برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 چکار کنیم؟ (23 روش کارساز)

برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ چکار کنیم؟ (۲۳ روش کارساز)

فعال سازی در ویندوز ۱۰ 🔑 به تایید اینکه یک نسخه اصلی از ویندوز دارید کمک می کند. اگر نسخه ویندوز شما اورجینال نباشد، بر روی چند سیستم نصب شده باشد یا کلید محصول را ندارید ممکن است با خطای You Need To Activate Windows مواجه شوید. در این شرایط می توانید از این مطلب برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ استفاده کنید و این پیغام خطا را حذف کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل Activate Windows در ویندوز ۱۰

How to Fix Windows 10 Activation Errors

چرا با خطای فعال سازی ویندوز ۱۰ مواجه می شوم؟ دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

کپی ویندوز شما روی چندین کامپیوتر نصب شده است. اگر از سیستمی استفاده می‌کنید، ممکن است فروشنده از کلید محصول در سیستم های بیشتری نسبت به آنچه که مایکروسافت اجازه می‌دهد استفاده کرده باشد. اگر یک نسخه از ویندوز را روی چندین سیستم نصب کرده باشید، ممکن است فعال سازی کار نکند. می توانید از فروشنده بخواهید کلید محصول اصلی و DVD ویندوز را به شما بدهد.

اگر دی وی دی ویندوز یا کلید محصول را امتحان می کنید و هنوز نمی توانید سیستم خود را فعال کنید یا فروشنده آنها را ندارد، ممکن است مجبور شوید یک کلید محصول جدید یا کپی ویندوز بخرید. از طرف دیگر، اگر همچنان با فعال‌سازی مشکل دارید،  می‌توانید با تیم پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید.

کلید محصول یا مجوز دیجیتال موجود نیست. برای فعال کردن ویندوز ۱۰، به مجوز دیجیتال ویندوز یا کلید محصول ۲۵ کاراکتری ویندوز نیاز دارید. اگر هیچ کدام از آنها را ندارید، با خطای فعال سازی ویندوز مواجه خواهید شد.

اگر از نسخه تقلبی ویندوز استفاده می کنید، نمی توانید آن را فعال کنید. می توانید از سایت Microsoft How to Tell دیدن کنید تا از تقلبی یا واقعی بودن نسخه خود مطلع شوید.

ادامه علل فعال نشدن ویندوز

اگر از نسخه دیگری از ویندوز استفاده می‌کنید (نسخه های کرک شده که در داخل کشور بسیار رایج هستند) یا ویندوز قبل از تعمیر یا رپیر سیستم شخصی شما فعال شده است، با خطای فعال‌سازی ویندوز مواجه می‌شوید. اگر در حین تعمیر از کلید محصول متفاوتی استفاده شده باشد، همین امر صدق می کند.

در چنین مواردی، نسخه اصلی ویندوز خود را مجدداً نصب کنید و کلید محصول را که با نسخه اصلی ویندوز یا رایانه ارائه شده است، دوباره وارد کنید.

در مواردی که هارددیسک یا مادربرد خود را جایگزین کرده اید یا اخیراً تغییرات سخت افزاری قابل توجهی در سیستم خود ایجاد کرده اید، ممکن است ویندوز دیگر فعال نشود. این بدان خاطر است که ویندوز لایسنس یا مجوزی مطابق با دستگاه‌های شما پیدا نمی‌کند، به این معنی که باید ویندوز را با استفاده از کلید محصول یا مجوز دیجیتال دوباره فعال کنید تا دوباره کار کند.

حل خطای You Need To Activate Windowsبا بهترین راهکارها

در حالی که ویندوز ۱۰ می‌تواند بدون فعال‌سازی کار کند، ما توصیه نمی کنیم که این کار را انجام دهید زیرا برخی از ویژگی ها غیرفعال می شوند و ممکن است مایکروسافت تصمیم بگرد بروزرسانی ها را به تاخیر بیندازد یا به طور کلی مسدود کند و استفاده از آن را برای شما ناامن کند. به علاوه، استفاده از ویندوز بدون لایسنس مناسب می تواند غیرقانونی باشد، به خصوص اگر از آن برای مقاصد تجاری استفاده می کنید. در ادامه بهترین راه حل هایی که می توانید استفاده کنید آورده شده است.

