کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)

کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)

در حالی که اضافه کردن موس به iPad آسان است، اما در مورد آیفون مراحل کار کمی پیچیده تر است. 🖱️ در این آموزش، نحوه اتصال موس سیمی یا بلوتوث به آیفون، سفارشی کردن دکمه‌های موس و استفاده از آن در کنار ورودی لمسی را توضیح خواهیم داد. پس با آموزش برای فعال سازی موس آیفون برای اکثر مدل ها انزل وب همراه باشید.

آموزش فعال کردن موس آیفون

How to Connect and Use a Mouse with Your iPhone

اگر به دلیل ناتوانی فیزیکی نمی‌توانید از صفحه لمسی استفاده کنید یا می‌خواهید هنگام ویرایش ویدیو در iMovie یا سایر برنامه‌ها، تمیز کردن دقیق و کنترل‌های دقیق را انجام دهید، ممکن است بخواهید از موس در دستگاه iOS خود استفاده کنید.

برای اوردن موس ایفون به طور خلاصه مراحل زیر را طی کنید:

  • Settings را باز کنید و روی Bluetooth ضربه بزنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کلید بلوتوث روشن است. موس یا پد لمسی خود را در حالت جفت شدن قرار دهید، سپس آن را از پایین لیست برای جفت شدن انتخاب کنید.
  • اکنون می توانید شروع به استفاده از موس یا صفحه لمسی خود کنید. به طور پیش فرض، اشاره گر یک دایره کوچک خاکستری است که با جابجایی روی هر دکمه یا نماد ناوبری به یک مستطیل تبدیل می شود.
  • برای سفارشی کردن نحوه ظاهر و رفتار نشانگر، به صفحه تنظیمات اصلی بازگردید و روی Accessibility کلیک یا ضربه بزنید.
  • در قسمت Physical and Motor پایین بروید و روی Pointer Control ضربه بزنید. گزینه های موجود را طوری تنظیم کنید که بتوانید نشانگر را به راحتی ببینید و حرکت دهید.

نکات مهم درباره اتصال موس سیمی در سری جدید آیفون

اتصال موس USB-C به سری آیفون ۱۵ کار ساده ای است، زیرا می توانید آن را براحتی و مستقیم به پورت USB-C آیفون وصل کنید.

با این حال، اگر موس شما دارای یک رابط USB-A معمولی است، برای اتصال آن به آیفون ۱۵ یا مدل های قدیمی تر، به یک آداپتور USB-C به USB یا آداپتور Lightning به USB مناسب نیاز دارید.

در تصویر زیر یک نمونه استفاده از این آداپتورها مشخص است:

موس سیمی به آیفون متصل است

نحوه فعال سازی موس آیفون ۱۵ یا بالاتر

موس ایفون چگونه فعال کنیم؟ فقط کافیست سه مرحله آسان را برای فعال سازی Pointer Device طی کنید!

مرحله ۱: موس را به آیفون خود وصل کنید

موس سیمی را به گوشی خود وصل کنید. برای جفت کردن یک موس بی سیم، ابتدا آن را در حالت جفت شدن قرار دهید. در مرحله بعد، به Settings > Bluetooth بروید و موس خود را پیدا و بر روی عنوان Other Devices ضربه بزنید.

توجه: برخی از موس ها برای کار با یک دستگاه (کامپیوتر، تبلت یا تلفن) در یک زمان طراحی شده‌اند. بنابراین، اگر آن را در تنظیمات بلوتوث آیفون نمی‌بینید، موس را از دستگاه متصل قبلی‌اش فراموش کنید یا آن را ریست کنید.

مرحله ۲: AssistiveTouch را روشن کنید

قبل از اینکه بتوانید از موس متصل یا جفت شده استفاده کنید، باید AssistiveTouch را در آیفون روشن کنید.

برای انجام این کار، به تنظیمات iPhone > Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید. از اینجا، AssistiveTouch را روشن کنید، و اکنون باید نشانگر گرد کوچک موس را روی صفحه ببینید (در کنار دکمه مجازی AssistiveTouch معمولی).

AssistiveTouch را در آیفون روشن کنید

موس شما برای استفاده در آیفون شما آماده است. در بیشتر موارد، دکمه سمت چپ موس باید یک کلیک/ضربه انجام دهد. و اگر موس شما دارای چرخ اسکرول است، باید کار کند.

