۱۰ ترفند ساده برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل

با گسترش امکانات موبایل های هوشمند و روند تکاملی دوربین های آن ها ، امروزه کاربران عادی کمتر از دوربین های عکاسی مجزا استفاده می کنند و در حال حاضر گوشی های هوشمند تبدیل به ابزار همه کاره ای برای کاربران شده است. اما لازمه ی استفاده از این دوربین و ثبت عکس های با کیفیت  ، توجه به یک سری نکات و به کارگیری ترفند های مهم است که در پست امروز انزل وب قصد داریم بیش تر به آن ها در زمینه عکاسی با موبایل بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات ضروری برای عکاسی بهتر با دوربین گوشی

Simple Tricks to Boost Your Smartphone Photography

توجه به نکات مهم در عکاسی با موبایل ، باعث میشود که از نهایت قدرت تصویر برداری موبایل خود استفاده کنید و در نهایت نیز با برنامه های حرفه ای و پرکاربرد برای اینستاگرام که قبلا در انزل وب معرفی شد ، عکس را با بهترین کیفیت در اینستاگرام ، سایر شبکه های اجتماعی و… به اشتراک بگذارید.

اندکی بیشتر صبر کنید!

مهم ترین مزیت دوربین های موبایل ها ، عکاسی سریع آن ها می باشد ؛ این در حالی است که استفاده از دوربین های حرفه ای نیازمند تنطیمات خاصی برای هر محیط و سوژه های آن است. اما عکس برداری سریع و بدون دقت ، سبب ثبت عکس هایی بی کیفیت در موبایل میشود ، با این که رزولوشن دوربین موبایل شما بالا است. در این مواقع بهتر است که قبل از فشردن دکمه ی عکس برداری کمی مکث کنید و کادر تصویر ، کیفیت و وضوح سوژه و نور و سایر مقادیر مرتبط را چک کنید تا عکس با کیفیت تری داشته باشید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

از اصول ترکیب در عکس ها استفاده کنید

در حین عکاسی با گوشی ، عناصر مختلفی را می توان با هم هماهنگ کرد تا تصویر ترکیبی زیباتری تشکیل شود. مثلا می توانید کاری کنید که سطح افقی شما در تصویر ، در قسمت های میانی قرار بگیرد و ذهن کاربر را از نظمی که همواره توقع دارد در عکس ها مشاهده کند ، منحرف کنید. یا بخش های اصلی تصویر را در سه بخش اصلی تصویر ، یعنی بالا ، پایین یا چپ و راست قرار دهید و در صورت نیاز می توانید بخش هایی که از قوانین ترکیب تبعیت نمی کنند را کراپ کنید. قوانین ترکیب را با جست وجوی ساده ای در فضای وب می توانید یاد بگیرید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

به سوژه های خود نزدیک تر شوید

یکی از معایب گوشی های هوشمند ، افت کیفیت حین زوم کردن است. وقتی که روی سوژه زوم می کنید ، کیفیت کاهش پیدا می کند و به نظر می رسد که تصویر تار شده است. به همین دلیل ، بهتر است که حین عکس برداری تا حد امکان به سوژه های نزدیک شوید. برای این که از تاثیر این مورد مطمئن شوید ، این کار را با یک سوژه معمولی در منزل یا محیط کار انجام دهید؛ مشاهده خواهید کرد که به هر بار نزدیک شدن ، کیفیت عکس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

به فلاش دقت کنید

روشن کردن فلاش دوربین های موبایل ، سبب میشود که ترکیب رنگ به هم بخورد و با این که تصویر شما در نور کمتر نمایان میشود ، اما خط های افقی و عمودی به صورت باریکه های نور روی تصویر دیده میشود و در مجموع کیفیت را پایین می آورند. هر چند که استفاده از این روش برای عکس برداری در شب و نور کم ، تنها راه ممکن به نظر می رسد ، اما پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان فلاش را خاموش نگه دارید و به دنبال موقعیت و نور بهتری برای عکاسی با موبایل باشید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

از برنامه های عکاسی دیگر روی موبایل استفاده کنید

برنامه های اصلی موبایل که برای عکس برداری روی آن نصب شده است ، خوب هستند و می توانید عکس های مناسبی با آن ها ثبت کنید. اما  پیشنهاد می کنیم که برای تنظیمات حرفه ای تر ، از اپ های متنوعی که در مارکت های اندروید و iOS  موجود هستند استفاده کنید.

