راهنما و آموزش کامل قدم به قدم آپدیت ویندوز 10 به 11 با فایل ISO

راهنما و آموزش کامل قدم به قدم آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ با فایل ISO

مایکروسافت روش‌های مختلفی برای ارتقای ویندوز ۱۰ به ۱۱ ارائه داده است و اگر کامپیوتر شما حداقل شرایط مورد نیاز برای ارتقا را داشته باشد، Windows Update به شما پیشنهاد نصب ویندوز ۱۱ را می‌دهد. در حال حاضر یکی از روش‌های ارتقا ویندوز، استفاده از فایل ISO است. 💻 در این مطلب به آموزش کامل قدم به قدم آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ با فایل ISO می‌پردازدیم.

آپدیت ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ با فایل ISO

How to Upgrade from Windows 10 to Windows 11 using ISO file

به طور خلاصه، برای آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ با فایل ISO ابتدا باید فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کنید، در پوشه File Explorer آن را باز کرده، با کلیک بر روی Setup.exe، آن را راه‌اندازی کنید.

در مرحله بعد، ابتدا بر روی Next، سپس بر روی گزینه Accept و در نهایت بر روی Install کلیک کنید. با استفاده از این روش، می‌توانید حتی بدون حذف شدن برنامه‌ها و فایل‌های شخصی، ویندوز خود را به ۱۱ ارتقا دهید. در ادامه مطلب به آموزش قدم به قدم نصب ویندوز ۱۱ با فایل ISO می‌پردازیم.

اگر قصد دارید ویندوز خود را ارتقا دهید، پیشنهاد می‌شود حتما از فایل‌های خود یک بکاپ تهیه کنید تا اگر با مشکل مواجه شدید، بتوان از آن استفاده کرد.

۱- دانلود فایل ISO برای آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱

برای دانلود فایل آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ ISO می‌بایست وارد وب‌سایت Microsoft Support شد اما از آنجایی که این سرویس برای ایرانیان در دسترس نیست، می‌توانید فایل ISO را از منابع داخلی دانلود کنید. اما اگر در خارج از کشور هستید و می‌خواهید فایل ISO را از سایت رسمی دانلود کنید، مراحل زیر را طی کنید.

در وب‌سایت مایکروسافت، بخش Download Windows 11 Disk Image (ISO) را پیدا کرده و طبق تصویر پایین، گزینه Windows 11 را از منو کشویی انتخاب کنید. سپس روی گزینه Download Now کلیک کنید.

دانلود فایل ISO برای آپدیت ویندوز 10 به 11

پس از کلیک بر روی گزینه دانلود، بخشی با نام Select the product language در پایین اضافه می‌شود که در آن می‌بایست زبان ویندوز را انتخاب کنید.

آپدیت ویندوز 10 به ویندوز 11 با فایل ISO

پس از انتخاب زبان، بر روی گزینه Confirm و سپس ۶۴-Bit Download کلیک کنید تا فایل دانلود شود.

دانلود فایل ISO برای آپدیت ویندوز 10 به 11

۲- آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ بدون پاک شدن اطلاعات با فایل ISO

برای آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ با استفاده از این روش، نیازی به ساخت فلش بوت با فایل ISO نیست. برای این کار، بر روی فایل ISO کلیک راست کرده، از منوی Open with، گزینه Windows Explorer را انتخاب کنید.

نحوه آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون پاک شدن اطلاعات و با فایل ISO

به منظور شروع فرایند نصب ویندوز ۱۱، روی فایل Setup کلیک راست کرده و گزینه Mount را انتخاب کنید تا پنجره نصب ویندوز ۱۱ برای شما باز شود.

نحوه آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون پاک شدن اطلاعات و با فایل ISO

در پنجره باز شده گزینه Yes را انتخاب کنید.

آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون پاک شدن اطلاعات

تنظیمات نصب ویندوز ۱۱

برای اینکه ویندوز سریع‌تر نصب شود، می‌توانید بر روی گزینه Change how Windows Setup downloads updates کلیک کنید.

نحوه آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون پاک شدن اطلاعات و با فایل ISO

در مرحله بعد، آپشن Not right now را انتخاب نمایید. البته خود ویندوز پیشنهاد می‌کند که گزینه اول را انتخاب کنید تا به همراه نصب ویندوز، آپدیت‌ها، درایو‌ها و برخی قابلیت‌های دیگر هم نصب شود. این موضوع می‌تواند مراحل نصب را طولانی‌تر کند و همینطور نیازمند اینترنت برای دانلود فایل‌های نام‌برده است.

اگر گزینه Not right now را انتخاب کنید، می‌توانید بعدا ویندوز ۱۱ را به آخرین نسخه به‌روز کنید. در نهایت در پایین، تیک موافقت با شرایط و قوانین را زده و بر روی Next کلیک کنید.

آپدیت ویندوز 10 به 11 آفلاین

در مرحله بعد، می‌توانید مشخص کنید که فایل‌ها بعد از نصب ویندوز ۱۱ نگه‌داری شود و کدام فایل‌ها پاک شوند. به منظور آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ بدون پاک شدن اطلاعات باید نوشته Keep personal files and apps را روی صفحه ببینید.

آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون پاک شدن اطلاعات

اما اگر قصد دارید تمامی فایل‌های شما پاک شود، روی گزینه Change what to keep کلیک کنید و سپس آپشن Nothing را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. در اینجا، یک گزینه دیگر هم وجود دارد؛ با انتخاب Keep personal files only، برنامه‌های شما پاک خواهد شد اما فایل‌های شخصی شما نگه داشته می‌شود.

