راهنما قدم به قدم حل مشکل فایل شیرینگ در ویندوز 10

راهنما قدم به قدم حل مشکل فایل شیرینگ در ویندوز ۱۰

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم عامل ویندوز اشتراک گذاری فایل‌ها است. 📂 اشتراک گذاری بین سیستم‌های مختلف متصل به یک شبکه محلی LAN کار گروهی بین کاربران را ساده می‌کند. اما با این حال ممکن است اشتراک گذاری فایل در ویندوز ۱۰ با مشکل روبرو شود. در این مطلب از انزل وب راهنمای قدم به قدم حل مشکل فایل شیرینگ در ویندوز ۱۰ را بررسی می‌کنیم.

رفع مشکل دسترسی به فایل های Share ویندوز ۱۰

Fix File Sharing Is Not Working in Windows 10

یکی از ساده‌ترین راه‌های حل مشکل شیرینگ ویندوز ۱۰ راه‌اندازی مجدد سیستم است. اگر اشکال موقتی باعث مشکل اشتراک گذاری فایل ها باشد با راه‌اندازی مجدد سیستم حل می‌شود. پس ابتدا سیستم را مجدداً راه‌اندازی کنید و بررسی کنید آیا تفاوتی با قبل دارد یا خیر؟

۱- رفع مشکل فایل شیرینگ در ویندوز ۱۰ با فعال کردن دوباره Sharing

در بیشتر موارد اگر اشتراک گذاری فایل‌ها غیرفعال باشد پیغام خطای عدم اشتراک گذاری ظاهر می‌شود. یک راه آسان این است که مجدداً ابزار شیرینگ را فعال کنید. برای این کار ابتدا Control Panel را در نوار جستجوی Start تایپ کنید. روی منوی کشویی View by کلیک کنید و Small icons را انتخاب کنید. حالا گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید. روی گزینه Change advanced Sharing settings کلیک کنید. به قسمت Network Discovery بروید و گزینه Turn on network discovery را فعال کنید. حالا به قسمت File and printer sharing بروید. در اینجا گزینه Turn on file and printer sharing را انتخاب کنید. حالا دکمه ذخیره را بزنید تا تغییرات ذخیره شود. در آخر ویندوز را ریستارت کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۲- غیر فعال کردن گزینه Password Protected برای رفع مشکل شیرینگ

اگر اشتراک گذاری محافظت شده با رمز عبور فعال باشد فقط افرادی که حساب کاربری شما را در دستگاه داشته باشند. می توانند به فایل‌های اشتراک گذاری شده دسترسی داشته باشند. اما گاهی فعال بودن این گزینه از به اشتراک گذاشتن فایل‌ها جلوگیری می‌کند. برای غیر فعال کردن این گزینه ابتدا Control Panel در نوار جستجوی Start را تایپ کنید. در منوی کشویی View by کلیک کنید. حالا روی گزینه Small icons کلیک کنید. گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید. در این قسمت روی گزینه Change advanced Sharing settings کلیک کنید. حالا به قسمت Password Protected بروید و گزینه Turn off Password Protected را انتخاب کنید. حالا دکمه Save Changes را بزنید. و سپس ویندوز را ریستارت کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۳- رفع مشکل دسترسی به فایلهای Share در ویندوز ۱۰ با تغییر Sharing Connection

مشکل عدم اشتراک گذاری فایل‌ها ممکن است به دلیل اتصال اشتراک گذاری باشد. ممکن است دستگاه شما از رمزگذاری ۱۲۸ بایتی برای محافظت از اتصالات شیری استفاده کند برخی از نسخه‌های ویندوز از رمزگذاری ۱۲۸ بایتی پشتیبانی نمی‌کنند. ویندوز شما ممکن است از رمزگذاری ۴۰ یا ۵۶ بایتی استفاده کند. برای تغییر سطح رمزگذاری اتصالات در ویندوز ابتدا روی منوی Start کلیک کنید.

در قسمت نوار جستجو Control Panel را تایپ کنید. از منوی باز شونده پایین روی گزینه View by کلیک کنید. حالا گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Change advanced Sharing settings کلیک کنید. به سمت پایین اسکرول کنید. گزینه File Sharing connections را انتخاب کنید. حالا گزینه ۴۰ یا ۵۶ بایت رمزگذاری را انتخاب کنید و دکمه Save Changes را بزنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۴- تنظیمات فایل شیرینگ در ویندوز ۱۰

ویژگی SMB یا Server Message Block شبکه‌ای است که به دستگاه‌های ویندوزی اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را به اشتراک بگذارد . اگر SMB غیر فعال باشد معمولا با مشکل شیرینگ مواجه می‌شوید. برای فعال سازی SMB ابتدا روی منوی Start کلیک کنید. در نوار جستجو Control Panel را تایپ کنید. سپس Small icon را انتخاب کنید. حالا گزینه Programs and Features را انتخاب کنید روی گزینه Turn windows feature on در سمت چپ کلیک کنید. در اینجا گزینه SMB 1.0/ CIFS file Sharing Support را فعال کنید و Save Changes را بزنید. در آخر ویندوز را ری استارت کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۵- رفع مشکل دسترسی به فایلهای Share در ویندوز ۱۰