Camera+, Manual, ProCamera, Camera ZOOM FX,و  Camera 360 ، از برنامه های مشهور و کاربردی هستند که می توانند جایگزین برنامه پیش فرض دوربین موبایل ها شوند. ضمنا اگر به دنبال ثبت تصاویر گسترده تر و عکاسی به شیوه ی پانوراما هستید ، می توانید  نرم افزار های عکسبرداری پانوراما را که در انزل وب معرفی کرده ایم ، روی موبایل خود نصب کنید .

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

برای عکاسی با موبایل تنظیمات اپ دوربین گوشی خود را یاد بگیرید

تنظیمات اپ پیش فرض دوربین موبایل شما ، به تنهایی می تواند کیفیت ثبت عکس ها را ارتقا دهد. این تنظیمات را یاد بگیرید و سعی کنید از آن ها استفاده کنید.  مسلما مواردی از قبیل تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر در کیفیت عکس ها موثر هستند.

برخی از اپ های دوربین برای موبایل ، تنظیمات پیچیده ای دارند که بهتر است برای یادگیری استفاده بهتر از آن ها ، از ویدیو های آموزشی موجود در یوتیوب و…استفاده کنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

در حد اعتدال از HDR استفاده کنید

HDR  یا محدوده دینامیکی بالا ، یک بحث پلاریزه در عکاسی است که سبب میشود تعادل رنگ ها با تنظیم سایه های روشن و تاریک در عکس ، ایجاد شود.  مثلا اگر در مقابل نور مستقیم آفتاب عکس گرفته اید و تصویری مشابه با عکس زیر ثبت شده است ، می توانید با HDR این مقادیر را متعادل کنید. با توجه به این که موبایل های هوشمند عکس های ترکیبی را ثبت می کنند ، بنابراین توصیه می کنیم که در عکاسی با موبایل ،HDR را روی اتوماتیک تنظیم کنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

کمتر از فیلتر های موجود استفاده کنید.

در موبایل ها ، برنامه های ویرایش عکس و خود شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، فیلتر های متنوعی برای ویرایش عکس ها و افزودن افکت به آن ها وجود دارد. اما دقت داشته باشید که نیازی نیست روی هر عکسی فیلتر اعمال شود. به جای استفاده از فیلتر های گوناگون ، سعی کنید زمان و مکان عکسبرداری را تغییر دهید. در صورت نیاز  از فیلتر های متناسب با همان محیط استفاده کنید و در استفاده از آن ها اغراق نکنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

شیوه های ویرایش عکس را یاد بگیرید

دوره های ویرایش عکس به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در فضای وب برگزار میشود و حتی می توانید از آموزش های رایگان موجود نیز برای ویرایش عکس هایتان استفاده کنید. نرم افزار VSCO  و Snapseed ، انتخاب خوبی برای تغییر و ویرایش عکس ها است که می توانید نور و رنگ و افکت ، تا سایر موارد نظیر کراپ کردن و تغییر زاویه را روی عکس ها اعمال کنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

لنز خود را تمیز نگه دارید

با توجه به این که روزانه از موبایل خود استفاده های زیادی می کنیم و روی سطوح مختلف آن ها را قرار می دهیم ، بهتر است که همواره دستمال نرم و پاکیزه ای به همراه داشته باشید تا لنز را تمیز کنید. این کار در عکاسی با موبایل وضوح تصاویر را بیشتر می کند.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نکات دیگری برای عکس برداری بهتر با موبایل در نظر دارید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل فعال سازی HDR ویندوز 11 برای بالا بردن کیفیت تصویر
راهنما کامل فعال سازی HDR ویندوز ۱۱ برای بالا بردن کیفیت تصویر
راهنما: تکنولوژی HDR در تلویزیون چیست؟ آشنایی با کاربرد ، تنظیمات و..
راهنما: تکنولوژی HDR در تلویزیون چیست؟ آشنایی با کاربرد ، تفاوت ها و..
دانلود فیلم کوتاه بلند استوک 4k رایگان
۵ تا از بهترین سایت های دانلود فیلم کوتاه و بلند استوک ۴k به صورت رایگان

نظرات