آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن 5 (PS5)

آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن ۵ (PS5)

نرم افزار کنسول پلی استیشن شما قدیمی شده است؟ 🎮 آپدیت دستگاه باعث اضافه شدن قابلیت ها و روان تر شدن کار با آن میشود. در ادامه به آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن ۵ (PS5) میپردازیم.

آموزش آپدیت PS5

How to Update PS5

هر دستگاه مدرن و جدیدی مرتبا به روز رسانی هایی را برای رفع نقص های احتمالی و دریافت ویژگی های جدید و همچنین بهبود امنیت دریافت می کند. اجرای آخرین نسخه نرم افزار پلی استیشن ۵ شما را در انجام یک بازی روان و بدون دردسر کمک می کند. به همین دلیل کنسول بازی شما مرتبا به روز رسانی ها را به شما یادآوری می کند. در این مطلب شما با چند روش برای به روز رسانی پلی استیشن آشنا می شوید.

آپدیت PS5 پلی استیشن ۵ از طریق اینترنت به صورت دستی

دانلود آخرین نسخه نرم افزار پلی استیشن ۵ یکی از راحت ترین راه های به روز رسانی کنسول بازی است. ابتدا از اتصال پایدار و نسبتا سریع به WiFi مطمئن شوید. در صفحه اصلی یا Home Screen گزینه Settings را در بالای سمت راست صفحه انتخاب کنید.

آپدیت پلی استیشن 5 ps5

وارد دسته بندی System شوید.

آپدیت ps5 پلی استیشن 5

حالا به مسیر System Software > System Software Update بروید و گزینه Update System Software را انتخاب کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

حالا گزینه Update Using Internet را انتخاب کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

این باعث می شود PS5 شما به سرورهای سونی وصل شود و به روز رسانی های جدید را بررسی کند. اگر آپدیتی وجود داشته باشد دکمه آن فعال می شود. حالا شما با انتخاب گزینه Update نرم افزار را دانلود و سپس نصب کنید. برای دیدن جزییات آپدیت می توانید گزینه View Details را بزنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

توجه کنید در زمان به روز رسانی PS5 را خاموش نکنید. ممکن است کنسول بازی قسمتی از پایگاه داده های خود را برای دریافت به روز رسانی ترمیم یا باز سازی کند. بنابراین کمی صبور باشید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

بعد از نصب کنسول بازی مجدد راه اندازی خواهد شد و پیغام The system software update is complete برای شما ظاهر خواهد شد. در این حالت پلی استیشن ۵ شما آپدیت است.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

آپدیت پلی استیشن ۵ از طریق اینترنت به صورت خودکار

به روز رسانی به صورت دستی ب قدر کافی آسان است اما گاهی زمان بر است اگر می خواهید کنسول بازی آپدیت را حتی زمانی که در حال بازی نیستید انجام دهد بهتر است تنظیمات آپدیت خودکار آن را فعال کنید. حالا به آدرس Settings > System > System Software > System Software Update and Settings بروید. در اینجا دو گزینه Download Update Files Automatically و Install Update Files Automatically را روشن کنید. این سیستم به کنسول اجاره می دهد زمانی که در حال استراحت است نیز به روز رسانی ها را انجام دهد. فهمیدن ورژن PS5 با این روش به راحتی انجام می شود.

توجه کنید زمانی که کنسول به روز رسانی ها را اعمال می کند بازی به حالت تعلیق در می آید و پیش روی شما در بازی ذخیره نمی شود.

در مرحله بعد برای انجام آپدیت خودکار PS5 به آدرس Settings > Power Saving > Features Available بروید و گزینه Stay Connected to the Internet را فعال کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

تا سیستم حتی در حالت خاموش نیز به روز رسانی ها را دانلود کند. حالا از بازی بیرون بیایید و کنسول بازی را در حالت Rest Mode قرار دهید و آن را به طور کامل خاموش نکنید. در این صورت در زمانی که بازی نمی کنید سیستم به روز رسانی ها را اعمال می کند.

آپدیت PS5 بدون اینترنت

اگر برای اتصال پلی استیشن ۵ خود به اینترنت دچار مشکل هستید می توانید به روز رسانی را از طریق یک USB با فرمت FAT32/exFAT دانلود کنید و سپس بر روی کنسول خودتان نصب کنید. ابتدا باید USB را با فرمت FAT32/exFAT فرمت کنید. (با اینکار تمام داده های فلش شما پاک میشود)

توجه کنید تمام اطلاعاتی که در USB وجود دارد با شروع عملیات فرمت پاک می شود قبلا از شروع از اطلاعات موجود در آن پشتیبان تهیه کنید.

فرمت USB در ویندوز

درایو USB را به سیستم ویندوز خودتان وصل کنید و سپس File Explorer را باز کنید. روی درایو USB کلیک راست کنید و گزینه Format را بزنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

منوی کشویی کنار File system را باز کنید و FAT32 یا exFAT را انتخاب کنید. حالا تیک کنار گزینه Quick Format را بزنید. حالا Start را بزنید تا عملیات فرمت شروع شود.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

فرمت USB در مک

درایو USB را وصل کنید. Launchpad را باز کنید و سپس Other > Disk Utility را انتخاب کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

حالا درایو USB را در قسمت کناری انتخاب کنید و در نوار بالا گزینه Erase را بزنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

در پنجره جدید Format را روی exFAT یا MS-DOS (FAT) قرار دهید. حالا Erase را انتخاب کنید تا عملیات فرمت شروع شود.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

دانلود آپدیت PS5 پلی استیشن ۵

برای اینکه فایل آپدیت را در درایو USB دانلود کنید ابتدا درایو USB را باز کنید و یک پوشه به نام PS5 در آن ایجاد کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