با این حال، اگر به نظر می رسد که دکمه ها به درستی کار نمی کنند یا می خواهید تجربه خود را شخصی کنید، لطفاً برای سفارشی کردن دکمه های موس به خواندن ادامه دهید.

مرحله ۳: دکمه های موس را پیکربندی کنید

به تنظیمات iPhone > Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید.

اکنون روی Devices در زیر عنوان Pointer Devices ضربه بزنید و روی موس متصل خود ضربه بزنید.

روی Customize Additional Buttons ضربه بزنید.

دکمه های موس را پیکربندی کنید

برای سفارشی کردن کلیدهای آیفون، موس متصل به آیفون را انتخاب کنید.

یک پنجره بازشو  تحت عنوان Customize Button. Press a button on your pointer device to choose an action نشان داده می‌شود روی Cancel ضربه نزنید. کافی است یکی از دکمه های موس را روی موس متصل فشار دهید و اکنون آیفون شما لیستی از اقدامات سیستمی را نشان می دهد که می توانید این دکمه موس را برای انجام آن پیکربندی کنید.

دکمه سمت چپ موس را برای انجام Single-Tap (با یک انگشت) و دکمه سمت راست موس را برای انجام Long Press (لمس و نگه دارید) تنظیم کرده ام. اگر موسی مانند Logitech MX Master با بیش از دو دکمه دارید، می توانید مراحل ۳ و ۴ را تکرار کنید و تمام کلیدهای موس را برای اعمال مختلف پیکربندی کنید.

تمام دکمه های موس را در آیفون سفارشی کنید

همچنین می‌توانید گزینه‌های دیگر را از صفحه تنظیمات AssistiveTouch تغییر دهید.

نکات استفاده از موس در iOS

در بیشتر موارد، می‌توانید مانند کامپیوتر از موس استفاده کنید و از دکمه‌های آن برای تقلید حرکاتی که با انگشت خود انجام می‌دهید، استفاده کنید.

با این حال، اگر به کمک نیاز دارید، در اینجا نحوه انجام برخی اقدامات ضروری در سراسر iOS با استفاده از موس آورده شده است. فقط به یاد داشته باشید که کلید چپ موس ما روی Single-Tap تنظیم شده است و کلید سمت راست موس برای انجام روی Long Press تنظیم شده است. به علاوه، موس ما یک چرخ اسکرول نیز دارد.

  • رفتن به صفحه اصلی: نشانگر را به پایین صفحه آیفون ببرید، دکمه سمت چپ موس را فشار داده و نگه دارید و برای رفتن به صفحه اصلی آن را به سمت بالا بکشید.
  • وارد App Switcher شوید: مراحل بالا را دنبال کنید و به جای کشیدن انگشت تا آخر برای رفتن به خانه نگه دارید.
  • Notification Center و Control Center را باز کنید: نشانگر موس را به مرکز بالا یا سمت راست بالای صفحه آیفون ببرید، کلید چپ موس را فشار داده و نگه دارید و آن را به پایین بکشید.
  • لمس و نگه‌داشتن: کلید چپ موس را فشار داده و نگه‌دارید یا فقط کلید سمت راست موس را فشار دهید، اگر شما نیز مانند من آن را برای فشار طولانی پیکربندی کرده‌اید.
  • تند کشیدن به صفحه اصلی دیگر: نشانگر موس را روی نقاط بالای پایه قرار دهید، کلید چپ موس را فشار داده و نگه دارید و به چپ یا راست بکشید.
  • Open Spotlight: اگر موس شما دارای یک چرخ اسکرول است، با کشیدن آن روی صفحه اصلی باید جستجوی Spotlight iOS باز شود. اگر نه، کلید چپ موس را در صفحه اصلی فشار داده و نگه دارید و انگشت خود را به پایین بکشید.

تنظیمات بهینه و بیشتر موس در آیفون

پس از فعال سازی موس آیفون ، با بازگشت به صفحه Setting و ضربه زدن روی Accessibility، می‌توانید نحوه ظاهر و رفتار نشانگر را سفارشی کنید.

