راهنما تخصصی حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ (ویندوز 11 و 10)

راهنما تخصصی حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ (ویندوز ۱۱ و ۱۰)

فرقی نمی کند کاربر لپ تاپ لنوو هستید یا اچ پی یا سایر برندها، صفحه سیاه یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتی است که ممکن است تجربه کنید. 💻 این بدان خاطر است که هیچ کد خطا یا پیامی به شما نمایش داده نمی شود تا به کمک آن بتوانید علت را ریشه یابی کنید و برای رفع مشکل اقدام کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد این مشکل ویندوز می شوند که در راهنما تخصصی حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ امروز انزل وب قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

How To Fix Black Screen Problems On Windows 10 & Windows 11

علت مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۱ و ۱۰ ممکن است به درایور گرافیک یا مشکلات سازگاری با یک بروزرسانی ویژگی جدید ربط پیدا کند. همچنین ممکن است زمانی این مشکل را تجربه کنید که سیستم شما یک برزورسانی باگ دار را نصب می کند یا ممکن است یک مشکل سخت افزاری مربوط به آداپتور، صفحه نمایش یا اتصال فیزیکی ایجاد شده باشد. علت هر چه که باشد در ادامه روش های مختلفی را به شما ارائه خواهیم داد که می توانید تست کنید.

لیست راه حل های سیاه شدن صفحه لپ تاپ ایسوس ، ایسر و..

هنگامی که یک صفحه سیاه ظاهر می شود موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که از این بین می توان به مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری اشاره کرد. در ادامه به مهمترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

۱- لپ تاپ خود را هارد ریست کنید

هارد ریست کردن لپ تاپ می تواند هر گونه مشکل موقتی را حل کند. دکمه پاور را نگه دارید، لپ تاپ خود را خاموش کنید و آداپتور آن را از پریز جدا کنید. در مرحله بعد باتری را جدا کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و مطمئن شوید که برق لپ تاپ تخلیه شده است. در حالی که باتری خارج شده است دکمه پاور را برای ۶۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. باتری را در جای خود قرار دهید، در صورت نیاز آداپتور را وصل کنید و لپ تاپ خود را روشن کنید. اگر مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ هنگام اتصال شارژر هنوز ادامه دارد روش های بعدی را امتحان کنید.

۲- مشکلات اتصال را بررسی کنید

اگر مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ لنوو ، اچ پی و غیره قبل از لاگین شدن به ویندوز رخ می دهد احتمالا مشکل از اتصال بین سیستم و صفحه نمایش است. می توانید این مشکل را با بررسی مجدد اتصالات فیزیکی حل کنید و مطمئن شوید که هر دو انتهای کابل سیگنال ویدیویی به درستی در پورت های ورودی و خروجی مناسب وصل شده اند. قطع و وصل مجدد کابل ویدیو یا تکان دادن ماوس هم می تواند به بیدار شدن نمایشگر از حالت خواب کمک کند.

همچنین لازم است مانیتور ار بررسی کنید و مطمئن شوید که برق دریافت می کند. اگر کارت گرافیک چند خروجی دارد، سعی کنید از پورت دیگری استفاده کنید، ماوس را تکان دهید یا هر کلیدی را روی صفحه کلید فشار دهید تا مانیتور بیدار شود. اگرچه این به ندرت اتفاق می افتد، گاهی اوقات یک به روز رسانی درایور می تواند سیگنال ویدیویی را به یک پورت دیگر  (DisplayPort، HDMI، DVI، Thunderbolt، VGA) در آداپتور تغییر دهد.

مشکلات اتصال را بررسی کنید

ادامه مشکلات اتصال

اگر دستگاه دارای کارت گرافیک مستقل و آنبرد است، می توانید برای تعیین اینکه آیا مشکل کارت مستقل است یا خیر، به کارت گرافیک آنبرد سوئیچ کنید. در صورتی که اخیراً UEFI یا BIOS را به‌روزرسانی کرده‌اید، این کار گاهی اوقات می‌تواند کارت گرافیک مجزا را غیرفعال کند، که فقط می‌توانید آن را دوباره از طریق سیستم عامل مادربرد فعال کنید.

