آموزش 26 روش موثر برای رفع مشکل VPN در آیفون

آموزش ۲۶ روش موثر برای رفع مشکل VPN در آیفون

آیا زمانی که در گوشی آیفون خود نیاز به VPN دارید متوجه میشوید که این برنامه در گوشی شما متصل نمیشود و کار نمیکند؟ 🛡️ این اتفاق در گوشی های آیفون دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۲۶ روش موثر برای رفع مشکل VPN در آیفون میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل وصل نشدن VPN در آیفون

!VPN Not Working on iPhone? 26 Ways to Fix It

برنامه های VPN گاهی به دلایل تنظیمات اشتباه گوشی یا اینترنت ممکن است با مشکل مواجه شوند. در این صورت شما نمیتوانید به آن ها متصل شوید و برخی از سایت ها و برنامه ها برای شما باز نمیشود. در ادامه دلایل و روش های رفع مشکل VPN در آیفون را بررسی میکنیم.

بررسی اینترنت برای حل مشکل وصل نشدن وی پی ان در آیفون

همانطور که میدانید برای استفاده از VPN شما نیاز به اینترنت مناسب با سرعت خوب دارید. در صورتی که سرعت اینترنت شما کافی نباشد نمیتوانید به VPN متصل شوید. برای همین در صورتی که از اینترنت گوشی استفاده میکنید میتوانید آن را خاموش کرده و به وای فای وصل شوید. در صورتی که از وای فای استفاده میکنید و اینترنت کندی دارید میتوانید با بهینه سازی مودم، سرعت آن را افزایش دهید.

چرا وی پی انم وصل نمیشه آیفون

رفع مشکل وصل نشدن وی پی ان در آیفون با راه اندازی مجدد وای فای

زمانی که به وای فای متصل شدید اما اینترنت شما وصل نمیشود و به همین دلیل نمیتوانتید به VPN متصل شوید، میتوانید یک بار وای فای خود را خاموش کرده و مجددا آن را روشن کنید.

روشن کردن حالت هواپیما برای بالا بردن سرعت اینترنت

حالت پرواز در گوشی های هوشمند برای غیر فعال کردن تمامی قابلیت های ارتباطی مانند اینترنت، وای فای، امکان برقراری تماس و… است. زمانی که شما در بخش اینترنت گوشی خود با مشکل مواجه میشوید، میتوانید این قابلیت را روشن و خاموش کنید. برای این کار Control Center گوشی آیفون خود را باز کنید. در منو Control Center روی آیکن هواپیما ضربه بزنید تا فعال شود. بعد از چند لحظه مجددا روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

مشکل اتصال VPN در آیفون

ریست تنظیمات شبکه آیفون

اگر تمامی روش های بالا را امتحان کردید اما هنوز اینترنت شما درست نشده میتوانید ریست تنظیمات شبکه آیفون را امتحان کنید. با این کار تمامی پسورد ها، تنظمیات اینترنت و… ریست میشود و به حالت اولیه بازمیگردد. در صورتی که مشکل اینترنت و وصل نشدن وی پی ان به دلیل تنظیمات اشتباه اینترنت باشد با این روش مشکل شما حل میشود.

نداشتن مجوز دلیل کار نکردن وی پی ان در آیفون

زمانی که شما میخواهید برنامه VPN را متصل کنید، برنامه از شما میپرسد که به برنامه دسترسی به گوشی خود را میدهید. در صورتی که شما این اجازه را ندهید نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید. برای دادن مجوز دسترسی داشتن برنامه به گوشی زمانی که برای اولین بار برنامه را باز میکنید روی Accept and continue ضربه بزنید. این گزینه با توجه به برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید ممکن است متفاوت باشد.

حل مشکل وصل نشدن VPN در آیفون

حل مشکل VPN با راه اندازی مجدد برنامه

زمانی که شما VPN را متصل میکنید ممکن است به سرور اشتباهی متصل شود و کارایی مناسب نداشته باشد. در این شرایط یکی از ساده ترین و سریعترین راه هایی که میتوانید استفاده کنید راه اندازی مجدد VPN است. برای این کار وارد این برنامه شوید. سپس روی Disconnect ضربه بزنید. چند لحظه منتظر بمانید و مجددا روی Connect ضربه بزنید تا متصل شود.