۱- رفع خطای لایسنس ویندوز ۱۰ با فعال سازها

اگر از نسخه اورجینال ویندوز استفاده نمی کنید می توانید نصب فعال سازها را به عنوان اولین راه حل مد نظر داشته باشید. شما می توانید این فعال سازها را از سایت های معتبر داخلی مانند پی سی دانلود ، سافت ۹۸ و یا سرزمین دانلود دانلود کنید. اگر به دنبال گزینه ای کم حجم و ساده هستید فعال ساز Kms –auto  را امتحان کنید. بعد از دانلود، برنامه را از حالت فشرده خارج کنید. آنتی ویروس را غیرفعال کنید و روی فایل KMSAuto کلیک راست کنید و Run As administrator را انتخاب کنید. در پنجره باز شده Active Windows را انتخاب کنید تا برنامه پیغام Are You Sure را به شما نشان دهد. با کلیک مجدد برنامه اجرا می شود بعد از اتمام مراحل نصب، پیغام Activation successful به شما نشان داده می شود.

رفع خطای لایسنس ویندوز 10 با فعال سازها

۲- سیستم خود را ریستارت کنید

صرف نظر از دستگاه یا سیستم عامل، این راه حل مانند یک طلسم عمل می کند. با ریستارت کردن سیسستم تنظیمات اصلی باز می گردند و در برخی مواقع پیغام های فعال سازی ویندوز ۱۰ را از بین می برد (گرچه ممکن است بعدا دوباره این پیغام های خطا بازگردند).

۳- تاریخ اکسپایر شدن ویندوز را بررسی کنید

چه یک کلید محصول باشد  یا لایسنس دیجیتال ، اگر آن را از فروشگاه رسمی یا یک خرده‌فروش مجاز خریداری کرده باشید، کلید/مجوز شما تاریخ انقضا ندارد. مایکروسافت به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه می دهد تا یک نسخه از نصب خود را برای همیشه فعال کنند. با این وجود، این مشکل زمانی رخ می دهد که کلید محصول را از شخص ثالثی خریداری کرده باشید.

تعداد بی‌شماری وب‌سایت‌ها و خرده‌فروشان غیرمجاز، کلید محصول را با قیمتی کمتر از نسخه اصلی توزیع می‌کنند. اگر برای صرفه جویی در هزینه و فعال کردن زودتر ویندوز ۱۰ چنین کلید محصولی را خریداری کرده اید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

توصیه می شود بررسی کنید که آیا کلید محصول شما تاریخ انقضا دارد یا خیر. از آنجایی که ویندوز ۱۰ قبلا  پیغام فعال کردن ویندوز را نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد که منقضی شده باشد. برای تایید این گفته مراحل زیر را دنبال کنید:

کلیدهای Win + R صفحه کلید را با هم فشار دهید تا پنجره RUN باز شود.

CMD را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا Command Prompt باز شود.

دستور زیر را تایپ کنید:

slmgr /xpr

کلید اینتر را فشار دهید تا پنجره ای ظاهر شود که تاریخ انقضا را نشان می دهد.

تاریخ اکسپایر شدن ویندوز را بررسی کنید

۴- برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ از کلیدهای نصب شده استفاده نکنید

به طور عمده دو نوع کلید فعال سازی وجود دارد – شما یک نسخه از ویندوز خود را خریداری و فعال می کنید، و دوم، سازنده سخت افزار شما یک کلید محصول را نصب می کند. اگر یک لپ تاپ ویندوزی از پیش فعال شده یا حتی یک سیستم دسکتاپ خریداری کنید، یک کلید OEM به همراه خواهد داشت. کلیدهای OEM قفل دستگاه یا کلیدهای محصول خاص دستگاه هستند و در هیچ سیستم دیگری کار نمی کنند. در صورتی که بخواهید لپ تاپ خود را بفروشید و لپ تاپ دیگری بخرید، قابل انتقال نیستند.

