترنت شما باید در تنظیمات گوشی اجازه استفاده فیس تایم از اینترنت را بدهید. برای این کار Settings را باز کنید. در تنظیمات گوشی وارد بخش Cellular شوید.

مشکلات فیس تایم

اکنون برنامه هایی که نیاز به اینترنت دارند را میتوانید مشاهده کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید تا FaceTime را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن FaceTime روی آن ضربه بزنید تا فعال شود. اکنون فیس تایم اجازه استفاده از اینترنت را دارد.

مشکل تماس با فیس تایم

پشتیبانی نشدن از برنامه در منطقه شما دلیل مشکل تماس صوتی فیس تایم

فیس تایم در تمامی مناطق قابل دسترسی نیست. این برنامه به دلایل مختلفی در برخی از مناطق با محدودیت مواجه است و شما نمیتوانید به صورت معمول به این برنامه دسترسی پیدا کنید. بنابر این زمانی که برنامه فیس تایم برای شما کار نمیکند بعد اینترنت چیزی که باید بررسی کنید این است که ببینید منطقه شما جزو محدودیت ها است یا خیر. در صورتی که این برنامه در منطقه شما قابل دسترسی نیست باید از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. این برنامه ها با تغییر آی پی گوشی شما باعث میشود تا فیس تایم متوجه منطقه اصلی شما نشود و به صورت درست کار کند. بنابر این یکی از این برنامه های تغییر آی پی را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

مشکل داشتن سرور های برنامه، علت مشکل فعال نشدن فیس تایم

گاهی سرور های برخی از برنامه ها دچار مشکل میشوند و این باعث میشود برنامه مورد نظر نتواند به صورت درست کار کند. یکی از دلایل کار نکردن برنامه فیس تایم سرور های برنامه میتواند باشد. بنابر این زمانی که این برنامه کار نمیکند متیوانید بررسی کنید و ببینید سرور های آن مشکلی دارند یا خیر. برای بررسی این موضوع میتوانید وارد سایت Apple System Status شوید. در این صفحه میتوانید لیستی از برنامه های آیفون را مشاهده کنید. برنامه فیس تایم را پیدا کنید. در صورتی که کنار فیست تایم علامت سبز بود یعنی برنامه مشکلی ندارد. در غیر اینصورت برای این برنامه مشکلی پیش آمده و شما نمیتوانید کار انجام دهید باید صبر کنید تا پشتیبانی فیس تایم این مشکل را رفع کنند.

مشکل اکتیو نشدن فیس تایم

حل مشکل فیس تایم ایفون ۱۴ و… با فعال کردن FaceTime

در تنظیمات گوشی قابلیتی به نام FaceTime است که باید آن را فعال کنید. در صورتی که این گزینه فعال نباشد نمیتوانید از برنامه فیس تایم استفاده کنید. بنابر این برای حل مشکل کار نکردن برنامه فیس تایم، از طریق تنظیمات گوشی خود آن را فعال کنید.

مشکل تماس با فیس تایم

همچنین در صورتی که این قابلیت از قبل فعال بود میتوانید یک بار آن را غیر فعال کرده و سپس مجددا آن را فعال کنید. این گونه گوشی شما یک بار دیگر این قابلیت را راه اندازی میکند و برخی از باگ های مرتبط با راه اندازی نشدن درست آن را رفع میکند. بعد از ریستارت این گزینه بررسی کنید مشکل شما حل شده است یا خیر. اگر بعد از فعال کردن این قابلیت هنوز با مشکل مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

راه اندازی مجدد گوشی برای حل مشکل FaceTime آیفون

زمانی که گوشی آیفون شما به درستی راه اندازی نمیشود، شما در گوشی خود با مشکلات مختلفی مواجه میشوید و برخی برنامه ها نیز به درستی کار نمیکند. یکی از راحت ترین و سریعترین روش هایی که میتوانید در این شرایط برای رفع مشکل خود و برنامه های گوشی خود استفاده کنید راه اندازی مجدد گوشی است. برای این کار دکمه پاور و افزایش یا کاهش صدا را فشار دهید. بعد از مشاهده اسلایدر آن را به سمت راست بکشید تا گوشی خاموش شود. سپس گوشی خود را روشن کنید.