نصب ویندوز 11 با فایل ISO

توجه کنید با انتخاب Nothing تمام داده‌های شما حذف می‌شود. پس بهتر است از اطلاعات حیاتی و مهم خود بکاپ بگیرید.

روی عبارت Install کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود. بعد از انجام این مراحل، فرآیند آپدیت آغاز می‌شود.

آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون پاک شدن اطلاعات

در اینجا، ممکن سیستم شما چندین بار خاموش و روشن شود تا فرایند نصب به اتمام برسد.

نصب ویندوز 11 با فایل ISO

اگر شما گزینه keep personal files and apps را انتخاب کرده باشید، تمامی فایل‌ها و برنامه‌های شما به ویندوز ۱۱ انتقال پیدا کرده و دیگر نیازی به نصب آنها نیست.

نصب ویندوز ۱۱ با استفاده از Windows Media Creation Tool

اگر می‌خواهید بعد از نصب ویندوز ۱۱ تمامی فایل‌ها و برنامه‌های شما پاک شود، ابتدا با استفاده از Windows Media Creation Tool فایل ISO ویندوز ۱۱ را روی یک USB رایت کنید تا Installation media ایجاد شود. البته بررسی کنید که تنظیمات BIOS شما اجازه بوت از یک USB را می‌دهد.سپس USB را وصل کرده و کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا فرآیند نصب آغاز شود.

به طور کلی فرآیند نصب یکسان است. با این حال، نیاز است تا درایو سیستم برای نصب ویندوز را انتخاب کنید و یا برای فرمت درایوها، آنها را مشخص کنید. در ادامه فرایند نصب، ابتدا گزینه Confirm و سپس روی Next کلیک کنید. حال ستاپ بررسی می‌کند که فضای کافی برای نصب ویندوز در دسترس هست یا خیر و در صورت نبود مشکل، پیام Ready to install برای شما نشان داده می‌شود.

حال در پنجره باز شده، روی گزینه Install کلیک کنید تا فرایند نصب آغاز شود. حین نصب، سیستم چندین بار خاموش و روشن می‌شود و در نهایت صفحه بوت به شما نشان داده می‌شود. زمانی که آپدیت نصب شود، صفحه خوشامدگویی را مشاهده می‌کنید.

زمانی که برای اولین بار ویندوز برای شما بالا می‌آید، نیاز است تا برخی از تنظیمات آن را درست کنید. اگر قصد دارید بخش‌هایی را شخصی‌سازی کنید، وارد بخش Customize شوید و یا با استفاده از Use Express setting، از این بخش رد شوید.

اگر گزینه Customize را انتخاب کنید، می‌توانید بخش‌های مختلفی همچون اتصالات، زبان و موقعیت و … را شخصی‌سازی کنید. پس از انجام این مراحل، فرایند نصب ویندوز شما به اتمام می‌رسد.

سوالات متداول

آیا با آپدیت ویندوز 10 به 11 اطلاعات پاک میشود؟

در مراحل نصب، شما می‌توانید با انتخاب گزینه keep personal files and apps از پاک شدن فایل‌های خود در ارتقای ویندوز جلوگیری کنید. با این حال بهتر است محض اطمینان، یک بکاپ از فایل‌های خود بگیرید.

آپدیت ویندوز 10 به 11 بدون TPM امکان پذیر است؟

به طور کلی، شما می‌توانید ویندوز 11 را روی کامپیوتری که TPM 2.0 ندارد نصب کنید اما نمی‌توان از روش آپدیت ویندوز 10 به 11 با فایل ISO برای اینکار استفاده کرد.

آپدیت ویندوز 10 به 11 چند گیگ است؟

حجم فایل ISO برای ارتقای ویندوز 10 به 11 حدود 5 گیگ و 300 مگابایت است.

آپدیت ویندوز ۱۱ چقدر طول میکشد؟

برای نصب ویندوز 11، نیاز است کامپیوتر شما چندین بار خاموش و روشن شود تا ویندوز جدید روی آن نصب شود. بنابراین لازم است حین نصب، صبور باشید تا فرایند به اتمام برسد. اگر شما حین نصب، گزینه Download updates, drivers and optional features را فعال نکرده باشید، ویندوز سریع‌تر نصب خواهد شد.

جمع بندی

مراحل ارتقای ویندوز ۱۰ به ۱۱ با فایل ISO چندان پیچیده نیست، اما پیش از نصب، بهتر است بررسی کنید که دستگاه شما حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ را داشته باشد و در غیر اینصورت شما با مشکل نصب ویندوز ۱۱ مواجه می‌شوید. به علاوه، به منظور آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ آفلاین شما به فایل دانلود شده ISO نیاز دارید. با توجه به اینکه کاربران ایرانی نمی‌توانند این فایل را از وب‌سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنند، باید مراقب باشند که فایل ISO دارای بدافزار نباشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به آموزش کامل قدم به قدم ارتقای ویندوز ۱۰ به ۱۱ با فایل ISO پرداختیم. آیا شما توانستید با این روش ویندوز خود را از ۱۰ به ۱۱ ارتقا دهید؟ اگر تجربه و دیدگاه دیگری در این زمینه دارید حتماً آن را از طریق بخش نظرات انزل وب با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نصب و اجرای فایل ISO در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش تصویری نصب و اجرای فایل ISO در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 3 روش ساخت فایل ایمیج ISO در ویندوز 10 ، 8.1 و 7
آموزش ۳ روش ساخت فایل ایمیج ISO در ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ و ۷
چرا دی وی دی خوانده نمی شود
۵ روش حل مشکل عدم شناسایی و نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ
ساخت و ایمیج گرفتن (Image File) در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش کامل ساخت بکاپ و ایمیج گرفتن (Image File) از ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

×