هنگامی که به یک مانیتور خارجی متصل می شوید، کنترل پنل روی نمایشگر را باز کنید تا روشنایی را افزایش دهید تا مشکل صفحه سیاه حل شود. همچنین این ایده خوبی است که بررسی کنید مانیتور از ورودی صحیح استفاده می کند.

اگر مشکل در لپ تاپ رخ داد، از کلید تابع روی صفحه کلید برای افزایش روشنایی صفحه استفاده کنید. به طور معمول، باید کلید Function (Fn) و یکی از کلیدهای تابع مانند F8 یا F10 را فشار دهید.

همچنین می‌توانید مانیتور را به سیستم دیگری متصل کنید یا از کابل ویدیویی دیگری استفاده کنید تا مشخص کنید که آیا با صفحه نمایش، کارت گرافیک یا کابل آسیب‌دیده مواجه هستید یا خیر.

۳- از یک مانیتور ثانویه استفاده کنید

کابل های داخلی و صفحه LCD شما ممکن است آسیب ببیند. با وصل کردن یک مانیتور یا تلویزیون اکسترنال، می توانید تشخیص دهید که آیا آنها خراب هستند یا خیر. با یک کابل VGA یا HDMI متصل شوید، سپس لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر صفحه نمایش کار می کند، ممکن است صفحه یا کابل LCD آسیب دیده یا معیوب داشته باشید.

چنانچه مهارت دارید، ممکن است بتوانید خودتان صفحه نمایش را تعمیر کنید. در صورتی که صفحه همچنان سیاه است، به مرحله بعد بروید. با این حال، اگر مانیتور صفحه نمایش شما را نشان دهد، می دانید که مشکلی در صفحه نمایش لپ تاپ شما وجود دارد. می توانید برای رفع این نقص به استفاده از مانیتور ادامه دهید یا دستگاه خود را برای تعمیر به یک متخصص بسپارید.

۴- تشخیص نمایشگر

این احتمال وجود دارد که ویندوز ارتباط خود را با نمایشگر از دست بدهد. از کلیدهای میانبر Windows key + Ctrl + Shift + B استفاده کنید و درایور ویدیو را مجددا راه اندازی کنید و اتصال با مانیتور را رفرش کنید.

در دستگاه‌های خاص، می‌توانید با سه بار فشار دادن همزمان دکمه‌های افزایش و کاهش صدا، صفحه را بیدار کنید. هنگامی که عمل بیداری را انجام می دهید، صدای بوق و فعالیتی را روی صفحه می شنوید که نشان می دهد ویندوز می تواند به دستور پاسخ دهد و در تلاش است تا یک اتصال جدید برقرار کند.

همچنین، می‌توانید از کلیدهای میانبر Windows key + P  برای باز کردن منوی Project استفاده کنید. سپس مجدداً کلید P و کلید Enter را فشار دهید تا در حالت‌های مختلف نمایش حرکت کنید تا ببینید آیا صفحه سیاه ناپدید می‌شود یا خیر. (شما باید مراحل را چهار بار تکرار کنید تا از تمام حالت های ممکن عبور کنید).

تشخیص نمایشگر

اگر همچنان مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و صفحه سیاه را تجربه می کنید دکمه پاور را حدود ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه خاموش شود. سپس دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا ریستارت شود (توجه داشته باشید اگر سند یا فایل باز نشده اید دارید ممکن است بدون اینکه محتوا ذخیره شود سیستم ریستارت شود و محتوای ذخیره نشده خود را از دست بدهید).

۵- ال سی دی را تست کنید

به سادگی لپ تاپ را خاموش کنید، سپس کلید D را فشار داده و نگه دارید در حالی که دکمه پاور را فشار می دهید لپ تاپ را دوباره روشن می کند. اگر صفحه LCD شما خوب کار می کند، باید صفحه های سیاه، قرمز، سبز و آبی را ببینید. اگر نه، می‌دانید که مشکلی در سخت‌افزار وجود دارد و مشکل نرم افزاری ندارید.