گزینه های Pointer Control را پیدا کنید

به قسمت Physical and Motor پایین بروید و روی Pointer Control ضربه بزنید. این تنظیم فقط زمانی ظاهر می شود که دستگاه اشاره گر متصل باشد.

گزینه های Pointer Control را پیدا کنید

بعد از فعال سازی موس آیفون نشانگر موس را بیشتر نمایان کنید

اگر می‌خواهید نشانگر را تیره‌تر کنید تا بهتر خودنمایی کند، روی کلید جابه‌جایی کنار Increase Contrast ضربه بزنید. برای جلوگیری از ناپدید شدن نشانگر اگر برای مدتی موس خود را حرکت نمی‌دهید، سوئیچ

Automatically Hide Pointer را خاموش کنید.

بعد از فعال سازی موس آیفون نشانگر موس را بیشتر نمایان کنید

تغییر رنگ موس (تغییر شکل موس ایفون)

همچنین می توانید رنگ اشاره گر را تغییر دهید تا راحت تر قابل مشاهده باشد. روی Colour ضربه بزنید سپس یک رنگ را از لیست انتخاب کنید.

تغییر رنگ موس (تغییر شکل موس ایفون)

تغییر سایز نشانگر موس

برای بزرگتر یا کوچکتر کردن نشانگر، نوار لغزنده مربوط به Pointer Size را به سمت چپ یا راست حرکت دهید.

تغییر سایز نشانگر موس

خاموش کردن انیمیشن های اشاره گر

اگر ترجیح می‌دهید وقتی نشانگر را روی موارد پیمایش قرار می‌دهید، مکان‌نما تغییر شکل ندهد، کلید جابجایی Pointer Animations را خاموش کنید. اکنون وقتی موس را روی آیتم‌های پیمایش نگه می‌دارید، نشانگر ثابت می‌ماند، اما آیتم ناوبری کمی رشد می‌کند و یک حاشیه خاکستری روشن دارد.

خاموش کردن انیمیشن های اشاره گر

سرعت اسکرول را تنظیم کنید

برای تغییر سرعت یا کندی صفحه هنگام استفاده از چرخ موس یا حرکات حرکتی، نوار لغزنده Scrolling Speed را به چپ یا راست حرکت دهید.

خاموش کردن انیمیشن های اشاره گر
لغزنده سرعت پیمایش را حرکت دهید تا اسکرول کندتر یا سریعتر شود

بازگشت به صفحه اصلی

وقتی از تنظیمات خود راضی هستید، می‌توانید با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا یا فشار دادن دکمه Home در دستگاه‌های دارای دکمه فیزیکی Home به صفحه اصلی بازگردید.

سوالات متداول

از چه نوع موسی می توان در آیفون استفاده کرد؟

می توانید از موس بلوتوث سیمی یا بی سیم در آیفون خود استفاده کنید. با این حال، نمی‌توانید از Magic Mouse خود اپل استفاده کنید زیرا حتی به عنوان یک دستگاه جفت‌شونده در تنظیمات بلوتوث آیفون ظاهر نمی‌شود.

برداشتن و حذف موس ایفون چگونه است؟

موس ایفون کجاست؟

پس از اتصال موس بلوتوثی برای دسترسی به تنظیمات آن ، در Accessibility تنظیمات در قسمت Physical and Motor پایین بروید و روی Pointer Control تپ کنید.

دکمه موس ایفون وجود دارد؟

خیر متاسفانه!

جمع بندی

در برخی از اپ‌ها با استفاده از موس شما می‌توانید خیلی دقیق‌تر کار کنید نحوه اضافه کردن موس در آیفون‌های جدید با توجه به اینکه از پورت USB C پشتیبانی می‌شود کمی ساده‌تر است اما به طور کلی تنظیمات و فعال نمودن موس بلوتوثی تنها نیاز به جفت شدن با آیفون دارد و تنظیمات آن در قسمت Accessibility بخش Setting آیفون و بخش Pointer Control انجام می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

پس از بررسی روش های فعال سازی موس آیفون امیدواریم این کار را توانسته باشید به راحتی انجام دهید اگر شما نیز نکته یا روش بهتری سراغ دارید که در محتوای این پست نیامده است حتماً آن را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات

×