روش جدید مخفی كردن چت در واتساپ آيفون و اندروید با کد مخفی!

روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید با کد مخفی!

واتساپ یک ویژگی جدید به نام Secret Code 🤫 را معرفی کرده است که به شما اجازه می دهد چت های پنهان یا قفل شده خود را تنها با تایپ کد رمز مخفی دلخواه در سرچ بار نشان دهید. این امر باعث می شود تا چت های شما از دید افراد مخفی بماند. در مطلب روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید با کد مخفی امروز انزل وب ما در مورد این ویژگی جدید واتساپ بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

چگونه بخش پیام های قفل شده واتساپ را مخفی کنیم؟

How This WhatsApp Secret Code Hack Can Help Protect Your Chats

واتساپ یکی از محبوب ترین برنامه های چتی است که به شما امکان می دهد پیام های مستقیم به افراد و گروه های مختلف ارسال کنید. این برنامه همچنین به شما امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری را می دهد. علی رغم نگرانی هایی که وجود دارد، واتساپ ویژگی حفظ حریم خصوصی دیگری به نام Chat Lock را ارائه داده است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا از یک رمز عبور مخفی برای قفل کردن چت های خود استفاده کنید و حتی می توانید از آن برای مخفی کردن کامل تمام چت های قفل شده خود استفاده کنید. اما واقعا Chat Lock چیست و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم؟

اگر بعد از آپدیت واتساپ خود این قابلیت برای شما فعال نشد دقت کنید که این قابلیت هنوز به صورت کامل عمومی نشده و اگر برای شما فعال نیست احتمالا در آپدیت های بعدی به مرور زمان فعال میشود و باید صبر کنید.

Chat Lock واتساپ چیست؟

Chat Lock یکی از ویژگی هایی است که واتساپ در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. این ویژگی به شما امکان می دهد یک به یک چت ها یا گروهی خاص را با رمز عبور یا داده های بیومتریک خود مانند اثر انگشت یا با استفاده از تشخیص چهره قفل کنید.

Chat Lock واتساپ چیست؟

مخفی کردن چت در واتساپ با کد یا قفل کردن کامل برنامه؟

می توانید کل برنامه را قفل کنید تا برای باز کردن آن به رمز عبور، اثر انگشت یا تشخیص چهره نیاز داشته باشید، اما بعد از باز شدن برنامه هر کسی که گوشی شما را در دست داشته باشد می تواند پیام های شما را بخواند. Chat Lock به شما این امکان را می دهد تا قفل دیگری را به چت های حساس خود اضافه کنید. به طوری که حتی اگر شخصی در زمانی که قفل برنامه باز است و به گوشی شما دسترسی دارد، نتواند به هیچ یک از چت های قفل شده شما دسترسی پیدا کند.

یکی از نکات منفی قفل کردن چت ها این است که پوشه ای در واتس اپ ظاهر می شود که به آن Locked Chats می گویند. اگر اعضای خانواده یا شریک زندگی تان متوجه شوند که شما یک پوشه قفل شده دارید ممکن است کنجکاوی کنند و شما را سوال پیچ کنند. اینجاست که کدهای مخفی واتساپ می توانند به شما کمک کنند.

چت مخفی واتساپ چیست؟

کد مخفی یا سکرت کد واتساپ دو هدف اصلی را دنبال می کند. در مرحله اول، به شما امکان می دهد چت را با کدی متفاوت با رمز عبور تلفن خود قفل کنید . اگر دوستان یا خانواده ای دارید که رمز عبور تلفن شما را می دانند، ممکن است بتوانند از آن برای باز کردن قفل چت های واتساپ قفل شده شما استفاده کنند. تنظیم یک کد مخفی به شما امکان می دهد برای محافظت از چت های قفل شده خود از رمز عبور دیگری استفاده کنید که فقط شما می دانید.

چت مخفی واتساپ چیست؟

مخفی کردن چت با سکرت کد واتساپ (Secret Code)

استفاده از کد مخفی واتساپ همچنین به شما امکان می دهد چت های قفل شده خود را از دید پنهان کنید. می‌توانید پوشه Locked Chats خود را مخفی کنید تا هنگام استفاده از WhatsApp، پوشه در برنامه ظاهر نشود. هر کس دیگری که از تلفن شما استفاده می کند کاملاً از اینکه شما چند چت قفل شده را پنهان کرده اید بی اطلاع خواهد بود.

