نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل و یاهو بدون دردسر و از دست دادن چیزی

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل و یاهو بدون دردسر و از دست دادن چیزی

آیا میتوانیم یک آدرس ایمیل مستعار (آدرس ایمیل دوم برای اینباکس شما) در ایمیل جیمیل یا ایمیل یاهو خود داشته باشیم؟ 📪 آیا میتوانیم نام ایمیل خود را تغییر دهیم؟ در این محتوا از انزل وب به نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل و یاهو بدون دردسر و از دست دادن چیزی می پردازیم.

آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل و یاهو

How to Change Gmail and Yahoo Email Address?

ممکن است پس از ساخت ایمیل بخواهید آدرس ایمیل خود را تغییر دهید. برای تغییر آدرس جیمیل گوگل و یاهو چند راهکار کلیدی را به شما پیشنهاد می کنیم. شما با استفاده از Alias یا نام مستعار در ایمیل خود می توانید ایمیل های خود را از آدرس جدید ارسال کرده و یا دریافت کنید. اما ابتدا باید با این قابلیت بیشتر آشنا شوید.

نام مستعار (Alias) ایمیل چیست؟

نام مستعار ایمیل یکی دیگر از آدرس های شما است که می توانید از آن برای دریافت و ارسال ایمیل استفاده استفاده کنید. در واقع این یک نام جایگزین برای ایمیل شما است. بنابراین در هنگام ارسال ایمیل می توانید از آن استفاده کنید. تنها کافی است فیلد From را با نام مستعار ایمیل خود پر کنید تا ایمیل شما تحت این نام ارسال شود. هر پیامی که به نام مستعار ایمیل شما ارسال شود به طور خودکار در حساب ایمیل اصلی شما دریافت می شود. در ادامه این مطلب به آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل و یاهو می پردازیم.

تغییر آدرس ایمیل یاهو

در مرورگر وب به صفحه رسمی یاهو بروید و در صورت لزوم وارد حساب خود شوید.

گزینه Settings را در بالا سمت راست انتخاب کنید. از این گزینه برای تغییر مشخصات ایمیل یاهو استفاده میشود.

آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل و یاهو

More Settings را در پایین نوار کناری سمت راست انتخاب کنید.

تغییر آدرس ایمیل یاهو

Mailboxes  را در منوی عمودی سمت چپ انتخاب کنید.

تغییر ادرس جیمیل گوگل

در بخش Email alias، دکمه Add را انتخاب کنید.

تغییر مشخصات ایمیل یاهو

برای تغییر آدرس ایمیل یاهو، نام مستعار ایمیل خود را (بدون قسمت “@yahoo.com”) در فیلدی با عنوان Create a new Yahoo Mail address وارد کنید.

اسم مستعار ایمیل

دکمه آبی Setup را انتخاب کنید.

هنگامی که تغییر آدرس ایمیل یاهو شما با موفقیت ایجاد شد، از شما خواسته می شود اطلاعات زیر را ارائه دهید:

  • نام شما (Your name): این نام در ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید نشان داده می‌شود.
  • توضیح (A description): شرح مختصری برای نام جدید اضافه کنید. مانند، “حساب اضافی.”
  • آدرس Reply-to: انتخاب کنید که آیا می‌خواهید ریپلای های پیام های ارسال شده شما از طریق این نام مستعار به ایمیل اصلی شما ارسال شوند؟ یا این ریپلای ها نیز به نام مستعار ایمیل شما ارسال شوند؟

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل و یاهو بدون دردسر و از دست دادن چیزی

دکمه آبی Finish را انتخاب کنید.

نحوه ارسال ایمیل از نام مستعار (alias) ایمیل یاهو

برخلاف برخی دیگر از پلتفرم‌های ایمیل، Yahoo Mail به شما امکان می‌دهد پیام‌های ایمیل را از نام مستعار ایمیل خود ارسال و دریافت کنید. نام‌های مستعار ایمیل معمولاً فقط برای باز ارسال ایمیل ها کاربرد دارند، به این معنی که معمولاً فقط برای دریافت ایمیل استفاده می‌شوند.

در Yahoo Mail در وب، دکمه Compose را در بالا سمت چپ انتخاب کنید تا یک پیام ایمیل جدید ایجاد کنید.

نحوه ارسال ایمیل از نام مستعار (alias) ایمیل یاهو

در برنامه Yahoo Mail، روی نماد مداد رنگی (colored pencil) در پایین سمت راست ضربه بزنید.

آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل و یاهو

شما باید یک نماد پیکان کشویی (dropdown arrow) را در انتهای آدرس ایمیل پیش فرض خود در فیلد From ببینید. روی آن ضربه بزنید تا تمام آدرس های ایمیلی را که دارید ببینید و نام مستعار ایمیل خود را انتخاب کنید تا آدرس ارسال کننده ایمیل شما باشد.