بسیاری از افراد اغلب سعی می کنند کلیدهای OEM را از سیستم ویندوز ۱۰ خود استخراج کرده و از آنها در سیستم دیگری استفاده کنند. اگر آن را امتحان کنید، احتمال بروز چنین مشکلی وجود دارد. برای Windows 10 Home، Pro، Enterprise یا Education به یک کلید محصول نیاز دارید.

۵- Windows 10 1607 یا جدیدتر را امتحان کنید

قبل از اینکه بتوانید هر یک از خطاهای فعال‌سازی ویندوز ۱۰ را برطرف کنید، بررسی کنید که آیا دستگاه شما به‌روز است و از Windows 10 1607 یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کند.

در کادر جستجوی تسکبار خود Winver  را تایپ کند. Winver را انتخاب کنید تا نسخه ویندوز و بیلد را مشاهده کنید.

Windows 10 1607 یا جدیدتر را امتحان کنید

۶- از Activation Troubleshooter استفاده کنید

Activation Troubleshooter به رفع چندین خطای فعال‌سازی ویندوز ناشی از تغییرات سخت‌افزاری مهم، مشکلات لایسنس دیجیتال ویندوز یا نصب مجدد ویندوز کمک می‌کند.

توجه : Activation Troubleshooter فقط در صورتی در دسترس است که ویندوز در سیستم شما فعال نباشد. همچنین، شما باید به عنوان ادمین وارد شوید. اگر اینطور نیست، می‌توانید یک حساب کاربری محلی یا ادمین ایجاد کنید تا با استفاده از مراحل زیر از عیب‌یاب ویندوز استفاده کنید.

Start > Settings > Update & Security را انتخاب کنید.

از Activation Troubleshooter استفاده کنید

بعد، Activation را انتخاب کنید.

از Activation Troubleshooter استفاده کنید

Troubleshoot را انتخاب کنید.

از Activation Troubleshooter استفاده کنید

اگر همچنان با خطای فعال‌سازی مواجه هستید، مراحل زیر را برای رفع آن دنبال کنید.

۷- دستگاه را از حساب مایکروسافت حذف کرده و دوباره فعال کنید

اگر قبلا حساب مایکروسافت را برای استفاده از لایسنس دیجیتال اضافه کرده‌اید و دچار مشکل داخلی شده‌اید، توصیه می‌شود لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ را از حساب مایکروسافت خود حذف کنید و سعی کنید ویندوز ۱۰ را دوباره فعال کنید.

وارد پورتال Microsoft Devices management portal شوید. اطلاعات کاربری مایکروسافت خود را وارد کنید.

در اینجا  تمام دستگاه های مرتبط با حساب مایکروسافت خود را خواهید دید. دستگاهی را که مشکل فعال سازی ایجاد می کند را پیدا کنید و روی  گزینه Show details یا Manage کلیک کنید.

روی دکمه Manage قابل مشاهده در زیر نام دستگاه  کلیک کنید و گزینه Remove laptop یا [device-name]  را انتخاب کنید.

دستگاه را از حساب مایکروسافت حذف کرده و دوباره فعال کنید

گزینه  I’m ready to remove this [device]  را انتخبا کنید و روی دکمه Remove کلیک کنید و فرایند حذف را تأیید کنید.

کلیدهای Win + I صفحه کلید را با هم فشار دهید تا وارد تنظیمات شوید. در اینجا به Accounts بروید.

روی  گزینه Sign in with a Microsoft account کلیک کنید.

دستگاه را از حساب مایکروسافت حذف کرده و دوباره فعال کنید

وارد حساب کاربری مایکروسافت در ویندوز ۱۰ شوید

اجازه دهید فرآیند ورود به سیستم را برای یافتن ویندوز ۱۰ فعال شده کامل شود.