اما اگر سوال می کنید که چت مخفی واتساپ کجاست ؟ باید بگوییم هنگامی که پوشه Locked Chats مخفی شد، تنها راه برای نمایش دوباره آن جستجوی کد مخفی خود در نوار جستجوی چت واتساپ است. اگر کد مخفی صحیح را وارد کنید، پوشه Locked Chats شما ظاهر می شود.

نحوه قفل کردن چت ها در واتس اپ

قبل از اینکه بتوانید از یک کد مخفی برای پنهان کردن پوشه Locked Chats خود استفاده کنید، ابتدا باید برخی از چت ها را قفل کنید. چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

نحوه قفل کردن چت ها در واتس اپ

واتساپ را باز کنید.

چتی را که می خواهید قفل کنید باز کنید.

روی نام چت در بالای صفحه ضربه بزنید.

Lock Chat را فعال کنید.

همچنین، می‌توانید نام یک چت را در فهرست چت فشار داده و نگه دارید و Lock Chat را انتخاب کنید.

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا چت خود را قفل کنید.

هنگامی که چت شما قفل شد، در لیست چت شما ظاهر نمی شود. برای پیدا کردن آن، انگشت خود را روی لیست چت‌های خود به پایین بکشید تا پوشه Locked Chats نمایان شود.

روی پوشه و روش تأیید مناسب (مانند رمز عبور، شناسه چهره یا کد مخفی) ضربه بزنید تا قفل پوشه باز شود.

اکنون می توانید هر یک از چت های قفل شده خود را بخوانید.

نحوه ایجاد کد مخفی برای چت های قفل شده واتساپ

نحوه ایجاد کد مخفی واتساپ

هنگامی که یک پوشه Locked Chats ایجاد کردید، می توانید یک کد مخفی برای محافظت از آن تنظیم کنید. به منظور استفاده از کد برای مخفی کردن چت در واتساپ به صورت زیر عمل می کنیم:

WhatsApp را باز کنید و پوشه Locked Chats را در لیست چت خود باز کنید. برای دیدن این پوشه ممکن است لازم باشد انگشت خود را به پایین بکشید.

روی Settings ضربه بزنید.

Secret Code را انتخاب کنید.

روی Create Secret Code ضربه بزنید.

کد خود را وارد کنید. باید کدی که در خاطرتان می ماند را وارد کنید. این کد می تواند شامل اعداد، حروف، نمادها و حتی ایموجی ها باشد.

روی Next ضربه بزنید.

کد مخفی خود را تأیید کنید.

روی Done ضربه بزنید.

کد مخفی شما اکنون تنظیم شده است.

مخفی کردن چت در واتساپ سامسونگ و غیره

در این بخش می خواهیم به سوال چگونه چت های قفل شده واتساپ خود را با یک کد مخفی پنهان کنیم؟ پاسخ دهیم. هنگامی که برخی از چت ها را قفل کردید و یک کد مخفی تنظیم کردید، می توانید پوشه Locked Chats خود را مخفی کنید تا کسی متوجه نشود که شما چت قفل شده ای دارید. برای مخفی کردن چت در واتساپ به صورت زیر عمل می کنیم:

WhatsApp را باز کنید و پوشه Locked Chats را در لیست چت های خود باز کنید. برای دیدن این پوشه ممکن است لازم باشد انگشت خود را به پایین بکشید.

Settings را انتخاب کنید.

Hide Locked Chats را فعال کنید.

پوشه Chats قفل شده شما اکنون پنهان است و در لیست چت شما ظاهر نمی شود.

برای دسترسی به پوشه Locked Chats، کد مخفی خود را در نوار جستجو در بالای لیست چت وارد کنید.

آیا افراد دیگر می توانند چت های قفل شده من را در واتساپ مشاهده کنند؟

اگر انتخاب کرده اید که پوشه Locked Chats خود را با استفاده از روش بالا مخفی کنید، هیچ کس دیگری نمی تواند ببیند که شما چت های قفل شده ای دارید. با این حال، اگر پوشه Locked Chats را پنهان نکرده باشید، هرکسی که وقتی واتساپ آنلاک است و به گوشی شما دسترسی دارد می تواند با کشیدن انشت خود به پایین (در لیست چت) متوجه شود که شما یک پوشه Locked Chats دارید.

هنگامی که یک چت را قفل می کنید یا پوشه Locked Chats خود را مخفی می کنید، سایر کاربران واتساپ که بخشی از آن چت های قفل شده هستند مطلع نمی شوند، بنابراین آنها از قفل یا مخفی بودن چت شما بی اطلاع خواهند بود.