بستن برنامه به صورت کامل برای رفع مشکل وصل نشدن وی پی ان در آیفون

گاهی برنامه های مختلف گوشی شما ممکن است با مشکلات جزئی مواجه شوند. این مشکلات جزئی چیز خاصی نیستند و کافی است برای حل اینگونه مشکلات یک بار از برنامه به صورت کامل خارج شوید و مجددا وارد شوید. با این کار فایل های برنامه مجددا خوانده میشود و مشکل شما حل میشود. بنابر این ابتدا با بستن برنامه به صورت کامل از آن خارج شوید. سپس روی آیکن برنامه مورد نظر ضربه بزنید تا مجددا وارد برنامه شوید.

راه اندازی مجدد گوشی

زمانی که گوشی شما با مشکلات جزئی مواجه میشود، به غیر از راه اندازی مجدد برنامه میتوانید یک بار گوشی خود را ریستارت کرده و مجددا آن را روشن کنید. با این کار تمامی برنامه های گوشی مجددا راه اندازی میشود و بسیاری از مشکلات شما حل میشود.

قطع شدن اینترنت هنگام استفاده از VPN در گوشی

سازگار نبودن تنظیمات اینترنت با برنامه دلیل کار نکردن وی پی ان در آیفون

برخی از شبکه های اینترنتی مانند وای فای مدارس، ادارات و… طوری تنظیم شده اند که شما نمیتوانید به وی پی ان و… متصل شوید. در این صورت باید ابتدا اینترنت خود را تغییر دهید و به اینترنت گوشی متصل شوید و بعد مجددا سعی کنید به VPN متصل شوید.

تمدید اکانت VPN در صورت وصل نشدن این برنامه

برخی از افراد به جای استفاده از VPN رایگان از نسخه های پولی این برنامه ها استفاده میکنند و اکانت دارند. در صورتی که شما VPN خریداری کردید، تمام شدن مهلت استفاده میتواند علت کار نکردن این برنامه باشد. در نتیجه شما میتوانید اکانت خود را تمدید کنید یا از برنامه های VPN رایگان استفاده کنید.

حذف پروفایل VPN و اضافه کردن مجدد آن برای رفع مشکل VPN در آیفون

زمانی که VPN شما کار نمیکند میتوانید از طریق تنظیمات گوشی خود، پروفایل VPN که اضافه کرده بودید را حذف کنید و مجددا آن را ضافه کنید. برای حل مشکل VPN وارد Settings گوشی خود شوید. سپس در تنظمیات گوشی خود وارد بخش General شوید. بعد از آن روی گزینه VPN & Device Management ضربه بزنید. VPN را انتخاب کنید. در صفحه VPN روی آیکن دایره ای که درون آن i است و کنار نام VPN شما قرار دارد ضربه بزنید. در صفحه بعد روی Delete VPN تا وی پی ان شما حذف شود.

علت وصل نشدن وی پی ان در آیفون

حالا برای اضافه کردن پروفایل وی پی ان خود به تنظیمات گوشی وارد برنامه مورد نظر شوید. روی Connect ضربه بزنید. یک کادر مبنی بر اینکه شما باید پروفایل وی پی ان را به برنامه خود اضافه کنید، نشان داده میشود. برای اجازه دادن Allow را انتخاب کنید.

رفع مشکل وصل نشدن وی پی ان در آیفون

شلوغی سرور علت وصل نشدن وی پی ان در آیفون

برنامه های VPN در گوشی های آیفون، کشور های مختلفی دارد که شما میتوانید به این کشور ها متصل شوید. در صورتی که کشوری که به آن متصل هستید شلوغ باشد ممکن است در اتصال شما مشکل بوجود بیاورد و نتوانید به درستی به VPN متصل شوید. برای بررسی میزان شلوغی هر سرور لیست کشور ها را باز کنید. کنار نام هر کشور درصد تراکم یا شلوغی را نشان میدهد. در صورتی که این عدد بالا بود کشور خود را تغییر دهید.

