راهنما قدم به قدم حل مشکل بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید

راهنما قدم به قدم حل مشکل بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید

بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید دلایل متفاوتی دارد. اولین دلیل می تواند قدیمی بودن دستگاه موبایل شما باشد و گوشی نمی تواند برنامه های جدید را به درستی اجرا کند . در این صورت شما هیچ راه حلی به جز تهیه دستگاه جدید ندارید. دلیل دیگر می تواند مربوط به نرم افزار باشد که می توانید آن مشکل را برطرف کنید. 📱 در ادامه به آموزش راهنما قدم به قدم حل مشکل بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید می پردازیم.

رفع مشکل بسته شدن برنامه ها به محض باز شدن در اندروید

Fix the Problem Android App Closes Immediately After Opening

راه حل های زیر به شما کمک می کند تا مشکل بسته شدن خودکار برنامه ها را به خودی خود برطرف کنید.

  • توصیه می شود اگر آنتی ویروس یا برنامه های تغییر ای پی بر روی گوشی خود نصب کردیده اید موقتا آن را غیرفعال کنید و مشکل را مجدد بررسی کنید.
  • اگر به تازگی برنامه یا بازی بر روی گوشی خود نصب کرده اید و بعد از نصب آن این اتفاق برای سایر برنامه ها افتاد احتمالا برنامه مورد نظر جدید با سایر برنامه ها تداخل دارد و باید از نسخه یا برنامه دیگری استفاده نمایید.
  • در برخی اپ ها مخصوصا اپ های داخلی ممکن است مشکل از سمت سرور برنامه باشد پس مطمئن شوید که این مشکل همگانی نباشد، این مورد را میتوانید با جستجو در رسانه ها یا پرسش از دوستان خود پیگیری کنید.

۱- دستگاه خود را Restart کنید

صرف نظر از اینکه مشکل چقدر جدی به نظر می رسد، گاهی اوقات یک Restart برای حل مشکل کافی است. قبل از اینکه به سراغ راه حل های پیچیده دیگر برویم، ترفند قدیمی خوب یعنی خاموش و دوباره روشن کردن را امتحان کنید. وقتی برنامه ای مدام خراب می شود، به صفحه اصلی بازگردید و برنامه را از بخش برنامه های اخیر پاک کنید و سپس دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. روی دکمه پاور ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی پاور روی صفحه ظاهر شود. پس از آن، روی دکمه Restart ضربه بزنید. پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، همان برنامه‌ای را که آخرین بار از کار افتاد باز کنید و ببینید درست کار می‌کند یا خیر.

نرم افزار جلوگیری از بسته شدن برنامه ها

۲- برنامه را Update کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، وجود باگ در یک برنامه می تواند باعث بسته شدن خودکار آن شود. تنها راه برای از بین بردن اشکالات، به روز رسانی برنامه است. هر به‌روزرسانی جدیدی که توسط توسعه‌دهنده منتشر می‌شود نه تنها با رفع اشکال همراه است، بلکه عملکرد برنامه را نیز بهینه می‌کند. این کار باعث کاهش فعالیت CPU و حافظه می شود. بنابراین، همیشه توصیه می شود که برنامه های خود را به آخرین نسخه Update کنید. برای مشاهده نحوه انجام مراحل زیر را دنبال کنید.

به Play store بروید.

در سمت چپ بالا، سه خط افقی را خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

حال بر روی گزینه My Apps and Games کلیک کنید.

متوقف شدن برنامه در سامسونگ

برنامه را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا Update  جدید وجود دارد یا خیر.

بسته شدن خودکار برنامه ها در شیائومی

اگر Update جدید موجود بود، بر روی دکمه Update  کلیک کنید.

بسته شدن خودکار برنامه ها در شیائومی

هنگامی که برنامه Update  شد، دوباره از آن استفاده کنید و بررسی کنید که آیا مشکل بسته شدن خودکار برنامه های اندروید برطرف شد یا خیر.

۳- حافظه پنهان و داده (Cache and Data) را پاک کنید

یکی دیگر از راه حل های کلاسیک برای همه مشکلات مربوط به برنامه اندروید، پاک کردن حافظه پنهان برای برنامه خراب است. فایل‌های Cache توسط هر برنامه تولید می‌شود. با گذشت زمان، حجم فایل‌های Cache افزایش می‌یابد. این فایل های Cache اغلب خراب می شوند و باعث اختلال در عملکرد برنامه می شوند. هر از گاهی حافظه پنهان و فایل های داده (Cache and Data) قدیمی را حذف کنید. انجام این کار هیچ تاثیر منفی روی برنامه نخواهد داشت. این کار به سادگی راه را برای فایل های کش جدید ایجاد می کند. برای پاک کردن حافظه پنهان و داده های برنامه ای که مدام خراب می شود، مراحل زیر را دنبال کنید.

