تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک

تشخیص ایرپاد اپل اصل و فیک سخت نیست! این ۱۰ مورد را سریع بررسی کنید

این واقعیت را نمی توانیم انکار کنیم که در طول سال ها ایرپاد های اپل جزو بهترین هندزفری های بلوتوثی بودند. 🎧 محبوبیت بیش از حد این ویجت ها باعث هجوم ایرپاد های تقلبی و فیک به بازار است. در این مطلب از انزل وب به شما می گوییم تشخیص ایرپاد اپل اصل و فیک که کار چندان سختی هم نیست چگونه است.

نحوه تشخیص اصل بودن ایرپاد پرو و..

How to Spot Fake AirPods From the Real Ones?

همانند نسخه اورجینال ایرپاد، محصولات تقلبی و فیک ایرپاد ها نیز به طور غیر قابل باوری گران هستند. البته مشکل فیک بودن اجناس همیشه وجود دارد. اما به دلیل تقاضای زیاد این محصول و قیمت زیاد آن باعث می شود این محصول با وجود هزینه ساخت نمونه فیک آن باز هم روانه بازار شود. حاشیه سود زیاد این محصول یکی از دلایل هجوم نمونه فیک آن به بازار است. برای تشخیص اصل یا فیک ایرپاد پرو باید مشخصات فیزیکی، بسته بندی، جزییات فیزیکی و عملکرد آن را بررسی کنید.

۱- تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک از روی جعبه

مثل سایر محصولات اپل AirPods یا AirPods Pro از محصولات با کیفیت ساخته شدند. جعبه AirPods Pro دارای چاپ شفاف و بدون تاری و لکه است. همچنین پوشش پلاستیکی آن کاملا فیت و بدون هوا است. اما در نمونه تقلبی آن چاپ آن معمولا کیفیت پایینی دارد و پوشش پلاستیکی بسیار شل است. در زمان بررسی همه محتویات روی جعبه مثل لوگوی اپل تا جزییات نوشته شده را بررسی کنید. غلط املایی، اندازه فونت نادرست و اطلاعات متناقص نشان دهنده تقلبی بودن محصول است.

تشخیص ایرپاد پرو اصل از وسایل داخل جعبه

محتویات جعبه شامل دفترچه راهنما، کارت گارانتی و کارت ایمنی است. همچنین یک کابل لایتینیگ برای مدل های قدیمی تر و یک کابل USB-C برای AirPods Pro وجود دارد. همچنین یک جفت پوشش پلاستیکی اضافی گوش نیز وجود دارد.

۲- تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک با تایید شماره سریال

اپل مثل بسته بندی بی همتای برای AirPods Pro برای هر جفت ایرپاد اصل یک شماره سریال منحصر به فرد قرار داده است. می توانید برای تایید آن به سایت رسمی Apple بروید یا از برنامه Support Apple ابتدا وارد بخش Check Coverage شوید. شماره سریال موجود رو بسته بندی ایرپاد را وارد کنید.

تشخیص ایرپاد پرو اصل از طریق برنامهCheckcoverage

اگر اپل سریال را شناسایی نکند احتمالا ایرپاد شما تقلبی است. شماره سریال در زیر درب پوشش ایرپاد نیز حک شده است.

تشخیص ایرپاد پرو اصل

 

۳- استعلام شماره سریال ایرپاد پرو از طریق وب سایت Apple

ابتدا وارد سایت اپل شوید. از قسمت Support وارد قسمت Check Coverage شوید. شماره سریال AirPods Pro را می توانید بر روی جعبه آن پیدا کنید. همچنین شما می توانید شما می توانید شماره سریال ایرپاد را از روی درب پوشش ایرپاد و همچنین در گوشی خودتان پیدا کنید. فقط کافی است وارد Settings> Bluetooth> Airpod شوید و شماره سریال ایرپاد خودتان را پیدا کنید. در سایت اپل شماره سریال و کد کپجا را وارد کنید.