رفع مشکل Waiting for Activation فیس تایم

درست کردن تنظمیات فیس تایم

همانطور که در بخش قبل گفته شد در تنظیمات آیفون بخشی به نام FaceTime وجود دارد. در این بخش به غیر از فعال کردن این گزینه میتوانید برخی از تنظیمات این برنامه را نیز مشاهده کنید. یکی از دلایل مشکلاتی که برای برنامه فیس تایم به وجود میاید همین تنظیمات اشتباه میتواند باشد. بنابر این بررسی کنید تنظمیات فیس تایم به صورت صحیح تنظیم شده اند یا خیر. برای این کار وارد Settings شوید. در تنظمیات آیفون به دنبال گزینه FaceTime بگردید و روی آن کلیک کنید.

چگونه فیس تایم را فعال کنیم

در این صفحه اولین چیزی که باید بررسی کنید شماره و ایمیل خودتان است. بنابر این زیر بخش You can be Reached by FaceTime At مطمئن شوید که شماره و ایمیل صحیح را وارد کرده باشید. اگر شماره یا ایمیل شما درست نبود میتوانید روی آن ضربه بزنید و Remove را انتخاب کنید. سپس بررسی کنید در بخش Caller ID کنار شماره تلفن یا ایمیل شما تیک خورده است یا خیر.

فعال نبودن تماس صوتی فیس تایم

بررسی تاریخ و ساعت آیفون برای رفع مشکل اکتیو نشدن فیس تایم

اگر برای شما سوال پیش آمده که چرا نمیتوانید با برنامه فیس تایم گوشی خود کار کنید میتوانید ساعت و تاریخ گوشی خود را بررسی کنید. گاهی ساعت گوشی شما به صورت خودکار تغییر میکند و یا شما به صورت دستی آن را تغییر میدهید. در این زمان اگر ساعت گوشی شما با ساعت فیس تایم یکی نباشد نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید. بنابر این ساعت آیفون خود را تنظیم کنید تا به صورت خودکار تنظیم شود و مشکل شما حل شود.

مشکل اکتیو نشدن فیس تایم

حل مشکل تماس با فیس تایم با بررسی دوربین و میکروفون گوشی

برای استفاده از برنامه فیس تایم شما نیاز به میکروفون و دوربین گوشی خود دارید در صورتی که این دو خراب باشند نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید. بنابر این دوربین و میکروفون خود را چک کنید و در صورت خرابی آن را تعمیر کنید تا مشکل تماس فیس تایم حل شود.

رفع مشکل اکتیو نشدن FaceTime با غیر فعال کردن Content Restrictions

آیفون قابلیتی به نام Content Restrictions یا محدود کردن محتوا دارد که باعث میشود در برخی از برنامه ها محدودیت هایی اعمال شود. برخی مواقع این محدودیت ها باعث میشود تا برخی از برنامه ها مانند فیس تایم کار نکنند و با مشکل مواجه شوند. برای غیر فعال کردن این گزینه وارد Settings گوشی خود شوید. در تنظیمات گزینه Screen Time را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

مشکل فیس تایم ایفون 14

در صفحه بعد وارد بخش Content & Privacy Restrictions شوید.

مشکل تماس صوتی فیس تایم

Allowed Apps را انتخاب کنید.

مشکل در فیس تایم

در صفحه بعد برای احراز هویت پسورد گوشی خود را وارد کنید. سپس مطمئن شوید گزینه های FaceTime، SharePlay و Camera فعال هستند.

تماس تصویری نگرفتن به صورت گروهی در فیس تایم

در صورتی که تماس های تک نفره در فیس تایم مشکلی ندارد و به راحتی میتوانید تماس های تک نفره برقرار کنید، اما حین تماس های گروهی با مشکل مواجه میشوید میتوانید گوشی خود را بررسی کنید. برخی از مدل های آیفون به دلیل قدیمی بودن از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند و شما به صورت گروهی نمیتوانید در فیس تایم تماس برقرار کنید. شما میتوانید مدل گوشی خود را در اینترنت جست جو کنید و مشاهده کنید مدل گوشی آیفونی که دارید از تماس های گروهی پشتیبانی میکند یا خیر.

آپدیت سیستم عامل گوشی برای حل مشکل تماس فیس تایم

برای گوشی های آیفون مانند هر سیستم عامل دیگری به صورت مرتب به روز رسانی هایی قرار میگیرد. این بروز رسانی ها به غیر از بهبود امکانات و اضافه شدن ویژگی های جدید باعث میشود تا برخی از باگ ها و مشکلات گوشی شما حل شود. بنابر این زمانی که فیس تایم یا هر برنامه دیگری در گوشی شما با مشکل مواجه شد و نتوانستید با این برنامه ها کار کنید میتوانید با آپدیت گوشی آیفون مشکل خود را حل کنید.

