هک دوربین مدار بسته چگونه انجام میشود؟ آموزش روش های اساسی مقابله با آن

هک دوربین مدار بسته چگونه انجام میشود؟ آموزش روش های اساسی مقابله با آن

بسیاری از افراد برای بالا بردن امنیت محل مورد نظر، در آن جا دوربین امنیتی نصب میکنند. 📷 این دوربین ها غیر قابل نفوذ نیستند و هکر ها میتوانند به آن نفوذ کنند. در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که هک دوربین مدار بسته چگونه انجام میشود؟ آموزش روش های اساسی مقابله با آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

جلوگیری از هک دوربین مدار بسته

?How to Keep Your Home Security Cameras from Being Hacked

زمانی که شما برای بالا بردن امنیت خانه یا محل کار خود از دوربین های امنیتی استفاده میکنید، باید امنیت خود دوربین ها را نیز حفظ کنید تا از هک شدن آن ها جلوگیری کنید. برخی از افراد میتوانند به راحتی به دوربین های شما متصل شوند و فیلم های ضبط شده آن را بردارند و یا دوربین شما را از کار بیندازند. بنابراین باید امنیت دوربین های خود را بالا ببرید. در ادامه روش های جلوگیری از هک دوربین مدار بسته با وای فای و… را بررسی خواهیم کرد.

"</p

هکرها چگونه میتوانند به دوربین امنیتی دسترسی پیدا کنند؟

قبل از بررسی روش های پیشگیری از هک شدن دوربین امنیتی توسط هکر ها ابتدا باید با نحوه انجام این کار آشنا شویم. در صورتی که نحوه هک شدن دوربین های امنیتی توسط هکر ها را پیدا کنید، راحت تر میتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید. هر دوربین به یک شبکه و اینترنت متصل است. هکر ها برای دسترسی به دوربین های امنیتی شما ابتدا باید در محدوده شبکه ای که دوربین به آن متصل است قرار بگیرند. سپس با روش های مختلف باید به اینترنت شما متصل شود.

هک دوربین مدار بسته

بعد از هک اینترنت در صورتی که دوربینی که به اینرتنت متصل است رمز گذاری نشده باشد میتواند به راحتی به دوربین شما دسترسی داشته باشد. همچنین اگر دوربین شما پسورد دارد، در صورتی که رمز عبور آن را پیدا کند میتواند به دوربین شما دسترسی پیدا کند. برخی از افراد از یک رمز عبور برای تمامی دستگاه های خود استفاده میکنند. این افراد با این کار خود را در معرض خطر هکر ها قرار میدهند. این یکی از روش هایی است که هکر ها استفاده میکنند. آن ها برای این کار روش های مختلفی دارند. به عنوان مثال میتوانند به جای روش بالا از یک نرم افزار هک استفاده کنند که به صورت خودکار دوربین مدار بسته شما را هک میکند.

روش های جلوگیری از هک شدن دوربین ها

همانطور که گفته شد روش های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید برای هک دوربین مدار بسته از آن ها استفاده کنید. این روش ها به طور کامل نمیتواند جلوی این کار را بگیرد و باز هم ممکن است در معرض این خطر قرار بگیرید، اما با این حال میتوانید با طی کردن قدم های زیر تا حدود خیلی زیادی احتمال هک شدن را کاهش دهید. روش های جلوگیری از هک شدن دوربین مدار بسته و… عبارتست از:

  • از دوربین هایی استفاده کنید که ساخت تولید کنندگان معتبر است. اینگونه تولید کنندگان، از تیم امنیتی قوی استفاده میکنند و این تیم دوربین هایی با امنیت بالا طراحی میکنند.
  • رمزگذاری دوربین های خود را در سطح بالا انجام دهید و از رمز های ساده، راحت و از رمز هایی که در سایر دستگاه های خود نیز استفاده میکنید، اجتناب کنید.
  • نرم افزار یا برنامه دوربین های خود را به صورت مرتب به روز کنید. پشتیبانی دوربین های امنیتی برای جلوگیری از برنامه هک دوربین مدار بسته به طور مرتب برای دوربین های خود بروزرسانی هایی قرار میدهد.
  • در صورت امکان از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.
  • همانطور که بالاتر بررسی شد هکر ها برای هک دوربین مدار بسته با گوشی اندروید و… ابتدا باید به اینترنت مودم شما دسترسی پیدا کنند. بنابر این میتوانید با بالا بردن امنیت مودم وای فای از این اتفاق جلوگیری کنید. به عنوان مثال میتوانید از نرم افزار ردیاب دزدگیر WiFi استفاده کنید و در صورتی که متوجه شدید شخص ناشناسی به وای فای شما متصل است، پسورد وای فای را تغییر دهید.
  • نصب فایروال و آنتی ویروس از دیگر روش هایی است که میتواند به شما در جلوگیری از ورود هکر ها به سیستم امنیتی شما کمک کند.