۶- دستگاه های غیر ضروری را جدا کنید

لوازم جانبی متصل ممکن است دلیل صفحه سیاه یا صفحه سیاه با نقاط چرخان در هنگام راه اندازی باشد. به طور معمول، چرخش نقاط در هنگام راه اندازی نشان می دهد که یک به روز رسانی در حال نصب است و شما باید چند لحظه صبر کنید. با این حال، اگر زمان زیادی طول بکشد، ممکن است مشکل سازگاری با سخت افزار باشد.

می‌توانید این مشکل را با جدا کردن همه لوازم جانبی از جمله چاپگرها، دوربین‌ها، درایوهای قابل جابجایی، بلوتوث، ایستگاه اتصال و سایر دستگاه‌های USB از سیستم برطرف کنید.

هنگامی که اتصالات جانبی را قطع کردید، سیستم را مجددا راه اندازی کنید و اگر به حالت عادی برگردد، احتمالاً مشکل یکی از دستگاه ها خواهد بود. می‌توانید تعیین کنید که کدام دستگاه باعث ایجاد مشکل شده است، آن‌ها را یکی یکی دوباره وصل کنید و دستگاهی که تداخل ایجاد می کند را شناسایی کنید.

۷- رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با ویندوز اکسپلورر

اگر بعد از ورود به ویندوز با صفحه سیاهی مواجه شدید اما همچنان می توانید از ماوس استفاده کنید، مشکل ممکن است به خاطر ویندوز اکسپلورر باشد. برای حل این مشکل از مراحل زیر استفاده کنید:

کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manage باز شود.

نکته: همچنین می توانید از  کلیدهای Ctrl + Alt + Del استفاده کنید و روی دکمه Task Manager کلیک کنید. ما از این روش‌ها استفاده می‌کنیم، زیرا فرض می‌کنیم هنگام تجربه یک صفحه سیاه، تسکبار قابل مشاهده نیست.

روی دکمه More details کلیک کنید.

سربرگ Processes را انتخاب کنید.

سرویس Windows Explorer را انتخاب کنید.

روی دکمه Restart از گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با ویندوز اکسپلورر

بعد از تکمیل این مراحل، باید صفحه دسکتاپ را مشاهده کنید.

فرایند explorer.exe را مجددا راه اندازی کنید.

اگر روش های بالا کار نکرد، می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

کلیدهای Ctrl + Alt + Delete را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود.

روی More details کلیک کنید.

سرویس Windows Explorer را کلیک راست کنید و گزینه End task را انتخاب کنید.

روی منوی File کلیک کنید.

گزینه Run new task را انتخاب کنید.

دستور explorer.exe را تایپ کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با ویندوز اکسپلورر

فرآیند Explorer را مجدداً راه اندازی کنید. بعد از تکمیل مراحل بالا باید صفحه سیاه از بین برود و دسکتاپ و تسکبار و همچنین آیکن ها را مشاهده کنید.

۸- حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۱ و صفحه سیاه با سیف مد

شما می توانید از تنظیمات Advanced startup در حالت سیف مد برای عیب یابی و رفع مشکل صفحه سیاه ویندوز استفاده کنید.

سیستم را ریستارت کنید و با دیدن لوگوی ویندوز دکمه پاور را فشار دهید.

این کار را دو بار دیگر تکرار کنید.

حالا محیط Automatic Repair ظاهر می شود که می توانید Advanced Startup را در آن انتخاب کنید.

حتی می توانید از فلش بوتیبل برای دسترسی به این تنظیمات استفاده کنید.

فلش را به سیستم وصل کنید و سیستم را ریستارت کنید.

روی دکمه Next و سپس Repair your computer کلیک کنید.

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 11 و صفحه سیاه با سیف مد

پس از تکمیل مراحل، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا به حالت سیف مد بروید.

Troubleshoot را کلیک کنید.

دکمه Advanced options  را کلیک کنید.

روی گزینه Startup Settings کلیک کنید.

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 11 و صفحه سیاه با سیف مد

دکمه Restart را انتخاب کنید.

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 11 و صفحه سیاه با سیف مد

در صفحه Startup Settings کلید ۵ یا F5 را فشار دهید تا گزینه Enable Safe Mode with Networking را انتخاب کنید.