به نوشتن پیش نویس ایمیل خود مانند حالت عادی ادامه دهید و پس از پایان کار آن را ارسال کنید. گیرنده ها نام مستعار ایمیل شما را به عنوان آدرس ایمیل فرستنده می بینند.

تغییر آدرس ایمیل یاهو با اهداف دیگر

Yahoo Mail فقط به شما امکان می دهد یک نام مستعار ایمیل اصلی داشته باشید که هم بتوانید از آن پیام ارسال و هم دریافت کنید، اما دو نوع نام مستعار ایمیل دیگر وجود دارد که می توانید برای انواع خاصی از فعالیت های ایمیل ایجاد کنید.

تغییر آدرس ایمیل یاهو

تغییر آدرس ایمیل یاهو برای ارسال ایمیل

در زیر برچسب اصلی Email alias در بخش Mailboxes از تنظیمات (settings) خود، می‌توانید حداکثر ۱۰ آدرس ایمیل اضافی ایجاد کنید که می‌توانید از آنها برای ارسال پیام استفاده کنید.

فقط Add را در Send-only email addresses انتخاب کنید تا یک آدرس ایمیل اضافه کنید. هنگام نوشتن یا پاسخ به یک پیام جدید، کافی است پیکان کشویی (dropdown arrow) را در فیلد From: انتخاب کنید.

تغییر آدرس ایمیل یاهو به عنوان ایمیل یکبار مصرف

آدرس های ایمیل یکبار مصرف (Disposable email addresses) را در زیر Send-only email addresses در بخش Mailboxes از تنظیمات (settings) خود پیدا کنید. یک آدرس ایمیل یکبار مصرف می تواند برای دریافت خبرنامه های دیگران استفاده شود و به شما کمک می کند تا کنترل حریم خصوصی و هرزنامه خود را حفظ کنید.

می‌توانید تا ۵۰۰ آدرس ایمیل یکبار مصرف را ایجاد کنید که پیام های ورودی آن ها به صندوق ورودی شما تحویل داده می‌شوند. مگر اینکه فیلترهایی را برای تحویل به پوشه‌های دیگر تنظیم کنید. هنگامی که می خواهید دریافت پیام از یک آدرس ایمیل یکبار مصرف را متوقف کنید، می توانید به راحتی آن را حذف کنید.


تغییر آدرس جیمیل گوگل (روش موقت)

برای استفاده از روش موقت هنگام ثبت نام در یک وب سایت یا سرویس آنلاین جدید، نقطه ای را در آدرس Gmail معمولی خود درج کنید. به عنوان مثال، اگر آدرس شما “anzalweb@gmail.com” باشد، “anzal.web@gmail.com” یک نام مستعار فوری ایجاد می کند. نقطه را در هر جایی که دوست دارید درج کنید و حتی چند بار از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، “a.n.z.a.l.w.e.b@gmail.com” به خوبی کار می کند.

به همان اندازه که این نام‌های مستعار برای یک بیننده معمولی عجیب به نظر می‌رسند، Gmail آنها را مشابه آدرس اصلی شما شناسایی میکند. هر چیزی به “a.n.z.a.l.w.e.b@gmail.com” ارسال شود در واقع به “anzalweb@gmail.com” ارسال شده است.

همچنین می توانید یک نام مستعار موقت با استفاده از علامت بعلاوه در انتها جیمیل ایجاد کنید. عنوان مثال، “anzalweb+@gmail.com” یک نام مستعار موقت است، اگرچه “anzal+web@gmail” نمی تواند باشد (پیام های ارسال شده به چنین آدرسی با شکست مواجه خواهند شد). هم چنین می توانید هر نوشته ای را بعد از علامت مثبت تایپ کنید، مانند “anzalweb+ir@gmail.com” و نامه ارسال شده به این جیمیل هنوز به آدرس شما می رود.

البته ممکن است تعجب کنید که هدف از این کار چیست؟ یکی از ترفندهای مفید مربوط به نام مستعار موقت، ایجاد فیلترهایی است که ایمیل‌های ارسال شده به یک آدرس موقت مانند “anzal.web@gmail.com” را در پوشه ای غیر از صندوق ورودی اصلی شما، ذخیره می کند. به این ترتیب، می توانید از خم شدن کمر صندوق ورودی خود در زیر بار ایمیل های تبلیغاتی زیاد جلوگیری کنید!

ایجاد فیلتر پس از تغییر ادرس جیمیل گوگل

برای ایجاد فیلتر برای نام مستعار موقت مراحل زیر را دنبال کنید:

در یک مرورگر وب به Gmail بروید و نماد گزینه‌های جستجو را در نوار search انتخاب کنید.

روی نماد مثلثی Search options در سمت راست نوار جستجو کلیک کنید.