۸-  کلید محصول را استخراج کنید و آن را با خرید خود مطابقت دهید

اگر کلید محصول را از یک خرده‌ فروش مجاز خریداری کرده‌اید، ممکن است یک کد ۲۵ کاراکتری دریافت کرده باشید. با این حال، یک حمله بدافزار یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم می تواند این کلید محصول نصب شده را حذف کند، و در نتیجه ویندوز ۱۰ به طور ناگهانی مشکل فعال نمی شود. اطمینان حاصل می کند که آیا کلید محصول نصب شده فعلی (در صورت وجود) و کلید محصول خریداری شده یکسان هستند یا خیر. بسته به روشی که برای خرید کلید محصول استفاده می کنید، ابتدا باید کلید محصول را پیدا کنید.

کلیدهای Win + X صفحه کلید را با هم فشار دهید تا منویی باز شوید. از این منو Windows PowerShell را انتخاب کنید.

دستور زیر را وارد کنید:

wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

و دکمه اینتر را فشار دهید.

کلید محصول را استخراج کنید و آن را با خرید خود مطابقت دهید

کلید محصول در پنجره Windows PowerShell نمایش داده می شود. همانطور که گفته شد، باید بررسی کنید که آیا این کلید محصول همان چیزی است که خریداری کرده اید یا خیر.

اگر نه، تنظیمات ویندوز را باز کنید و به مسیر Update & Security > Activation بروید. سپس روی  گزینه Change product key کلیک کنید  و کلید اصلی محصول خود را وارد کنید تا ویندوز ۱۰ به درستی فعال شود.

۹- سیستم خود را برای بدافزار اسکن کنید

ویروس‌ها و بدافزارهای سیستمی مختلف متفاوت عمل می‌کنند، و برخی از آنها ممکن است بتوانند کلید محصول شما را حذف کنند تا دسترسی شما به عملکردهای اصلی را مسدود کنند. همچنین، این  پیام فعال کردن ویندوز  فقط می تواند یک سراب ایجاد شده توسط بدافزار باشد. برای اطمینان از همه این موارد و خلاص شدن از شر مشکل، توصیه می شود سیستم خود را با  ابزار حذف بدافزار ویندوز اسکن کنید  و فایل ها و برنامه های مشکوک احتمالی را حذف کنید.

۱۰- برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ از ابزار DISM استفاده کنید

ابزار  DISM یا  Deployment Image Servicing and Management می تواند به شما کمک کند. اگر تغییر یا خرابی قابل توجهی در سیستم شما وجود دارد، می توانید نسخه اصلی را از نسخه بازیابی پنهان شده در سیستم شخصی خود بازیابی کنید. با این حال، این یک کار وقت گیر است.

در نوار تسکبار روی کادر جستجو کلیک کنید یا منوی استارت را انتخاب کنید. CMD را تایپ کنید روی مرتبط ترین گزینه از لیست نتایج کلیک کنید و Run as administrator را انتحاب کنید. در پنجره Command Prompt دو دستور زیر را یکی یکی وارد کنید و اینتر کنید:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 از ابزار DISM استفاده کنید

دستور اول سلامت ایمیج سیستم را اسکن می کند و در صورت تشخیص مشکل از دستور دوم برای بازیابی سلامت استفاده می کند. اگر دستور اول پیام No component store corruption detection را نشان می دهد، لازم نیست دستور دوم را اجرا کنید.

 ۱۱-  حل ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ پس از تغییر سخت افزار

اگر تغییر سخت افزاری قابل توجهی انجام داده اید، ممکن است با مشکلات فعال سازی ویندوز ۱۰ مانند We can’t activate Windows on this device right now issue مواجه شوید. برای بازگرداندن سیستم عامل خود به مسیر درست، بیایید با هم آن را دوباره فعال کنیم.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

ابتدا حساب مایکروسافت خود را اضافه کنید و آن را به لایسنس دیجیتال وصل کنید:

بررسی کنید چه نسخه ای از ویندوز ۱۰ را اجرا می کنید: به مسیر Start -> Settings -> System -> About بروید و این مسئله را چک کنید.