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 11 و صفحه سیاه با سیف مد

بعد از اینکه سیستم در حالت سیف مد بوت شد می توانید از مراحل عیب یابی برای رفع مشکل صفحه سیاه ویندوز استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید درایور گرافیک را مجددا نصب کنید، بروزرسانی باگ دار را حذف کنید، تنظیمات سیستم را تغییر دهید و غیره.

۹- کلین بوت انجام دهید

به طور معمول ویندوز سرویس ها، درایورها و برنامه ها را در حین راه اندازی بارگیری می کند که در پس زمینه اجرا می شوند. اگر یک یا چند جزء به درستی کار نکنند یک صفحه سیاه خواهید دید. در ویندوز، کلین بوت شبیه به سیف مد است اما به شما امکان می دهد سرویس ها را به صورت جداگانه فعال کنید تا مورد مشکل دار را پیدا کنید.

منوی Start را باز کنید، برای msconfig جستجو کنید و برنامه System Configuration را باز کنید.

سربرگ Services را انتخاب کنید.

گزینه Hide all Microsoft services را انتخاب کنید.

روی دکمه Disable all کلیک کنید.

کلین بوت انجام دهید

سرویس های پیکربندی برای کلین بوت غیرفعال می شوند.

دکمه Apply، سربرگ Startup و گزینه Open Task Manager را انتخاب کنید.

روی سربرگ Startup کلیک کنید.

برنامه ای را انتخاب کنید و روی دکمه Disable در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

کلین بوت انجام دهید

Task Manager را ببندید.

روی دکمه OK کلیک کنید.

سیستم را ریستارت کنید.

۱۰- درایور گرافیک خود را آپدیت کنید

به طور معمول سیاه شدن صفحه لپ تاپ می تواند به دلیل مشکل سازگاری آپدیت درایور گرافیک نصب شده از طریق ویندوز آپدیت یا به صورت دستی باشد. در این شرایط توصیه می شود درایور گرافیک را مجدد نصب کنید.

Start را باز کنید.

Device Manager را سرچ کنید و از نتایج روی مرتبط ترین گزینه انتخاب کنید.

بعد از ورود به Device Manager روی Display Adapters کلیک کنید.

روی آداپتور گرافیک کلیک راست کنید و گزینه Uninstall device را انتخاب کنید.

درایور گرافیک خود را آپدیت کنید

Start را باز کنید.

Device Manager را جستجو کنید و روی نتیجه بالا کلیک کنید تا برنامه باز شود.

شاخه Display Adapters را باز کنید.

روی آداپتور ویدئو کلیک راست کرده و گزینه Uninstall device را انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید و سیستم را ریستارت کنید.

۱۱- Roll Back Driver کردن درایور گرافیک و رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

اما برای رول بک کردن درایور (بازگشت به نسخه قبلی درایور) به صورت زیر عمل می کنیم.

سیاه شدن صفحه ویندوز ۱۰ بعد از آپدیت می تواند با رول بک کردن به نسخه قبلی درایور حل شود. برای انجام این کار Start را باز کنید و برای Device Manager کلیک کنید. مرتبط ترین گزینه را انتخاب کنید تا برنامه باز شود.

Display Adapters را انتخاب کنید. روی کار گرافیک راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

Roll Back Driver کردن درایور گرافیک و رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

سربرگ Driver را انتخاب کنید.

دکمه Roll Back Driver را کلیک کنید.

Roll Back Driver کردن درایور گرافیک و رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

دلیلی را برای فعال کردن گزینه رول بک انتخاب کنید.

دکمه Yes را کلیک کنید.

سیستم را ریستارت کنید.

۱۲- غیرفعال کردن Fast Startup و حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

Fast Startup قابلیتی است که در پیکربندی های سخت افزاری خاص برای سرعت بخشیدن به فرایند بوت در نظر گرفته شده است. این ویژگی می تواند باعث ایجاد مشکل صفحه سیاه در ویندوز شود. برای غیرفعال کردن این قابلیت به صورت زیر عمل می کنیم:

وارد Settings شوید و روی System سپس Power & sleep کلیک کنید.

در بخش Related settings روی Additional power settings کلیک کنید.

گزینه Choose what the power button does را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن Fast Startup و حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

Change settings that are currently unavailable را انتخاب کنید.

