لیست کامل و تست شده بهترین DNS بازی آنلاین ، موبایل ، PS و..

لیست کامل و تست شده بهترین DNS بازی آنلاین ، موبایل ، PS و..

اگر جزو کاربرانی هستید که به بازی آنلاین علاقه دارند احتمالا برایتان پیش آمده است که به دنبال بهترین DNS بازی بوده باشید. 🎮 این دی ان اس ها به شما کمک می کنند تا تاخیر را به حداقل برسانید و سرعت اتصال خود را افزایش دهید. اگر گزینه مناسبی سراغ ندارید می توانید لیست کامل و تست شده بهترین DNS بازی آنلاین ، موبایل ، PS و.. امروز انزل وب را دنبال کنید.

معرفی بهترین DNS بازی برای ایران

The best DNS servers for gaming

وقتی https://www.anzalweb.ir یا هر نام دامنه ای را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می کنید، مرورگر شما از نوع خاصی از سرور سوال می کند که سایت را کجا پیدا کند. این سرورها که به عنوان DNS servers شناخته می شوند برای پاسخ دادن به همه سوالات سیستم نام دامنه (DNS) اختصاص داده شده اند.

می توانید DNS را به عنوان یک دفترچه آدرس شبکه جهانی وب در نظر بگیرید. این دفترچه شامل آدرس IP برای هر سایت در اینترنت است. مرورگرها برای ارتباط با سرورهای اصلی یا لبه CDN برای دسترسی به وب سایت اصلی یا نسخه های کش شده سایت به این اطلاعات نیاز دارند.

هدف یک سرور DNS این است که آنچه کاربر در مرورگر خود تایپ می کند به چیزی که سیستم می تواند بفهمد ترجمه کند و برای مکان یابی یک وب سایت استفاده کند. به عبارت دیگر، هدف آن تبدیل یک نام دامنه مانند www.anzalweb.ir به یک آدرس IP مانند ۷۱.۲۳۲.۱۰۱.۱۲۰ است.

به لطف سرورهای DNS، مردم مجبور نیستند آدرس های IP پیچیده مانند ۲۱۶.۵۸.۲۱۷.۲۰۶ که آدرس IP گوگل است را حفظ کنند. آنها فقط باید Www.Google.Com را حفظ کنند.

این فرآیند ترجمه – که به طور رسمی به عنوان وضوح DNS شناخته می شود – به اجزای سخت افزاری متعددی نیاز دارد. مهمترین آنها به عنوان سرور DNS اولیه شناخته می شود.

علت استفاده از بهترین DNS Server بازی برای ایران

همانطور که میدانید یکی از مهمترین فاکتورهای اجرای بازی آنلاین موفقیت آمیز داشتن اتصال اینترنت پایدار و اتصال به سرورهای بازی است. بسیاری از شرکت های بزرگ، اتصال کاربران ایرانی به بازی ها را محدود کرده اند به همین دلیل استفاده از بهترین DNS بازی انلاین اهمیت بالایی پیدا کرده است. می توان بیان کرد که استفاده از دی ان اس های سرور معمولی شاید تاثیری در دور زدن این محدودیت ها نداشته باشد اما استفاده از SmartDNS می تواند محدودیت های اعمالی را دور بزند.

به طور کلی با استفاده از سرور DNS می توانید به مزایای زیر دست پیدا کنید:

  • افزایش سرعت آپلود
  • افزایش سرعت دانلود
  • بهبود کیفیت اتصال اینترنت
  • کاهش پینگ، جیتز و میزان از دست رفتن داده ها
  • لود شدن سریع تر صفحات
  • محافظت از کاربر هنگام برخورد با وب سایت های مخرب

لیست بهترین DNS برای بازی کالاف دیوتی موبایل، پابجی و غیره (ایرانی)

در ادامه ما سعی دارید لیست بهترین DNS برای بازی موبایل را به شما معرفی کنیم. بسته به شرایط و نیاز خود می توانید این دی ان اس ها را تست کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

سرویس DNS شکن

سرویس DNS شکن هم به عنوان بهترین DNS برای بازی پابجی و … شناخته می شود که با استفاده از آن می توانید به سایت ها و سرویس های محدود شده دسترسی پیدا کنید. ۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰ و ۱۸۵.۵۱.۲۰۰.۲ آدرس هایی هستند که می توانید استفاده کنید.