مطمئن شوید که از یک حساب کاربری Administrator استفاده می کنید: روی Start کلیک کنید و یا روی آیکن نام اکانت خود کلیک کنید. روی Change اکانت خود کلیک کنید. برای کلمه Administrator در زیر نام کاربری خود بگردید. اگر می توانید این کلمه را مشاهده کنید شما در حال حاضر از یک اکانت Administrator استفاده می کنید.

اگر نمی توانید کلمه Administrator را در زیر نام اکانت خود مشاهده کنید، از یک اکانت استاندارد استفاده می کنید، از اکانت خود خارج شوید و به عنوان ادمین لاگین کنید.

به مسیر Start -> Settings -> Update & Security -> Activation -> Add an account بروید.

اکانت و رمز عبور مایکروسافت خود را وارد کنید. ممکن است لازم باشد رمز عبور اکانت محلی خود را وارد کنید.

ادامه راه حل

شما به صفحه Activation فرستاده می شوید؛ پیغام Windows is activated with a digital license linked to your Microsoft account را مشاهده می کنید که به این معناست در مسیر درستی واقع شده است.

حالا زمان استفاده از Activation Troubleshooter رسیده است.

به مسیر Start -> Settings -> Update & security -> Activation -> Troubleshoot بروید.

ویندوز 10 خود را پس از تغییر سخت افزار دوباره فعال کنید

گزینه I changed hardware on this device recently را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

اکانت و رمز عبور مایکروسافت خود را وارد کنید، ممکن است لازم باشد رمز اکانت محلی خود را هم وارد کنید.

دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید را از لیست انتخاب کنید. گزینه This is the device I’m using right now را انتخاب کنید. Activate را انتخاب کنید.

۱۲- یک چکاپ سیستم کامل را انجام دهید

مشکلی مانند We can’t activate Windows on this device ممکن است از کلیدهای رجیستری خراب، ورودی‌های رجیستری نامعتبر یا فایل‌های سیستم آسیب دیده ناشی شود. بنابراین، سیستم شما نیاز به یک بررسی جامع دارد تا بتوانید دلایل اصلی را بیابید و آنها را حل کنید.

شما می توانید با بررسی تک تک قسمت ها و نواحی حساس ویندوز خود را به صورت دستی این کار را انجام دهید. همچنین می توانید از ابزارهای خاصی مانند Auslogics BoostSpeed برای بررسی عمیق سیستم خود و اطمینان از فعال سازی و عملکرد روان آن استفاده کنید:

ابزار Auslogics BoostSpeed را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید.

به صفحه اصلی برنامه هدایت خواهید شد، جایی که باید روی دکمه آبی Scan کلیک کنید.

سپس لینک See scan details را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

پس از پایان اسکن، روی دکمه Resolve Selected کلیک کنید تا مشکلات شناسایی شده برطرف شود.

سپس بررسی کنید که آیا ویندوز ۱۰ می تواند فعال شود یا نه.

۱۳- رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ با تعمیر درایورها

اگر نمی‌توانید ویندوز را فعال کنید، باید نحوه به‌روزرسانی درایورها را یاد بگیرید، زیرا درایورهای منسوخ و خراب می توانند روی عملکرد دستگاه شما تاثیر منفی بگذارند.

از Windows Device Manager بخواهید که به شما کمک کند. کلیدهای Win + X صفحه کلید را با هم فشار دهید، Device Manager را انتخاب کنید و درایورهای خود را به روز کنید.

همچنین می توانید با استفاده از ابزارهای خاصی همه درایورها را با هم اسکن کنید. برنامه را اجرا کنید، صبر کنید تا برنامه اسکن را تمام کند، روی Update drivers کلیک کنید.

۱۴- رفع خطای فعال سازی ویندوز ۰x8007232b

اگر خطای فعال‌سازی ویندوز ۰x8007232b را دریافت می‌کنید، احتمالاً یک کلید محصول برای نسخه Windows Enterprise به Windows 10 Pro یا Windows 10 Home فعال وارد کرده‌اید.

