راهنما کامل و چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید (اپراتورها و وای فای)

راهنما کامل و چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید (اپراتورها و وای فای)

استفاده از پروتکل v2ray 🌐 این روزها در داخل کشور بسیار محبوب و رواج یافته است. اما بسیاری از کاربران استفاده از v2ray دچار مشکل اتصال یا کار نکردن برخی سرویس ها می‌شوند. اگر شما هم دچار مشکل شده‌اید در ادامه این راهنما چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید برای اپراتورها و وای فای انزل وب را مطالعه کنید تا به شما راه‌ حل های ساده برای رفع مشکل را یاد دهیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل v2ray همراه اول ، ایرانسل ، رایتل اندروید

?How to Fix v2ray Servers not Working on v2rayNG etc .. Client in Android  

در مرحله اول این مشکل مربوط به به سرورهای v2ray و کلاینت مورد استفاده شماست. در اندروید اکثر کاربران از برنامه v2rayng استفاده میکنند. برای حل مشکل ابتدا از صحت کارکرد سرویس دهنده v2ray مطمئن شوید سپس در برنامه کلاینت مدنظر  مانند v2rayng سرورها را تست کنید. ساعت و سیستم عامل گوشی خود را حتما بروز کنید. اگر تنظیمات برنامه را دستکاری کرده اید پیشنهاد میکنیم تنظیمات را ریست کنید و کش برنامه کلاینت خود را پاک کنید.

برخی از خطاهای رایج در استفاده از کلاینت‌ها و سرورها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارور failure در v2rayNG
  • خطای read/write on closed pipe در v2ray
  • خطای اتصال به اینترنت شناسایی نشد در v2ray
  • read/write on closed pipe ارور

۱- حل مشکل اتصال v2ray اندروید با بروزرسانی ساعت و تاریخ گوشی

ابتدا قبل از هر کاری ساعت و تاریخ گوشی اندروید خود را بروز کنید. اینکار را میتوانید از طریق بروزرسانی خودکار یا دستی انجام دهید. در در برخی مواقع با انجام این کار مشکل v2ray با ساعت حل می‌شود و نیاز به انجام مراحل پیچیده‌تر نیست. نرم‌افزارهای وی پی ان و پروکسی و v2ray نیاز دارند تا ساعت و زمان گوشی شما دقیق و به روز باشد تا به درستی کار کنند.

حل مشکل اتصال v2ray اندروید با بروزرسانی ساعت و تاریخ گوشی

۲- کش و دیتا برنامه کلاینت را پاک کنید

برای رفع مشکل v2ray با همراه اول ، ایرانسل و.. حافظه کش و دیتا کلاینت برنامه v2ray خود را پاک کنید با این کار نرم‌افزار شما مجدداً ریست می‌شود و احتمالاً مشکل حل نشدن اتصال رفع می‌شود. معمولا اگر روی برنامه انگشت خود را نگه دارید گزینه App info برای شما نمایش داده می‌شود بعد از انتخاب این گزینه گزینه Storage را انتخاب و در اینجا با کلیک بر روی دکمه Clear می‌توانید داده‌ها و کش برنامه را پاک کنید.

کش و دیتا برنامه کلاینت را پاک کنید

۳- برنامه کلاینت را بروزرسانی کنید

در مرحله بعد برای رفع مشکل v2ray ایرانسل و.. برنامه برنامه کلاینت را به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید از آخرین نسخه در حال استفاده هستید. این برنامه‌ها معمولاً به صورت ماهانه یا هفتگی آپدیت جدید منتشر می‌کنند که مشکلات رایج در آنها حل می‌شود.

۴- سیستم عامل گوشی خود را بروز کنید

علاوه بر به روز رسانی ساعت برنامه می‌توانید سیستم عامل گوشی خود را نیز به روز رسانی کنید تا مشکل حل نشدن یا قطع و وصل شدن سرورها رفع شود. بسته به نوع برند گوشی شما و ورژن اندروید گزینه‌های به روز رسانی سیستم عامل در قسمت About Phone یا More در دسترس هستند.

 

سیستم عامل گوشی خود را بروز کنید

۵- از وضعیت برقراری اینترنت خود مطمئن شوید

حتماً مطمئن شوید که اینترنت شما در وضعیت ثابت و خوبی قرار دارد و از کیفیت اینترنت خود قبل از اتصال به سرورها اطمینان حاصل نمایید. این کار را می‌توانید با وصل شدن به چند سایت یا سرویس بدون استفاده از v2ray انجام دهید.