گزینه شیرینگ تنظیمات فایروال ویندوز را فعال کنید. در بیشتر موارد ممکن است گزینه اشتراک گذاری فایل در تنظیمات فایروال غیر فعال باشد. بنابراین می‌توانید با فعال کردن گزینه اشتراک گذاری از طریق مراحل زیر مشکل را رفع کنید. ابتدا Windows Security را در نوار جستجوی منوی Start تایپ کنید.  در سمت راست گزینه Firewall & Network protection را انتخاب کنید.  روی گزینه Allow an app through firewall کلیک کنید .حالا در این قسمت گزینه File and Printer sharing را علامت بزنید و سپس OK را بزنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۶- تنظیمات Network Service را بازنشانی کنید

ممکن است به دلیل نحوه پیکر بندی اتصالات شبکه امکان به اشتراک گذاری فایل وجود نداشته باشد. بنابراین اتصلات شبکه را بررسی کنید. سپس به طریق زیر می توانید اتصلات شبکه را بازنشانی کنید. ابتدا کلیدهای Win + R را بزنید سپس در کادر Run عبارت Services.msc را تایپ کنید. در پنجره جدید روی گزینه Network Connections کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. روی منوی کشویی Startup type کلیک کنید و automatic را انتخاب کنید. حالا دکمه Start را بزنید و Apply کنید. در مرحله آخز ویندوز را ری استارت کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۷- از عیب یاب ویندوز استفاده کنید

می توانید برای رفع مشکل اشتراک گذاری فایل از عیب یاب داخلی ویندوز استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از عیب یابی خودکار ویندوز مشکلات اتصال اینترنت، اتصالات ورودی را برطرف کنید. تنظیمات Troubleshoot را در نوار جستجوی منوی start تایپ کنید. روی Additional troubleshoot در قسمت راست کلیک کنید. سپس روی Internet Connection troubleshoot کلیک کنید. سپس run the troubleshoot را بزنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

اگر مشکل همچنان ادامه داشت می‌توانید از Network Adapters استفاده کنید. طبق مراحل قبلی در پنجره Troubleshoot این بار روی گزینه Network adapters کلیک کنید سپس Run a troubleshoot را بزنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۸- نحوه دسترسی به فولدر شیر شده در ویندوز ۱۰ با بررسی درایورها

ممکن است سیستم شما با برخی از درایورهای شبکه ناسازگار باشد. در این موارد می‌توانید با به روز رسانی یا نصب مجدد درایور های شبکه مشکل را حل کنید. برای به روز رسانی درایورهای شبکه در ویندوز ابتدا در منوی Start گزینه Device manager را جستجو کنید. بر روی گزینه Network adapters کلیک کنید. روی درایور شبکه کلیک راست کنید. از بین گزینه‌ها گزینه Update Driver را انتخاب کنید. بعد از انتخاب درایور مراحل به روز رسانی را دنبال کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

اگر مشکل حل نشد بهتر است Network Adapters را دوباره نصب کنید. روی Adapter کلیک راست کنید و Uninstall را انتخاب کنید. روی تب Action در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و Scan for hardware changes را انتخاب کنید. طبق دستورالعمل ها پیش بروید. در آخر ویندوز را ری استارت کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

۹- رفع مشکل شیرینگ ویندوز ۱۰ با غیر فعال سازی IPv6

برای غیر فعال کردن IPv6 ابتدا با استفاده از کلیدهای میانبر Win + R کادر جستجو را باز کنید. عبارت ncpa.cpl را تایپ کنید.حالا در پنجره جدید روی Connected Network کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

حالا تیک گزینه Internet Protocol Version 6 (TCP/ IPv6) را بردارید. سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید. حالا ویندوز را دوباره راه اندازی کنید.

مشکل شیرینگ ویندوز 10

سوالات متداول

آیا ویندوز 10 شیرینگ فایل را پشتیبانی می کند؟

بله  دکمه Start را بزنید، سپس Settings > Network & internet و در سمت راست گزینه Sharing options را انتخاب کنید. در قسمت Private، Turn on Network discovery و Turn on file and printer sharing را انتخاب کنید.

آیا ویندوز 10 محدودیت اتصال شبکه دارد؟

بله نهایتا 20 اتصال به همراه چاپگر در ویندوز 10 امکان پذیر است.

آیا فایل هایی با اندازه خیلی بزرگ را می توان Share کرد؟

خیر شما می توانید از گزینه های دیگری مثل Google drive  یا FTP استفاده کنید.

بزرگترین اندازه فایل برای Share چیست؟

شما تا 750 گیگابایت را می توانید از طریق شبکه انتقال دهید.

جمع بندی

اشتراک گذاری فایل ها معمولا با مشکلات مختلفی رو به رو می شود. سعی کنید با روش های بالا مشکل ویندوز ۱۰ را حل کنید. در غیر اینصورت بهتر است از روش های دیگری برای انتقال فایل ها بین کامپیوترها استفاده کنید. بهتر است برای رفع مشکل اشتراک گذاری درایور های شبکه را به روز نگه دارید. همچنین استفاده از عیب یابی خودکار ویندوز مشکلات اتصالات شبکه را حل می کند.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب یک راهنمای کامل و قدم به قدم حل مشکل فایل شیرینگ در ویندوز ۱۰ را بررسی کردیم. آیا شما از راه حل های بالا استفاده کردید؟ آیا نتیجه کار مطلوب بود و مشکل شما را حل کرد؟ لطفا در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

رفع ارور Permission در شبکه ویندوز 10 ، 8 و 7
۸ روش رفع ارور Permission در شبکه ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

×