سرویس DNS شکن

DNS الکترو

الکترو دی ان اس برای بازی است که توسط گروهی از بازیکن ها و کارشناسان جوان ساخته شده است. این سرویس به طور ویژه برای اجرای بازی های مختلف طراحی و عرضه شده است. ۷۸.۱۵۷.۴۲.۱۰۰ و ۷۸.۱۵۷.۴۲.۱۰۱ آدرس های DNS این سرویس می باشد.

DNS الکترو

بگذر بهترین DNS برای بازی کالاف دیوتی موبایل و..

دی ان اس رفع تحریم بازی بگذر یک گزینه رایگان است که با استفاده از آن می توانید به راحتی به سرویس های مختلف متصل شوید و از آنها استفاده کنید. آدرس های این دی ان اس شامل ۱۸۵.۵۵.۲۲۶.۲۶ و ۱۸۵.۵۵.۲۲۶.۲۵ می شود.

بگذر بهترین DNS برای بازی کالاف دیوتی موبایل

دی ان اس رادار بازی

رادار یک دی ان اس مخصوص بازی است که تحت حمایت وزارت ارتباطات قرار دارد. این سرویس شامل دو بخش کاهش پینگ و دی ان اس رفع تحریم می باشد. ۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۰ و ۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۱ آدرس های دی ان اس رادار هستند.

دی ان اس رادار بازی

۴۰۳ دی ان اس برای دانلود بازی PS

سرویس ۴۰۳ در اصل برای استفاده برنامه نویسان ایرانی از منابع و سایت های خارجی طراحی شده است اما با وجود این، می توان از آن به عنوان دی ان اس برای بازی کلش و غیره استفاده کرد. این سرویس تحریم شکن دارای اپلیکیشن هم می باشد و بیشتر از ۵۰۰ سایت و کتابخانه را قابل دسترس می کند. برای استفاده از این سرویس می توانید از آدرس های ۱۰.۲۰۲.۱۰.۲۰۲ و ۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۰۲ استفاده کنید.

403 دی ان اس برای دانلود بازی PS

هاست ایران

آخرین دی ان اس برای بازی آنلاین که در اینجا به شما معرفی می کنیم هاست ایران است که یک سرویس داخلی می باشد. برای استفاده از این دی ان اس هم می توانید از آدرس های ۱۷۲.۲۹.۰.۱۰۰ و ۱۷۲.۲۹.۲.۱۰۰ استفاده کنید.

هاست ایران

آدرس‌ DNS نام
۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰
۱۸۵.۵۱.۲۰۰.۲
شکن ۱
۷۸.۱۵۷.۴۲.۱۰۰
۷۸.۱۵۷.۴۲.۱۰۱
الکترو ۲
۱۸۵.۵۵.۲۲۶.۲۶
۱۸۵.۵۵.۲۲۶.۲۵
بگذر ۳
۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۰
۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۱
رادار ۴
۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۰۲

۱۰.۲۰۲.۱۰.۲۰۲

۴۰۳ ۵
۱۷۲.۲۹.۰.۱۰۰

۱۷۲.۲۹.۲.۱۰۰

هاست ایران ۶

لیست دانلود بهترین DNS برای بازی (خارجی)

تا اینجای مطلب امروز انزل وب ما بهترین DNS های ایرانی را به شما معرفی کردیم. در ادامه گزینه های خارجی معروف را معرفی خواهیم کرد:

Cloudflare بهترین DNS بازی

کلودفلر (Cloudflare) به عنوان سریعترین DNS بازی شناخته می شود. این دی ان اس سرعت اینترنت را افزایش می دهد و سرعت ارتباط گیمرها با سرورهای بازی را افزایش می دهد. برای استفاده از کلودفلر می توانید از آدرس های ۱.۱.۱.۱ و ۱.۰.۰.۱ استفاده کنید. آدرس های IPv6 هم شامل ۲۶۰۶:۴۷۰۰:۴۷۰۰::۱۱۱۱ و ۲۶۰۶:۴۷۰۰:۴۷۰۰::۱۰۰۱ می شود.