۶- از وضعیت برقراری سرورهای V2Ray و حجم مصرفی خود مطمئن شوید

علاوه بر این ممکن است سرورهای سرویس دهنده یا سرور مد نظر شما دچار مشکل شده باشند موقتاً در دسترس نباشند ابتدا از طریق کانال‌های اطلاع رسانی از فعال بودن سرورهای خریداری شده یا رایگان مطمئن شوید. برخی سرویس‌ها دارای حجم مصرفی می‌باشد و اگر شما به سقف مصرف رسیده باشید ممکن است دیگر کار نکند پس حتماً از داشتن حجم و برقراری سرورهای خریداری شده یا رایگان اطمینان حاصل فرمایید.

به عنوان مثال در برنامه v2rayNG از طریق انتخاب سه نقطه و انتخاب گزینه Real Delay All configuration پینگ سرورها را تست و مشاهده کنید.

از وضعیت برقراری سرورهای V2Ray و حجم مصرفی خود مطمئن شوید

۷- تنظیمات برنامه کلاینت را ریست کنید یا دوباره آن را حذف و نصب کنید

یکی دیگر از روش‌ها پاک کردن و نصب مجدد برنامه یا ریست کردن تنظیمات آن در درون خود برنامه می‌باشد معمولاً با استفاده از این روش تنظیمات اضافی که از قبل انجام شده است حذف می‌شود و احتمالاً مشکل اتصال یا قطع و وصل شدن شما حل می‌شود.

تنظیمات برنامه کلاینت را ریست کنید یا دوباره آن را حذف و نصب کنید

۸- اپراتور خود را تغییر دهید یا از وای فای استفاده کنید

در صورتی که از وای فای استفاده می‌کنید بهتر است اینترنت خود را روی دیتا سوئیچ کنید یا اپراتور خود را عوض کنید در برخی نقاط سرورها روی برخی از اپراتورها و برخی از آی پی اپراتورها به خوبی کار نمی‌کنند و به طور مثال اگر از ایرانسل استفاده می‌کنید بهتر است از سرورهای همراه اول بر روی اپراتور همراه اول استفاده نمایید می‌توانید سرور مخصوص اپراتور از سرویس دهنده‌ای که سرور را از آن دریافت کرده‌اید درخواست کنید.

اپراتور خود را تغییر دهید یا از وای فای استفاده کنید

۹- از IPV4 استفاده کنید تا مشکل v2ray اندروید حل شود

در برخی نقاط اوقات سرورها روی آی پی ورژن ۶ به خوبی کار نمی‌کنند بنابراین بهتر است روی اپراتور یا وای فای خود آی پی ورژن ۴ را تست و فعال کنید احتمال دارد. احتمال دارد سرورها روی آی‌پی ورژن ۴ متصل شوند.

قبلا در انزل وب نحوه انجام تغییر ورژن آی‌پی گوشی اندروید را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم. در برخی اوقات باید تیک Prefer IPV6 را در قسمت تنظیمات کلاینت وی تو ری بردارید.

از IP V4 استفاده کنید

از IP V6 استفاده نکنید

۱۰- چرا v2rayNG وصل نمیشه؟ تنظیمات شبکه دستکاری شده است!

همچنین می‌توانید تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید تا اگر تنظیمات اضافی بر روی آن باعث ایجاد اختلال در عملکرد سرورها می‌شود رفع گردد.

تنظیمات شبکه را ریست کنید

۱۱- مطمئن شوید Pre-app Proxy را درست تنظیم کرده اید

در برخی اوقات برنامه دارای تنظیماتی بر روی برنامه های مد نظر می‌باشد که فقط سرورها بر روی این اپ‌ها کار کنند، معمولاً این بخش تحت عنوان  pre-app proxy و هستند و اگر از قبل در اینجا تنظیماتی انجام دادید و اپ‌هایی را مشخص کرده‌اید و اگر در حال حاضر برنامه جدیدی به گوشی خود اضافه کرده‌اید و سرورها بر روی آن کار نمی‌کنند باید در این قسمت مجدداً اپ مد نظر را تعریف کنید. یا این گزینه را به صورت کلی در تنظیمات برنامه غیر فعال کنید.

مطمئن شوید Pre-app Proxy را درست تنظیم کرده اید

۱۲- مطمئن شوید پورت ، آدرس و آی پی سرور را درست وارد کرده اید

اگر سرورها را در برنامه به صورت دستی وارد کرده‌ایدحتماً از درست وارد شدن آدرس پورت و سایر اطلاعات مطمئن شوید.