حالا پوشه PS5 را باز کنید و داخل آن یک پوشه با عنوان Update ایجاد کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

آخرین ورژن نرم افزار سیستم پلی استیشن ۵ را از سایت رسمی PlayStation دانلود کنید. اندازه آن چیزی در حدود ۱ تا ۱.۵ گیگابایت است. حالا فایل PS5UPDATE.PUP را در پوشه Update کپی کنید و درایو را خارج کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

آپدیت PS5 پلی استیشن ۵ با فلش

برای آپدیت از طریق USB درایو را به پورت USB در PS5 وصل کنید. به صفحه Settings و آدرس System > System Software > System Software Update and Settings > Update System Software بروید. حالا گزینه Update from USB Drive را انتخاب کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

حالا PS5 شما باید به طور خودکار فایل به روز رسانی را شناسایی کند و آن را در SSD داخلی کپی می کند و در زمان به روز رسانی استفاده می کند. توجه کنید در وسط به روز رسانی کنسول را خاموش نکنید.

دانلود اخرین اپدیت PS5 پلی استیشن ۵ در حالت Safe Mode

به روز رسانی در حالت Safe mode زمانی مفید است که ممکن است شما با به روز رسانی های ناموفق و یا خرابی های سیستم مواجه شوید. ابتدا دکمه DualSense یا DualSense Edge (کلیدهای L2 و R2) را فشار دهید و نگه دارید. Power > Turn Off PS5 را انتخاب کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

حالا کنترلر DualSense را از طریق USB به PS5 وصل کنید. دکمه خاموش و روشن را نگه دارید تا کنسول دو بار بوق بزند. در اینجا باید لیست حالت Safe Mode را ببینید. حالا دکمه PS در کنترلر را بزنید و با استفاده از دکمه های D-Pad گزینه Update System Software را انتخاب کنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

thumbsticks های انگشت شست در حالت Safe Mode کار نمی کنند. حالا می توانید به روز رسانی از طریق اینترنت و یا فلش درایو USB را انتخاب کنید.

آپدیت بازی های PS5 با اینترنت

آپدیت آنلاین بازی کار راحتی است. وقتی کنسول خود را به اینترنت وصل می کنید به صورت خودکار بازی ها آپدیت می شوند. کافی است تنظیمات زیر را انجام دهید. ابتدا وارد بخش Settings در سمت راست بالای صفحه شوید. آیکون مربوط به آن یک نماد چرخ دنده است. حالا به آدرس etwork > Settings > Set Up Internet Connection بروید. اتصال بی سیم یا با سیم را با WiFi برقرار کنید. حالا به بخش settings برگردید و به آدرس زیر بروید.

System > Power Saving > Features Available in Rest Mode

در این قسمت گزینه Stay Connected to the Internet را بزنید. با فعال کردن این گزینه کنسول در حالت استراحت برنامه ها آپدیت می کند. دوباره وارد مسیر Settings > System > System Software > System Software Update and Settings شوید. با تنظیمات بالا کنسول بازی شما طوری تنظیم می شود که آپدیت برنامه ها خود کنسول و همچنین بازی ها را به صورت خودکار انجام می دهد. اما شما باید اجازه نصب برنامه ها نیز به PS5 بدهید. برای این کار به آدرس Settings > System > System Software > System Software Update and Settings بروید و گزینه های Install Update Files Automatically و گزینه Download Update Files Automatically را فعال کنید.

آپدیت بازی های PS5 بدون اینترنت

در این بعد از دانلود آپدیت بازی ها کافی است شما به آدرس زیر بروید و تنظیمات آن را انجام دهید. Settings > Saved Data and Game/App Settings > Automatic Updates از اینجا Auto download یا Auto install را بزنید.

آپدیت PS5 پلی استیشن 5

با این روش در حالت استراحت نیز بازی ها آپدیت خواهد شد. دقت کنید در حالت خاموش بودن کنسول هیچ آپدیتی انجام نخواهد شد!

سوالات متداول

آیا بعد از آپدیت بازی PS5 بازی ریست می شود؟

بله اگر حق کپی رایت را رعایت نکرده باشید بله تمام اطلاعات ذخیره شده مربوط به بازی حذف می شود.

آخرین ورژن نرم افزار PS5 چند است؟

آخرین آپدیت که توسط شرکت سونی ارائه شده در اکتبر سال 2023 است که 08.20_23.02 است.

آیا می شود بازی های PS4 را در PS5 هم اجرا کرد؟

بله کنسول PS5 با اکثر بازی های PS4 سازگار است.

جمع بندی

به روز رسانی PS5 نباید برای شما دلهره آور باشد، هر کدام از روش های بالا را انتخاب کنید به راحتی میتوانید کنسول بازی خودتان را آپدیت کنید. همیشه از آپدیت بودن نرم افزار و کنترلر PS5 خودتان مطمئن باشید. زیرا گاهی به روز نبودن کنترلر باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد و ارتباط با کنسول می شود.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن ۵ (PS5) را بررسی کردیم. آیا شما آخرین نسخه نرم افزار کنسول بازی تان را دریافت کردید؟ شما از کدام یک از روش های بالا استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن 5 و 4 (صفر تا صد)
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن ۵ و ۴ (صفر تا صد)
راهنما کامل برای حل مشکل نخواندن دیسک در PS5
راهنما کامل برای حل مشکل نخواندن دیسک در PS5
آموزش 5 روش درست آموزش شارژ كردن دسته PS5
آموزش ۵ روش درست آموزش شارژ کردن دسته PS5
بررسی علت و حل مشکل ارور داغ شدن PS5
بررسی علت و حل مشکل ارور داغ شدن PS5

نظرات

×