تشخیص ایرپاد پرو اصل از طریق سایت

سپس دکمه Continue را بزنید. اگر اطلاعات نمایش داده شد. به خصوص تاریخ خرید معتبر را نمایش داد ایرپاد پرو شما اصل است.

تشخیص ایرپاد پرو اصل از طریق سایت

۴- تشخیص اصل بودن ایرپاد اپل با بررسی جزییات فیزیکی

تمام جنبه های فیزیکی ایرپاد را بررسی کنید. نسخه های جعلی AirPods Pro در جزییات فیزیکی کمی با نسخه اصلی تفاوت دارد. بهتر است از لحاظ اندازه، وزن و سایه های رنگی آنها را بررسی کنید. باید شماره سریال ایرپاد در زیر درب آن درج شده باشد.

تشخیص ایرپاد پرو اصل از طریق سریال روی درب کیس

چراغ ایرپاد روی قاب شارژر معمولا رفتار خاصی دارد. در زمان شارژ یا یا باز کردن درب روشن می شود. ممکن است نسخه تقلبی با این موارد ناسازگار باشد.

۵- تشخیص فیک بودن ایرپاد پرو با بررسی عملکرد صدا

یکی از بارزترین نشانه های تقلبی عملکرد صدای آنهاست. نسخه های تقلبی اغلب صدای بی کیفیتی دارند. صداهای ناهنجار و عدم تعادل بین هدفون چپ و راست مشخص ترین مشکل آنها است. مشکلات اتصال مثل قطع و وصل شدن های مکرر و برد کم بلوتوث نیز در آنها مشهود است. بنابراین هر گونه ایراد در خروجی صدا می تواند از نشانه های فیک بودن آنها باشد.

۶- تشخیص ایرپاد اصلی از طریق سیستم Find My

مدل های فیک AirPods Pro با ویژگی Find My کار نمی کنند. این ویژگی خاص برای مکان یابی تمام دستگاه های اپل طراحی شده است. این ویژگی با اتصال به حساب iCloud شما در تمام دستگاه های اپل مثل iPods، iPhones، AirPods، Mac وجود دارد. ایرپاد پرو فیک فاقد یکپارچگی جهت اتصال با سیستم اپل است. بنابراین با سیستم Find My سازگاری ندارند.

۷- تشخیص اصل بودن ایرپاد اپل از طریق شارژر بی سیم

ایرپاد های تقلبی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنند در صورتی که ادعای آنها خلاف این است. ایرپاد پرو به طوری طراحی شدند که بدون کیس با استفاده از استاندارد Qi شارژهای Apple’s MagSafe پشتیبانی کنند. بنابراین هدفون های ایرپاد را روی پد های شارژر قرار دهید باید شارژ شوند. اگر قاب ایرپاد پرو روی پد شارژر بی سیم قرار بگیرد نسبت به میزان شارژ آن سبز یا کهربایی می شود. اگر هدفون ها روی پد های شارژر اپل شارژ نمی شوند احتمالا ما نمونه فیک آن را خریداری کردید.

تشخی ایرپاد پرو اصل با استفاده از Magsafe

۸- اختلاف قیمت یکی از روش‌های تشخیص ایرپاد پرو اصلی از مدل تقلبی

با اینکه اختلاف قیمت به تنهایی نمی تواند ملاک خوبی برای تشخیص اصل و فیک ایرپاد باشد. اما اپل به دلیل حفظ قیمت ثابت در بین فروشندگان معتبر معروف است. بنابراین قیمت های پایین غیر واقعی از فروشندگان غیر معتبر نشان می دهد که محصول تقلبی توسط آنها ارائه می شود.

۹- تشخیص ایرپاد اصل از روی قطعات الکترونیکی

در هدفون های تقلبی پوشش پلاستیکی بعد از مدتی جدا می شود. یا کلاهک روی ساقه هدفون به راحتی برداشته می شود و قطعات آن ظاهر می شود. در ایرپاد تقلبی یک برد با مدل dxc-t18U8 یدون میکروفون وجود داشت که نشان می دهد چرا برد و کیفیت صدای ایرپاد های تقلبی خوب نیست.