Cloudflare بهترین DNS بازی

OpenDNS

همیشه خرید DNS برای بازی توصیه نمی شود. شما می توانید از سرویس هایی مانند OpenDNS استفاده کنید که به عنوان دی ان اس سرور عمومی و رایگان شناخته می شود. سیسکو این ابزار را طراحی کرده است و کاربران ایرانی می توانند به خیال راحت از آن استفاده کنند.  برای استفاده از  OpenDNSمی توانید از آدرس های ۲۰۸.۶۷.۲۲۲.۲۲۲ و ۲۰۸.۶۷.۲۲۰.۲۲۰ استفاده کنید. آدرس های IPv6 هم شامل ۲۶۲۰:۱۱۹:۳۵::۳۵ و ۲۶۲۰:۱۱۹:۵۳::۵۳ می شود.

OpenDNS

Google Public DNS دی ان اس برای دانلود بازی

Google Public DNS یکی از دی ان اس هایی است که هم از IPv4 و هم IPv6 پشتیبانی می کند. یکی از مزیت های این دی ان اس این است که از شبکه بزرگی از دیتاسنترها پشتیبانی می کند. مزیت آن این است که باز سرورهای DNS مربوط به ISP ها را کاهش می دهد، سرعت لود را بالا می برد و می توانید عملکرد روان تری را تجربه کنید. آدرس های IPv6 شامل ۲۰۰۱:۴۸۶۰:۴۸۶۰::۸۸۸۸ و ۲۰۰۱:۴۸۶۰:۴۸۶۰::۸۸۴۴ و آدرس های IPv4 شامل ۸.۸.۸.۸ و ۸.۸.۴.۴ می شود.

Google Public DNS دی ان اس برای دانلود بازی

Comodo Secure DNS

Comodo Secure DNS یکی از امن ترین و سریع ترین سرورهای DNS است که به شما کمک می کند تا از بازی های خود لذت ببرید. از مزایای این DNS می توان به ارائه گزارشات استفاده از اینترنت، مسدود کردن وب سایت ها و سرویس های مضر، افزایش سرعت دسترسی به اینترنت، نظارت ترافیک، مسدود کردن درخواست های مخرب اشاره کرد. آدرس های IPv6 شامل ۰:۰:۰:۰:۰:FFFF:081A:381A و ۰:۰:۰:۰:۰:FFFF:0814:F714 و آدرس های IPv4 شامل ۸.۲۶.۵۶.۱۰ و ۸.۲۰.۲۴۷.۱۰ می شود.

Comodo Secure DNS

GreenTeam

سرویس GreenTeam یکی دیگر از بهترین DNS های موجود برای بازی است که تاخیر بازی را به صفر نزدیک می کند. با استفاده از آن می توانید دستگاه های خود را در برابر بدافزار، بات نت ها و محتوای نامناسب محافظت کنید. برای استفاده از تمام ویژگی های این DNS باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. این DNS از IPv6 پشتیبانی نمی کند، اما دارای آدرس های IPv4 است که ۸۱.۲۱۸.۱۱۹.۱۱ و ۲۰۹.۸۸.۱۹۸.۱۳۳ می باشد.

GreenTeam

Quad9 بهترین DNS بازی

اگر به دنبال دی ان اس برای بازی فورتنایت هستید و در عین حال نمی خواهید هزینه کنید می توانید از Quad9 استفاده کنید. این دی ان اس دارای ویژگی های امنیتی عالی است و فیلتر و مانیتور داخلی را ارائه می دهد. به لطف این ویژگی ها می توانید فعالیت های مخرب را شناسایی کنید و از سریقت اطلاعات خود جلوگیری کنید. آدرس های IPv6 پشتیبانی شده شامل ۲۶۲۰:fe::fe و ۲۶۲۰:fe::9  و آدرس های IPv4 شامل ۹.۹.۹.۹ و ۱۴۹.۱۱۲.۱۱۲.۱۱۲ می شود.

Quad9 بهترین DNS بازی

DYN

سرور دی ان اس DYN وعده تجربه روان و سریع بازی ها را می دهد. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا در برابر حملات فیشینگ  و هکرها از اطلاعات خود محافظت کنید. شما می توانید از DYN برای کارهای شخصی و تجاری خود استفاده کنید. از مزایای این ابزار می توان به محافظت در برابر حملات هکری، کاهش تاخیر بازی ها، سرعت دسترسی بالا، قابلیت اطمینان بالا، کنترل منطقه DNS و غیره اشاره کرد. آدرس های IPv4 آن شامل ۲۱۶.۱۴۶.۳۵.۳۵ و ۲۱۶.۱۴۶.۳۶.۳۶ می شود.