حذف کش برنامه برای حل مشکل اتصال VPN در آیفون

فایل های موقت برنامه ها در حافظه پنهان یا کش گوشی ذخیره میشود. گاهی به دلیل قدیمی شدن یا خراب شدن فایل های کش ممکن است با برنامه مورد نظر با مشکل مواجه شود و نتوانید آن را باز کنید. در صورتی که علت کار نکردن VPN در آیفون حافظه کش است با حذف کش و دیتا برنامه آیفون میتوانید مشکل خود را حل کنید.

غیر فعال کردن حالت ذخیره باتری در آیفون

فعال بودن حالت ذخیره باتری در آیفون برای ماندگاری بیشتر باتری باعث میشود برخی از برنامه ها باز نشود یا به صورت خودکار غیر فعال شود. در صورتی که این قابلیت روشن است و برنامه وی پی ان خود را نمیتوانید باز کنید میتوانید حالت ذخیره باتری در آیفون را غیر فعال کنید.

رفع مشکل VPN در آیفون

تغییر VPN protocol برای رفع مشکل وصل نشدن وی پی ان در آیفون

VPN protocol مسئول هدایت دیتا شما از گوشی آیفون به برنامه است. در صورتی که پروتکل انتخاب شما مشکل داشته باشد و در این انتقال مشکل ایجاد شود، برنامه شما به درستی کار نمیکند. برای رفع مشکل خود در برنامه VPN خود وارد بخش Settings شوید. سپس روی Protocol ضربه بزنید. در صفحه بعد پروتکل دیگری را انتخاب کنید. در آخر مجددا سعی کنید به VPN متصل شوید.

مشکل VPN در آیفون

غیر فعال کردن سایر برنامه های VPN

برخی از افراد در گوشی خود از چند برنامه VPN به صورت همزمان استفاده میکنند. در صورتی که قبلا یکی از این برنامه ها را فعال کرده باشید دیگر به برنامه دیگری نمیتوانید متصل شود. بنابر این بررسی کنید و در صورتی که VPN دیگری متصل است ابتدا آن را غیر فعال کنید و مجددا سعی کنید برنامه مورد نظر را فعال کنید.

چرا وی پی انم وصل نمیشه آیفون؟ به دلیل آپدیت نبودن برنامه

برای برنامه های VPN مانند سایر برنامه ها بروز رسانی هایی قرار میگیرد. این بروز رسانی ها باعث میشود قابلیت های مختلف برنامه بهبود پیدا کند. همچنین برخی از مشکلاتی که در برنامه وجود دارد در نسخه های بعدی آن رفع میشود. بنابر این در صورتی که VPN شما متصل نمیشود از طریق App Store برنامه خود را پیدا کرده و در صورت وجود نسخه جدیدتر آن را بروزرسانی کنید.

رفع مشکل VPN در آیفون با غیر فعال کردن Private Wi-Fi Address

فعال بودن Private Wi-Fi Address در تنظمیات وای فای میتواند باعث وصل نشدن برنامه های وی پی ان شود. در صورتی که این قابلیت فعال است برای رفع مشکل خود باید آن را غیر فعال کنید. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. وارد بخش Wi-Fi شوید. روی آیکن i کنار نام وای فایی که به آن متصل هستید ضربه بزنید. در صفحه بعد گزینه Private Wi-Fi Address را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید. در صورتی که کادری برای شما باز شد و از شما خواست این کار را تایید کنید روی Continue ضربه بزنید.

علت کار نکردن VPN در آیفون

حل مشکل قطع شدن وای فای آیفون با VPN با غیر فعال کردن Connect On Demand

یکی دیگر از روش های رفع مشکل وی پی ان غیر فعال کردن Connect On Demand است. برای غیر فعال کردن این گزینه وارد Settings شوید. سپس مسیر General > VPN & Device Management > VPN را طی کنید. در صفحه باز شده کنار پروفایل وی پی ان خود روی علامت i که درون دایره است ضربه بزنید. در صفحه بعد Connect On Demand را غیر فعال کنید.