تشخیص ایرپاد پرو اصل از طریق وسایل الکترونیکی

۱۰- تراشه های خاص اپل برای تشخیص ایرپاد اصل

تنها چیزی که ایر پاد های تقلبی قطعا ندارند تراشه های خاص اپل است. تراشه های H1، H2 و W1 مختص دستگاه های اپل است. W1 در ایرپاد های نسل اول قرار دارد. ایرپادهای نسل دوم و سوم و همچنین ایرپاد های پرو دارای تراشه H1 هستند. تراشه H2 نیز در ایرپاد های پرو نسل دوم قرار دارد. این تراشه ها اتصال بلوتوث را کنترل می کنند و کمک میکند که ایرپاد ها به طور یکپارچه بین دستگا های مختلف جابه جا شوند و به سرعت همگام سازی شوند. وقتی کیس ایرپاد را باز می کنید باید توسط نزدیک ترین آیفون شناسایی شود. یکی از موارد ایرپاد های تقلبی پیامی ظاهر می شد که دکمه پشت گوشی را لمس کنید. در صورتی که ایرپاد های اصل نیاز به این کار ندارند.

سوالات متداول

آیا می توانیم در کنار گوشی آیفون ایرپاد فیک استفاده کنیم؟

استفاده از ایرپاد فیک یک انتخاب شخصی است اما باید اشکالات استفاده آن را نیز در نظر بگیرید مثل احتمال عفونت گوش، عملکرد ناقص یا برد کم.

آیا ایرپادهای واقعی روشن می شوند؟

خیر ایرپاد اصل تنها در زمانی که قاب کیس را باز می کنید یا در زمان شارژ LED روی قاب روشن می شود.

آیا می توانیم ایرپاد های خود را ردیابی کنیم؟

بله اگر ایرپاد به AppleID شما وصل باشد می توانید با استفاده از Find My  آنها را ردیابی کنید.

چطور ایرپاد را ریست کنیم؟

ابتدا در دستگاه iOS خودتان به قسمت Settings > Bluetooth بروید. در قسمت Devices روی i  کنار Airpod تب کنید. سپس Forget This Device > Forget Device را انتخاب کنید. ایرپاد را داخل کیس قرار دهید بعد از 30 ثانیه درب کیس را باز کنید. دکمه پشت ایرپاد را نگه دارید تا LED آن به صورت چشمک زن دربیاید.

جمع بندی

اگر قصد خرید ایرپاد را دارید بهتر است آن را از نمایندگی های اپل یا فروشگاه های معتبر خریداری کنید. بهتر است کارت گارانتی و وسایل جعبه را چک کنید. همچنین زمان باز کردن کیس باید بلافاصله توسط گوشی شما شناسایی شود. به شماره سریال آن دقت کنید. در آخر توجه کنید که هیچ قیمت پایینی بدون علت نیست!

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب نکاتی برای تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک سخت نیست! این ۱۰ مورد را سریع بررسی کنید را یادآوری کردیم. آیا ایرپاد خودتان را تست کردید؟ آیا روش های بالا به شما برای تشخیص ایرپاد اصل کمک کرد؟ لطفا نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا ایرپاد روشن نمیشود؟ برای حل مشکل این 9 روش را امتحان کنید
چرا ایرپاد روشن نمیشود؟ برای حل مشکل این ۹ روش را امتحان کنید
آموزش کامل 11 روش افزایش صدا ایرپاد اپل (Airpods)
آموزش کامل ۱۱ روش افزایش صدا ایرپاد اپل (Airpods)
بررسی: آیا ایرپاد قابل تعمیر است؟ در صورت خرابی چه کنیم؟
بررسی: آیا ایرپاد قابل تعمیر است؟ در صورت خرابی چه کنیم؟
آیا ایرپاد به اندروید وصل میشود؟ آموزش اتصال ایرپاد به اندروید
آیا ایرپاد به اندروید وصل میشود؟ آموزش اتصال ایرپاد به اندروید

نظرات

×