DYN

Norton ConnectSafe

سرور DNS بازی Norton ConnectSafe هم از امنیت بالا و محافظت داده ها و دستگاه قوی برخوردار است. با استفاده از آدرس های Norton ConnectSafe در تنظیمات دی ان اس از سیستم خود در برابر بدافزارها محافظت کنید و در عین حال بازی های مورد علاقه خود را سریع لود و اجرا کنید. برای جلوگیری از بدافزارها و وبسایت های کلاهبرداری از آدرس ۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۱۰ و ۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۱۰ استفاده کنید. جهت جلوگیری از دسترسی محتوای مخصوص بزرگسالان آدرس ۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۲۰ و ۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۲۰ را استفاده کنید. برای شناسایی و مسدود کردن حملات هکری و سرقت داده ها از آدرس های ۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۳۰ و ۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۳۰ استفاده کنید.

Norton ConnectSafe

Level3

یکی دیگر از بهترین سرورهای DNS برای بازی Level3 است. این سرویس بازی های بدون تاخیر و اتصال سریع را وعده می دهد. البته برای استفاده از بالاترین کیفیت آن باید سخت افزار قدرتمندی داشته باشید. Level3 راه اندازی ساده ای دارد و با ISP ها و روترها سازگاری دارد. حتی از حریم خصوصی شما محافظت می کند و امنیت را ارتقاء می دهد. آدرس IPv4 که می توانید استفاده کنید شامل ۲۰۹.۲۴۴.۰.۳ و ۲۰۹.۲۴۴.۰.۴ می شود.

Level3

Verisign

به عنوان گیمر می توانید سرور DNS بازی Verisign را استفاده کنید که به کاهش تاخیر، افزایش امنیت و پاسخگویی سریع کمک می کند. از مزایای دیگر این سرویس می توان به جلوگیری از نفوذ برنامه های جاسوسی و حملات سایبری، تحمل بار گرافیکی سنگین، حساسیت زیاد جهت حافظت از داده های شخصی کاربران و غیره اشاره کرد. آدرس های IPv4 شامل ۶۴.۶.۶۴.۶ و ۶۴.۶.۶۵.۶ می شود.

Verisign

آدرس‌ DNS نام
۲۰۸.۶۷.۲۲۲.۲۲۲
۲۰۸.۶۷.۲۲۰.۲۲۰
OpenDNS ۱
۱.۱.۱.۱

۱.۰.۰.۱

Cloudflare ۲
۲۰۰۱:۴۸۶۰:۴۸۶۰::۸۸۸۸

۲۰۰۱:۴۸۶۰:۴۸۶۰::۸۸۴۴

Google Public DNS ۳
۰:۰:۰:۰:۰:FFFF:081A:381A

۰:۰:۰:۰:۰:FFFF:0814:F714

Comodo Secure DNS ۴
۸۱.۲۱۸.۱۱۹.۱۱

۲۰۹.۸۸.۱۹۸.۱۳۳

GreenTeam ۵
۲۶۲۰:fe::fe

۲۶۲۰:fe::9

Quad9 ۶
۲۱۶.۱۴۶.۳۵.۳۵

۲۱۶.۱۴۶.۳۶.۳۶

DYN ۷
۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۱۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۱۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۲۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۲۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۳۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۳۰

Norton ConnectSafe ۸
۲۰۹.۲۴۴.۰.۳

۲۰۹.۲۴۴.۰.۴

Level3 ۹
۶۴.۶.۶۴.۶

۶۴.۶.۶۵.۶

Verisign ۱۰

سایر بهترین DNS بازی انلاین

در ادامه ۸ سرور DNS بازی دیگر را به شما معرفی می کنیم:

آدرس DNS جایگزین آدرس DNS اصلی اسم DNS سرور
۷۷.۸۸.۸.۱ ۷۷.۸۸.۸.۸ Yandex DNS
۱۹۲.۷۱.۲۴۵.۲۰۸ ۹۱.۲۱۷.۱۳۷.۳۷ OpenNIC
۱۹۸.۱۰۱.۲۴۲.۷۲ ۲۳.۲۵۳.۱۶۳.۵۳ Alternate DNS
۱۹۵.۴۶. ۳۹.۴۰ ۱۹۵.۴۶. ۳۹.۳۹ SafeDNS
۸۴.۲۰۰.۷۰.۴۰ ۸۴.۲۰۰.۶۷.۸۰ dns.watch
۵۶.۱۵۴.۷۱.۵ ۱۵۶.۱۵۴.۷۰.۵ Neustar
۸۰.۸۰.۸۱.۸۱ ۸۰.۸۰.۸۰.۸۰ Freenom World
۱۸۵.۲۳۶.۱۰۵.۱۰۵ ۱۸۵.۲۳۶.۱۰۴.۱۰۴ FlashStart