مطمئن شوید پورت ، آدرس و آی پی سرور را درست وارد کرده اید

۱۳- کلاینت خود را تغییر دهید

از یک برنامه خاص برای وصل شدن به سرورها استفاده می‌کنید و این برنامه جواب نمی‌دهد پیشنهاد می‌کنیم از سایر کلاینت‌های اتصال به سرورهای v2ray استفاده نمایید. احتمال دارد برنامه شما دچار مشکلات اساسی باشد و به درستی اتصال را برقرار نکند.

۱۴- پورت و دی ان اس برنامه را تغییر دهید

همچنین شما می‌توانید پورت و DNS کلی برای اتصال به سرورها را در برنامه‌های کلاینت مشخص کنید. اگر سرویس دهنده شما پورت یا دی‌ان‌اس دیگری را پیشنهاد میدهد حتماً آن را نیز امتحان کنید.

پورت و دی ان اس برنامه را تغییر دهید

۱۵- زبان گوشی خود را انگلیسی کنید

در برخی اوقات برنامه بر روی زبان فارسی ممکن است به درستی کار نکند برای تست بهتر زبان گوشی خود را به حالت پیش فرض یعنی انگلیسی برگردانید و مجدداً اتصال سرورها را تست نمایید.

۱۶- APN اپراتور خود را مجدد تنظیم کنید

همچنین اگر تنظیمات APN اپراتور خود را تغییر داده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از APN پیش فرض اپراتور خود استفاده کنید. نحوه انجام این کار را قبلاً در مطلب تغییر apn اندروید به صورت کامل آموزش دادیم.

۱۷- از محدود نشدن کلاینت در زمینه بکگراند و استفاده از اینترنت مطمئن شوید

در برخی اوقات کلاینت برنامه در پس زمینه به دسترسی اینترنت محدود شده است یا حالت بهینه ساز باتری این کار را انجام می‌دهد. در مرحله اول حالت بهینه باتری را غیر فعال کنید و از محدود نشدن اینترنت وای فای و دیتا بر روی گوشی خود مطمئن شوید.

از محدود نشدن کلاینت در زمینه بکگراند و استفاده از اینترنت مطمئن شوید

۱۸- مودم خود را ریستارت یا ریست کنید

اگر از اینترنت وای فای برای اتصال به سرورها اتصال استفاده می‌کنید و سرورهای شما وصل نمی‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا مودم خود را خاموش روشن کنید و یا تنظیمات آن را ریست کنید.

سوالات متداول

چرا برخی سایت ها با پراکسی یا V2ray هم باز نمیشوند؟

احتمالا سرویس شما DNS Leak دارد. از صحت کارکرد سرویس مدنظر مطمئن شوید و ترجیحا از سرویس های رایگان استفاده نکنید.

باید همه موارد را برای حل مشکل انجام داد؟

خیر احتمالا مشکل شما با تغییر سرور یا سرویس و پاک کردن کش برنامه یا ریست برنامه در مرحله های اول حل میشود.

جمع بندی

به طور کلی وصل نشدن سرورها  به دلیل آنلاین و در دسترس نبودن آنها توسط سرویس دهنده می‌باشد اگر از اتصال اینترنت خود مطمئن هستید حتماً سرورهای خریداری شده را بر روی گوشی‌های دیگر نیز تست کنید و ترجیحاً از سرویس‌های رایگان استفاده نکنید. همچنین روش‌هایی مثل پاک کردن کش تنظیم ساعت و غیر فعال کردن ورژن آی‌پی می‌تواند برای حل مشکل شما موثر باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در راهنما حل مشکل v2ray اندروید سعی کردیم این مشکل را به صورت مرحله مرحله بر روی اپراتورها و وای فای حل کنیم اگر شما نیز روش یا ترفند دیگری برای رفع مشکل وصل نشدن سرورها یا اتصال ناپایدار می‌شناسید، حتماً آن را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش تنظیم APN در گوشی اندروید برای همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و..
آموزش تنظیم APN در گوشی اندروید برای همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و..
حل مشکل باز نشدن اینستاگرام با اینترنت ایرانسل ، همراه اول ، وای فای و..
۱۱ روش حل مشکل باز نشدن اینستاگرام با اینترنت ایرانسل ، همراه اول ، وای فای و..
حل مشکل روشن نشدن اینترنت دیتا اندروید
۱۲ روش حل مشکل روشن نشدن اینترنت دیتا اندروید

نظرات

×