تغییر ادرس جیمیل گوگل

در منوی کشویی که ظاهر می شود، نام مستعار موقت را در فیلد To تایپ کنید.

تغییر مشخصات ایمیل یاهو

روی Create filter کلیک کنید.

اسم مستعار ایمیل

به پایین بروید و زیر منوی کشویی Choose category  را انتخاب کنید. روی دسته ای از ایمیل ها که می خواهید به این ایمیل موقت ارسال شود، کلیک کنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل

روی Create filter کلیک کنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل و یاهو بدون دردسر

تغییر ادرس جیمیل گوگل (روش دائمی)

راه دیگری ایجاد نام مستعار جیمیل در موارد مفیدی است که چندین ایمیل دارید و می‌خواهید ایمیل ها را صرفاً در در یک مکان داشته باشید.

در این مثال، فرض کنید دو ایمیل دارید، “anzalweb@gmail.com” و “anzalwebir@gmail.com” اکنون اضافه کردن دومی به عنوان نام مستعار دائمی اولی را توضیح می دهیم، به طوری که ایمیل به “anzalwebir@gmail.com” همچنین به “anzalweb@gmail.com.”

در جیمیل، روی چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل

روی See all settings کلیک کنید.

آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل

روی برگه Accounts and Import کلیک کنید.

اسم مستعار ایمیل

به قسمت فرعی Check mail from other accounts در پایین صفحه مراجعه کنید و روی Add a mail account کلیک کنید.

اسم مستعار جیمیل

آدرس ایمیل را که می خواهید به عنوان نام مستعار اضافه کنید (به عنوان مثال “anzalwebir@gmail.com”) وارد کنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل

روی Next کلیک کنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل

روی Next کلیک کنید.

چگونه آدرس جیمیل را تغییر دهیم

گذرواژه را برای آدرسی که می خواهید، وارد کنید (این باید رمز عبوری باشد که برای ورود به آن آدرس و حساب از آن استفاده می کنید) و روی Add Account کلیک کنید.

آموزش تغییر آدرس جیمیل

این به شما امکان می دهد نامه های ارسال شده به آدرس مستعار را مشاهده کنید.

ارسال ایمیل پس از تغییر ادرس جیمیل گوگل

هم چنین مراحل زیر را برای فعال کردن ارسال ایمیل از آدرس نام مستعار با استفاده از حساب اصلی Gmail خود ادامه دهید.

روی Yes, I want to be able to send mail که به جیمیل anzalwebir@gmail.com ارسال شده است کلیک می کنیم. (معمولا متن  همین است.)

روی Next کلیک کنید.

مطمئن شوید که تیک Treat as a alias زده شده باشد (معمولاً بصورت پیش فرض اینطور است).

روی  Next Step کلیک کنید.

روی  Send Verification کلیک کنید.

وارد حساب ایمیل شوید که می‌خواهید به عنوان نام مستعار دائمی اضافه کنید.

ایمیل ارسال شده از تیم جیمیل در مورد تایید نام مستعار را باز کنید. عنوان موضوع ایمیل چیزی شبیه به “Gmail Confirmation — Send Mail as anzalwebir@gmail.com” است.

برای تکمیل فرآیند افزودن نام مستعار، روی لینکی که در ایمیل میبینید، کلیک کنید.

روی Confirm کلیک کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، می‌توانید هنگام نوشتن ایمیل‌هایتان، انتخاب کنید از طرف کدام ایمیل ارسال شوند. این فیلد در بالای ایمیل های پیش نویس شما (draft emails) و بالاتر از فیلد To قابل مشاهده خواهد بود.

سوالات متداول

آیا با تغییر ایمیل یا اسم مستعار اینباکس دیگری ایجاد میشود؟

خیر محیط مدیریت ایمیل های شما تغییر نخواهد کرد.

آیا ایجاد ایمیل دوم با اسم مستعار محدودیت دارد؟

بله در سرویس یاهو و جیمیل بسته به سیاست های دوره ای تعداد محدود میتوان ایمیل دوم ایجاد کرد.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش تغییر آدرس جیمیل گوگل و یاهو پرداختیم. ما با مفهوم نام مستعار یا همان Alias آشنا شدیم. و متوجه شدیم با استفاده از آن میتوانیم آدرس های ایمیل مختلفی داشته باشیم. همچنین در این بین، روش هایی موقتی و سریع تر نیز برای تغییر آدرس ایمیل پرداختیم. در این محتوا مهم ترین اهداف برای تغییر ادرس جیمیل گوگل یا تغییر آدرس ایمیل یاهو را تیز بیان کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با استفاده از مطلب نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل و یاهو بدون دردسر و از دست دادن چیزی، موفق به تغییر آدرس ایمیل خود شده باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×