نحوه هک دوربین مدار بسته

آیا میتوان متوجه هک شدن دوربین شد؟

در صورتی که شخصی دوربین امنیتی شما را هک کرده باشد، متوجه شدن آن توسط شما تقریبا غیر ممکن است. با این حال زمانی که شخصی به دوربین شما متصل میشود از طریق برخی علائم میتوانید متوجه این اتفاق شوید. در ادامه این علائم را بررسی میکنیم.

  • بعد از هک دوربین مدار بسته با وای فای کار پردازنده افزایش پیدا میکند. این باعث میشود عملکرد دوربین ضعیف شود. بنابر این اگر عملکرد دوربین ضعیف است و اینترنت شما قوی است ممکن است دوربین شما هک شده باشد.
  • زمانی که دوربین شما هک میشود ممکن است صدا های غیر عادی از آن بشنوید.
  • وقتی شخصی دوربین شما را هک میکند میتواند آن را تکان دهد و آن را بچرخاند. بنابراین اگر دوربین شما به صورت غیر عادی بچرخد، میتوانید متوجه شوید که دوربین را هک کردند. همچنین برخی از دوربین ها چراغ LED دارند. در زمان هک شدن دوربین مدار بسته این چراغ به صورت غیر عادی چشمک میزند.
  • زمانی که شخصی دوربین شما را هک میکند برای آسان تر کردن دسترسی خود برخی از تنظیمات دوربین را تغییر میدهند. بنابر این میتوانید تنظیمات دوربین خود را نیز بررسی کنید.

هک دوربین مدار بسته با گوگل

سوالات متداول

آیا سیستم امنیتی خانه من در معرض هک شدن قرار دارد؟

تمام سیستم های امنیتی که در منازل نصب میشود، شامل رمزگذاری میشود. این باعث میشود تا هکر ها نتوانند دوربین های شما را هک کنند. همچنین در صورتی که برنامه یا نرم افزار های سیستم امنیتی خود را به روز نگه دارید باعث میشود تا امنیت بیشتری داشته باشید، با این حال ممکن است گاهی هکر ها راهی برای هک سیستم امنیتی شما پیدا کنند. بنابر این بهتر است با روش هایی که بررسی کردیم از این کار جلوگیری کنید.

چرا دوربین ها و سیستم های امنیتی قدیمی تر با خطر بیشتری مواجه هستند؟

هکر ها به صورت مرتب روش های جدیدی برای هک کردن پیدا میکنند و یا برنامه های بروز تری برای این کار ساخته میشود. دروبین ها و سیستم های قدیمی تر به علت بروز نشدن نمیتوانند در مقابل روش ها و برنامه های جدید هک، مقاومت کنند. بنابراین، دستگاه های قدیمی تر در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

جمع بندی

هکر ها از روش های مختلفی میتوانند برای هک Security Cameras استفاده کنند. شما برای اینکه بتوانید امنیت دوربین های مدار بسته و… را حفظ کنید میتوانید با برخی از کار ها که بالاتر بررسی شد از هک شدن جلوگیری کنید و امنیت دوربین مدار بسته خود را افزایش دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب راجع به نحوه هک دوربین مدار بسته و راه های جلوگیری از این اتفاق صحبت کردیم. شما چه روش های دیگری برای جلوگیری از هک دوربین مدار بسته از طریق کامپیوتر و… میشناسید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه جلوگیری از هک دوربین مدار بسته با وای فای و… در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما: دانگل چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آنها
راهنما: دانگل چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آنها
حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید
۱۳ روش تست شده حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید (تخصصی و سریع)
راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
هشدار: هر کیو آر کدی را اسکن نکنید، هکرها در کمین اند!
هشدار: هر کیو آر کدی را اسکن نکنید، هکرها در کمین اند!

نظرات

×