همچنین ممکن است در صورت فعال شدن سیستمی که به شبکه مناسب متصل نیست، خطایی را مشاهده کنید، به خصوص اگر این دستگاه در محل کار باشد. اگر در شبکه مناسب هستید، با مدیر فناوری اطلاعات تماس بگیرید تا به شما در تغییر تنظیمات شبکه تان کمک کند یا دوباره سعی کنید کلید محصول را وارد کنید.

برای وارد کردن کلید محصول:

به مسیر Start > Settings > Update & Security  بروید.

Activation > Change product key را انتخاب کنید.

رفع خطای فعال سازی ویندوز 0x8007232b

کلید محصول ۲۵ کاراکتری خود را وارد کنید، رمز عبور مدیریت خود را تأیید کنید و بررسی کنید که آیا خطا ناپدید می شود.

رفع خطای فعال سازی ویندوز 0x8007232b

۱۵- رفع خطای فعال سازی ویندوز ۰x803f7001

قبلا در مورد ارور ۰xc004f074  صحبت کردیم، اما خطای ۰x803f7001 به این معنی است که هیچ مجوز معتبر ویندوز ۱۰ برای فعال کردن ویندوز در سیستم شما وجود ندارد. در بیشتر موارد، خطا به دلایل زیر ظاهر می شود:

این اولین بار است که ویندوز ۱۰ روی رایانه شما نصب می شود.

شما تغییرات سخت افزاری قابل توجهی را در سیستمی که قبلاً فعال شده بود، ایجاد کردید.

شما نسخه ویندوز ۱۰ را اشتباه نصب کردید.

سیستم شما با ویندوز ۱۰ از پیش نصب شده است و شما در اولین بوت خطای ۰x803f7001 را دریافت می کنید.

برای رفع خطای ۰x803f7001، Activation Troubleshooter را اجرا کنید و سپس از مراحل زیر برای فعال کردن ویندوز با استفاده از کلید محصول یا لایسنس دیجیتال برای ویندوز استفاده کنید.

به مسیر Start > Settings > Update & Security > Activation > Change product key بروید و کلید محصول ۲۵ کاراکتر را وارد کنید.

اگر کلید محصول معتبری ندارید، به مایکروسافت استور بروید و لایسنس دیجیتال ویندوز را خریداری کنید.

رفع خطای فعال سازی ویندوز 0x803f7001

۱۶- رفع کد خطای فعال سازی ویندوز ۰x44578

کد خطای فعال سازی ویندوز ۰x44578 از بدافزار ناشی می شود که شما را از دسترسی به دسکتاپ تان باز می دارد. این بدافزار یک صفحه فعال سازی نصب ویندوز را تقلید می کند، خطای ۰x44578 را نشان می دهد و یک پنجره محاوره ای جداگانه از شما می خواهد برای ادامه رمز عبور خود را وارد کنید.

اگر این خطا در سیستم شما ظاهر شود، ممکن است نتوانید به برخی ویژگی‌ها مانند Task Manager دسترسی داشته باشید یا با Safe Mode وارد سیستم شوید.

برای رفع خطا، می‌توانید در حالت Safe Mode بوت کنید یا از System Restore استفاده کنید تا سیستم شخصی خود را به زمان قبلی قبل از دریافت خطا برگردانید. اگر بدافزار مزاحم باشد، به این راحتی از بین نخواهد رفت.

هنگامی که قادر به حذف بدافزار شدید، کامپیوتر خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

رفع کد خطای فعال سازی ویندوز 0x44578

۱۷- برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ به روز رسانی های معلق را نصب کنید

اگر در نسخه‌ای از Windows 10 Insider Preview با این مشکل مواجه شدید، ممکن است یک باگ باشد که بسیار رایج است. ببینید آیا مایکروسافت اطلاعیه‌ای داده و پچی منتشر کرده است یا خیر. برای بررسی و نصب به‌روزرسانی‌های جدید یا در حال انتظار، این مراحل را دنبال کنید.

کلیدهای Win + I صفحه کلید را با هم فشار دهید تا وارد تنظیمات ویندوز شوید. در صفحه Settings روی Update & Security کلیک کنید.