مشکل فیس تایم ایفون 13

حذف و نصب مجدد فیس تایم

اگر هنوز برنامه فیس تایم گوشی شما با مشکل مواجه هست و نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید، میتوانید برنامه را از روی گوشی آیفون خود حذف کنید. با این کار تمامی فایل های مرتبط با آن نیز حذف میشود. بعد از حذف برنامه مجددا آن را نصب کنید. با این کار فایل های جدید برنامه جایگزین فایل های قدیمی میشوند و باعث میشود اگر مشکلی در نصب آن وجود داشت و یا فایل های برنامه مشکل داشتند مشکل شما حل شود.

حل مشکل مشکل کار نکردن فیس تایم

چگونه فیس تایم را فعال کنیم؟ با ورود مجدد به اکانت خود در FaceTime

یکی دیگر از روش هایی که میتواند برای حل مشکل کار نکردن فیس تایم برای شما مفید باشد این است که یک بار از اکانت و حساب کاربری خود خارج شوید. بعد از آن مجددا میتوانید شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنید تا وارد اکانت خود شوید. برای این کار در گوشی آیفون خود وارد Settings شوید. FaceTime را در تنظمیات پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

مشکل FaceTime ایفون

در صفحه FaceTime زیر بخش Caller ID روی اپل آی دی خود ضربه بزنید و سپس گزینه Sign Out را انتخاب کنید.

مشکل فعال نشدن فیس تایم

بعد از چند لحظه روی گزینه Use your Apple ID for FaceTime ضربه بزنید تا با استفاده از اپل آیدی به فیس تایم متصل شوید.

رفع مشکل فعال نبودن تماس صوتی فیس تایم با خارج شدن از اکانت Apple ID

همانطور که در قسمت قبل گفته شد برنامه فیس تایم به Apple ID شما متصل است. اگر با روش قبل نتوانستید مشکل خود را حل کنید میتوانید از اکانت Apple ID خود یک بار خارج شده و مجددا وارد شوید. برای این کار وارد Settings شوید. در بالای صفحه روی نام خود ضربه بزنید.

مشکل تماس صوتی فیس تایم

در پایین صفحه روی Sign Out ضربه بزنید. برای احراز هویت و تکمیل مراحل باید پسورد گوشی خود را وارد کنید.

مشکل در فیس تایم

بعد از خارج شدن از اپل آیدی گوشی خود را ریستارت کنید. بعد از روشن شدن گوشی مجددا وارد Settings شوید. در بالای صفحه Sign in را انتخاب کنید. در آخر وارد اکانت Apple ID خود شوید.

ریست فکتوری گوشی برای حل مشکل تماس فیس تایم

ریست فکتوری آیفون باعث میشود تا تمامی اطلاعات و تنظمیات گوشی شما به صورت کامل حذف شود و گوشی شما به حالت اولیه بازگردد. زمانی که با هیچکدام از روش های بالا نتوانستید مشکل خود را حل کنید یعنی مشکل شما اساسی تر است و میتوانید گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنید و تمام تنظیمات آیفون را از ابتدا تنظیم کنید. قبل از ریست فکتوری حتما از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید.

مشکل فیس تایم ایفون 13

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های رفع مشکل Waiting for Activation فیس تایم صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای رفع مشکل تماس صوتی فیس تایم استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکلات فیس تایم در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کامل: فیس تایم اندروید ، از دانلود تا نصب و اجرا
راهنما کامل: استفاده فیس تایم اندروید ، از دانلود تا نصب و اجرا
آموزش روش استفاده و نصب فیس تایم برای اندروید و ویندوز
آموزش نحوه استفاده و نصب فیس تایم برای اندروید و ویندوز
آموزش کامل 6 روش برقراری تماس صوتی و تصویری با فیس تایم
آموزش کامل ۶ روش برقراری تماس صوتی و تصویری با فیس تایم
آموزش کار و فعال سازی برنامه فیس تایم (FaceTime) آیفون و.. اپل
آموزش کار و فعال سازی برنامه فیس تایم (FaceTime) آیفون و.. اپل

نظرات

×