ست کردن DNS در ویندوز

برای ست کردن DNS در ویندوز می توانید کلیدهای Win + I صفحه کلید را با هم فشار دهید. Network & Internet  را انتخاب کنید. وای فای مد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه جدید Hardware Properties را انتخاب کنید. DNS Server Assignment را پیدا کنید و روی Edit کلیک کنید. آدس های DNS مد نظر خود را وارد کنید و در نهایت Save را انتخاب کنید. برای جطئیات بیشتر می توانید مطالب آموزش ۲ روش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ و آموزش ۴ روش تغییر و تنظیم DNS در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را دنبال کنید.

ست کردن DNS در آیفون و اندروید

برای ست کردن DNS در گوشی اندروید به صورت زیر عمل می کنیم:

به اکسس پوینت متصل شوید، AP را لمس کنید و  گزینه Modify network را انتخاب کنید.

Advanced options را انتخاب کنید و گزینه IP settings را پیدا کنید.

گزینه پیش فرض DHCP است. این گزینه را به Static تغییر دهید. با این کار شما قادر به تغییر دستی تنظیمات شبکه خواهید بود که شامل DNS server هم خواهد بود.

حالا آدرس های دی ان اس مد نظر خود را وارد کنید.

برای سیت کردن DNS در آیفون به صورت زیر عمل می کنیم:

وارد تنظیمات شوید.

Wi-Fi را انتخاب کنید.

دکمه “i” را انتخاب کنید.

در بخش DNS، گزینه Configure DNS را انتخاب کنید.

گزینه پیش فرض Automatic را به Manual تغییر دهید.

گزینه Add Server را انتخاب کنید.

آدرس دی ان اس مد نظر خود را وارد کنید و روی Save ضربه بزنید.

برای جزئیات بیشتر مطلب آموزش ۷ روش تنظیم و تغییر DNS در اندروید و آیفون را دنبال کنید.

سوالات متداول

بهترین DNS بازی ایرانی کدام است؟

شکن، الکترو، بگذر، رادار، 403 و هاست ایران نمونه هایی از سرورهای DNS ایرانی هستند که می توانید استفاده کنید.

بهترین دی ان اس گیمینگ خارجی کدام است؟

OpenDNS، Cloudflare، Google Public DNS، Comodo Secure DNS، GreenTeam، Quad9، DYN، Norton ConnectSafe، Level3 و Verisign برخی از بهترین سرورهای DNS خارجی است که می توانید استفاده کنید.

جمع بندی

بهترین DNS برای بازی اندروید، آیفون و کامپیوتر به شما کمک می کنند تا تجربه بازی روان و راحت را تجربه کنید. کلودفلر سریعترین سرور DNS را در اختیار شما قرار می دهد و از آن می توانید برای اجرای بازی های مورد علاقه خود استفاده کنید. با این حال، انتخاب DNS به کیفیت و نوع اینترنت بستگی دارد. توصیه می کنید که دی ان اس های معرفی شده در بالا را تست کنید و نتیجه بخش ترین گزینه را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم از لیست کامل و تست شده بهترین DNS بازی آنلاین ، موبایل ، PS و.. امروز انزل وب حداقل یک گزینه مناسب خود را پیدا کرده باشید. اگر گزینه های بهتری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

20 روش حل مشکل ارور DNS Server Is Not Responding ویندوز 11 ، 10 و..
۲۰ روش حل مشکل ارور DNS Server Is Not Responding ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش جدید روش رفع ارور ریجن ایکس باکس
آموزش جدید نحوه رفع ارور ریجن ایکس باکس
آموزش 6 روش تست امنیت VPN و نشت DNS برای کارکرد صحیح آن
آموزش ۶ روش تست امنیت VPN و نشت DNS برای کارکرد صحیح آن
معرفی بهترین سرویس های تحریم شکن
معرفی ۸ تا از بهترین سرویس های تحریم شکن (DNS)

نظرات

×