در قسمت Windows Update روی  دکمه Check for updates  کلیک کنید. با این حال، اگر به‌روزرسانی‌های معلق را نشان می‌دهد، روی دکمه مربوطه کلیک کنید تا آن را دانلود و نصب کنید.

در نهایت باید روی  دکمه Restart now  کلیک کنید تا نصب کامل شود.

برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 به روز رسانی های معلق را نصب کنید

۱۸- برای حل ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ اتصال شبکه خود را بررسی کنید

در طول فرآیند فعال‌سازی، رایانه شما با سرورهای فعال‌سازی مایکروسافت برای انتقال داده‌ها و تأیید لایسنس ویندوز شما ارتباط برقرار می‌کند. اگر اتصال اینترنتی پایدار ندارید، این ارتباط برقرار نمی‌شود و در نتیجه مشکلاتی ایجاد می شود.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم با اطمینان از داشتن اتصال شبکه پایدار شروع کنید. در صورت امکان، به یک شبکه Wi-Fi دیگر سوئیچ کنید و سپس اقدامی را انجام دهید که در ابتدا باعث ایجاد خطا شده بود.

۱۹- فایروال و نرم افزار امنیتی خود را غیرفعال کنید

اگر اتصال شبکه شما پایدار است و به درستی کار می کند، راه حل بعدی که توصیه می کنیم امتحان کنید، فایروال جانبی یا نرم افزار امنیتی خود را غیرفعال کنید، زیرا غیر معمول نیست که این برنامه ها ارتباط بین سیستم شما و سرورهای فعال سازی مایکروسافت را مسدود کنند.

این معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که فایروال یا برنامه امنیتی ارتباطات مرتبط با فعال‌سازی را به‌عنوان فعالیت مشکوک یا غیرمجاز تفسیر کند. برای ادامه غیرفعال کردن، بر روی آیکن برنامه در تسکبار کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید. بسته به برنامه آنتی ویروسی که استفاده می کنید، این گزینه ممکن است برای شما کمی متفاوت باشد.

اگر غیرفعال کردن نرم‌افزار امنیتی مشکل فعال‌سازی را حل می‌کند، بهتر است تنظیمات درون نرم‌افزار را تغییر دهید تا امکان برقراری ارتباط لازم فراهم شود. از طرف دیگر، می‌توانید به یکی از بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس برای ویندوز که این مشکلات را ایجاد نمی‌کنند، سوئیچ کنید.

۲۰- برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ زمان و تاریخ را بررسی کنید

فرآیندهای فعال سازی اغلب از برچسب های زمانی به عنوان نشانگرهایی استفاده می کنند که به سرورها می گویند چه زمانی اتفاق می افتد. اگر زمان سیستم شما با زمان سرور هماهنگ نباشد، احتمالاً درخواست فعال‌سازی رد می‌شود.

در ادامه نحوه تنظیم زمان و تاریخ سیستم آورده شده است:

کلیدهای Win + I را با هم فشار دهید تا وارد Settings شوید.

Time & language > Date & time را انتخاب کنید.

Set time automatically و Set the time zone automatically را فعال کنید.

برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 زمان و تاریخ را بررسی کنید

پس از اتمام، دوباره ویندوز را فعال کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

۲۱- از Activate by Phone استفاده کنید

مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد که ویندوز را با استفاده از Activate by Phone  فعال کنید، که زمانی که سیستم شما قادر به برقراری ارتباط با سرورهای فعال‌سازی مایکروسافت برای تأیید لایسنس ویندوز شما نیست، یک راه‌حل عالی است.

کلیدهای Win + I صفحه کلید را با هم فشار دهید تا وارد Settings شوید.

به مسیر System > Activation بروید.

به بخش Activate Windows Now بروید و Activate by Phone را انتخاب کنید.

برای تکمیل فرآیند، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر.

۲۲- رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

رفع پیغام Activate Windows در ویندوز ۱۰ با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت امکان پذیر است. می توانید در چند مرحله سریع تایید کنید که آیا اکانت مایکروسافت شما با لایسنس دیجیتال تان مرتبط است یا خیر.