چرا نمی توانم برای مخفی کردن چت در واتساپ آیفون یا اندروید اقدام کنم؟

اگر دستورالعمل‌های بالا را دنبال کرده‌اید اما نمی‌توانید هیچ تنظیماتی را برای پوشه Locked Chats خود مشاهده کنید، به این معنی است که هنوز به این ویژگی دسترسی ندارید. ویژگی Secret Codes  واتساپ در پایان نوامبر ۲۰۲۳ شروع به کار کرد، اما این شرکت می گوید که این ویژگی فقط در ماه های آینده در سطح جهانی در دسترس خواهد بود، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی بیشتر صبر کنید تا بتوانید از ویژگی جدید واتساپ استفاده کنید.

چگونه بایگانی واتساپ را مخفی کنیم؟

اگر نمی‌خواهید چت‌های واتساپ خود را قفل کنید یا از یک کد مخفی استفاده کنید، همچنان می‌توانید با آرشیو کردن چت‌های قفل نشده خود را از لیست چت اصلی پنهان کنید. این چت ها در لیست اصلی قابل مشاهده نخواهند بود، اگرچه پوشه Archive را می توان با کشیدن انگشت به پایین در لیست چت پیدا کرد، بنابراین هر کسی که به تلفن شما دسترسی دارد می تواند در صورت تمایل به این چت ها دسترسی داشته باشد. با این حال، هنوز راه خوبی برای جلوگیری از ظاهر شدن چت ها در لیست اصلی چت ها است.

چگونه بایگانی واتساپ را مخفی کنیم؟

واتساپ را باز کنید.

روی تب Chats در پایین صفحه ضربه بزنید.

روی چتی که می‌خواهید بایگانی شود ضربه بزنید و نگه دارید و Archive را انتخاب کنید.

یا، روی چت انگشت خود را به چپ بکشید و روی Archive ضربه بزنید.

برای مشاهده چت‌های بایگانی‌شده، انگشت خود را در فهرست چت به پایین بکشید و روی Archive ضربه بزنید.

همه چت های بایگانی شده را در این پوشه خواهید دید.

سوالات متداول

چگونه پیام واتساپ مخفی را پیدا کنیم؟

اگر از طریق آرشیو کردن پیام های واتساپ مخفی شده باشد، کافیست که با وارد شدن به واتساپ و کشیدن انگشت خود به سمت راست آنها را از حالت آرشیو خارج کنید.

آیا امکان پیدا کردن کد مخفی واتساپ وجود دارد؟

Secret Code و Lock Chat دو ویژگی عالی برای قفل کردن و مخفی کردن چت ها از دیگران است. اگر شما شناخت کافی از یک فرد داشته باشید ممکن است رمزی که برای این کار انتخاب کرده است را به راحتی حدس بزنید. در غیر این صورت، فعلا در حال حاضر روشی برای پیدا کردن این رمز ارائه نشده است.

چرا روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید برای من کار نمی کند؟

این ویژگی ها به تازگی معرفی شده اند و ممکن است برخی از کاربران به آن دسترسی نداشته باشند. برای استفاده از سکرت کد کافیست کمی منتظر بمانید تا این ویژگی در اختیار شما قرار گیرد. بعد از آپدیت کردن واتساپ می توانید از آن به سادگی استفاده کنید.

جمع بندی

سکرت کد یک روش عالی برای خصوصی نگه داشتن چت های واتساپ شما است. بسیاری از ویژگی های مفید دیگری وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند واتساپ خود را خصوصی تر نگه دارید. می توانید عکس پروفایل خود را از مخاطبین مورد نظر خود مخفی کنید، می توانید آدس آپی خود را در تماس های واتساپ مخفی کنید و حتی امکان استفاده از دو اکانت واتساپ در یک گوشی وجود دارد. بنابراین شما می توانید به صورت راحت تری زندگی شخصی و کاری خود را از هم جدا نگه دارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید با کد مخفی! امروز انزل وب ما نحوه رمز گذاشتن برای پیام های واتساپ را به شما آموزش دادیم. علت مخفی شدن چت در واتساپ شما هر چه که باشد با کمک این آموزش می توانید گفتگوهای خود را از دید بقیه کاربران مخفی نگه دارید.  اگر هنوز قابلیت های قفل کردن چت و کدهای مخفی را در اختیار ندارید باید کمی صبر کنید تا در دسترس شما قرار گیرد. چنانچه نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش جدید ندیدن استوری دیگران در واتساپ
آموزش جدید ندیدن استوری دیگران در واتساپ
راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام در واتساپ
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام ارسال شده در واتساپ
آموزش 20 روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)
آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

نظرات

×