قطع شدن اینترنت هنگام استفاده از VPN در گوشی

حل مشکل وصل نشدن VPN در آیفون با تغییر DNS در برنامه

برخی از این برنامه ها برای شما گزینه ای به نام Change the DNS قرار میدهند. شما با استفاده از این گزینه میتوانید DNS برنامه را به دلخواه تغییر دهید. در صورتی که برنامه ای که استفاده میکنید این گزینه را دارد روی آن ضربه بزنید و DNS برنامه را تغییر دهید. به عنوان مثال میتوانید DNS های ۸.۸.۸.۸ و ۸.۸.۴.۴ را قرار دهید.

بازدید از یک سایت دیگر یا استفاده از سایر مرورگر ها

اگر شما از این برنامه ها برای بازدید از سایت های مختلف استفاده میکنید، اما یک سایت باز نمیشود مشکل میتواند به دلیل خود سایت باشد. این یعنی آن سایت به دلیل فعال بودن VPN باز نمیشود. بنابر این یا باید VPN را خاموش کنید و وارد این سایت شوید یا از یک سایت دیگر بازدید کنید. همچنین به غیر از یک صفحه مشخص ممکن است مرورگر شما از وی پی ان پشتیبانی نکند. برای همین باید مرورگر خود را تغییر دهید تا مشکل شما حل شود.

استفاده نکردن از VPN های رایگان

بسیاری از افراد از VPN های رایگان استفاده میکنند. این برنامه ها به دلیل رایگان بودن با مشکلات مختلفی ممکن است شما را مواجه کند. به عنوان مثال ممکن است کار نکند و شما نتوانید از این سایت های مختلف دیدن کنید. در این شرایط بهتر است اکانت های VPN را تهیه کنید.

استفاده از یک وی پی ان دیگر برای رفع مشکل اتصال VPN در آیفون

برخی از این برنامه ها در یک منطقه جغرافیایی به صورت کامل غیر فعال است و در صورتی که شما در این منطقه باشید نمیتوانید از وی پی ان استفاده کنید. در این شرایط تنها راه حل مشکل شما استفاده از یک برنامه دیگر است.

قطع شدن اینترنت بعد از استفاده ازvpn در ایفون

چگونه VPN آیفون را فعال کنیم؟ با ریست Level IP Address

برای ریست Level IP address دستگاه آیفون خود Settings گوشی را باز کنید. سپس وارد بخش Wi-Fi شوید. در سمت راست صفحه کنار نام وای فای خود روی آیکن i ضربه بزنید. در صفحه بعد Renew Lease را انتخاب کنید. در آخر گوشی خود را ریستارت کنید.

دلیل کار نکردن وی پی ان در آیفون

حذف و نصب مجدد VPN برای رفع مشکلات این برنامه

در صورتی که هنوز با مشکل VPN در آیفون مواجه هستید میتوانید این برنامه را حذف کرده و مجددا آن را نصب کنید. گاهی حین نصب برنامه تمامی فایل های آن به درستی نصب نمیشود و به همین دلیل با مشکل مواجه میشوید. در این شرایط ابتدا برنامه را حذف کنید. بعد از حذف برنامه مجددا میتوانید برنامه VPN مورد نظر را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

ارتباط با پشتیبانی برنامه برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت هنگام استفاده از VPN در گوشی

اگر به پشتیبانی برنامه VPN خود دسترسی دارید میتوانید از پشتیبانی این برنامه برای حل مشکل خود کمک بگیرید. پشتیبانی برنامه مشکل شما را بررسی میکند و در سریعترین زمان آن را رفع میکند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های حل مشکل قطع شدن اینترنت بعد از استفاده VPN در آیفون صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل وصل نشدن VPN در آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل وصل نشدن وی پی ان در آیفون در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات

×