Start را انتخاب کنید و وارد Settings شوید.

رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

بعد، Update & Security را انتخاب کنید.

رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

Activation را انتخاب کنید.

رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

صفحه Activation باید پیام Windows is activated with a digital license linked to your Microsoft Account را به شما نشان دهد.

رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

در مرورگر خود به آدرس https://account.microsoft.com بروید و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید.

رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

Devices را انتخاب کنید. اگر سیستم خود را در این بخش مشاهده کردید، به این معنی است که لایسنس دیجیتال شما به حساب مایکروسافت شما وصل است.

رفع ارور Activate Windows در ویندوز 10 با همگام سازی لایسنس دیجیتال مایکروسافت

۲۳- ویندوز ۱۰ را دوباره نصب و اجرا کنید

فعال سازی ویندوز ۱۰ دارای چندین مزیت از جمله دسترسی به تمام ویژگی هایی است که برای استفاده از سیستم شخصی خود نیاز دارید، رفع امنیتی ویروس یا بدافزار، به روز رسانی هایی که خطاها و باگ های شناخته شده را برطرف می کنند.

سوالات متداول

معنی Activate Windows به فارسی چیست؟

Activate Windows به معنای فعال سازی ویندوز است.

چطور واترمارک Activate Windows در ویندوز 10 را پنهان کنیم؟

در کادر جستجوی منوی استارت برای Regedit سرچ کنید. از نتایج روی Regedit کلیک کنید، HEY_LOCAL_MACHINE سپس SOFTWARE را انتخاب کنید. گروه Microsoft را انتخاب کنید. Windows NT و سپس CurrentVersion را انتخاب کنید. SoftwareProtectionPlatform را باز کنید و روی Activation کلیک کنید. از سمت راست روی Manual کلیک راست کنید و Modify را انتخاب کنید. فیلد Value Data را به 1 تغییر دهید و روی OK کلیک کنید. در نهایت سیستم را ریستارت کنید.

ارور Activate Windows Go To Settings To Activate Windows چیست؟

این ارور به شما اعلام می کند که برای فعال سازی ویندوز به تنظیمات بروید. با استفاده از روش های توضیح داده شده در این مطلب می توانید این کار را به سادگی انجام دهید.

چرا نمی توانم ویندوز را فعال کنم؟

اگر نمی توانید ویندوز 10 را روی سیستم شخصی خود فعال کنید، ممکن است کلید محصول شما اشتباه، تقلبی یا نامعتبر باشد. سایر مقصران احتمالی خرابی فایل های سیستم، بدافزارها، درایورهای قدیمی و تغییرات سخت افزاری قابل توجه هستند.

چگونه کد خطای 0x803f7001 را برطرف کنیم؟

اگر می‌خواهید از شر مشکل We can’t activate Windows on this device خلاص شوید، با اطمینان از صحیح و معتبر بودن کلید محصول خود شروع کنید. همچنین باید کامپیوتر خود را برای خطاها، باگ ها، بدافزارها و درایورهای قدیمی اسکن کنید. اگر همه اینها فایده ای نداشت، ممکن است مجبور شوید یک لایسنس ویندوز جدید خریداری کنید.

جمع بندی

ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ عمدتا زمانی رخ می دهد که سخت افزاری مانند هارددیسک را تغییر می دهید. پس از تغییر، فعال کردن مجدد ویندوز ۱۰ با استفاده از لایسنس دیجیتال یا کلید محصول ساده است. با این حال، اگر بدافزار باعث این مشکل شده است، توصیه می شود کل سیستم خود را با آنتی ویروس مطمئن اسکن کرده و سپس آن را دوباره فعال کنید. همچنین اگر نسخه اورجینال ویندوز را خریداری نمی کنید یا از کلیدی که چند بار مصرف می کنید استفاده شده است با این خطا مواجه می شوید. نکاتی که در بالا توضیح دادیم را به کار ببرید تا واترمارک Activate Windows در ویندوز ۱۰ را پنهان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب برای رفع ارور Activate Windows در ویندوز ۱۰ امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد. اگر روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×