Turn on fast startup (recommended) را از حالت انتخاب خارج کنید.

غیرفعال کردن Fast Startup و حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

دکمه Save changes را انتخاب کنید.

سیستم را ریستارت کنید.

۱۳- High Contrast را غیرفعال کنید

ویژگی High Contrast می تواند باعث سیاه شدن صفحه ویندوز شود. برای غیرفعال کردن این ویژگی به صورت زیر عمل خواهیم کرد:

Settings را باز کنید.

روی Ease of Access کلیک کنید.

High Contrast را انتخاب کنید.

Use high contrast را غیرفعال کنید.

High Contrast را غیرفعال کنید

سیستم را ریستارت کنید.

۱۴- فرایند RunOnce را غیرفعال کنید

ویندوز همچنین دارای ویژگی RunOnce است که برای تعیین یک سری دستورات است که باید یک بار در راه اندازی مجدد بعدی اجرا شوند، اما گاهی اوقات می تواند باعث صفحه سیاه ویندوز شود. برای غیرفعال کردن این ویژگی به صورت زیر عمل می کنیم:

Start را باز کنید و برای Task Manager جستجو کنید. روی مرتبط ترین نتیجه کلیک کنید.

به سربرگ Processes بروید.

فرایند RunOnce را انتخاب کرده و روی دکمه End Task کلیک کنید.

در صورتی که فرایند در سربرگ Processes  نبود روی سربرگ Services کلیک کنید (اختیاری).

روی آیتم RunOnce کلیک راست کرده و دکمه Stop را انتخاب کنید.

سیستم را ریستارت کنید.

۱۵- رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با حذف آپدیت ها

غیرمعمول نیست که فایل های آپدیت با باگ ها و مشکلاتی همراه شوند. اگر سیستم شما اخیرا به روزرسانی شده است و صفحه سیاه را مشاهده می کنید، حذف نصب و پچ ممکن است مشکل را حل کند.

وقتی در حالت سیف مد هستید نمی توانید به تنظیمات Update & Security برای حذف یک بروزرسانی دسترسی پیدا کنید اما همچنان می توانید از کنترل پنل استفاده کنید.

Start را باز کنید. برای Control Panel جستجو کنید و روی مرتبط ترین نتیجه کلیک کنید.

روی Programs کلیک کنید.

Programs and Features را انتخاب کنید.

View installed updates را انتخاب کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با حذف آپدیت ها

آخرین بروزرسانی را انتخاب کنید.

دکمه Uninstall را کلیک کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با حذف آپدیت ها

سیستم را ریستارت کنید.

۱۶- نرم افزارهای امنیتی را حذف کنید

راه حل های امنیتی مانند آنتی ویروس ها و برنامه های امنیتی گاهی اوقات می توانند باعث سیاه شدن صفحه ویندوز شوند. حذف موقت این برنامه ها می تواند مشکل را حل کند.

Settings را باز کنید.

روی Apps کلیک کنید.

Apps & features را انتخاب کنید.

در زیر Apps & features برنامه امنیتی را انتخاب کنید.

دکمه Uninstall را کلیک کنید.

نرم افزارهای امنیتی را حذف کنید

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

سیستم را ریستارت کنید.

۱۷- اکانت جدید بسازید

اکانت آسیب دیده می تواند باعث ایجاد مشکل صفحه سیاه ویندوز شود. در حالت سیف مد می توانید یک اکانت جدید بسازید و این مشکل را حل کنید.

Start را باز کنید و برای Command Prompt سرچ کنید.

از نتایج روی Command Prompt کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

دستور زیر را وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

net user ACCOUNT-NAME /add

اکانت جدید بسازید

توجه: در دستور بالا به جای ACCOUNT-NAME نام اکانتی که می خواهید ایجاد کنید را وارد کنید. به عنوان مثال دستور net user tempuser /add یک اکانت به نام tempuser را ایجاد می کند.

دستور زیر نوع اکانت را به Administrator تغییر می دهد:

net localgroup administrators tempuser /add

سیستم را ریستارت کنید و با اکانت جدید خود لاگین کنید.