به Settings گوشی خود بروید.

روی گزینه Apps کلیک کنید تا لیست برنامه های نصب شده روی دستگاه خود را مشاهده کنید.

بسته شدن خودکار برنامه ها در شیائومی

حالا برنامه خراب را جستجو کنید و روی آن ضربه بزنید تا تنظیمات برنامه باز شود.

بر روی گزینه Storage کلیک کنید.

بسته شدن خودکار برنامه ها در شیائومی

در اینجا، گزینه Clear Cache و Clear Data را خواهید یافت. روی دکمه های مربوطه کلیک کنید و فایل های کش برنامه حذف می شوند.

بسته شدن خودکار برنامه ها در شیائومی

۴- فضای دستگاهتان را آزاد کنید تا بسته شدن برنامه ها در اندروید رخ ندهد!

همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه ها برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی حافظه داخلی نیاز دارند. اگر فضای ذخیره‌سازی داخلی دستگاه شما پر باشد، وقت آن است که اقداماتی را برای آزاد کردن مقداری فضا انجام دهید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید حافظه داخلی خود را آزاد کنید.

اولین کاری که می توانید انجام دهید حذف برنامه های قدیمی و استفاده نشده است. برنامه‌ها ممکن است در ظاهر بسیار کوچک به نظر برسند، اما با گذشت زمان، داده‌های آن همچنان انباشته می‌شوند. به عنوان مثال، فیس بوک در زمان نصب کمی بیش از ۱۰۰ مگابایت است، اما پس از چند ماه، تقریباً ۱ گیگابایت فضا را اشغال می کند. بنابراین، خلاص شدن از شر برنامه های بدون استفاده می تواند حافظه داخلی را به میزان قابل توجهی آزاد کند.

جلوگیری از بسته شدن خودکار برنامه ها

کار بعدی که می توانید انجام دهید این است که عکس ها، فیلم ها، موسیقی و سایر فایل های رسانه ای خود را به رایانه منتقل کنید یا آنها را در یک درایو ذخیره سازی ابری ذخیره کنید. این کار حافظه شما را به میزان قابل توجهی آزاد می کند و به برنامه ها اجازه می دهد تا به خوبی کار کنند.

۵- برنامه را حذف نصب و سپس دوباره نصب کنید

اگر هیچ یک از روش‌های بالا کار نمی‌کند، احتمالاً باید برنامه را کلا حذف کنید. ابتدا برنامه را Uninstall کنید و سپس آن را دوباره از فروشگاه Play نصب کنید. انجام این کار تنظیمات برنامه را بازنشانی می کند. لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات خود باشید زیرا دیتا های برنامه با حساب شما همگام سازی می شود و می توانید پس از نصب مجدد آن را بازیابی کنید. مراحل زیر را برای حذف نصب و سپس نصب مجدد برنامه دنبال کنید.

Settings گوشی خود را باز کنید.

حالا به قسمت Apps بروید.

علت بسته شدن خودکار برنامه اینستاگرام

اپلیکیشنی را که به طور خودکار بسته می شود جستجو کنید و روی آن ضربه بزنید.

علت بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید

حال بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

علت بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید

پس از حذف برنامه، برنامه را دوباره از پلی استور دانلود و نصب کنید.

سوالات متداول

آیا باید تمام مراحل را انجام دهیم؟

خیر، شما می توانید هر مرحله را جداگانه به طور کامل انجام دهید.

آیا باید مراحل را به ترتیب انجام دهیم؟

خیر، ما برای راحتی کار شما مراحل را از ساده ترین برای شما بیان کردیم.

جمع بندی

برای حل مشکل بسته شدن برنامه ها در اندروید اولین کار و بهترین Restart کردن گوشی است. سپس اگر مشکل حل نشد، باید نرم افزار را به آخرین نسخه موجود Update کنید. مرحله بعدی پاک کردن حافظه پنهان (Cache and Data) است که برای هر نرم افزار جداگانه می باشد. اخرین کار که نیاز است انجام دهید تا این مشکل رفع شود باید برنامه را Uninstall  کنید و مجدد آن را نصب کنید تا برنامه به طور صحیح اجرا شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب ما به بررسی آموزش راهنما قدم به قدم حل مشکل بسته شدن خودکار برنامه ها در اندروید پرداختیم. به نظر شما با بهترین راه برای حل مشکل بسته شدن برنامه ها در اندروید چیست؟ در بخش دیدگاه نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×