۱۸- رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با سیستم ریستور

برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ با System Restore باید بدانید که ممکن است برخی تنظیمات، برنامه ها، بروزرسانی های فعلی تان را از دست بدهید. سیستم را ریستارت کنید و به محض مشاهده لوگو دکمه پاور را فشار دهید تا بوت قطع شود. دو بار دیگر این کار را انجام دهید. با این کار وارد محیط ریکاوری می شوید و می توانید مراحل استفاده از از System Restore را دنبال کنید.

۱۹- بازگشت به نسخه قبلی ویندوز برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

اگر مشکل سیاه شدن صفحه ویندوز ۱۰ بعد از آپدیت رخ می دهد، می توانید به نسخه قبلی باز گردید تا مشکل را حل کنید. وقتی صفحه سیاه را مشاهده می کنید نمی توانید از گزینه های ریکاوری از طریق تنظیمات استفاده کنید. این بدان معناست که باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

سیستم را ریستارت کنید. به محض مشاهده لوگوی ویندوز دکمه پاور را فشار دهید. دو بار دیگر این کار را انجام دهید. بعد از ورود به محیط ریکاوری مراحل زیر را انجام دهید.

یک فلش بوتیبل را به سیستم وصل کنید و سیتم خود را ریستارت کنید.

روی دکمه Next کلیک کنید.

گزینه Repair your computer را انتخاب کنید.

بازگشت به نسخه قبلی ویندوز برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

بعد از تکمیل مراحل، دستورالعمل ها را ادامه دهید تا به نسخه قبلی ویندوز برگردید.

برای بازگشت به نسخه قبلی ویندوز از مراحل زیر استفاده کنید:

روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید.

دکمه Advanced options  را کلیک کنید.

روی گزینه Uninstall Update کلیک کنید.

بازگشت به نسخه قبلی ویندوز برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

گزینه Uninstall latest feature update را انتخاب کنید.

با اعتبار حساب خود وارد شوید.

روی دکمه Uninstall feature update کلیک کنید.

بازگشت به نسخه قبلی ویندوز برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

۲۰- تغییر تنظیمات کارت گرافیک اینتل و حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

دکمه های Ctrl+Alt+F12 را با هم فشار دهید. همچنین باید یک مانیتور اکسترنال به برق وصل داشته باشید تا بتوانید ببینید چه کاری انجام می دهید. این روش فقط برای لپ تاپ های دل که دارای ویندوز ۱۰ هستند و فقط از باتری استفاده می کنند اعمال می شود.

از منو گزینه Power را انتخاب کنید و در قسمت Panel Self-Refresh روی Disable کلیک کنید. در نهایت روی Apply و Yes کلیک کنید. سیستم خود را ریستارت کنید تا ببینید که آیا این تغییر مشکل صفحه سیاه ویندوز را حل کرده است یا خیر.

۲۱- پورت های کارت کپجر خود را بررسی کنید

اگر از کارت کپچر برای اتصال نینتندو سوییچ یا کنسول دیگری به لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کنسول به پورت ورودی HDMI کارت کپچر و کابل USB به پورت خروجی وصل شده باشد.

۲۲- از ترفند سرفیس مایکروسافت استفاده کنید

اگر از دستگاه سرفیس مایکروسافت استفاده می‌کنید، دکمه‌های فیزیکی افزایش صدا و کاهش صدا را سه بار پشت سر هم فشار دهید. اگر به درستی انجام شود، صفحه شما باید برای مدت کوتاهی سوسو بزند و دوباره تنظیم شود.

۲۳- سیستم عامل خود را آپدیت کنید

نسخه قدیمی ویندوز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. به روز رسانی ویندوز می تواند هر گونه اشکال یا باگ که در نسخه های نرم افزار قبلی ظاهر می شود را برطرف کند. برای به‌روزرسانی، به مسیر Settings > Update & Security > Check for updates بروید.

جمع بندی

مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۱ و ۱۰ دلایل مختلفی دارد. با استفاده از راه حل هایی که در بالا بیان کردیم می توانید علت را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم راهنما تخصصی حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ ویندوز امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد. اگر ترفند دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ویندوز 10 ، 11 و..
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۱۱ و..
آموزش 3 روش تنظیم بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن
آموزش روش تنظیم بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

×